IVF Toukokuussa

Moi. Kattelin eilen menopur-pakettia ja se kyllä sisältää sekä FSH:ta ja LH:ta yhtä paljon eli 75 IUI. No täytyy varmaan kysellä lääkäriltä puregonin ja menopurin eroista.

Halla Kuulostaapa toi teiän reissu ihanalta! Oon kans haavaillu, että pääsis miehen kanssa irtaantuun arjesta. Seuraavat yhteiset lomat on kesällä ja sillon ollaan kyllä sunniteltu lähtee johonkin pidemmälle. Mites Hallan talokaupat? Ootteko jo onnellisia omakotitalon omistajia?

Annuli81 Ois kanssa kiva tietää miten sais noin paljon soluja ettei pakkaseen jäis aina vaan paria alkioo..Missä muuten oot hoidoissa? Oon käyny tuo toisissa pinoissa kurkkimassa muitten kuulumisia ja pongasin, että olit saanu haamuplussan. ONNEA!
 
heipä hei tytöt,
pitkästä aikaa työpöydän äärestä. Lueskelen muiden kuulumiset tarkemmin kotona. Tekstiä kun oli viimekerran jälkeen tullut paljon.
Nopeasti kirjoittelen omia kuulumisia, elikkäs tänään kävin tays:ssa ja seuraavien kuukautisten jälkeen aloitan sumuttelut kp 21 ja sitten oli kontrollikäyntejä ja sitten aloitetaan pistot. Punktio tulee ajoittumaan viikolle 22.
Lisäksi ultrassa löytyi syy vatsakivuille. Oikealta löytyi taas nestekysta joka oli vaan ihan pieni 3*4 cm, onko tuo nyt pieni?
Lääkäri ehdotti myös lugejen tueksi keltarauhashormoonipistokset kun tuo tiputtelu vaivaa kovasti.
 
Heippa! En ole viime aikoina paljon kirjoitellut. Mutta onneksi nyt elkaa meilläkin tapahtumaan. 21.4 on suunnittelukäynti tälle viimeiselle ICSI-hoidolle. Synarelakin alkaa sen jälkeen ja punktio ajoittuu vko:lle 21 tai 22.
 
Päivi68 ja Ronttuli08 voipi olla, että tän mun hoidon siirtymisen takia mulla onpunktio samoihin aikoihin kuin teillä. Anteeksi huonomuistisuuteni, mutta missä Päivi68 ootkaan hoidossa?

Mä voisin kyllä, pitkällisen harkinnan jälkeen, tulla Tampereen tapaamiseen, jos innokkaita löytyy.
 
Halla: Ihan normi ultraus tehtiin ja siinä "mokkula" erottui. Tällä kertaa se on oikealla puolella ja kipuilu tuntuu navasta suoraan oikealle mentäessä. Ja on ajoittain todella kovaa kipua. Toivottavasti lähtee itsestään pois kuukautisten aikana.
Ja tas kiireesti työntouhuun! Toivotan iloa harmaaseen päivään kaikille!
 
JEP
Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan. Ihan pikkuisen on työkiireet täälläkin painaneet päälle |O

Halla: Toinen ei-Tamperelainen ilmoittautuu :LOL:

Tämän kierron aikana aloittelen sumutteluhoidot eli aika on harpannut pitkän askeleen eteenpäin kun päästään jo jotakin tekemään. Ajattelin vain että pitääköhän yölläkin herätä kuuden tunnin välein sumuttelemaan, kun väsyneenä joskus saatan kevyesti puoli vuorokautta nukkua :saint: Hyvät unenlahjat aina välillä kun välillä taas hormonit pitää hereillä koko yön.

TEin sitten mokan edellisessä kierrossa kun aloin syömään teroja kierron kymmenes päivä, kun ohjeessa lukee että viidestoista päivä. Ihan normaalit kuukautiset tuli kylläkin, mutta täytyy tänään soittaa lääkäriin aiheuttaako tämä jotain toimenpiteitä. Tarkoituksella en kyllä kiertoa lyhentänyt, kannet olivat vain kotona kun oltiin reissussa.

Rasittavaa kun tuli "takatalvi", maa ihan valkoisena. Täällä toivotaan äkkiä lämpimiä ilmoja!
 
Vieläkö mukaan mahtuu uusi kirjoittelija. Meillä on icsi tulossa toukokuussa, viikolla 19. Hieman taustaa eli vauva on saanut tulla heinäkuusta 2007 lähtien. Silloin jätin pillerit pois, mutta kiero ei palautunut eli ei tullut menkkoja, jonka takia hakeuduin lääkäriin. Ekana kokeiltiin teroja, mut eivät saaneet menkkoja tulemaan. menin uudelleen lääkäriin (yksityiselle), josta sain sitten heti lähetteen lapsettomuushoitoihin julkiselle puolelle. Tämän vuoden tammikuussa päästiin hoitoihin ja kaikenmaailman tutkimukset tehtiin. Tuloksena: aukiolotutkimus OK, PCO-tyyppiset munasarjat, ei omaa hormonitoimintaa johtuen lievästä alipainosta. Miehen simpoissa pientä häikkää, mutta ei pitäisi olla ongelma, jos vaan mulla tapahtuis ovulaatio. Eka hoito oli helmikuussa, jossa pistelin menopuria annoksella 75 IU. Ongelmana oli, että munarakkulat eivät meinanneet ruveta kasvamaan, mutta lopulta niitä kasvoikin liikaa ja päädyttiin suoraan ivf/icsi-hoitoon (aluksi yritettiin inssiä). Tuosta hoidosta ei sitten raskaus lähtenyt ja nyt odotellaan uutta ivf:ää. Tällä hetkellä syön e-pillereitä, että saadaan menkat tulemaan ajallaan ja sitten aloitan puregonin pistämisen.

Lyhyesti yritin laittaa vähän taustaa, toivottavasti tuosta nyt jotain tolkkua saa =)
 
Jos mäkin sitten kotiudun tähän pinoon. Täällä tuntuu olevan paljon ihmisiä kenellä on viimeinen kierros lähdössä. Itsellä myös kolmas kerta julkisilla starttaamassa. Ollaan kyllä päätetty, että kerran vielä kokeillaan yksityisellä jos nyt ei tärppää mutta silti jonkinlaista lopullisuuden tunnetta on pelissä.

Meillä yritystä takana 7/05 asti ja lopulta syy löytyi miehen huonolaatuisesta spermasta. Hoitona suoraan ICSI:n. Ensimmäinen hoito keskeytettiin koska muniksia ei kasvanut. Toisella kerralla saatiin kuusi munista mistä kolme siirtokelpoista. Yksi siirrettin ja kaksi meni pakkaseen. Tuloksena nega ja kumpikaan pakkasalkio ei selvinnyt sulatuksesta. Toisessa hoidossa munasoluja tuli 11 mistä jälleen tuloksena kolme siirtokelpoista yksilöä. Yksi siirrettiin ja tuloksena plussa mikä meni välittömästi kesken viikoilla 5+1. Diagnoosi oli biokemiallinen raskaus. Tästä kierroksesta pääsimme siirtämään myös yhden huurunenän mistä testasin negan pari päivää sitten. Nyt on pakkanen taas tyhjä ja viimeinen kierros lähdössä. Täti kurvasi paikalle tänään ja heti tästä kierrosta pääsen aloittamaan sumuttelut. Näillä näkymin punktio olisi siis viikolla 22. Ikää mulla on 33 ja miehellä neljä vuotta vähemmän. Esikoista siis yritetään. Mulla lääkkeinä ollut aina Synarela ja Gonal-F. Hoitopaikkana TAYS ja pitkällä kaavalla siis mennään.

Tammikuun pinosta täällä näyttääkin olevan tuttuja :heart:
 
Siisami Meillä tuntuu olevan hyvin samanlainen historia. Meillä myös "vika" löydettiin ensin siittiöistä ja mentiin suoraan ICSI:in. Lisäksi hoitojen lähtiessä käyntiin huomattiin, ettei munasoluja saada kerralla kuin 3-4. Meillä myös taustalla yksi km (luomu) aivan alkuvaiheissa. Sitä ei tutkittu, mutta näin jälkeenpäin alan kallistua kemiallisen puolelle. Nyt on vielä 3vrk viljelyissä huomattu alkioiden olevan hitaita jakautumaan. Itse pahaa pelkään, että ne lopettavat jakaantumisensa. Lääkärikin tuntui olevan sitä mieltä, että näin voi hyvinkin olla.

Kahden Taysin hoidon jälkeen käytiin yksi Väestöliitossa. Tämä siksi, että siellä tuntui olevan uusia ajatuksia. No, tulos oli yhtä huono. Viimeinen hoito Taysissa lähtee kohta käyntiin ja olemme aloittaneet myös adoptioneuvonnan. Meillä ajatukset tuntuvat olevan siirtyneet jo tuonne adoption puolelle, joka ei tunnu yhtään huonolta vaihtoehdolta. Pitkä tie on vaan sitäkin kautta kuljettavana.

Eilen meillä oli naapurin poju (ikä: 5viikkoa 6vrk) hoidossa 8h ja laitettiin jo vanhemmille viesti "Laukut pakattu ja passeja etsitään... ei mitään kiirettä hakemaan..." Oli tosi mukavaa maistaa millaista elämä voisi olla, mutta kieltämättä takki oli aika tyhjä illalla, kun poju haettiin kotiin. Pakkaseen jäi pakastettu rintamaitoa, joten tiedossa on lisää mukavia hetkiä pojun (illalla saa nimen) kanssa :D
 
HANNELI78:aina välillä käynyt siivuilla mutta hajamielisenä lähtenyt pois ilman katsomatta onko ketään kavereita paikalla :hug: jännät oltavat tosiaan on..piikityksiä kahdella eri piikillä,mielialan aihtelua,mahan turvotusta ja väsymystä...muuten kaikki on on :LOL: odotan innolla huomista lääkäri käyntiä,viimeks kun olin(10.4)rakkuloita löytyi yhteensä 12-15 ja pieniä alkavia,saa nähdä mitä maanantaina löytyy :heart: olo on ainakin aikas turvonnut joten jotain on pakko löytyä..jännitän aikas lailla ensimmäistä IVF:ää..onneks ihana lääkäri,kysy että olenko kipu herkkä :heart: kuulemma otetaan sit huomioon kun toimenpide tehdään.kummityttö oli yökylässä,aivan ihana tapaus..7v.kuinkas sinulla on mennyt?
JOHANNA72:Tapaamista kannatan..olisi ihanaa istua alas kahvimuki kädessä ja kuunnella muittenkin kokemuksia hoidoista :heart:
 
Johanna: Hyvin samantapaiselta tosissaan kuulostaa. Meille on tehty yksi kolmen päivän viljely ja silloin ei ainakaan sanottu mitään, että mitenkään huonosti jakautuisi. Meillä on itseasissa säilyneet alkiot olleet aina ihan hyviä. Tuoresiirroista on siirretty yksi top alkio ( en tiedä moni soluinen) ja yksi kahdeksansoluinen, täydet laatupisteet saava alkio (siitä oli se biokemiallinen) Pakkaseen meni silloin kaksi 7 soluista jotka saivat laatupisteiksi 2 ja 2,5.

Onko teille muuten TAYS:ssa siirretty kahta alkiota? Mä olen yrittänyt saada kahden siirtoa ja viimeks jo lupasivat jos olisi ollut yhtään heikompia alkioita mutta kun tuli taas kuulemma "täydellinen" yksilö niin eivät siirtäneet kuin yhden. Nyt mä aion saada kaksi kyytiläistä |O

Viivillähän tuntuisi olevan hieno määrä muniksia tulossa.

Mä menen kanssa illalla kattoon mun veljen lapsia ja ne on tietysti ihan hirmuisia kullanmuruja tädin mielestä :heart:
 
Toukokuulaiset 13.4.2008 Sunnuntai

viivi73.............1.IVF...(vko 16)

Johanna72.....4.ICSI..(vko 18/lyhyt kaava)

Pilvikirsikka.....2.IVF...(vko 19)

Hanneli-78.....2.ICSI..(vko 20 tai 21/lyhyt kaava)

Halla..............1.ICSI..(vko 21/pitkä kaava)

Päivi68...........3.ICSI..(vko 21 tai 22/pitkä kaava)

ronttuli08.......2.ICSI..(vko 22)

Siisami...........3.ICSI..( vko 22/pitkä kaava)

JEP.................1.IVF...(vko 23/pitkä kaava)

puoli-enkeli....1.IVF...(mahdollisesti tulossa)

Päivitin itseni listaan ja menin heti sitä muutenkin sorkkimaan :ashamed: Siirsin nimet oletettujen aikataulujen mukaan listaaan niin on helpompi seurata.




 
Moikka! Olen Tayssissa hoidoissa ja tammikuulla kun oli 2.IVF-hoito ja alkioita tuli vain 2 niin kummatkin siirrettiin tuoresiirrossa. Ja muutenkin sanottiin että 2 siirretään kun ikääkin jo 39v. Nyt tän kuun lopulla alkaa synarela sumut ja punktio on vko:lla 21 tai 22.
 
Meille siirrettiin heti ekassa hoidossa molemmat saadut alkiot, vaikka molemmat olivat top-luokkaa. Varmaankin ikä ratkaisee? Ja varmaankin alkioiden määrälläkin on vaikutusta? Meillä kun parhaimmillaan ollaan saatu vain 2 siirtokelpoista alkiota.
 
Otetaan siis komento takaisin :D myös TAYS:ssa voi saada kaksi alkiota ekalla kerralla mukaan.

Huomenna täytyy soittaa lääkäriin niin saa tarkemman aikataulun. Vaikka mä kyllä luulen, että aika hyvin osaan sen jo itsekkin laskea :LOL:
 
Nopeasti selailin pinoanne, kun nukkumaanki pitäisi kohta suoriutua...

Jos sallitte liityn seuraanne :wave:

Tässä vähän taustaa, joka on surullinen ja pitkä , mutta yritän kertoa lyhyesti :LOL:

Minulla "edellisestä elämästä" jo täysi-ikäinen tyttö, samoin kuin miehellä 13v tyttö. Kaksin asustelemme. Syy lapsettomuuten on se ,että minulta on poistettu toinen munajohdin ja toinen klipsattu kiinni, kohdun ulkopuolisten raskauksien takia. Joskus kahdeksan vuotta sitten mentiin eka hoitoon, ja nyt on takana 4x ivf ja 2xicsi (icsiä siksi että haluttiin varmistaa että vähäisetkin munasolut hedelmöittyisi) ja yksi PAS. Näistä tuloksina vain Passista tuulimuna :(
Hoidoissa on ollut lääkkeinä suprecur, menopur, puregon, menogon ja luget. Aina siis vain yksi stimuloiva lääke kerralla ei siis esim puregon+ menogon. Mulla on aina ollut huono vaste stimulointiin ja saaliiksi on saatu 0-3 alkiota/hoito.

Vuosi sitten helmikuussa olen testannut viimeisestä hoidosta negan. Noista hoidoista on kaksi ensimmäistä käyty yksityisellä ja neljä viimeisintä julkisella (neljä saatiin siksi kun toiseksi viimeisessä hoidossa ei päästy edes siirtoon).

Viime perjantaina käytiin taas yksityisellä tekemässä hoitosuunnitelmaa ,kun pätettiin että vielä kerran yritetään, ennen kuin ikä tulee vastaan , se on "joko nyt tai ei koskaan"- meininki sitten B)

Lääkäri oli aivan ihana, ja sanoi että nyt tehdään sellainen lääkecoctail-arsenali, että kaikki mikä ei ole terveydelle vaarallista otetaan käyttöön.

Ensinnäkin mennään lyhyellä kaavalla, kun kaikki aiemmat on tehty pitkällä. Eli ei jarrutella omaa hormonitoimintaa...

toiseksi : viisi ensimmäistä päivää pistelen 225iun annoksia puregonia + 75 iu luveris nimistä lääkettä (jossa on on sitä LH-hormonia?? jos jollakulla on ollut tuota luverista käytössä kaipaisin kokemusta)
Tämä yhdistelmä on kuulemma toiminut monella muullakin, joka on ollut huono munimaan tai saanut huonoja alkiota, syytä ei tiedä lääkäritkään vielä miksi näin on.

Eka ultran jälkeen (jonka saan käydä kotipaikkakunnalla) tarkistetaan puregon annosta ja luveris jää pois kun rakkulat on n14mm kokoisia

Jarruna tulee sitten ovitrelle muistaakseni
Tukilääkkeeksi sitten ainakin iki-ihanat pimppipallerot luget + pregnylpistokset

myös kortisonilääkityksestä oli puhetta

reseptit tulee myöhemmin postissa kun lähdimme hoitajan luota suoraan kotia , että sitten selviää tarkemmin mitä kaikkea tungen itseeni ja mitä kautta. (heh, oltiin tällä kokemuksella pistosopetuksessa :LOL:

Olen parhaimmillaan pistellyt jossakin hoidossa jopa 325 iun annoksia puregonia, mutta tämä lääkäri (suomen parhaimpia) kertoi että oikeastaan 225iun isompia annoksista ei ole hyötyä, saattavat jopa vaan huonontaa alkioiden laatua, jä munasolujen määrää se ei kasvata, tuo oli mulle ainakin uusi tieto :|

Ja mitä vielä ... niin hoito alkaa kp2 joka on kaiken todennäköisyyden mukaan tuossa huhti-toukokuun vaihteessa ja punktio olisi toukokuun puolessa välissä.

Saahan sitä maksaa taas itsensä kipeäksi...mutta tässä konkurssissa se ei enää tunnu missään jos lopputulos on elävä vauva sylissä :flower:

Tässä pikaisesti , ja kyselkää jos on kysyttävää, yritän komentoida teidän muidenkin juttuja jahka seuraava vp koittaa (kesäloma onkin kas kummaa sopivasti toukokuussa =)

Ja jos joku tunnistaa minut (olen aiemmin kirjoittanut muilla palstoilla ) niin vit... eiku tutuille vilkutuksia :heart:
 
Hei jospa nyt. Me hypättiin julkiselta välillä käymään yksityisellä juuri noiden samojen uusien ajatusten vuoksi (liekö sama lääkäri?). Valitettavasti minulla puregon + luveris ei antanut yhtään parempaa tulosta. Samaiset kaksi hidasta siirtokelpoista alkiota saatiin ja negahan sieltä taas valitettavasti tuli. Nyt mennään viimeinen julkisella perinteisellä lääkityksellä.
 
Huh huh viime vierailusta onkin jo "hollin" verran aikoo...Oon pitänyt tarkoituksella etäisyyttä tähän palstailuun, koska tää addiktoi miut ihan täysin...Mut kaikille tutuille ja tuntemattomille toukokuulaisille toi8vottelen huimasti onnen tuulia ja plussia...

((.)) Tässä välissä mul oli viel yksi kierto menopur+pregnyl+peittojen pöllyttelyä, mut tuloksetta sillä täti kurvas paikalle 4.4.08...Nyt sit vihdoin ja viimein se meidän eka IVF toteutuu toukokuulla, siirto ajoittuu vko:lle 22, joten aika näyttää kuis käy, mut pitkä on tämä meitin "odotus" aika ollut, sillä odoteltu tässä on kolme helkutin pitkää vuotta...Usko alkaa loppuun, mut pakko viel hiukan ponnistella pienen nyytin eteen.... :heart: Mä saan postissa lähipäivinä reseptit+tarkemman ohjeistuksen, mut synarela sumut aloitan kp 21 eli 24.4 ja stimulaationa mulla menopur 150iu ja pitkällä kaavalla hoito tehään...

Päivitin listaa

Viivi73.............1.IVF...(vko 16)

Johanna72.....4.ICSI..(vko 18/lyhyt kaava)

Pilvikirsikka.....2.IVF...(vko 19)

Hanneli-78.....2.ICSI..(vko 20 tai 21/lyhyt kaava)

Halla..............1.ICSI..(vko 21/pitkä kaava)

Päivi68...........3.ICSI..(vko 21 tai 22/pitkä kaava)

Ronttuli08.......2.ICSI..(vko 22)

Siisami...........3.ICSI..( vko 22/pitkä kaava)

Puoli-enkeli......1.IVF..( vko 22/pitkä kaava)

JEP.................1.IVF...(vko 23/pitkä kaava)


Aurinkoista kevättä meille kaikille toivottelee puoli-enkeli :heart:
 

Yhteistyössä