IVF/ICSI huhtikuussa

mai
Hei vaan kaikille!

Eilen kävin verikokeissa ja tänään soittivat että kaikki on ok. Tiistai aamusta olisi ultra ja verikoe. Jos munikset on hyvin kasvaneet niin varmaan aikataulu säilyy ennallaan ja punktio saadaan tehtyä viikon 15 aikana.
Vähän jännittää paljonko nyt on kehittynyt, eka ivf:ssä tuli vain viisi joista kaksi hedelmöittyi, mutta toinen oli niin heikko ettei sitä saatu pakkaseen.

Miten olisi, olisi ihan mukava tietää että minkä ikäisiä kaikki on tässä pinossa että jos jokainen kertois ikänsä?
Lähinnä omaa napaa ajatellen, kun ikää on jo 38.v että onks teistä kukaan samaa ikäluokkaa...

Aurinkoista pääsiäistä kaikille!
 
Siisamilla napsahti mittariin 32 vuotta kuukausi takaperin...

Eilen ultrassa mulla oli limakalvo 10,5 mm. Punktio siis tiistaina.

Munhan piti palstailla vain taustalla ja vähän kirjoitellen :LOL: Olen tainnut roikkua täällä kaikista eniten :D

Maille vielä peukkuja jotta pääset ensi viikolla punktioon db
 
Hei! Olen seuraillut teidän kirjoituksia ja nyt on pakko mun liittyä mukaan, koska muutamilla teistä on sama aikataulu. Olen sumutellut ja pistellyt ja punktioon menossa ensi tiistaina. Hieman jännittää ja pelottaa. Nimittäin ensimmäistä hoitoa läpi käydään.
 
Tervetuloa Unelma joukkoon tummaan.

Mullakin on nyt eka hoito mistä pääsee punktioon asti. Edellinen jäi kesken munasolujen vähyyden vuoksi. Kieltämättä rupee pikkuhiljaa jänskyttämään.

Mihin päin Unelma ja Pippuri on menossa punktioon. Istutaanko samassa odotusaulassa? Meillä puntio TAYSsissa.
 
Taysiin minäkin tulossa, joten samassa veneessä ainakin Pippuri ja Siisami. Mulla aika yhdeksän jälkeen. Entäs Siisami? Mihis unelma on menossa? Finnmedillä on järjestelyt muuton takia käsittääkseni aika mutkikkaita, joten saa nähdä nähdäänkö.

Mulla on toinen icsi, mutta jännittää triplasti edelliseen kertaan verrattuna. Ekalla kerralla ei oikein osannu odottaa mitään ja kaikki menikin viimeistä napsausta (plussausta) lukuunottamatta todella hienosti. Nyt on kamala pelko, että jokin menee pieleen jo ennen kunnon piinaviikkoja. No mähän kyllä onnistuin jo piikittämään ittelleni tupla-annoksen, joten yks moka on ainakin jo tehty. Toivottavasti se ei ollut turmiollinen. Päivystävä lääkäri Seinäjoella onneks totes, ettei mun piikitysmokan pitäis mitään haitata, koska annosmuutos ei ollut sen isompi ja käski jatkaa loppuviikon jo annettujen ohjeiden mukaan. Tiistainahan asia sitten varmistuu - jos folliet on liian suuria tai poksahtanu, tietää ainakin ketä syyttää.

Tsempataan hurjasti ja tehdään viikosta 15 todellinen plussien alkuunpanoviikko. Punktioon kaks päivää.... ja aika ei todellakaan kulu siivillä.
 
Kiitoksia MAIlle onnentoivotuksista. Siisamille ja Pippurille tiedoksi, että hoitopaikka on pääkaupunkiseudulla.
Tänään pistin viimeisen Gonal-F:n ja huomenna olisi Pregnylin vuoro. Vatsa on arka ja punaisia neulan jälkiä täynnä. Varmaan ma-ti yönä ei pysty nukkumaan jännitys vaan kasvaa kasvamistaan. No onneksi on töitä viikonlopun aikana niin on ajatukset muualla.
 
Mulla on kanssa aika ysin jälkeen. Niissä ohjeissa käskettiin laittaa jotkut mukavat ja helposti riisuttavat vaatteet päälle ja nyt mä pähkäilen pitäiskö ihan vaan olohousuissa lähteä. Kauheeta kun iskee turhamaisuus tässäkin asiassa. :LOL:

Tänään illalla pitäisi se pregnyli tosissaan pistää ysin aikaan. Ihanaa kun ei tarvitse enään sumutella. Se on ollut mun mielestä kaikista raivostuttavinta. Mun vatsa on kestänyt piikit hyvin ja vähän arveluttaa, että voiko tää onnistua kun mulla ei oikeestaan ole mitään oireita. Turvotuskin on hävinnyt kun Gonal annos laski. Pikkaisen silloin tällöin nippailee munasarjojen kohdalta mutta mulla nippailee aina ovulaation jälkeen menkkoihin asti joten siitäkin on ihan turha mitään päätellä.

Äsken käytiin koiran kanssa tunnin lenkillä tuolla aurinkoisessa mutta niin pirun tuulisessa säässä. Muuten onkin pääsiäinen mennyt aika laiskasti. Eilen sentäs saatiin aikaiseksi käydä American car showssa katsomassa autoja ja pyöriä... Ukko taisi kyllä katsella niitä autokissojakin :LOL:
 
Meillä taitaa olla samankaltainen aikataulu Siisamin ja Pippurin kanssa. Mulla on aika klo 10, tosin ensiksi menen antamaan verta pakastusta varten. Tänään piikitän klo 21. Mä vielä sumutan tänään. Huomenna on lääkkeetön päivä.
Eilen alkoi jo miestäkin jännittää. Tässä on varmaan monenlaisia tunnekuohuja ja hermoilua tiedossa. Tähän asti on jotenkin pystynyt olemaan tyynenä, mutta nyt on sellaista kuohuilua että huh-huh.
Mulla on Gonalista ollut oireita niin ettei ole ihan pystynyt elämään normaalista. Vettä on pitänyt juoda kaksin käsin. Nyt alkaa tosin helpottamaan. Saas nähdä mitä oireita Pregnylistä tulee. Saati kuinka sitä selviää punktiosta.
 
Sunnuntai-iltaa kaikille!!

Tulin toivottelemaan onnea tiistaiseen punktioon Siisamille, Unelmalle ja Pippurille. Ja toivotaan, että Mai pääsee myös punktioon!

Ja iästä oli puhetta jossain vaiheessa, niin mie täytin tammikuussa 29 ja mies täyttää syksyllä 37.

Illan jatkoja!

-Toivo-
 
Huomena olisi sitten se tiukka paikka. :D

Pregnylistä ei ainakaan vielä ole tullut mitään ihmeitä. Reisi on kipeä tosta pistopaikasta ja alamahaa pikkaisen nippailee mutta ei mitään sen kummempia oireita.

Täällä meilläpäin (pienessä kylässä kun asun) varmaan jo juorutaan mun raskaudesta :LOL: . Olen ollut pari viikonloppua kuskina ja se ei yleensä ole mun tyyliä. Joko mä olen itse juomassa tai kotona. Täytyy nyt sitten toivoa, että juorut osuisi kerrankin oikeaan (vaikka näin etuajassa)

Takkaa tässä lämmittelen ja sen jälkeen pitäis mennä puunaamaan mun kuplaa. Se pitäisi saada vapuksi ajoon :D .

Täytyy varmaan illalla vielä tulla tilittämään viimeiset paniikit. Nyt vielä kohden rauhallinen olo :whistle:

Pitikö siitä iästä mainita eli mä 32 ja mies 28. Meillä siis näin päin :D <br><br>
 
Tervehdys kaikille!

Viime yö meni valvoessa, vatsa turposi ja tänään on turvonnut hieman lisää. Tai ehkä se turpoaminen tapahtuu korvien välissä. No vettä on ainakin juotu. Nyt vaan odotellaan huomista. Itseasiassa nyt meinaan alkaa rentoutumaan ja heittäydyn sohvalle telkkarin ääreen.
Toivotan Pippurille ja Siisamille onnea huomiselle ja totta kai muillekin.
Huomenna saa tietää kuinka rakkulat ovat jaksaneet ja ovatko kasvattaneet laadukkaita munasoluja.
Niin ja iästä; mä 33 ja mies 38
 
Nennuliini
Moiks kaikille!

Nyt en käytä mitään boldauksia, kun saan boldattua koko tekstin. :snotty:

Voi, teillä monella onkin huomenna jännittävä päivä! Pidän teille kaikille peukkuja! :hug: Minuakin jännitti viime viikolla aivan hirveästi ensimmäinen punktio ja pääseekö sinne asti, saati sitten siirtoon. Mutta hyvin se punktio teiltäkin menee! :heart:

Mulle ei hirveästi mitään oireita pistämisestä tullut, paitsi mustelmat mahassa ja tosi kipeä punainen pahkura Pregnylistä. Luulin jo koko mahan tulehtuvan..

Mulla on maha nyt vuorostaan laastareiden jälkiä täynnä, kun joka toinen päivä 3 estrogeenilaastaria on pitänyt liimailla vähän eri kohtiin. Kivasti niitten reunat kerää housuista pölyä, joten ei ihan ensimmäisenä tee mieli mennä uimahalliin esittelemään mahaa.. =) Luget tosiaan tuo töhnää vähän housuihin, mutta pikkuhousunsuoja riittää auttamaan asiaa.

Anuski, kyselit mun limiksen paksuutta. Minä tyhmä sen jo unohdin, mutta se oli jotain 5-6 mm eli sullahan on ihan hyvän paksuinen. Toivottavasti nuo "vaihdevuosilaastarit" ehtii sitä mulla paksuntaa, kun pienokaisen pitäisi kohta alkaa pystyä kiinnittymään.

Ikägallupkin oli menossa eli minä 32 (vielä vähän aikaa) ja mies 39.

Vielä lopuksi kaikille uusille pinoilijoille tervetuloa mukaan! Tää jännittäminen on paljon kivempaa mukavassa seurassa! :heart:

Punktioon menijät, käykäähän kertomassa kuulumisia heti, kun vain jaksatte. :flower:

Peukut jo pystyssä,
Nennuliini
 
Mun jännitys on kadonnut ihan kokonaan. Outoa :/

On jotenkin sellainen hälläväliä fiilis. Tää on varmaan jotain alitajuntaista itsesuojelua :x

Äsken vetäsin vatsan täyteen pitsaa ja on toi mahakin ruvennut nippailemaan enemmän. Ilmeisesti jotain ainakin tapahtuu.

Pippurille ja Unelmalle tsemppaukset huomiseen =)
 
mai
Hei!

Ultra takana ja vain vaivaiset kaksi munasolua oli kehittynyt. Ei päästy vielä tällä viikolla punktioon. Jatkan piikityksiä vielä perjantai-iltaan ja lauantaina irrotuspiikki. Ens maanantaina on sit punktio päivä. Hoitaja sanoi että on mahdollista että vielä ehtisi tulla lisää muniksia. On jotenkin vaan niin mielimaassa ja pelko päällä et jos tämä menee taas ihan pipariks koko touhu :'( .
Täytyy vaan yrittää olla positiivisella mielellä. Muistaakseni Nennuliinilla oli myös tullut vähän muniksia ja kaikki meni hyvin kuitenkin.

Mites tytöillä meni punktio tänään? Tulkaa pian kertomaan uutisia :)
 
Laitoin tämän jo vahingossa tuonne toukokuun ketjuunkin, aloittelijan mokia;-?

Saako änkeytyä uutena ketjuunne;-?

Meillä edessä ensimmäinen ICSI, lääkkeinä Synarela ja Conal F, eilen pistin Pregnyl -piikin tuplana, ja huomenna on edessä punktio, joka suoraan sanottuna pelottaa vietävästi, mutta eiköhän siitä hengissä selvitä... ;-)

Me päästiin/jouduttiin suoraan kolmen vuoden luomuyrityksen jälkeen ICSI -puolelle, N35, N37. Kovin korkeita odotuksia ei ilkeä ylläpitää ensimmäistä yritystä silmällä pitäen, mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka..;-)

Huomisen jälkeen on jo hieman viisaampi sen suhteen, mitä keräilyssä saadaan, ja perjantaina pitäisi olla siirto, jos jotain siirrettävää saadaana aikaiseksi. Ollaan Taysin asiakkaita.

Kiva, että näitä palstoja on olemassa, tuttavapiiriin ei tämän asian kanssa painivia kuulu, eikä ihan kaikille viitsi asiasta edes puhuakaan, eli kiitos kaikille, ja pidetään peukkuja, puolin ja toisin;-?
 
Nennuliini
Niinhän mulla oli, että ultrassa näkyi 2 munasolua, mutta viikkoon oli tullut se yksi lisää. Tosin niistä vain ne 2 hedelmöittyi, mutta kyytiläisenhän minä sain kuitenkin mukaani. :heart:
Tosin, jos olisi ollut ensimmäinen IVF-hoito, niin olisi keskeytetty, mutta kun ekalla kerrallakaan ei muniksia enempää saatu, niin otettiin nyt nämä kaksi ja kaikki meni siis hyvin. Jos lääkäri olisi nyt ehdottanut keskeytystä, niin olisin ollut kyllä sitä vastaan, koska halusin katsoa tämän loppuun asti. Selvisi ainakin, että munasolut ovat ihan hyviä ja pystyvä hedelmöittymään. Nyt vain odottelen testipäivää, joka tuntuu jotenkin niiiiin kaukaiselta ja epätodelliselta ajatukselta vielä.

Toivottavasti pääset ensi viikolla punktioon ja siirtoon ja muniksia olisi enemmän! :heart:

Minäkin odottelen muitten punktiossa käyneiden kuulumisia jännityksellä! :p
 
Hei kaikki!
Kurja lukea Siiliksen terveiset, mutta ymmärrän hyvin, kun ei tuo parisuhde itselläkään aina ole ollut ruusuilla tanssimista.
Aloitin Gonal-F pistokset perjantaina 450iu:ta ja päivää aikaisemmin Synaleran.
Alavatsa on jo aika turvonnut, mutta sen kestän ilomielin, koska se yleensä tietää hyvää.
Muita oireita minulla ei juurikaan ole, paitsi lievää hikoilua.

Käyn toisin myös vyöhyketerapiassa, josta on ollut selkeää apua "yleisolotilassa", jaksan paremmin.

Ja on kuulemma erittäin helppoa, varsinkin hoidon loppuvaiheessa unohtaa ottaa/ unohtaa onko ottanut...

Punktio minulla viikolla 16. Minä ja mieheni ollaan 37v
 
Punktio takana. Kaikki meni ihan ok. Huomattavasti kivuliaampi toimenpide tällä kertaa kuin vuos sitten, mutta ei mitään sietämätöntä tuskaa, kun pitää mahdollisen lopputuloksen mielessä. Munasoluja saatiin, mutta hieman taikauskoisena en uskalla tarkkaa määrää vielä kertoa. Nyt jännätään, hedelmöittyykö yksikään. Siirtopäivä on torstaina, jos on jotain siirrettävää. Uhkasivat huomenna soitella, jos homma menee puihin. Mites Siilis ja Unelma?
 
mai
Heips taas!

Oli tultava kertomaan... Äsken soittivat perään ivf:stä ja huomen aamulla olisi taas mentävä verikokeisiin ja ultraan...
Lääkäri oli kattonut verikokeen tuloksia ja ei kuulema täsmännyt ultran kanssa. Hoitaja ei osannut oikein sanoa että mitä se tarkoittaa...
Nyt oon mäkin sit ihan pihalla että mitäs tää tarkoittaakaan ...apua!

Ei muuta ku huomen aamulla taas kuudelta ylös, ja kohti Falunin sairaalaa voi ei...minä aamu uninen kun olen :LOL:

Peukkuja Pippurille että munikset hedelmöittyisivät!
 
Heissan!

Punktio ohi. Itse toimenpide helppo verrattuna siihen mitä kaikkea jouduin kokemaan kun mua valmisteltiin. Pippurikin siis selvisi punktiosta. Mitenköhän Siisami? Meillä siirtopäivä perjantaina jos ei mitään ihmeempiä tapahdu.
Maille onnea huomiselle lääkärikäynnille.
 
Siisamikin on selvinnyt hengissä punktiosta ja vieläpä odotettua paremmalla tuloksella. Kuusi munasolua saatiin poimittua. Nyt sitten vaan jännätään kuinka moni niistä hedelmöittyy. Torstaina olisi siirto.

Mulle toimenpide oli helppo ja lääkkeetkään eivät aiheuttanet sanottavia sivuvaikutuksia. Nauratti vaan niin pirusti. Taisi jännitys lopulta purkautua. Ikävin vaihe oli kohdunkaulan puudutus ja ei sekään nyt kauheesti tuntunut. Tosi erilailla ihmiset tuntuu reagoivan punktioon ja lääkkeisiin. Mulla kun ei ollut noita munasoluja niin kauheasti ollut niin se vähän helpotti.

Väsynyt on olo. Juuri reilun tunnin tirsat vetäsin.

Kiva, että Pippurilla ja Unelmalla meni kummallakin hyvin. Pippurin kanssa taidettiin maata kyllä vierekkäisissä sängyissä :D

Tervetuloa kaikki uudet ja Maille pidetään peukkuja, että lääkärillä olisi hyviä uutisia<br><br>
 
Siisami: Vierekkäinhän Taysissa makoiltiin, jos olit se erittäin hyväntuulinen kakkospetissä makoileva. Mulla oli vähän vakavammat mielialat. Puudutus ei sattunu, mutta toisenpuolen munarakkuloita jouduttiin vähän kovakouraisemmin puhkomaan, joten puoli mahaa tuntu olevan toimeenpiteen jälkeen tulessa. Onneks hoitajatätin mömmöt autto ja nyt illan mittaan kivut on jo lähes hävinny. Täytyy nakata vielä pari särkylääkettä illalla, että saa ens yön nukuttua. Torstainakin taidetaan olla peräkkäisiä "potilaita".

Unelma: Mukava kuulla, että sullakin meni hyvin.

Mai: Tsemppiä labroihin. Todennäköisesti vaan tarkistavat ja varmistavat, että tilanne on niin valoisa kuin ultrat lupaavat. Eikö niin?!
 
Nennuliini
Siisami, Pippuri ja Unelma: tosi mahtavaa, että punktio meni hienosti. :flower: Toivotaan yhtä hyvää loppuviikkoa, että pääsette myös piinaviikoille meidän muiden kanssa!

Maille jaksamista ja hyviä unia ensi yöksi! Muakin jännitti, kun klinikalta soittivat, että ultraa pitää siirtää päivällä aikaisemmaksi. Kun ei näistä ymmärrä paljoa, niin aina pelottaa, mitä tuleman pitää. Mutta lopulta meni kaikki hyvin, toivottavasti sullakin!
 

Yhteistyössä