Jälkisupistukset section jälkeen, miten niistä selviää hengissä?

Jos nyt siis oletus on se, että jälkisupistukset ovat todella voimakkaat. Pohdin tässä sitä, että itselläni jälkisupistukset oli niin kovat, että kahdesti meinasin soittaa ambulanssin avuksi, sillä kivut olivat yhtä kovat, kuin synnytyksessä. Eli aivan helvetilliset.

Mutta mitäs jos samanlaiset jälkisupistukset tuleekin section jälkeen. Kun eikös siinä nyt ole maha aika pirun kipiänä muutoinkin?
 
-ö-
Täyttä h*lvettiähän se on, vaan kestettävä on. Itsellä pahimmat jälkkärit tuli sairaalassa jolloin oli kunnon lääkkeet tarjolla, joten kipulääkettä nassuun vaan. Kotona enää muutamana kertana imetyksen aikaan tuli, siinä kramppas jo jalatkin kun sattui niin hemmetisti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piikillä särkylääkettä;28009138:
Piikillä särkylääkettä sairaalassa.
Mitä lääkettä sai piikillä? Mä sain vaan Buranaa ja Pandolia suun kautta :kieh: Eikä niistä ollut niin mitään apua.

Ja entäs sitten kotona? Mulla jälkisupistukset kesti 2 viikkoa ja koitin sen aikaa Panacodin voimalla pärjätä. Mutta heikosti meni.
 
"xxx"
Mulla ollut jälkisupistuksia jokaisen sektion jälkeen. Hittovie kun kukaan ei kertonut etukäteen että niitäkin tulee.

särkylääkettä sai jokatapauksessa niin siinähän samalla ne kivut meni. Mutta olisi silti joku voinut varoittaa.
 
"vieras"
mulla oli ihan kamalat jälkisupistukset. Ne tuli seuraavana päivänä synnytyksestä kaikkein pahimpina, ja niitä jatkui melkein viikon. Tosin lievenivät päivä päivältä ja viimeiset oli jo sellaisia lähes huomaamattomia. Yllätyin niistä ihan totaalisesti, en ollut edes tiennyt että sellaisiakin voi tulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -ö-;28009148:
Täyttä h*lvettiähän se on, vaan kestettävä on. Itsellä pahimmat jälkkärit tuli sairaalassa jolloin oli kunnon lääkkeet tarjolla, joten kipulääkettä nassuun vaan. Kotona enää muutamana kertana imetyksen aikaan tuli, siinä kramppas jo jalatkin kun sattui niin hemmetisti.
Mä itkeä-pillitin lattialla nelinkontin itseäni heijaten ja odotin, että kipulääke alkaa vaikuttamaan. Se kesti aina sen saakelin puoli tuntia.

Mutta mulla siis alatiesynnytys, eli ei sectiohaavaa siinä "lisähaittana".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;28009225:
Ei ne oikeesti ole niin pahoja mitä mainostetaan! Eikä se sektio haava mulla ainakaan aiheuttanut mitään lisäkipua jälkisupistuksiin! :) ..ei muuta kuin mömmöjä naamaan!
Niin siis mitkä ei ole niin pahoja? Ne jälkisupistuksetko? Kyllä mulla oli. Itseasiassa pahempiakin, kuin mitä oltiin mainostettu. Ne oli ihan perseestä ja mä olisin kaivannut jotain extratujua lääkettä, että olisin ne paremmin kestänyt.

Sairaalassa sain buranaa ja Panadolia maksimiannoksen, muttei se oikein riittänyt. Olisin tarvinnut jotain tujumpaa sielläkin.
 
"että"
Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;28009225:
Ei ne oikeesti ole niin pahoja mitä mainostetaan! Eikä se sektio haava mulla ainakaan aiheuttanut mitään lisäkipua jälkisupistuksiin! :) ..ei muuta kuin mömmöjä naamaan!
Juu ei ne esikoisen kohdalla ollutkaan,mutta kyllä sen kolmannen synnytyksen jälkeen olikin jo sitten ihan eriasia.Se kipu oli kyllä jotain ihan järkyttävää,sama kun oisin taas ollut synnyttämässä.Eipä sitä kotosalla enään mitään mömmöjä ollut tarjolla,kun niitä harvemmin alatiesynnytyksen jälkeen enää kotona tarvii,saati sitten synnärilläkään.
 
[QUOTE="että";28009306]Juu ei ne esikoisen kohdalla ollutkaan,mutta kyllä sen kolmannen synnytyksen jälkeen olikin jo sitten ihan eriasia.Se kipu oli kyllä jotain ihan järkyttävää,sama kun oisin taas ollut synnyttämässä.Eipä sitä kotosalla enään mitään mömmöjä ollut tarjolla,kun niitä harvemmin alatiesynnytyksen jälkeen enää kotona tarvii,saati sitten synnärilläkään.[/QUOTE]

Juuri näin.

Onhan se niinkin, ettei kaikille niitä tule edes 10 lapsen jälkeen. Tai siis eivät tule niin voimakkaina. Mutta joillekin tulee. Valitettavasti.

Mulla on kyllä kotona pillereitä vähän joka lähtöön, mutta ei niitä kaikkia uskalla popsia, kun kuitenkin koittaa imettää. Ettei vauvaan mene mitään mömmöjä.
 
Niin siis mitkä ei ole niin pahoja? Ne jälkisupistuksetko? Kyllä mulla oli. Itseasiassa pahempiakin, kuin mitä oltiin mainostettu. Ne oli ihan perseestä ja mä olisin kaivannut jotain extratujua lääkettä, että olisin ne paremmin kestänyt.

Sairaalassa sain buranaa ja Panadolia maksimiannoksen, muttei se oikein riittänyt. Olisin tarvinnut jotain tujumpaa sielläkin.
Tarkoitin että jälkisupsitukset ei tuntuneet sektiohaavaassa. Tokihan se haava on muuten kipeä sanot vaan siel synnärillä että Buranat ja Pandolit ei auta siihen haavakipuun/jälkisuppareihin saat jotain vahvempaa kipulääkettä, ainakin mä sain oisko ollu oxynormia!?
Tosin sektion jälkeen maha ei toimi ollenkaan ja tää oxynorm hidastaa toimintaa entisestään joten suosittelen luumuja tai luumusosetta!
Ja näitä luumutuotteita kantsuu syödä jo edellisenä iltana jos suuniteltu sektio kyseessä ja heti sektion jälkeen kun saa alkaa syömään! Koska se kipu mikä mahantoimimattomuudesta tulee on ihan berberistä!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;28009325:
Tarkoitin että jälkisupsitukset ei tuntuneet sektiohaavaassa. Tokihan se haava on muuten kipeä sanot vaan siel synnärillä että Buranat ja Pandolit ei auta siihen haavakipuun/jälkisuppareihin saat jotain vahvempaa kipulääkettä, ainakin mä sain oisko ollu oxynormia!?
Tosin sektion jälkeen maha ei toimi ollenkaan ja tää oxynorm hidastaa toimintaa entisestään joten suosittelen luumuja tai luumusosetta!
Ja näitä luumutuotteita kantsuu syödä jo edellisenä iltana jos suuniteltu sektio kyseessä ja heti sektion jälkeen kun saa alkaa syömään! Koska se kipu mikä mahantoimimattomuudesta tulee on ihan berberistä!! :)
Ok.

Mä pyysin muutakin, muttei kuulemma muuta voi antaa. Vaan tällä kertaa olenkin nyt sitten viisaampi, kiitos palstan :kieh: :D
 
ei ollu juurikaan
Mulla ei ollu jälkisupistuksia sektion jälkee juuri ollenkaan. Imettäessä tuntu sillo tällö sellaisia vihlaisuja. Lääkri kyllä sanoikin,että kohtu kuroutu omiin normi mittoihinsa supernopeasti.samoinkäynyt kaikissa synytyksissä ilmeisesti
 

Yhteistyössä