IVF Toukokuussa

Mitäs kuuluu niille joilla härdelli on jo täydessä vauhdissa?? Nythän elellään jo viikkoa 17, eli viivi73 lisäksi pistelemässä tai aloittelemassa on jo ainakin pieni ja hento ote ja johanna72???

Kertoilkaahan missä mennään mikä maa? Onko sumuttelijoilla jo mummo-oireita ja vanne kiristämässä päätä??
 
Viivi73........................1.IVF...(vko 16)

Pieni ja hento ote...... 6.ICSI...(vko 18/lyhyt kaava)

Johanna72.................4.ICSI..(vko 18/lyhyt kaava)

Pilvikirsikka.................2.IVF...(vko 19)

jospa nyt....................7.IVF/ICSI..(vko 20/lyhyt kaava)

Kummi........................1.ICSI (vko 20/pitkä kaava)

Hanneli-78.................2.ICSI..(vko 20 tai 21/lyhyt kaava)

Puppeli......................2.IVF... (vko 20 pitkä kaava)

Halla..........................1.ICSI..(vko 21/pitkä kaava)

Valeunikko76.............2.ICSI (vko21/pitkä kaava)

Päivi68......................3.ICSI..(vko 21 tai 22/pitkä kaava)

Ronttuli08..................2.ICSI..(vko 22)

Puoli-enkeli................1.IVF..( vko 22/pitkä kaava)

JEP.............................1.IVF...(vko 23/pitkä kaava)

Siisami.......................3.ICSI..( vko 23/pitkä kaava)........AVA-klinikka

iitukka.......................1.ICSI...(vko23/lyhyt kaava)

Finttu.........................2. ICSI ?

Pimazu...................... 1.ICSI ??
 
Aloitin sumuttelut eilen sunnuntaina. Tiedän että vuoto on ihan kulman takana, koska lugemönjä on rusehtavaa. Syön lugeja vielä muutaman päivän, koska tähän kiertoon oli tarkoitus tehdä PAS, mutta alkio ei selvinnyt sulatusta. Niinpä tämä muuttui 2. IVF:ksi.

29.4. olisi lääkärissä käynti, jossa katotaan onko tyhjennys onnistunut ja koska voin aloitta Puregonit. Varasin ne jo "kotiapkteekkiini" jotta sitten ovat siellä valmiina kun niitä tarvitaann.

Finttu: olitko PAS huhtikuussa -pinossa, vai muistanko väärin? Teillä taisi käydä sulatuksessa kuten meillä. Voimia sinulle :)

t. Puppeli
 
Pikaisesti moi!

Jospa nyt kyseli sumu-oireista (mulla taitaa olla nyt 9. päivä, siis pitkässä kaavassa) ja täällä niitä ainakin on roppakaupalla. Kyselinkin jo toisella palstalla, onko jollain tullut pahoinvointia noista lääkkeistä. Itse olen kärsinyt yököttävästä olosta nyt 3-4 päivää... Ivf-hoitajalle soittelin sitten tänään ja hän oli sitä mieltä, että huonoa oloa voi tulla myös synarelasta, mutta jos olo ei ala pikku hiljaa parantua, hoidot voidaan joutua keskeyttämään :eek: . Mieluummin kyllä kärvistelen sängyn pohjalla vaikka loppuviikon kuin lopetan tässä vaiheessa....Ensi maanantaina on ultra ja silloin alkaisi luultavasti myös piikitykset, jolloin olo kuulemma yleensä paranee. Toivotaantoivotaan, muuten ei pää kestä.

Vielä pieni kysymys niille, jotka ovat aiemmin olleet pitkällä kaavalla hoidossa: milloin noin suunnilleen teillä alkoi (tyhjennys)vuoto sumuttelun aloittamisen jälkeen? Yli vai alle viikon? Poikkesiko paljon normaalikierrosta? Ja onko tullut ongelmia, jos vuoto ei ole alkanut "ajoissa"? Mulla siis nyt 9. päivä, eikä mitään ole vielä kuulunut...
 
HEIPPA KAIKILLE :flower: punktio oli ja meni oikein mukavasti,jännitin todella paljon,ei meinannut sängyssä pysyä :) sain jotain rauhottavaa suun kautta ja laitettiin kanyyli käteen,halusin taipeeseen koska ei satu niin paljon..en tuntenut ollenkaan puudutus piikkiä,sen verran voimakas särkylääke humahti päähän..ainut kohta missä tuntu pientä nipistelyä kun alkoivat ottaa "porukkaa"mukaan.saaliiks saatiin 5 hyvää munasolua..odotellaan keskiviikkoa klo:13.15 siirtoa..jännittää kovasti jos tulee soitto huomenna että ei onnistukkaan siirto..pistän puhelimen kiinni :LOL:
 
Minulla ensimmäinen punktio huomenna edessä. Alkaa jo jännittää pikkusen.. mitähän se sitten on huomenna. Lyhyen kaavan mukaan tässä on menty ja piikityksetkään ei ollut mitään kauheita vaikka niitä vähän jännitin. Tuntui lähinnä hyttysen pistolta. Puregonia piikitin 150. Tämä turvotus vaan on vähän rasittavaa :headwall: .
No toivottavasti huominen on hyvä päivä, jännittävä sellainen :) .
 
Viivi: Ihan kivan määränhän sä sait munasoluja. Täällä pidetään peukkuja, että kaikki hedelmöittyisi ja vielä lähtisi jakaantumaankin.

Kummi: Mulla on pitkällä kaavalla alkanut menkat 8-11 päivää sumujen aloittamisesta. Normikierto siis 28. Monesta pinosta on kuitenkin saanut lukea, että sumut voi viivästyttää menkkoja useammankin päivän.

Onnea myös Kukalle huomiseen punktioon.

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä. Niitä lyhyitä menkkoja ihmettelin aikanani ja nythän se teki sen, että ihan pientä tiputtelua tulee vieläkin. Siis lähinnä semmoista, että pyyhkiessä jää paperiin vaaleanpunaista mutta mulla ei yleensä ollenkaan tuhruile niin toikin ärsyttää. Pääsis nyt vaan äkkiä sumutteleen vaikka se ei niin järin mukavaa olekkaan.
 
kukka-75:hyvin se punktio menee,on tervettä kun jännittää,olo on ihana sit kun se on ohi,toivottavasti tulee hyvä saalis,menetkö yksin vai tuleeko miehesi mukaan toimenpide huoneeseen?meillä oli mies mukana,oli ihanan turvallista kun läheinen ihminen vieressä :heart:
siisami:pidetään kans peukkuja tääl kotona :flower:
 
viivi73 peukut pystyssä että kaikki menee hyvin! d :) b

kukka-75 onnea huomiselle!

omaa: menkat tuli ihan aikataulussa, jee! Huomenna meen
verikokeisiin, on niitä alkukierron hormoonikokeita.
Ja sit odotellaan kuin kuuta nousevaa sitä lääkärinaikaa
13.5 jolloin sitten homma alkaa lopulta etenemään oikeesti.
Ollaan Helsingin Felicitas-klinikalla hoidossa. Onko muita?
 
No niin, punktiossa käytiin aamupäivällä ja ihan hyvin meni. Itse toimenpide ei tuntunut juuri miltään, mutta sen jälkeen olo oli aika kamala. Oksetti ja pyörrytti. Mutta se meni suht nopeasti ohi. Paitsi, kun kotiin pääsin niin en ihan ehtinyt vessaan kun laatta lensi. Nyt olo hyvä, vatsaan vähän sattuu.
Mies oli toimenpiteen ajan vieressä pitämässä kädestä :heart: . Saaliiksi saatiin 14 munasolua. Toivottavasti viettävät nyt simppojen kanssa romanttisia hetkiä, että huomenna kuulisi hyviä uutisia.

Onnea viivi73 huomiselle.
 
kukka-75:ihan mieletön määrä sulla kavereita..huhhuh :) onnea teille ja varmasti hyvin menee,pakko mennä kun kesäkin on alullaan :flower: oletko kukka muuten mistä päin suomea?onnea vielä kerran ja isot PEUKUT huomiselle.
 
TAYS:ssa tuli sitten käytyä ja positiivista oli, että LH-hormoni oli kohonnut 1,9:stä 4,5:een, joten oma kuukautiskierto pitäis olla periaatteessa ihan mahdollinen. Kilpirauhasarvo oli hieman koholla, joten lääkäri lähetti sitten meikäläisen MRI-kuvaukseen, joka on vasta noin parin kuukauden päästä riippuen kesäsuluista yms. Aluks kyllä hieman otti pannuun, kun olin jälleen kerran valmistautunut alottaan pistelyn. Nyt oon ihan tyytyväinen, kun asiaa aletaan selvitteleen ja poissuljetaan kaikki mahdollinen. Nyt sitten popsin kiltisti tyroxiinia ja meen kuukauden päästä kontrolliverikokeeseen, jossa otetaan kilpirauhasvasta-aineet yms. ja sitten kun kutsu käy MRI-kuvaukseen. Sitten on ainakin molemmat päät tutkittu.

Lääkäri oli myös sitä mieltä, että ei määrää mulle kesäks mitään hormoneita, jotka laittais kuukautiskierron liikkeelle. Yritetään vaan saada mun oma elimistö toimiin. Ollaan lähössä etelänmaille reissuun heinäkuulla ja siellä sitten lataan itseni uuteen taisteluvireeseen.

Kukka-75 onnittelut hienosta munissaaliista. Nyt vaan simpat kiinni muniksiin niin kun sika limppuun! :LOL:

Taidan vetäytyä tonne hoitoihin odottavien puolelle. Käyn kyllä täälläkin teidän kuulumisianne lukemassa. Olis kyllä ollu tosi hienoo piinailla tän porukan kanssa, mutta toivotaan, etten teitä tällä puolella enää tapaa, vaan ootte pörähtäneet tonne odottajien puolelle. Onnee kaikille munisten kasvatteluun ja ennen kaikkea tarrasukkia ja vauvaliimaa kilokaupalla!
 
Hanneli-78 Ei taidettu törmätä tänään Taysissa? Harmi, että teidän hoito siirtyy, mutta toisaalta elimistösi saa aikaa alkaa toimimaan paremmin. Me halusimme itse pitää taukoa tammikuusta tähän kiertoon juuri samaisen asian vuoksi. Meillä vaiva tosin on siittiöissä ja munasarjojen huonossa vasteessa. Pistimme elämäntavat remonttiin, napsimme kaikkia mahdollisia vitamiineja ja hivenaineita ja lisäksi kävimme Sinun innoittamana (kiitos vielä kerran vinkistä) vyöhyketerapeutilla. Ja ihme näyttäisi tapahtuneen! Kolmessa aiemmassa hoidossa on tässä vaiheessa ollut 3-4 munasolua ja nyt niitä oli 9! Mikään ei tietenkään takaa, että niissä on solu sisässä tai että ne ehtivät kasvaa tarpeeksi, mutta tämäkin parannus nostattaa mieltä ja uskoa. Lääkärin mielestä myös murehtimisen lopettaminen (ajatukset siirtyneet jo vahvasti adoptioon) on saattanut auttaa asiaa. Joten pidetään peukkuja, että aika ja yhteinen terapeuttimme saa teillekin ihmeitä aikaan! Minun oli aivan pakko laittaa heti Taysin pihasta hänelle kuulumisviesti.

Tulethan muuten mukaan Tampere -tapaamiseen sunnuntaina? Olisi mukava tavata sinutkin livenä!
 
Hei kaikki,
Uskaltaudun hypähtämään näin loppuvaiheessa mukaan tännekin puolelle
:) Minun aikataulut menevät "identtisesti" viivi73:n kanssa, sillä molemmilla oli ma punktio ja tänään mennään saamaan takaisin jotakin (toivottavasti). Viivi73:n aika on 13.15 ja minulla 13.40... Olisikohan jopa sama paikka, tiedä häntä :) Me ollaan väestöliitolla.
Meillä tämä siis ensimmäinen IVF ja lyhyen hoidon mukaan. Maanantaina saatiin kerättyä 7 munasolua... Kuinka nistä on lähdetty kasvamaan, kuulen sitten tänään. 7.5 asti saisi sitten piinata, ellei sitä ennen jo jotakin tapahdu.
Voimia kaikille ja oikein ihanaa auringonpaistetta! :wave:
 
Viivi73 meikäläinen on pääkaupunkiseudulta.

Soitin tänään Fertinovaan kysyäkseni miten ne munasolut ovat hedelmöittyneet ja sanoivat, että kaikki 9/9:stä on. En tiedä mistä olen saanut päähäni, että 14 munasolua saivat kerättyä. Voi olla, että mömmöhuuruissa olen kuullut ihan omiani tai aivot temppuilevat :LOL: . No kuitenkin 9 kuullostaa hyvältä :) . Huomenna piti vielä soittaa uudestaan, että hedelmöittyneet voivat edelleen hyvin. Perjantaina sitten alkion siirtoon.
Aurinkoista päivää kaikille :flower: .
 
Minä olen nyt sekoillut ihan urakalla. Ehkä tämä jännitys pistää ajatuksen ihan seis. Kun meillä on hoitona ivf+icsi niin niistä 14 munasolusta 9 hedelmöittyi sillä icsi:llä. Ja tähän päivään mennessä 8 on jakautunut ihan mukavasti. En tiedä vielä siirretäänkö yksi vai enempi ja ollaan siitäkin miehen kanssa keskusteltu , että jos siirretään useampi ja tulisikin kaksoset :) . Hän sanoi siihen ihan miehiseen tyyliin, että saisi sitten kaksi yhden hinnalla :LOL: . Kun nyt saisi edes sen yhden. No huomenna ollaan viisaampia.
 
Onnea Kukalle kyytiläisestä :flower:

Päivikin alkaa päästä hommissa eteenpäin.

Mä odotan et pääsis jo sumuttelemaan. Viikko vielä ja sitten alkaa taas miehen piinaviikot kun akka muuttuu ihan hulluks :kieh: Menis nyt vaan aika nopeesti ja pääsis punktioon ja piinailemaan. Vaikka se piinisaika on kyllä kaikista kamalin. Aika hiljaista pinossa on ollut mutta varmaan kohta vilkastuu kun useampi pääsee ihan tosi toimiin.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille B)
 
Kuinkas piinapäiväläiset jaksaa???

Mä ajattelin kysyä tota alkionkuoren avausta näin viimeisen kierroksen kunniaksi jos siitä jotain apua olis. Onko keneltäkään katsottu munasarjojen vasta-aineita kunnallisella puolella vai onko se vain yksityisen puolen herkkua?

Tänne ei ihmeitä, eilen kävin viihteellä mutta oli hiukka tylsä ilta :/ No onneksi tälle päivälle ei kauheeta kankkusta pukannut vaan ihan iskussa ollaan.
 

Yhteistyössä