jääkiekkoharrastuksen hinta?? onko kalliit kausimaksut? mitä muita maksuja tulee?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
lapseni haluaisi aloittaa jääkiekon, mutta mietityttää tulekohan se varsinkin myöhemmin kuinka kalliiksi. alussa ei varmasti maksa kauheasti kun ei ole kisamatkoja ja vähemmän treenejä, mutta mitä esim. 10-13 -vuotiaiden pelaaminen maksaa suurinpiirtein? varusteisiinkin taitaa muutama satanen upota...
 
Varmaan riippuu seurasta missä harrastaa, mutta esim. meillä 9-vuotiaalla kuukausimaksu on 70e ja siihen kuuluu treenit+pelit (peleihin kuljetaan kimppakyydeillä).
Varusteita saa aika hyvin käytettynäkin, eikä maksa kovin paljoa.
 
"vieras"
No tuota. onkohan kyseessä poika vai tyttö? Itse olen pelannut ja mulla muistaakseni kuukausi maksu oli 200 e luokkaa. Sitten joukkuepuvut maksoivat 50-100e. Ja varusteisiin saat kuluttaa ainakin sen 500e jos uutena ostat kaikki. Mutta pojilla varsinkin vanhemmilla on isommat maksut. Tytöt pääsevät halvemmalla.. :)
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";27206592]No tuota. onkohan kyseessä poika vai tyttö? Itse olen pelannut ja mulla muistaakseni kuukausi maksu oli 200 e luokkaa. Sitten joukkuepuvut maksoivat 50-100e. Ja varusteisiin saat kuluttaa ainakin sen 500e jos uutena ostat kaikki. Mutta pojilla varsinkin vanhemmilla on isommat maksut. Tytöt pääsevät halvemmalla.. :)[/QUOTE]

poika sii kysessä. eli jos kuukausimaksu 200€, tekee jo kaudelle elokuu-toukokuu 2000€ + varusteet...
 
soccermum
Työkaverin pojalla (13 v.) oli kausimaksu viime kaudella 1900 eur (koko kausi), tämä Pirkanmaalla.

Tosi paljon riippuu paikkakunnasta/joukkueesta, onko muuta rahankeräystä (talkoita, myyntityötä yms.) Kannattaa kysyä hinnat ihan suoraan joukkueelta, ettei tule yllätyksiä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27206599:
Ja pääseekö enää 10-13 v porukkaan mukaan, jos ei oo aikaisemmin pelannu?
siis poika aloittaisi nyt eskari-ikäisenä, mutta arvelisin että ne maksut nousee iän myötä? kiekkokoulu ei siis vielä maksaisi kuin muutaman satasen koko kaudelta.
 
meidän
maksaa tällä kaudella lätkästä 1600€, lisäks varusteet aika lähelle tonni (luistimet 400, kypärä 100,rintapanssari 150,maila 150,muut suojat n.200 yht.)

Kisamatkoista tulee hotelli, bussi ja ruokakuluja yleensä n. satasen verran/reissu, joskus enemmän, jos usempi yö samalla reissulla.

Ensi kauden hintaa en edes halua vielä ajatella
 
[QUOTE="vieras";27206615]siis poika aloittaisi nyt eskari-ikäisenä, mutta arvelisin että ne maksut nousee iän myötä? kiekkokoulu ei siis vielä maksaisi kuin muutaman satasen koko kaudelta.[/QUOTE]

Niinniin...aattelin, että nyt tuosta ikähaarukasta, ja nyt vasta haluais aloittaa pelaamisen!
 
"vieras"
Luulisin että mukaan pääsee. pojista en niin tiedä mutta itse aloitin sillon n. 14 vuotiaana pelaamisen niin hyvin pääsi mukaan. riippuu taidoista, millaiset on. Mutta kannattaa jos mahdollista niiin esimerkiksi vuokrata varusteet muutamaa kertaa varten että miltä se tuntuu. tai lainata jos tutuilla on..myös joukkueilla itsellään on varysteita monesti jossain jemmassa...
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja meidän;27206625:
maksaa tällä kaudella lätkästä 1600€, lisäks varusteet aika lähelle tonni (luistimet 400, kypärä 100,rintapanssari 150,maila 150,muut suojat n.200 yht.)

Kisamatkoista tulee hotelli, bussi ja ruokakuluja yleensä n. satasen verran/reissu, joskus enemmän, jos usempi yö samalla reissulla.

Ensi kauden hintaa en edes halua vielä ajatella
kiitos hinta-arvioista :)
meneekö mailoja usein tuossa iässä poikki, vai kestääkö maila pidempään? ja eikö kypärä ja rintapanssari mene kaksi kautta?
mietin vain että onko järkeä aloittaa harrastusta, johon ei myöhemmin ole sitten varaa...

t. keskituloinen
 
"aasd"
Me ollaan pohjois-suomesta pieneltä paikkakunnalta ja kiekkokoulu maksu yht. 40 e syksystä kevääseen ja lisenssi+vakuutus 1e :) Poika toista vuotta mukana kiekkokoulussa ja ensi vuonna siirtyy sitten f- junioreihin ja silloin maksut varmasti nousee. Luistimet ja varusteet ollaan saatu halvalla seuran kirppikselta.
Pojalle on ostettu yks maila ja se jäi nyt lyhyeks haettiin uusi 15e maksoi.
 
[QUOTE="vieras";27206615]siis poika aloittaisi nyt eskari-ikäisenä, mutta arvelisin että ne maksut nousee iän myötä? kiekkokoulu ei siis vielä maksaisi kuin muutaman satasen koko kaudelta.[/QUOTE]

En nyt miettisi eskari-ikäisenä niin pitkälle.Voihan olla ettei edes halua enää silloin pelata.
 
"a.p"
En nyt miettisi eskari-ikäisenä niin pitkälle.Voihan olla ettei edes halua enää silloin pelata.
mutta ei myöskään ole lapselle kivaa, jos nyt saa aloittaa harrastuksen ja kolmen vuoden päästä täytyy lopettaa kun vanhemmilla ei ole varaa.... siksi haluan tietää edes suurinpiirtein kustannuksista etukäteen. taidan soittaa lähimpään seuraan ja kysellä arvioita :)
 
Meidän -97 syntyneellä kk-maksu 200e eikä tosiaan ole kalleimpia joukkueita.
Varusteisiin menee pitkä penni kun niitä joutuu jatkuvasti uusimaan, aika hyvin löytää ainakin pelaajille käytettynäkin mutta meidän sälli on maalivahti ja right niin uutena joutuu paljon ostamaan.

-06 syntynyt aloittaa tänään just kiekkokoulun jonka maksu kevääseen asti 70e.

Kyllä vielä mukaan pääsee, ei kaikkiin joukkueisiin mutta ainakin A- tai AA-sarjaa pelaaviin =)
 

Yhteistyössä