IVF Toukokuussa

Tikrulle :hug: ! Pidän peukkuja, että juuri tämä yksi on The Alkio, joka tarttuu lujasti kiinni!

Mariska: kuvailit hyvin tota kohdun "tuntemista", ihan samalta mustakin tuntui! Toivottavasti se tarkoittaisi meillä sitä kovasti toivottua asiaa... =)

Puppeliiii ja Meikkuuuu, täällä odotellaan kuulumisia!!
 
Tikrulle :hug: nyt vaan ainokaiselle vauvaliimaa matkaan! :hug:
Jos ajatellaan luonnollista tapahtumaa niin eihän siellä yleensä tule
kuin se yksi munis josta raskaus sitten alkaa.. yritän sua lohdutella..

No testaajat Puppeli ja Meikku ootteko pyörtyneet onnesta?
kuulumisia kaivataan..
 
HUHUUU!!! Missä kaikki ovat??? Tietysti nauttimasta hienosta, aurinkoisesta illasta.

Minä tuskailen täällä... Illan aikana nimittäin valkovuoto muuttunu jotenkin runsaammaksi... Ja tyhmä tietysti heti kalenterille...; nyt elettäis kp 25... Eli menkkojen normi alkamispäivä häämöttää... Kauhee ahdistus iski päälle, nyt ihan oikeesti pelottaa!!!! :|
 
No huhuu todella!! Meillä oli miehen sukulaisia käymässä ja koko ajan meinasi ajatus karata tänne palstalle, kun luulin jääväni paitsi uutistulvasta. Mis ootte??!

Mariska pystytkö siis erottamaan valkovuodon lugen seasta? Onks sulla sama satsi eli 2 lugea 3 kertaa päivässä? Mössöä tulee sen verran, et ei hajuakaan onko valkovuotoakin. Arvaa tekiskö myös mieli hakea kalenteri käteen, ku tänä iltana oli eka tuntemus n. 15 min. menkkakipua ja vatsa on parin päivän normiuden jälkeen turvonnut menkkapömpöksi. En uskalla kattoa kalenterista et missä kp hetkessä elän. Pala meinaa pyrkiä kurkkuun jatkuvasti...
 
Sitronella Se siinä onki et aikasemmin en oo erottanu luge-mössön seasta valkovuotoa, mut nyt oli kyl ihan selkeesti kirkkaampaa ja "liukkaampaa" (hmmm, interesting... :eek: ). Mulla menee luget 200 mg 1 kaps. x 3 päivässä. Menkkamaisia kipuja ei ole, mut munasarjoissa nippailee useemmin kuin aikasemmin. Joo pala kurkussa tosiaan... Uskaltaako sitä testiä tehdäkkää, taitais olla mukavampi olla pidemmän aikaa tässä autuaan odottelevassa ja optimistisessa olotilassa... Huoh!!! :(
 
Mariska: Toi valkovuodon lisääntyminen on kyllä kanssa klassinen raskausoire :D

Tikru: Toivotaan parasta, että se yksi on juuri se paras ja kasvaa isoksi vauvan aluksi ja tietysti eteenpäinkin :heart:

Tänään oli ultra ja punktio on sitten perjantaina. Folleja oli 9 kasvamassa mistä kolme oli10-11 mm. Niissäkin kuulemma voi olla munasolu. Loput sitten ihan hyvän kokoisia. Ihan kohta pitäis lähteä iskemään pregnylit nahkaan.

Nyt alkaa jo punktio jännittämään. Tai siis lähinnä olo punktion jälkeen jännittää. Mulla on aina hyvin kipulääkkeet tehonneet ja punktio ei ole oikeastaan tuntunut miltään.

Mitäs testaajat?
 
Minkä kokoisina noita folleja oikein kerätään? Mietin vaan tässä pää punaisena kun maanantaina olivat 10 mm ja huomenna kolmas ultra. Orgalutrania pistin tänään ekan. Väestöliiton lekuri puhuu että 20mm kerätään, ultrannut 17mm. Että pitääkö nyt henkisesti valmistautua että perjantaina vois olla jo punktio?
 
Halla Mainiot oireet sinulla! Kuulostaa ihanan positiiviselle! Vaikkei tietty olona ole kehuttava.

Mariska Ihan samat ajatukset mulla. Sanoinkin just yhdelle ystävälle, että ehkä jätän testaamatta kokonaan. Menkkojahan ei meikäläiselle tule ilman hormoneita, niin sitten voisi jossain vaiheessa vaan todeta, että voi voi, ei se maha nyt ala kasvaa. Nyt on lisäksi tullut vielä perinteinen alaselän jomotus ja lievä päänsärky. Näillä oireilla jokseenkin odotan huomenna alkavaksi, jos hoidon jälkeinen hormonitoiminta riittää menkkailuun asti...

Siisami tsempitystä punktiojännityksen taltuttamiseen, varmasti kaikki sujuu yhtä supsikkaasti kuin ennenkin ja jälkioloihin osaat jo varautua henkisesti.

Hyvää yötä viimeisillekin yökyöpeleille! Huomenissa saanemme kuulumisia?
 
Huomenta! Aamuyön valvottuina tunteina olen nyt yrittänyt tsempata itseni ja Plussapalloni- että nyt homma onnistuu!! Haikeet fiilikset että vain yksi alkio saatiin, mutta ellei lähde niin syksyllä aletaan uudestaan. Nyt on Visa tili käytetty ja kesä tienataan!!
Tsemppiä punktioon Siisamille. Ja nyt plussauutisia täällä jokaiselle odottelen (mukaan lukien tietysti itseni).
Vaikka punktio oli jo maanantaina, alamahalla olo kuin pieksetyllä. Yritän tsempata ja lähteä tänään jo töihin. Olis vähän muutakin ajateltavaa. Lähtee kesken päivän pois, ellei pää kestä (ylä- tai ala-).
Kiitos kaikille voimasanoista- ne auttavat tämän kaiken keskellä. Me jokainen tiedämme sen!
:hug: Jokaiselle tähän päivään!
-Tiger-
 
Mariska: toivotaan, että menkat ei ala!!! Oon kyllä kans kuullut, että valkovuodon lisääntyminen voi olla raskausoire...
Itsekin elän kauheassa menkkojen pelossa. Eilen ja tänään on ollut tosi kovaa menkkajuilintaa, kipua on ollut myös selän puolella. Käyn jatkuvasti vessassa tarkistamassa, ettei vuoto ole alkanut. Kääk, ahdistaa! En vaan jotenkin jaksa uskoa, että tää menkkasärky vois olla mun kohdalla merkki raskaudesta. Jos nyt huomiseen menkat pysyisivät poissa, niin pääsis aamulla testailemaan...

Siisamille tsemppiä huomiseen punktioon!

Päiville onnea matkaan ja kärsivällisyyttä piinapäiviin!

Halla: mulla Luget on vaikuttaneet rintoihin, eli ne on arat ja kasvaneet. Muita oireita en oo huomannut.

Mihinköhän eilen testanneet Puppeli ja Meikku on hävinneet? Tulkaahan nyt kertomaan uteliaille kuulumiset!
Aurinkoa kaikkien torstaipäivään B)
 
Heksamiina Mulla on nyt aamusta lähtien menkkamaisia kipuja vatsalla tuntunu kanssa, WC:ssä käyn jatkuvasti kanssa tarkistamassa tilannetta... Töissä yritän pitää pokkaa, sisällä aika hullu kuohunta!!!! Mikä PP sulla olikaa menossa taas???? Mulla PP 10. Siis A P U A !!!! Siis mä oon aivan hysteerisessä olotilassa!!! Toivotaan parasta ja pelätään pahinta!!!!! Ei tää nyt voi olla niin vaikeeta (on se!!!!) :(

Siisami JHuomiselle isot tsemppaukset !!!

Halla Mulla kanssa rinnat on oireillu, mut ei muuta erikoista.

Uutisia kaivattaisiin (ja miel. hyviä sellaisia...) Puppeli ja Meikku!!!!
 
Mariska: mulla on ihan samanlaiset hysteeriset fiilikset!!! Koko ajan mahaa ja selkää särkee, ja oon aivan varma, että tämän päivän aikana menkat alkaa. Mulla on siis meneillään pp13, eli huomenna on testipäivä. En pysty töissä keskittymään ollenkaan, oon sulkeutunut omaan työhuoneeseeni ja täällä yksikseni panikoin... Tää on kyllä varsinainen Piinapäivä isolla P:llä! Kyllä mä niin lujaa toivon, että meillä kummallakaan ei menkat alkais, ja nää tuntemukset olis meillä raskausoireita!!! Koitetaan jaksaa!
 
Piti vielä kysyä, että Mariska milloin aiot testailla? Odotatko varsinaiseen testipäivään (onko se sullakin pp14?) vai aiotko kokeilla jo aikaisemmin? Mulle tuli eilen ne Vilja-testit postissa, joten ne on valmiina työhönsä huomisaamuna..
 
Heksamiina Koko ajan ne testit pyörii tuolla takaraivossa, tekis mieli tehdä etukäteen, mut toisaalta ei tekisi mieli testata ollenkaan!!!! Kyl mä tonne sunnuntaihin varmaan ainakin odotan... Mä oon kanssa nyt ihan varma taas et tää on tässä, ihan samat oireet ku muilla kerroilla ennen vuodon alkua... Siis valmiiksi jo niin pettynyt olo!! Ja idiootti kun taas päästi uskon ja toivon niin korkeeksi, pudotaan taas ryminällä alas...

Mä toivon kanssa HARTAASTI että tää on vaan alkion rajuja tarrautumisyrityksiä, ei menkkakipuja...
 
siis... onko teillä Luget 3xpäivässä? minulla vaan aamuisin ja iltaisin,
syrjitäänköhän mua jotenki?

minun ainoat oireeni ovat kadonneet. tyhjää täynnä koko kroppa ja mielikin on sitä ja tätä. noh, pessimisti ei pety.
ihan on taas semmoinen tunne että, ilman surua ja itkua
:'( ei kesis ala viikon päästä.
mies on meillä ihan täpinöissään, kattelee turvakaukaloiden testituloksia,
"parasta meidän lapselle". on aika varma että meille on vauva tulossa,
tai jopa kaksi.

ja asiasta toiseen...
mites teillä kanssasisaret seksin sujuminen tällä hetkellä?
täällä on halut palanneet ja ihan kuin kaikki tuntoaistit olisivat virittyneet
äärimmilleen...wow :D
jäänköhän tämmöiseksi, hih
 
(.) Vuoto alko, PP 10 menossa... :( Ohjeiden mukaan pitää nyt sit lugeja jatkaa siihen pp 14 asti ja lopettaa sit vasta jos (ja kun) nega tulee testiin... Nyt tuntuu niin p.....ta ettei mitään rajaa. Ei oo taas hetkeen millään mitään väliä.

On niin viallinen olo... :'(
 
voi kurjuus :hug:

ja mä vaan hihittelen seksille :headwall: :headwall:

jos toisen puolesta voi vaan olla kurja olo ja pahamieli ni mulla on!
ne hyvät uutiset olisi aina niin paljon kivempia.
mutta älä vielä lannistu! eihän peliä oo vielä kokonaan menetetty?

omakin pettymys, ahdistus ja epätoivo rupesi nostamaan päätään
jo näin etukäteen. :'(
 
Juuri juttelin työkaverini kanssa näistä aiheista ja hänelle oli tulleet ihan normaalit menkat kahtena ekana raskauskuukautena. Että älä nyt vielä =)

Päätettiin tämän päivän perusteella jatko omalle kohdalleni. Pregnyl sunnuntaina, punktio tiistaina ja torstaina siirto. Eilisillasta asti aivan sekaisin, hormonit vaikuttaa muhun voimakkaasti, sen tiesin jo clomi-ajoilta. Seksiä? Juu ja sit ei ja juu ja sit ei kuitenkaan :LOL:

Jaa. Ja sitten vielä raivokohtaus a la apteekki. Luulin ihan tosissaan että kun tuo tähtitieteellinen kelan maksukatto tulee täyteen EI TARVII MAKSAA kuin omavastuu. Näin sanoi apoteekin täti kirjaimellisesti edellisellä kerralla. Nyt kuitenkin jostain ihme syystä (riippuu jotenkin tuleeko katto täyteen yhdestä tai useammasta lääkkeestä) maksoin kuitenkin edelleen yli 220 lääkkeistäni. Kehoitettiin hakemaan sitten kelalta ja säästämään kuitti, parissa viikossa pitäisi tulla takaisin melkein koko summa.. Ja vasta sen jälkeen maksaisin vasta omavastuun seuraavista lääkkeistäni..SIIS MITÄ? Luojan kiitos tili tuli tänään.
 
Mariska: : :hug: ! Voi itku, on kurja olo sun puolesta. Mutta älä silti vielä menetä toivoa, toi vuotohan voi olla sellasta välivuotoa vain. Saatat silti olla raskaana! Eikös Lugejen käyttöohjeessakin lue, että jotain läpäisyvuotoa voi esiintyä.. Onko vuoto miten runsasta? Pidän sormet, varpaat ja kaikki muutkin ruumiinosat tiukasti ristissä, että se vuoto olis ihan harmitonta! Lähetän sulle paljon halauksia ja jaksamisia :hug: :hug: :hug:

Martta: mä laitan Luget 2 x pvässä 3 kapselia. Seksipuolella on melkosta hiljaiseloa... Mua ei oo huvittanut ne hommat punktion jälkeen lainkaan. Oon jotenkin niin käpertynyt itseeni ja oman kroppani tuntemuksiin.. Ja jotenkin mua inhottaa se Luge-mönjä, yök.
Älä sinäkään luovu vielä toivosta, oireettomuus ei välttämättä tarkoita sitä, ettei ole tärpännyt. :hug: sullekin!

(.) Testin teko on edessä huomisaamuna. Jännittää ja pelottaa tosi paljon. On vahva aavistus negasta, mut pieni toivonkipinä jaksaa silti vielä elää, että josko sittenkin tulisi se plussa... Palailen huomenna kertomaan tuloksen.
 
Anteeksi ihan hirveästi että olen pitänyt teitä jännityksessä. Iitukka, en ole pyörtynyt, mutta ei sekään ihan kaukana ole... :)

En eilen päässyt nettiin ja tunnetusti pääsen vain iltaisin, kotoa käsin, sori, sori! Ei saa Finttu-täti suuttua - tuon hassuja uutisia!

Tarina menee niin, että eilen aamulla tein sen klinikalta saadun testin ja sain siihen aikaiseksi haamuplussan, tai siis haileen viivan. Totesin, että just joo, tarttee lähtee hakeen apteekista lisää Progesteronia, koska olin ostanut ne vaan tiistai-iltaan asti (ja koska ne pitää menkat pois niin nyt menkat siirtyy niin että ne osuu just kesälomamatkalle...tätä lähinnä hieman manailin, kun haamu on niinku haamu...) Ja eihän se helkkasin Erottajan apteekki auennut kuin vasta klo 9.00, joten ei muuta kun hakemaan Yliopiston apteekin vastaavaa (jota pitääkin säilyttää jääkaapissa ja jotka on tosi kuivia, en meinannut oikeesti saada niitä sisääni - aloin jo epäileen menikö mulla emätin kiinni ja olenkin oikeesti raskaana... :)

No soitin päivällä klinikalle ja ne sanoi, että ok, tuut verikokeeseen. Että haamu on yhtä hyvä kuin vahva viivakin. Kävin tänä aamuna ja soittivat tuossa 16.00 aikaan (kiva olla töissä, kun en päässyt mihinkään privaatisti puhumaan...) et nythän on niin että PLUSSA tuli! Ei siinä oikein paljoa pystytty jutteleen, muuta kun että tänään pitäs olla se joku arvo jotain 100-550 (tai jotain) ja mulla se oli ollut sen yli 500.

No nyt alkoi sitten mulla ne piinaviikot. Sain nämä viralliset pp:t jotensakin rennosti vedettyä, mutta nyt alkaa jännitys nousta. Ultra 12.6. ja sillon nähdään onko siellä mitään ja missä ja miten. Siihen asti ei voi kuin yrittää pitää taas itteensä kasassa...tää on nyt kylä kauheempaa kuin edelliset kaksi viikkoa, mutta tähänhän me kaikki tähdätään =)

Että teidän tsemppi kyllä nyt auttoi, Siisamikin siellä puhalteli kovasti tännepäin plussatuulia - ne saavutti minut, kiitos! Ja mitkä olikaan ne oireet: Martta ja Mariska ainakin ovat viluilleet, niin mäkin! Ja menkkaolo siis jatkuu, siksi tää ei tunnut mitenkään todelliselta. Ja muuten ei oireita, ai niin paitsi, yhtenä päivänä oli valkovuotoa, koska nyt kun luin Mariskan viestin niin muistin sen...koska pohdin kanssa, että jaahas, menkkaenteitäkö tää on.

Martta kyseli lugemääristä, luulin että lugeilla 2 kertaa ja progesteronilla 3 kertaa...mutta nää varmaan vaihtelee. Laitatko Heksamiina tosiaan 2 kerrallaan? Mulla on Progesteron, oli aiemmin 3 kertaa päivässä ja nyt jatkan vielä viikon 2 kertaa/pvä ja sit vielä vajaan viikon kerran päivässä (pelkään että heti kun kapselin tunku loppuu, menkat alkaa....hui)

Puppeli - miten siellä? Ja Kummi - eikö sulla ollut tänään testipäivä?
Heksamiina - meillä mies luuli että mulla on jo menkat kun oli pakko lykätä sidettä kehiin kun rupes ärsyttää toi progesteronin valuminen ja tiistaina mulla oli tuhrua. Siksi olinkin 100% varma että menkat alkaa.

Iitukka - miten sulla meni ultra?
Tikru - tsemppiä, sillä yhdellä plussaat!
Meillä lääkäri kysyi että montako halutaan ja oltiin sitä mieltä että 2. Kun menin siirtoon, lääkäri kuitenkin luuli että olimme toivoneet vain yhtä. No sitten kun selvisi että hienosta saalista jäi jäljelle vain 3-luokan kamaa (4 kpl, ja näistä vain yksi oli jakautunut 4-soluiseksi), lääkäri oli itsekin sitä mieltä että pistetään pari takaisin, koska loput menisi roskiin, ei pakasteta. Sekin tässä pelottaa, että jos alkion laatu oli jo lähtökohtaisesti heikko niin mitenköhän "vinkura" alkio meillä tuolla roikkuukaan...nyt on pakko vaan koittaa taas rentoilla pari viikkoa... ultraan asti... mulla ressikäyrä nousee, hitsi...

Iso hali kaikille, avattiin nyt sentään plussatili, katsotaan johtaako se tavoitteeseen :)
 
netti temppuilee, uusi yritys:
Heksamiina - myös mulla oli vahva tunne negasta eli vahvasti onnea huomen aamuun sulle! Ja muista, se haamukin tai hailee plussaviivakin on sit tärkee, mä en tätä tiennyt ja olin kyllä yllättynyt tästä tän päivän veritestin tuloksesta...Lähetän plussatuulen sinne, pikatoimituksella :)
 

Yhteistyössä