Ja mitä teen possun ulkofileestä?

Tai miten mä sen kypsennän. Paketissa on pikkasen vajaa 800g jäljellä. Eli teen vaan miehelle ja itselleni, kun lapset lomailemassa. En jaksais käydä tekee pihvejä, jos paistan tuon kokonaisena niin kuinka sen teen? :D
Ihan on marinoimaton pala.

Nimim. Enpä juurikaan ostele ulkofileitä kaupasta :D
 
Itse oikaisisin ehkä näin, koska se on helppo tapa:
- Paistaisin uunissa (175 c) about 1,5 h
- Leikkaisin viipaleiksi ja hauduttaisin kastikkeeksi padassa liedellä tai uunissa vielä 20-30 min. Siten voi myös maustaa maun mukaan.
 
No kun haluisin jotain vaihtelua. Suikaleita on muutenkin ihan liian usein. Jääkaapista ei vaan löydy mitään "erikoisuuksia" eli ihan kermaa on vaan. Olis kiva kokeilla ja paistaa uunissa, mut pitääkö siinä olla välttämättä paistopussi vai riittäiskö vaikka folioon käärittynä? Ja minkä asteisessa uunissa ja miten pitkään?
 
Epsu
Sivele sinapilla ja vielä pintaan suolaa ja mausteita, esim. grillimaustetta tai pippurisekoitusta tms. sit laitat paistopussiin tai ihan vuokaan sellasenaan. Kypsennä miedolla lämmöllä max. 150 astetta n. tunti. Vuoan pohjalle kannattaa laittaa vähän vettä aluks, se kyllä haihtuu sit kypsymisen aikana.
 
Liisamaija
Paistopussissa tulee takuu-mureaa... olen laittanut (toki poroa) lihan pussissa, hieronut pintaan rouhittua pippuria, käärinyt pekoniin(poro niin rasvaton) , sipulirouhetta, laakerinlehtiä ja tilkka vettä, pussi kiinni, vuokaan ja uuniin.. Avot!
 
Leikkaa pihveiksi ja marinoi (vähintään pari tuntia) sitruunamehussa ja oliiviöljyssä (marinadiin myös valkosipulia, mustapippuria, rosmariinia , suolaa, sitruunankuorta). Sitten paistat pannulla. Marinadin kaadat lohkoperunoiden, päärynä- ja palsternakkalohkojen päälle ja paistat nuo uunissa. Tämä ohje on Jamie Oliverin. Teen sitä usein porsaankyljyksistä, jolloin koko helahoito menee samaanaikaan uuniin. Kastikkeena minttuinen leipäkastike (hienonnettua minttua, leivänmuruja, punviinietikaa, sinappia, suolaa, pippuria, oliiviöljyä).
 
kokki 356
Mä ruskistaisin pinnan paistinpannulla ja maustaisin, sit käärisin folioon ettei kuivu, ja uuniin miedolle lämmölle. Siihen kesäperunoi ja sipuli-kermakastike et joku sallaatti, niin olis kyllä hyvää.
 
Työkseen paistava
175 astetta ja tuloksena takuukuivaa ja ylikypsää. Ruskista pannulla, hiero maut pintaan ja kypsennä uunissa 120-140 asteessa kunnes sisälämpö 68-70. Anna vetäytyä hetki peiteltynä ja viipaloi. Sisälämpömittari varmaankin löytyy?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työkseen paistava:
175 astetta ja tuloksena takuukuivaa ja ylikypsää. Ruskista pannulla, hiero maut pintaan ja kypsennä uunissa 120-140 asteessa kunnes sisälämpö 68-70. Anna vetäytyä hetki peiteltynä ja viipaloi. Sisälämpömittari varmaankin löytyy?
Juu lämpömittari löytyy. Toi pala ei vaan kovin iso ole, et miten se mittari siinä sit pysyy.
 

Yhteistyössä