Ja taas on byrokratia ja pilkunviilaaminen yllättäny tän äipän...

Kävin siis eilen työkkärissä ilmoittautumassa työttömäksi työnhakijaksi (tai yritin käydä)... Mut eipä onnistukaan, kun olen AMK:ssa kirjoilla. Oon pitäny taukoa opinnoista ja ihan ollu hoitovapaalla. Mutta toukokuussa nuorin täytti kolme ja nyt siis pitäisi jotain tulojakin tässä hommata...

Mutta siis onko tosiaankin niin, ettei voi olla koulussa poissa-olevana silloin kun saa työttömyyskorvausta? Kun ei oikein huvittais erotakaan koulusta, jos vielä meinaa jossain vaiheessa saada opinnot päätökseen :( pöh! Sanon mie :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Oletko ilmoittautunut virallisesti poissaolevaksi? Kyllä silloin pitäisi päästä työkkäriin.
Kyllä vain! Kuulemma AMK-opiskelija ei voi olla koulun kirjoilla, mikäli aikoo saada työttömyyskorvausta... Yli-opistossa voi olla... Ihan peestä koko systeemi! :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ilonaäippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Oletko ilmoittautunut virallisesti poissaolevaksi? Kyllä silloin pitäisi päästä työkkäriin.
Kyllä vain! Kuulemma AMK-opiskelija ei voi olla koulun kirjoilla, mikäli aikoo saada työttömyyskorvausta... Yli-opistossa voi olla... Ihan peestä koko systeemi! :/
Valitettavasti näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ilonaäippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Oletko ilmoittautunut virallisesti poissaolevaksi? Kyllä silloin pitäisi päästä työkkäriin.
Kyllä vain! Kuulemma AMK-opiskelija ei voi olla koulun kirjoilla, mikäli aikoo saada työttömyyskorvausta... Yli-opistossa voi olla... Ihan peestä koko systeemi! :/
Aika uskomatonta. Minä kun olen yliopistolainen, niin siksi kuvittelin että AMK:ssa toimii samalla tavalla. Tuohan on oikeusmurha!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Aika uskomatonta. Minä kun olen yliopistolainen, niin siksi kuvittelin että AMK:ssa toimii samalla tavalla. Tuohan on oikeusmurha!

Siinä on käsittääkseni tavoitteena nopeuttaa valmistumista, niin ettei vuosikausia vaan roikuta koulun kirjoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilonaäippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Oletko ilmoittautunut virallisesti poissaolevaksi? Kyllä silloin pitäisi päästä työkkäriin.
Kyllä vain! Kuulemma AMK-opiskelija ei voi olla koulun kirjoilla, mikäli aikoo saada työttömyyskorvausta... Yli-opistossa voi olla... Ihan peestä koko systeemi! :/
Aika uskomatonta. Minä kun olen yliopistolainen, niin siksi kuvittelin että AMK:ssa toimii samalla tavalla. Tuohan on oikeusmurha!
Sanos muuta! Tähän asiaan pitäisi kyllä saada muutos...
Kun ei huvittais erotakaan koulusta... Nyt on vaan se tilanne, että rahkeet (lue: rahat) ei riitä täysipainoiseen opiskeluun... Ensi vuonna voi olla jo ihan toinen tilanne... Nyt on sit pikku ongelma ratkaistavana... :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Aika uskomatonta. Minä kun olen yliopistolainen, niin siksi kuvittelin että AMK:ssa toimii samalla tavalla. Tuohan on oikeusmurha!

Siinä on käsittääkseni tavoitteena nopeuttaa valmistumista, niin ettei vuosikausia vaan roikuta koulun kirjoilla.
Niin ja siis tarkennan sen verran, että oon psyk. sairaanhoitaja, opiskelen terveydenhoitajaksi tarkoituksena samalla päivittää vanhentuneita tietoja/taitoja. Nyt vaan sellanen tilanne, ettei oikein opiskeluun eväitä,mut tilanteet muuttuu...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ilonaäippä:
Niin ja siis tarkennan sen verran, että oon psyk. sairaanhoitaja, opiskelen terveydenhoitajaksi tarkoituksena samalla päivittää vanhentuneita tietoja/taitoja. Nyt vaan sellanen tilanne, ettei oikein opiskeluun eväitä,mut tilanteet muuttuu...
Niinpä, toisaalta se on väärin ettei voi säilyttää opiskelupaikkaa pitkiä aikoja, mutta toisaalta sekin olis väärin niitä tulevia opiskelijoita kohtaan, joita ei voida ottaa sisään jos paikat on täynnä. Monimutkaisia kiemuroita juu...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilonaäippä:
Niin ja siis tarkennan sen verran, että oon psyk. sairaanhoitaja, opiskelen terveydenhoitajaksi tarkoituksena samalla päivittää vanhentuneita tietoja/taitoja. Nyt vaan sellanen tilanne, ettei oikein opiskeluun eväitä,mut tilanteet muuttuu...
Niinpä, toisaalta se on väärin ettei voi säilyttää opiskelupaikkaa pitkiä aikoja, mutta toisaalta sekin olis väärin niitä tulevia opiskelijoita kohtaan, joita ei voida ottaa sisään jos paikat on täynnä. Monimutkaisia kiemuroita juu...
Vähän turhankin monimutkaisia joskus :/ Jotenkin tuntuu, että pieninkin asia, minkä luulee olevan itsestäänselvää, vaatii ihme systeemit... Ja siis tuo opiskelu-oikeus on muutenkin AMK:ssa rajattu neljään lukukauteen, että ei sieltä voi loputtomasti olla pois :/

 

Yhteistyössä