IVF Toukokuussa

Tervehdys!

Taidanpa minäkin rohjeta liittyä tähän(kin) ketjuun, viime viikolla tuli postissa ohjeet hoitosuunnitelmasta jne.

Puoli-enkeli ainakin on tuttu toisesta ketjusta (tule taas käymään!) ja muidenkin nimiä on tainnut vilahdella jossain yhteydessä.

Lyhyesti (tai laveasti, saa nähdä ) omaa taustaa..
1.ICSI on siis käynnistynyt pari päivää sitten sumutuksilla, pitkällä kaavalla mennään ja punktio lienee viikolla 20. Reilut kaksi vuotta on miehen kanssa yritetty saada lasta alulle ja alkuun jo päästykin pariin kertaan muttei sen pidemmälle. Viime keväänä miehen simpsonit (joku on keksinyt tuon kivan nimityksen ;) ) havaittiin harvoiksi ja syksyn (keskenmeno)tutkimusten yhteydessä tilanne oli muuttunut huonompaan suuntaan. Vielä heikommin meni ekassa ja ainoassa inssissä reilu kuukausi sitten, jonka jälkeen lääkäri ehdotti ainoana järkevänä vaihtoehtona tuota em. hoitoa. Nyt siis ollaan tässä vaiheessa ja alkaa kyllä vähitellen jännittää (tai kauhistuttaa, kuinka vain), miten tässä vielä käy. Onnistutaanko ollenkaan ja mitä tehdään, jos ei. Ikää meillä molemmilla on reilut 30v.

Näin pirteällä mielellä siis tänään :kieh:, mahdollisesti synarelan vaikutuksen takia...tai sitten ei. Muu ei tosin taida tässä auttaa kuin toivoa kaikille meille onnistumista, ennemmin tai myöhemmin!



Viivi73.............1.IVF...(vko 16)

Johanna72.....4.ICSI..(vko 18/lyhyt kaava)

Pilvikirsikka.....2.IVF...(vko 19)

Hanneli-78.....2.ICSI..(vko 20 tai 21/lyhyt kaava)

Kummi.....1.ICSI (vko 20/pitkä kaava)

Halla..............1.ICSI..(vko 21/pitkä kaava)

Päivi68...........3.ICSI..(vko 21 tai 22/pitkä kaava)

Ronttuli08.......2.ICSI..(vko 22)

Siisami...........3.ICSI..( vko 22/pitkä kaava)

Puoli-enkeli......1.IVF..( vko 22/pitkä kaava)

JEP.................1.IVF...(vko 23/pitkä kaava)
 
HEI KAIKILLE!! :flower:

Menihän päivä,oli lääkäri aamulla,ultra ja tieto että "mussukkani"ovat lakanneet kasvamasta..jarrutus piikit tehnyt enemmän kuin tehtävänsä :/ piikitin ennen 112,5 ja ny nostettiin 175:een,punktion piti olla keskiviikkona nyt ajatellaan tehtäväks perjantaina..itkuhan siinä tuli koska odotti niin kovasti..tunteet kait aikas pinnalla hormoonien takia :'(
 
Viivi: Onko sulla vielä kontrolli ultra vai menetkö suoraan punktioon. Kyllä ne vielä ehtii spurttaamaan jotta perjantaina olis hyvä saalis.

Mä sain tänään hoitoaikataulun ja sen mukaan mulla olis punktio vasta viikolla 23. Hirmuisen pitkän välin olivat jättäneet odotettujen menkkojen ja nollaultran väliin. Eipähän tartte huolestua vaikka hieman menkat myöhästyisikin. Suurin yllätys oli kuitenkin se, että lääkäri oli suunnitellut, että viimeinen puntio tehtäisiin AVA-klinikalla :eek: Ilmeisesti saataisiin maksusitoumus sinne. Syytä en kyllä osaa sanoa mutta en minä valitakkaan. Netissä kävi katselemassa ja ihan ammattitaitoiselta paikalta vaikutti. :D Mitäköhän muuta se nyt muka olis voinnut olla???
 
Jospa minäkin tunkisin itseni tänne pinoon mukaan.
Meillä olis alustavasti ajateltu punktio viikolle 23.
Todennäköisesti tulee olemaan ICSI ja lyhyellä kaavalla.
Meillä syynä mun PCO ja siitä johtuva ovuloimattomuus ja
miehen heikkolaatuiset simpat.
Niin ja toista lasta yritetään, esikko on 1,7v ja clomeilla
alkuun saatettu.
Mitäs vielä.. niin nyt oottelen menkkoja (terot tukena)
ja sitten otetaan alkukierron verikokokeita ja toukokuun
puolivälissä sitten lääkärille aika ja sitten tehdään
se hoitosuunnitelma. Sitä on ihan pihalla että miten nää
hoidot etenee. Ja pelottaakin ihan valtavasti,
varsinkin se punktio.. Kokeneemmat, kertositteko
omia kokemuksianne ylipäätään hoidoista ja mitä
on odotettavissa ja sattuuko se punktio tai alkion siirto
tosiaan niin paljon kun annetaan ymmärtää?
Kiitos jo etukäteen jos joku vastaa!
Kun nämä asiat nyt vaan mietityttää kovasti.

iitukka ....1.ICSI...(vko23/lyhyt kaava) jos joku lisäis mut listaan


 
tervetuloa uudet!
:flower:
siisamille: me ollaan käyty Avalla hoidoissa itte oon sitä mieltä, et hoito oli yksilöllisempää ja miellyttävämpää kuin Taysissa.
iitukka: itselläni eka punktio ei sattunut olin niin mömmöissä. Toinen punktio sattui taas ihan hirveästi, mutta siirto ei tuntunut missään. Lähinnä pieni kutitus.
(.) menkkoja odotellessa elikkäs hoito saattanee siirtyä koska tätiä ei kuulu eikä näy. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halla:
Tässä ois nyt listan tynkää. Oon poiminut tiedot teksteistänne, joten jos on jotain korjattavaa/lisättävää, niin ilmoitelkaa!

  • JEP.................1.IVF...(vko 23/pitkä kaava)
    • Hanneli-78.....2.ICSI..(vko 18/lyhyt kaava)
      • puoli-enkeli....1.IVF...(mahdollisesti tulossa)
        • Halla..............1.ICSI..(vko 21/pitkä kaava)
          • ronttuli08.......2.ICSI..(vko 22)
            • Päivi68...........3.ICSI..(vko 22/pitkä kaava)
              • Johanna72.....3.ICSI..(vko 18/lyhyt kaava)
                • viivi73.............1.IVF...(vko 16)


 
Hei,
olen ihan ekakertalainen täällä keskustelemassa. Hoidoissa en valitettavasti ole ekakertalainen. Edessä on 6. hoitoyritys, takana 7 keskenmenoa. Ikää 39 ja miehellä 54. Vanhuksia siis tällä palstalla:) Hoidot alkoivat 1.5 vuotta sitten syksyllä ja kaikki mahdollinen on testattu kromosomeja myöten. Ei löydy muuta vikaa kuin se, että sperma on ollut huonolaatuista. Nyt sekin on saatu hyväksi, pesun jälkeen 8 milj. yksilöä. Parhaillaan odotan menkkojen alkua, että saisin la aloittaa taas Puregon-piikit. Tuntuu siltä, että mitä lähemmän piikitys tulee, sen enemmän taas ajattelen ja toivon. Onnistuukohan vielä? Onko samoja kohtaloita?
 

Viivi73.............1.IVF...(vko 16)

Johanna72.....4.ICSI..(vko 18/lyhyt kaava)

Pilvikirsikka.....2.IVF...(vko 19)

Hanneli-78.....2.ICSI..(vko 20 tai 21/lyhyt kaava)

Kummi.....1.ICSI (vko 20/pitkä kaava)

Halla..............1.ICSI..(vko 21/pitkä kaava)

jospa nyt....... 7.IVF/ICSI..(vko 20/lyhyt kaava)

Päivi68...........3.ICSI..(vko 21 tai 22/pitkä kaava)

Ronttuli08.......2.ICSI..(vko 22)

Siisami...........3.ICSI..( vko 22/pitkä kaava)

Puoli-enkeli......1.IVF..( vko 22/pitkä kaava)

JEP.................1.IVF...(vko 23/pitkä kaava)
 
Reseptit tuli eilen postissa. Eli ainakin puregon, luveris , orgalutran ja pregnyl tulossa coctailiin tällä kertaa. Muita mömmöjä tullee sitten matkan varrella lisää? Ainakin oli lekurin kanssa puhetta myös kortisonista (koska se pitäisi aloittaa näissä hoidoissa??) Ja kait se ovitrellekin sitten irrotuspiikiksi tulee??
No eiköhän ne sitten matkan varrella selviä , kaikki ajallaan.
Laskeskelin tuossa että Täti punainen olis näillä näkymin tulossa tännepäin tossa 28-29.4 ja siitä sitten hoito alkais kp 2. Eli nyt vain odotellaan pari viikkoa niin siitä se homma lähtee sitten etenemään.

Iitukka : Jokainen kokee punktiot varmaan erilailla, riippuen kipukynnyksestä, siitä paljonko munasoluja tulee, ja onko munasarjat hankalassa paikassa. Mutta yksi asia on ainakin varmaa, kipulääkettä lisätään varmasti kun vaan heti pyydät kun jotain jossain tuntuu.
Turha on pelätä etukäteen, ja mulla on on ainakin hoitajat joka kerta olleet aivan ihania

:heart:

Nyt kun menee jos silmät ristiin ja senat sakaisin lienee parempi lähteä elpymään... palaillaan astialle :hug:
 
Viivi73........................1.IVF...(vko 16)

Pieni ja hento ote...... 6.ICSI...(vko 18/lyhyt kaava)

Johanna72.................4.ICSI..(vko 18/lyhyt kaava)

Pilvikirsikka.................2.IVF...(vko 19)

jospa nyt...................7.IVF/ICSI..(vko 20/lyhyt kaava)

Kummi........................1.ICSI (vko 20/pitkä kaava)

Hanneli-78.................2.ICSI..(vko 20 tai 21/lyhyt kaava)

Halla..........................1.ICSI..(vko 21/pitkä kaava)


Päivi68......................3.ICSI..(vko 21 tai 22/pitkä kaava)

Ronttuli08..................2.ICSI..(vko 22)

Siisami.......................3.ICSI..( vko 22/pitkä kaava)

Puoli-enkeli................1.IVF..( vko 22/pitkä kaava)

JEP.............................1.IVF...(vko 23/pitkä kaava)
 
Tännehän on alkanut virtaan porukkaa mukavasti. Sydämellisesti tervetuloa kaikki uudet!

Itselläni on jäänyt kirjottelut vähän vähemmälle, koska tässä on taas ollu odotteluvaihe menossa ennen ens tiistain TAYS-käyntiä. Toivottavasti verikokeet olis ok ja pääsis kans pikkuhiljaa tositoimiin.

Katseliko joku eilen MTV3:selta 45 minuuttia? Siinä oli juttua lapsettomuudesta. Mä poltin päreeni totaalisesti, koska mielipiteet ja näkökulmat oli kyllä niin suppeita kuin vaan voi olla. Ohjelmassa annettiin mun mielestä ymmärtää, että lapsettomuus olis itsekkäiden ja tyhmien nelikymppisten vaiva, joka on ikäänkuin ollut oma valinta. Aivan kuin lapsettomat haluais vapaaehtosesti tähän hoitorumbaan. Sanallakaan ei mainittu, että lapsettomuuden syyt ovat hyvin moninaiset eivätkä aina johdu naisesta. Tosta jutusta ei voi kyllä tutkivan journalismin palkintoa myöntää! No se siitä..Ainahan jotain ryhmää syytetään yhteiskunnan varojen haaskaamisesta.

[/b]Iitukka kyselit punktiosta. Kuten on jo tullut ilmi, on aika yksilöllistä sattuko punktio vai ei. Mulla ainakin eniten sattu puuduttaminen, mutta ei sekään mitenkään sietämätön kipu ollut. Kipulääkettä saa niin paljon kuin haluaa eli turhista kivuista ei kannata kärsiä. Ainakin TAYSissa henkilökunta on aivan ihanaa ja huomioi asiakasta todella hyvin. Eli pelko pois!

Voisko tohon listaan lisätä kuka on missäkin hoidossa? Ei tarvis aina kysellä.

Viivi73 tsemppiä huomiseen puntioon! Tuu kertoon kuinka meni ja millanen oli saalis, jos jaksat.

Aurinkoista päivän jatkoa!
 
Jättäydyin juuri pois tuosta huhtikuun pas pinosta, kun ainokaisemme ei selviytynyt sulatuksesta. Juttelin juuri lääkärimme kanssa ja voin aloittaa sumut jo tähän kiertoon. Näin ollen 2. IVF:mme on toukokuunn vkolla 20, jos kaikki menee putkeen. Sumut aloitan tulevana sunnuntaina (tosi kiva kun on flunssa yhtä aikaa). Niin ja meillä on pitkä kaava, kuten ekakin.

Historiaa: lapsitoive 07/05 alkaen, takana yksi spontaaniraskaus joka kesken rv 5. Oltu hoidossa Hesan naistenklinikalle (yritettiin ajoitettua yhdyntä), nyt Väestöliitossa, jossa tuo eka IVF tehtiin. Tuolloin saalis oli vain 2 solua, josta toinen siirrettiin ja toinen pakastettiin. Tuo eka siirto päättyi kohdun ulkoiseen.

Olen 29v. ja mieheni 44 v. ja esikoista toivomme. Lapsettomuuden syy PCO, toinen munajohdin tukossa ja simpat hieman harvassa.

t. Puppeli
 
Minäkin taidan kuulua nyt tänne pinoon.. Meillä tulevana hoitona on icsi hoito koska miehen simpat ovat huonosti liikkuvia ja niitä on vähän. kohta pitäs alkaa mensut nyt on kp 26.(28-30)
Eli kun seuraavan kerran mensut alkaa joskus toukokuussa niin ennen sitä pitää vissiin alottaa sumuttelut yms..oon ihan pihalla kun eka kerran tätä mennään. Lääkäri sano että pitkällä kaavalla alotetaan tämä hoito.Pelkään ihan eniten punktiota ja sen jälkeistä aikaa. lääkäri sano että mulle pitää kirjoittaa viikon sairasloma siitä koska saattaa tulla se hyperstimulaatio kun on niin vilkkaat munasarjat..mitä lie tarkottanu sillä. Mulla siis ikää 22 ja ukolla 29..
 
Taidan kuulua myös tähän joukkoon!
ICSI kaavailtu vk 21. Omatoimista yritystä takana vuodesta 2005 ja hakeuduimme hoitoon yksityiselle syksyllä 2007. Syy löytyi heti, eli miehen hitaat simpat ja itselläni todettiin endo. Kävin laparoskopiassa maaliskuussa, jonka jälkeen lääkäri suositteli suoraan ISCI hoitoa (pitkä kaava). Primolut kuuri alkaa tulevana lauantaina ja siitä jatketaan sumuttelullla.

Onko teillä kokemuksia, kannattaako siirtää 1 vai 2 alkiota? Itse ainakin olen huolissani mahdollisista komplikaatioista. Lääkäri kehotti jo tässä vaiheessa miettimään asiaa :/
 
Kai mäkin tänne itteni tuuppaan, vaikka ei vielä oo tota varmuutta asiasta.
Taustaa: eli pillerit jätin pois -04, mutta varsinaista yritystä 09/05 asti. 1. icsi tuoresiirto=nega. PASsiin ei päästy, kun kakarat ei selvinny sulatuksesta. Minä-76, mies -67. Syy: miehen siittiöt sotapolulla, eli niitä eläviä on tosi vähän ja ne pyörii paikoillaan.

*muoks* ekan yhteisen "kakaran" kuva profiilissa.
 
Tervetuloa kaikki uudet :wave:

Finttu: Harmi, että kakaroilla oli varhainen uhmaikä :hug: Toi teidän vuffe on muuten aika suloinen :heart:

Mua on ruvennut huolettamaan seuraavat menkat. Mulla oli PAS:n jälkeen tavallista niukemmat menkat ja nyt pelkään, että seuraavat tulee liian aikaisin. Haitaakohan se jos menkat tulee heti sumujen aloittamisen jälkeen *hmmmm*

Viivi: Kuinka punktio meni?
 
Viivi73........................1.IVF...(vko 16)

Pieni ja hento ote...... 6.ICSI...(vko 18/lyhyt kaava)

Johanna72.................4.ICSI..(vko 18/lyhyt kaava)

Pilvikirsikka.................2.IVF...(vko 19)

jospa nyt...................7.IVF/ICSI..(vko 20/lyhyt kaava)

Kummi........................1.ICSI (vko 20/pitkä kaava)

Hanneli-78.................2.ICSI..(vko 20 tai 21/lyhyt kaava)

Halla..........................1.ICSI..(vko 21/pitkä kaava)

Päivi68......................3.ICSI..(vko 21 tai 22/pitkä kaava)

Ronttuli08..................2.ICSI..(vko 22)

Puoli-enkeli................1.IVF..( vko 22/pitkä kaava)

JEP.............................1.IVF...(vko 23/pitkä kaava)

Siisami.......................3.ICSI..( vko 23/pitkä kaava)........AVA-klinikka


 
SIISAMI:punktion aika siirrettiin maanantaiksi koska "kaverit"ei ollut kovin isoja mahassani,irrotuspiikin laitan huomen ja sunnuntai vapaapäivä piikityksestä..maha ollut todella kipee..onko kellään muulla ollut mahakipua piikityksen aikana?
 
siisami:eek:lin eilen hetken aikaa töissä mutta heitettiin ulos pian koska en pystynyt kunnolla oleen mahani kanssa,todella kovasti kiristää ja on paineen tuntua,maha todella turvoksissa mutta eiköhän se laannu punktion jälkeen =) ?kuinkas kauan jouduit/joudut piikittämään itseäsi?onko teillä kuinka paljon mennyt rahaa hoitoihin?anteeksi kun kysyn henk.kohtaisia :|
 
Viivi: Turvotus ennen punktiota on ihan normaali juttu :D ja yleensä se vielä kertoo kohtuullisen hyvästä munissaaliista. Nyt pitää rupee oikein muistelemaan kun niin vaikeita kysyit =) Ekalla kerralla piikitin muistaakseni 150 mikä ei riittänyt ja vaikka annosta vielä nostettiin niin sillä ei ollut enään vaikutusta ja hoito keskeytettiin. Tokalla kerralla taisin piikittää 225 alkuun ja sitten annosta hieman laskettiin. Silloin piikittelin kaksi viikkoa. Viimeisellä kerralla piikitin kokoajan 300 ja silloin aikaa meni noin 1 1/2 viikkoa. Punktiota hieman aikaistettiin koska rakkulat oli jo niin isoja. Noi hormoonimäärät on todella yksilöllisiä. Rahaa menee ja tulee :p En ole mitenkään erityisesti laskenut. Viime vuonna lääkkeisiin meni se reilu 600 euroa ja poliklinikka yms. maksuihin varmaan joku 500???? Nyt on lääkekatto taas nollissa eli kohta taas menee 600. Me siis ollaan julkisella puolella mutta jos syksyllä yksityiselle siirrytään niin sitten alkaa rahaa palaan.
 
SIISAMI: aloitin itse piikityksen 112,5 annostuksella mutta nostettiin 175:een koska jarrutus piikit teki enemmän kuin tehtävänsä,olen piikittänyt itseäni melkein 2 viikkoa,maha hiukan hellänä ja mustelmilla mutta kuuluu kait asiaan..saatiin just eilen lappusia kelasta,lääkekatto menny joten 1,5e aeuraavista lääkkeistä..ollaan lääkekeitten kohdalla laskelkeltu mutta käynneistä ei mitään tietoa. :/
 
Yritän nyt päivitellä (nääs,nääs,nääs) listaa ajantasalle, korjailkaa ja lisäilkää tietojanne, nämä on nopsasti poimittuja teidän jutuista , joten puutteita on varmasti.

Viivi73........................1.IVF...(vko 16)

Pieni ja hento ote...... 6.ICSI...(vko 18/lyhyt kaava)

Johanna72.................4.ICSI..(vko 18/lyhyt kaava)

Pilvikirsikka.................2.IVF...(vko 19)

jospa nyt...................7.IVF/ICSI..(vko 20/lyhyt kaava)

Kummi........................1.ICSI (vko 20/pitkä kaava)

Hanneli-78.................2.ICSI..(vko 20 tai 21/lyhyt kaava)

Puppeli......................2.IVF... (vko 20 pitkä kaava)

Halla..........................1.ICSI..(vko 21/pitkä kaava)

Valeunikko76.............2.ICSI (vko21/pitkä kaava)


Päivi68......................3.ICSI..(vko 21 tai 22/pitkä kaava)

Ronttuli08..................2.ICSI..(vko 22)

Puoli-enkeli................1.IVF..( vko 22/pitkä kaava)

JEP.............................1.IVF...(vko 23/pitkä kaava)

Siisami.......................3.ICSI..( vko 23/pitkä kaava)........AVA-klinikka

Finttu.........................2. ICSI ?

Pimazu...................... 1.ICSI ??
 

Yhteistyössä