jälkivuodon haju

mmmmmm
Mulla haisi pahalle, luulin et kuuluu asiaan. Sit se haju jatkui viel kun vuoto oli jo loppu. Vihdoin sitte tajusin hakee apteekista niit kapseleita joita paljonki mainostettiin telkussa just siihen aikaan, niillä korjaantu. Oli siis pH:t menny sekasin.
 
vieras
Päivystykseen vaan jos jälkivuoto haisee pahalle. Itse en tajunnut asian vakavuutta ennen kuin en päässyt enää liikkumaan kivun takia ja kuume nousi todella korkeaksi. Ambulanssilla vietiin takasin sairaalaan ja antibiotti ym tipassa olin 4 vrk. Sitten alkoivat tulehdusarvot laskemaan. Eli kannattaa käydä heti tarkistuttamassa että kaikki on kunnossa.
 
ok, hui kamala! Täytyy heti huomena kiiruhtaa!
ronklaako lääkäri alapäätä? ku haava viel kipiä, ni pelottaa... vai voiko odottaa maanantaille? ku päivystyksen lääkärit on aina puoskareita , tos lähi terkka-asemal saisin parempaa hoitoa..
 
vieras
Mä lähtisin päivystykseen. Ja kyllä siellä alapäätä ronklataan. Itse tosiaan olin niin kipeä, että vaan huusin ja potkin tuskissani. Mene vaan heti käymään, ettei pääse menemään yhtä pahaksi kun mulla, jos sulla nyt tulehdus on.
 
:)
Onko sulla kuumetta tai kipua keskivartalossa, selkä tai alavatsa? Mulla oli sahaava kuume 37-40 astetta ja alavatsa kipeä. Luulin kanssa että "tuoksu" oli normaali... Kuvittelin että oli rintatulehdusta... Heti vaan päivystykseen, laittavat sut menemään ultrattavaksi - katsovat mitä sinne kohtuun on jäänyt ja joudutko menemään kaavintaan!
 
ei oo kuumetta eikä kipuja. toivotaan ettei oo mitää tulehdusta. kuuluuko sieltä tulla kökköjä ulos? ku multa tuli yks köntsä joka näytti istukan palaselta.. pari päivää sit tuli. vai meinaaks se sit että sinne olisi voinu jäädä enemmänki kökköjä. ja siis se oli selkee lihaklöntti jossa limaa mukana.muuten ollu vaan veristä limaa..
 
tonttu
mulla on kaikilta kolmelta haissut jälkivuoto silloin kun se alkaa olla loppumassa eikä ikinä ole ollut mitään kohtutukehduskia. onhan se totta että viikko tolkulla ollut veri kohdussaa saatta jo jossain vaiheessa alkaa haisemaan. mut jos huolettaa, niin kannattaa käydä näytillä. ja lähes kaikilla kavereillakin on kuulemma haissut, kun silloin kyselin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
ei oo kuumetta eikä kipuja. toivotaan ettei oo mitää tulehdusta. kuuluuko sieltä tulla kökköjä ulos? ku multa tuli yks köntsä joka näytti istukan palaselta.. pari päivää sit tuli. vai meinaaks se sit että sinne olisi voinu jäädä enemmänki kökköjä. ja siis se oli selkee lihaklöntti jossa limaa mukana.muuten ollu vaan veristä limaa..
Tuo mainitsemas kökkö voi olla ihan harmiton verihyytymä. Kyllä sen jälkivuodon kuuluu haista lähinnä vain verelle. Mut jos sulla tosiaan haisee voimakkaasti ja pahalla niin mee lääkäriin.
 
Kahden äiti
No mulla haisi aivan karmeelle molemmilla kerroilla! Jotain testejäkin otettiin mutta ei mitään ollut. Tosi pahalle siis haisi, muttei kyllä kestäny vuoto sitten kuin pari viikkoa.
 
Jälkivuoto

Jälkivuoto kestää yleensä noin 3-5 viikkoa. Aluksi vuoto on veristä, mutta vähentyessään muuttuu vaaleaksi limansekaiseksi vuodoksi. Mikäli vuoto äkillisesti lisääntyy tai vuotoon tulee hajua, ota yhteys neuvolaan tai sairaalaan. Myös alavatsakipu ja kuume ovat oireita, jotka viittaavat tulehdukseen ja joiden ilmaannuttua on syytä hakeutua lääkäriin.

Ensimmäisten kuukautisten alkamisajankohta on vähintään neljä viikkoa synnytyksestä, mutta yleensä imettäminen siirtää kuukautisten alkamista puoli vuotta ja pidempäänkin.

http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2795/4872/
 
vieras
Jos ei kipuja tai kuumetta ei tarvitse hätääntyä!!!! Mulla kolme lasta ja jokaisella kerralla haissut tosi kauheelle. Haissut vielä kuukauden vuodon loputtuakin. Mun gyne sanoi että johtuu estrtogeenin puutoksesta synnytyksen jälkeen, kuivattaa limkalvot.
 
vieras
Mulla kans haisee jälivuoto jonkun verran, muttei oo mitään alavatsa kipuja eikä kuumetta. Huomenna tulee neuvolasta terkkari käymään kotikäynnil, niin kysäsen itekki siltä sitte että onks vaarallista ku vähä haisee.
 
äiti jo kolmelle
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei kipuja tai kuumetta ei tarvitse hätääntyä!!!! Mulla kolme lasta ja jokaisella kerralla haissut tosi kauheelle. Haissut vielä kuukauden vuodon loputtuakin. Mun gyne sanoi että johtuu estrtogeenin puutoksesta synnytyksen jälkeen, kuivattaa limkalvot.
Mulla oli täysin kivuton ja kuumeeton kohtutulehdus.
Itse en huomannut edes hajua mutta mies huomasi.
Oli hilkulla että riitti antibiootit suun kautta etten tippaan joutunut.

Ennemmin katsoa kuin katua.
Ja meilä on ainkain ohje että tällaiset ´hoidetaan äitipolilla eikä normaalissa päivystyksessä.
Kannattaa soittaa sinne osastolle josta sinut kotiutettiin ja kysyä neuvoa.

Niin ja onnea pienestä =)
 

Yhteistyössä