jännittää.. iiiiiik...(käynnistys)

No minä hain tosiaan tokasta käynnistystä sitä saamatta vaikka vauva oli iso. Nyt onneksi sain, se ero synnyttää 3830 kilonen 4950 kilonen on tosi iso :whistle: kipu oli ihan eri luokkaa vaikk synnytys isommankin kohdalla meni ns. "siististi"

Tsemejä koivullekin että käynnistys tapahtuu :D ja että synnytys käynnistyisi tällä kertaa :D
 
KIitos! Nyttenkin on supistellu koko päivän mut satttuvasti muutaku joskus istuessa. en osaa ees lähteä sit varmaan sairaalaan ku sen aika oikeasti on jos supparit ei muutu kivuliaiks. oisin valmis lähteen synnyttään vaik heti jos vauveli vaan syntys.
 
luomusti
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Ylihuomenna käynnistys jos ei nyt sitä enne sitten synny :) .
Muita jotka käynnistetty? Kuinka käynnistys sujui/eteni?
Entä muita ens viikolla käynnistykseen menijöitä?

Eka käynnistys mulla =) , kolmas synnytys.
Ala hieroa nännejäsi tai kaita mies tekemään niin supistukset alakavat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äippänen x3:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Mulla molemmat pojat käynnitetty. Kalvojen puhkasu ja siihen oksitosiinia perään. Kipeetähän se teki mutta en tiiä oliko kipeempi ku luomu kun en oo semmosta saanu kokea. Epiduraalilla mentiin ja tosi nopeeta synty molemmat, about 4-5 tuntia tipan laitosta/kalvojen puhkasusta...
ei se luomu vähemmän kipeetä tee mutta toi oksitosiini ainakin mulle teki sen, että supistukset tuli ilman mitään välejä. oli ihan yhtä supistusta vaan lopussa. kaksi käynnistettyä synnytystä mulla.
Minulla oli ihan ilman oksitosiiniakin kahdessa synnytyksessä supistukset sellaisia , että tulivat kokoajan yhteen soittoon ja kesti pitkään. Sori kun tungin käynnistysketjuunne "pelottelemaan" :D

Ensimmäisen synnytyksen supistukset muuttuivat sellaisiksi viimeiset 1,5tuntia ennen vauvan syntymää ja toinen synnytys oli 2 tuntia tykitystä ja pitkää supistusta. Aina kun yksi loppui niin heti alkoi uusi :( Synnytykset eteni vauhdilla!
 
mulle on ihan sama vaikka tekis kipeää, kunhan saisin synnyttää alakautta. pelottaa vaan et ei aukea niinku viimeks. lääkäri kyllä sano et jos menee lapsi veet ja sit aletaan käynnistään niin se tarkoittaa yleensä sitä et se leikataan, kun supistukset harvoin siinä tilanteessa supistaa oikein...
 
vieras
Mulla toi kolmas käynnistettiin rv 42. Aamuysiltä sain ekan tabletin ja jossain vaiheessa toisen. Muistaakseni n. kuuden mais siirryttiin synnytyssaliin ( supisteli säännöllisesti mutta heikosti ) ja puhkastiin kalvot. Kalvojen puhkaisu hieman kovensi supistuksia mutta ei tarpeeksi joten kahdeksan mais laitettiin tippa. Sitten alkoikin todella kovat ja kivuliaat supparit. Puoli yheksän mais todettiin vauvan olevan kasvotarjonnassa. Vähän yli yhdeksän syntyi sektiolla iso poika. Oli ollu jumis lantios niin että pojalla oli irrottelun takia naamas mustelmia ja naarmuja.
 
vieras
Mulla toi kolmas käynnistettiin rv 42. Aamuysiltä sain ekan tabletin ja jossain vaiheessa toisen. Muistaakseni n. kuuden mais siirryttiin synnytyssaliin ( supisteli säännöllisesti mutta heikosti ) ja puhkastiin kalvot. Kalvojen puhkaisu hieman kovensi supistuksia mutta ei tarpeeksi joten kahdeksan mais laitettiin tippa. Sitten alkoikin todella kovat ja kivuliaat supparit. Puoli yheksän mais todettiin vauvan olevan kasvotarjonnassa. Vähän yli yhdeksän syntyi sektiolla iso poika. Oli ollu jumis lantios niin että pojalla oli irrottelun takia naamas mustelmia ja naarmuja.
 
heju
Menin aamulla äitipolille, jossa todettiin lapsivettä olevan liian vähän. Siispä suoraan osastolle ja klo 12.30 eka tabu. Klo 14 saliin ja vauva syntyi klo 16.15. Ei ollut yhtään kivuliaampi kuin "luomu". Tai molemmat oli luomuja, kummassakaan en ehtinyt saada kipulääkettä, vaikka olin varma, että kun käynnistetään, niin jonkun puudutuksen onnistun saamaan. :)
 
tadaa
Käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinilla, 3,5h niin tyttö oli maailmassa. Oli kolmas synnytys ja olin aivan mielettömän kipeä kunnes vihdoin sain epiduraalin. Kun epiduraali alkoi vaikuttaa, paikat aukeni 2 supistuksella ja kätilöllä tuli hiukan kiire, olis tyttö tullut vaikka en oli ponnistanut :))
 
jaa
mulla käynnistettiin esikoinen raskausviikolla 38+ iso painoarvion takia. Useempana päivänä sain cytotec-tabletteja, joilla ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Lopulta meni vesi ja sit alkoi supistella. Synnytys kesti vaan 5h ja risat, oli todella hyvä kokemus! Onnea matkaan:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippänen x3:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Mulla molemmat pojat käynnitetty. Kalvojen puhkasu ja siihen oksitosiinia perään. Kipeetähän se teki mutta en tiiä oliko kipeempi ku luomu kun en oo semmosta saanu kokea. Epiduraalilla mentiin ja tosi nopeeta synty molemmat, about 4-5 tuntia tipan laitosta/kalvojen puhkasusta...
ei se luomu vähemmän kipeetä tee mutta toi oksitosiini ainakin mulle teki sen, että supistukset tuli ilman mitään välejä. oli ihan yhtä supistusta vaan lopussa. kaksi käynnistettyä synnytystä mulla.
Minulla oli ihan ilman oksitosiiniakin kahdessa synnytyksessä supistukset sellaisia , että tulivat kokoajan yhteen soittoon ja kesti pitkään. Sori kun tungin käynnistysketjuunne "pelottelemaan" :D

Ensimmäisen synnytyksen supistukset muuttuivat sellaisiksi viimeiset 1,5tuntia ennen vauvan syntymää ja toinen synnytys oli 2 tuntia tykitystä ja pitkää supistusta. Aina kun yksi loppui niin heti alkoi uusi :( Synnytykset eteni vauhdilla!
mulla taas se oli oikeastaan ainoa ero tuohon luonnostaan käynnistyneeseen synnytykseen. oli ihan lopussakin minuutin välit mikä oli kyllä tosi paljon parempi.
 
No minua kuitenkin supistaa ihan päivittäin ja nyt ne on muuttunut taas jotenkin kovemmiks että toivotaan että käynnistys sitten vauhdittaa hommaa :D . Ja minä olen kahdessa edeltävässä synnytyksessä valvonut eka kaksi yötä supistusten kanssa, ne oli säännöllisiä ja ei ollut eli tiedän että minulla tuo avautuminen menee aika lailla pitkän kaavan mukaan...tai siis on mennyt...ei sitä tiedä kui nyt sitten käy.
 
Kyllä se hyvin menee usko pois :hug:

Mulla käynnistettii tuo neljäs viikoilla 42+1 kalvojen puhkasulla.

Saliin pääsin klo 11.00 ja kalvot puhkastiin klo 11.30 ja kipeet supparit alko klo 11.40 ja poika oli ulkona klo 12.29 että aika nopeeta se loppujen lopuksi sitte meni.

Mullaki on käynnistys taas tossa 18.11 eessä jos ei itestää sitä ennen synny
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
No minua kuitenkin supistaa ihan päivittäin ja nyt ne on muuttunut taas jotenkin kovemmiks että toivotaan että käynnistys sitten vauhdittaa hommaa :D . Ja minä olen kahdessa edeltävässä synnytyksessä valvonut eka kaksi yötä supistusten kanssa, ne oli säännöllisiä ja ei ollut eli tiedän että minulla tuo avautuminen menee aika lailla pitkän kaavan mukaan...tai siis on mennyt...ei sitä tiedä kui nyt sitten käy.
kyllä uskois että menee äkkiä. mua ei ikinä supistellut ja lapsi syntyi silti 5h kalvojen puhkaisusta.
 
Mrs Kittless
Minulla käynnistettiin rv 41+6 niillä suun kautta otettavilla tableteilla. Yön aikana tuli paljon kivuttomia supistuksia. Sitten seuraavana päivänä klo 10 alkoi kivuliaat supistukset 3. tabletin jälkeen. Illalla klo 21.02 syntyi tyttö 20 min. ponnistuksen jälkeen eli siis tasan rv 42. Ei jäänyt mitään traumoja, kun epiduraalinkin sain. :)
 
mie
Mulla oli synnytys ihana mutta kivulias kokemus, siihen olin kyllä varautunutkin:) käynnistettiin kalvojenpuhkasulla ja oksitosiinilla, tosiaan niinkuin joku sanoi supparit tulee lähes ilman väliä ja mulla ainakin lopussa oli niin että en pystynyt ennakoimaan tulevaa supistusta vaan löi täysillä päälle samantien...synnytys kesti 4,5h ja tosi hyvä fiilis jäi, kätilöllekkin sanoin että joko se on ohi, justhan mä pääsin vasta vauhtiin.Mulla auttoi se että osasin asennoitua kipuun ja siihen että sen kuuluukin sattua, kipu = synnytyksen edistyminen,innolla ootan seuraavaa synnytystä...kätilö vähän naurokin kun sanoin synnytyksen jälkeen että just siistii, tuun kyl uudestaan, taidan olla jokseenkin masokisti kun järkyttävä kipu ei paljon hetkauttanut:)
 
ViVa
Kumpikin käynnistetty,eka koon takia 40+4 syntyi,4530g.. ja se synnytys oli niin kamala että seuraavassa sain synnytyspelon ja koon takia käynnistyksen ja toinen syntyi 38+3 (3910g). Kummassakin meni aikaa sellanen 1,5 vuorokautta siitä ekasta tabletista.. sai rampata rappuja ja kestää niitä "cytotec" suppareita jotka on kipeitä mutta ei edistä tilannetta yhtään. Eka synnytys oli siis ihan hirveä,jouduin teholle sen jälkeen itse. Toinen taas meni kuin leikkiä vaan ekaan verrattuna :) Onnea matkaan!!
 

Yhteistyössä