Jännitysniska...

Teidän silmäoireet ovat kyllä aivan kun mun suusta! Ollaan viettämässä pääsiäistän anoppilassa ja koko ajan on outo olo, ei hetkeäkään oma itsensä..Keinuttaa, silmät oireilee, välillä tulee pahoja epätodelllsuuskohtauksia, tuntuu kun joku pelkoaalto pyyhkäisi ylitse, pahoinvointia, särkee naama, leuka, silmät, otsa yms On vaikea uskoa ettei olisi todellakaan mitään vikaa!

Tuleeko teille muille joskus sellaisia epätodellisia kohtauksia? Ikäänkuin seuraisi tätä elämää ulkopuolisena, elämä menee ohitse ja itse siinä mukana mutta ei kuitenkaan läsnä. Tuntuu kun pitäisi välillä oikein pinnistää että tajuaisi elävänsä juuri tässä ja nyt, vaikea selittää mutta hyvin hyvin epätodellinen ja ulkopuolinen olo.

Kiitos jumppavinkeistä! Olen yrittänyt tehdä sitä liikettä missä laitetaan sormet otsalle ja ohimolle, mutta jäi vielä hieman epäselväksi pitääkö siinä nikata vai vaan jännittää se 10sek ajan?
 
Heippa =)!

Ikuinen riesa: Tää on just tätä :hug: niinkun sanoit... ikuinen riesa siis koko peevelin niska vaiva!!! Kai sitä on välillä "pohja mudissa" ryömittävä, et näkee taas auringon uusin silmin (heh -sarkasmin tuulahdus?)? Mut häntä pystyyn, kyllä ne aurinkoiset päivät taas koittaa ja olo helpottaa ...joku hemmottelu hetki ei ehkä ois pahitteeks???!!!

Mammax: Mustakin oli toosi noloo mennä "kunnossa" sinne fysiatrille ...juu ei tunnu missään, ei satu, eik kiristä... Mut tuntu se ymmärtävän silti =) ...saa nähä, ei o tullu viä epikriisiä?

Minna: Vitsi kun nyt osaisin selittää oikein :/ ... et sormet (pari sormee kulmakarvojen väliin) otsalle ja pieni nyökkäys alaspäin sormia vasten (leuka rintaan päin... ei työnnetä päätä eteenpäin -se sormia kohti nyökkäys tekee sen jännityksen tonne niskaan) ja se pieni jännitys pidetään (en tiä kannattaako alottaa vaik 5 sekunnilla, jos on kovasti jumissa jo valmiiks) ja sitte pieni rentoutus, ja taas nyökkäys eli jännitys... ja näin toistetaan vaik 10 kertaa.
Kantsii varmaan kokeilla miltä se alkaa tuntua, ja lisätä sitte kestoo ja kertoja?
Oliks yhtään selkeempi selitys???
Kun tosiaaan mä tein sitä alkuun väärin... ja se vaan pahensi oloo!
Mulla on ollu pahimmillaan epätodellisia oloja :( !
 
on kyllä vuoristorataa juu-u.viikko-pari ollut aika hyvää oloa ei keinuttamista niinkään ja nyt viime yönä heäsin kun oli kamala kiertävä huimaus,millasta ei kyllä ennen ole ollu.nousin äkkiä isumaan ja huimaus loppu.Kääntelin päätäni sivuille ja naksahti ja uudestaan sama kierto..Lopulta makasin varmaan 2h hereillä kun oksettava olo jäi!mutta tämä kuulostaa ainakin omien tietojeni mukaan asentohuimaukselta.Ja mulla on just olu tota keinutusta ennen.. Lohduttaudun ajatuksella että ei ole mitään vakavaa kun sen on nyt lääkäri ja magneettikuva sanonu.onko kellään samanlaisia kokemuksia? hitto pitäs kyl lopetta tää murehtiminen nyt kokonaan. :headwall:

Niin ja olen huomannut että keinutus on hävinnyt lähinä silloin kun en olu jumpannut/venytellyt!!!outoa
 
Mulla on monesti ollut sellasia tuntemuksia että kuin seuraisi elämää vierestä eikä itse olisi läsnä.Esim.kun oltiin kaupassa ja laskeuduttiin liukuportaita alas niin oli ihan outo fiilis.Ihan ku ite ei olis ollu siellä ollenkaan vaan tosiaan ois seurannu asiaa katosta!
Vaikee selittää..Olo varmaan osaks liittyy kyl just stressiin kun mulla ainakin tuohon oloon liittyy tihentynyt pulssi.Olo on ku maratonin juosseella vaik ei oikeesti oo tehny mitään.
Tän kans on nyt kolme kuukautta kamppailtu mut ei tahdo helpottaa!
Ootko Minna muuten kauan kärsinyt moisista oireista?
Sitä niskaliikettä voi myös tehdä silleen et makaa selällään ja vaan kohdistaa katseen polviin ja kattoo sen 10sek ja sit lepuuttaa ja taas uuestaan.Alkuun se 10 kertaa joka päivä ja sit tihentää kertoja!
 
Kantivaani: olen enemmän tai vähemmän kärsinyt pari vuotta näistä oireista. Välillä olin paremmassa kunnossa. Pienin lapsi on 3kk joten hänen kantaminen ja imettämisasennot eivät edesauta paranemista...

Tänään tein taas kävelylenkin ja oireet vaan pahenivat..

Miten nopeasti olette saaneet apua niskaliikkeestä?

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
 
Mulla nämä oireet alkoivat lapsen ollessa alle puolivuotias ja nyt kun lasta ei tarvitse enää kantaa niin paljon niin ovat hieman helpottaneet.Mä en niin kauheesti ole jumppaillut mutta apua liikkeistä on ollut kyllä jo viikon jälkeen vaikka tekiskin silloin tällöin.Valvottaako Minna vauvanne paljon?Mä ainakin huomaan ett jos joutuu yhden tai kaksikin yötä valvomaan vähän enemmän niin niska on PALJON PAHEMPI!Meillä valvottiin kaks viikkoa niin ett nukuin yössä n.2h ja silloin alkoivat pahimmat oireet!Päänsäryt oli ihan mielettömiä.
 
Minna-73: mulla kans alkoi nää niskavaivat kun esikoinen oli puolivuotias, sitten tulin uudestaan raskaaksi ja oireet hieman helpotti, tosin silloin minull oireili alaselkä, mutta se meni raskauden piikkiin, sitten kun kuopus oli 3kk alkoivat niskaoireet pahentua ja sainkin taas migreenikohtauksia tuheään. Silloin menin eka kerran lääkäriin ja sain lihasrelaksantteja ja kipulääkettä, oireet helpottivat hetkeksi mutta tulivat sitten taas takaisin kahta kauheimpina ja silloin alkoi huimauksetkin esiintyä ja silmäoireet pahenivat, menin näöntarkastukseen ja näköni olikin huono (hajataittoa ja -1,75 molemmissa silmissä...) no rillit tietenkin auttoivat paljon näköongelmiini, mutta edelleen väsyneenä tuntuu siltä että näen huonosti, asia kyllä korjaantuu kun saa levättyä.

Olettekos te muut kärsineet uniongelmista näiden niskavaivojen yhteydessä? minusta tuntuu että niskavaivat ja unettomuus kulkee käsikkäin ja näin ollen pahentavat kaikkia tuntemuksia mitä tulee, siihen kaupanpäälle sitten kun laittaa vielä pelon kaikista sairauksista niin johan käy kroppa ylikierroksilla ja tulee joka päivä jotain utta vaivaa mikä tietenkin viittaa aina johonkin vakavaan sairauteen.

Olen tänään menossa taas fysioterapiaan ja saan jumppaohjeet tähän huimaukseen, tulen kertomaan sitten teille kans näitä ohjeita.
ja huomenna saankin ne kilpirauhaskokeiden tulokset, toivottavasti niissä i mitään ole. :whistle:

Tuntuu kyllä uskomattomalta että ikää on 23vuotta ja olen käynyt tässä kahden vuoden aikana sydänfilmissä,neurologilla,verikokeissa tuhat kertaa, ym. ym paljon muuta...
:wave:
 
No juu sama juttu olen kohta 20vuotta, mutta ei kai tämä ikää kysy.jotkut on vaa herkempiä ku toiset.ja varmaan aika perinnöllistäkin.Meidän perheestäkin löytyy selkävaivoja,migreenejä ja on myös äitillä ja siskolla ollut pientä huimausta.ei ihan tällästä kuitenkaan.Tai sitten minä vaan suurentelen asiat isommiksi. :|

Joku täällä puhui että lukee pääsykokeisiin nyt.Minä myös!Olenkin vaan miettiny että mikä olis hyvä lukuasento??jos lukee pöydällä on pää alas päin ja se ei ole hyvä.olen lukenut nyt sängyllä istuvilleen mutta sekin tökkii kun pitäs muistiinpanoja kirjotella.

No joo mutta kyllä mun mieltä piristää ja helpottaa kun sain tietää että tämä ei ole mitään vakavaa.itkuun purskahdin heti kun sain tietää että magneetti normaali =)
odottelen marge1:n ohjeita.onko muuten marge ja marge1 sama henkilö?

 
Mulla alkoivat niskaoireet alle 20 v. (nyt olen vähän päälle 30...), jolloin olin myös ihan varma, ettei sen ikäiselle voi mitään "vanhojen ihmisten" vaivoja tulla....ja että taustalla on varmasti aivokasvain tms. :/.
 
abcd: en saanutkaan vielä tänään asentohuimaukseen jumppaohjeita, mutta niskaperäiseen huimaukseeni sain ohjeita.. fysioterapeutti oli sitä mieltä että suurin osa huimauksestani johtuu niskoistani. Tehokkain apu kuulema saada niskat kuntoon on venyttää/vetreyttää niskan lihaksia ja vahvistaa kaulan lihaksia, tämä liike minkä sain on kyllä todella tehokas. elikkäs selin makuulle sängylle tai lattialle jalat suorina tai koukuistettuna sitten kädet rennosti vartalon vierelle ja nostamaan päätä ylös ja sitten leukaa rintakehään kohti, niin että tulee oikein kaksoisleuka siinä ollaan 5-10sekuntia ja sitten taas pää alas lattiaan, tämä toistetaan niin monta kertaa kuin pystyy vähintään kuitenkin 5kertaa. sitten toinen ohje kaulan lihaksiin, istu tuolilla selkä ja hartiat suorana ja käännä pää oikealle/vasemmalle noin 45 asteen kulmaan ja taivuta päätä hiukan kainaloon päin laske vastakkaisen puolen hartiaa ja lapaluuta lattiiaa kohden ja venytä vähintään 30sekuntia, sama toiselle puolen, näitä liikkeitä vuoron perään noin 5-10kertaa. Ja fysioterapeutti noista venytyksista sanoi että täytyy malttaa venyttää tarpeeksi kauan koska muuten aiheuttaa vain lisäkramppeja lihaksiin. Ja monia muita jumppaliikkeitä sain mutta niitä täytyy varmaan yksilöllisesti katsoa sitten terapeutin kanssa, jokaisella meistä kuitenkin varmasti on eri lihakset kipeänä.

Olen ollut alusta asti Marge1 ja en tiedä että onko sitten joku toinen nimimerkillä marge..mutta jännitysniska osioon ei ole tainnut muita margeja osallistua kuin minä. :)

Tuosta fysioterapia käynnistäni vielä... terapeutti taas paineli ja kokeili lihaksiani kun tein harjoitus venytyksiä hänen kanssaan ja hän sanoi että niskani on kireä kuin viulun kieli, että varmasti aiheuttaa paljon erilaisia vaivoja, ja rangan erilaiset hermopinteet voi kuulema aiheuttaa todella erikoisia vaivoja ympäri kehoa, ja varsinkin käsiin ja jalkoihin mm.pistelyä,puutumista,väsymystä,päänsärkyä ja silmäoireetkin kuulema on todella yleisiä niskakivuista kärsivillä. Ja huimaus kuulema johtuu kaulan lihasten heikkoudesta :attn:
Toki on sitten sitä korvaperäistä huimaustakin mutta testien perusteella minulla kuitenkin enimmäkseen on tuota lihasperäistä, ajoittain sitten saattaa ollla tuota korvaperäistä mutta sitä ei voi tutkia ellei se ole juuri tutkimusten hetkellä päällä, siis se korvast johtuva huimaus...

Onpa ihanaa että olette oelmassa täällä palstalla, ihan uskomattoman hyvältä tuntuu lukea että on muitakin jotka kärsii samasta vaivasta, ja vielä se etten ole ainoa näin nuori joka näistä vaivoista kärsii..

abcd: vielä tuosta lukuasennosta, itse luen usein sillain että makaan selälläni korkean tyynypinon kanssa ja nostan kirjan/lehden sitten käsivarsien varassa lähelle naamaa, en tiedä onko tuo hyvä asento mutta minusta ainakin parempi kuin pöydän ääressä lukeminen.

Tulipas tas sepustukset, palailen huomenna kertomaan vielä verikoe tulokseni, toivottavasti niissä ei mitään ole. :/
 
Kiitos Marge jumppaohjeista!Yritin tossa jo vähän kokeillakin tota kaulajumppaa.mutta onko tosiaan noin että huimaus johtuu kaulalihaksista?? :eek: hyvin kyllä mahdollista.olen ite yrittäny koitella kaulaa ja on kyllä kipeä.vaikka onhan se herkkä kaikilla, mutta tuntuu oikeen että käsiin asti vihloo kun vähän painaa/hieroo jostakin.

Pelästytti vaan tuo toissaöinen heräämishuimauskietävä-olo_Olin heittänyt tyynyni sivuun ja pistänyt unissani lehden pään alle...hahahahah viime yö oli normaali.toivottavasti pysyy pois.mutta olihan marge sinullakin monenlaista huimausta? :
 
abcd: joo mulla on ajoittain korvaperäistä huimausta, se on milestäni kaikista pahinta, se on sellaista kiertävää ja kaatavaa tuntuu että tasapainokin on hakoteillä silloin. sitten tosiaan mulla on alhainen verenpaine niin siitä johtuu sitten tuo silmissä musteneminen ja tähtein näkeminen. Ja tosta niskaperäisestä huimauksesta tuo fysioteraputti sanoi että yleensä se johtuu huonoista kaulan lihaksista ja mulla on vissiin aika huonossa kunnossa nuo kaulan lihakset kun teen tuota jumppaliikettä missä ollaan selinmakuulla lattialal niin minun kaula lihakseni oikein tärisevät kun ovat niin heikossa kunnossa, sen takia luultavasti niska joutuu tekemään enemmän töitä ja siksi sitten niska on ihan juntturassa.

Eilen kun tein noita venyttelyjä ja jumppauksia niin tänä aamuna kun heräsin niin niskani olivat todella kipeät ja ovt edelleenkin...johtuukohan jumpasta vai jostain muusta :eek:
 
heippa marge.
kokeilin vielä ennen nukkumaan menoa tota toista liikettä ja voin kyllä sanoyäa että kyllä minäkin siinä tärisin:D oon kyllä joskus aikaisemminkin tehny samantapaisia liikkeitä,mutta lopetin ne kun ajattelin että tekee huonoa.Varmasti johtuu kipu eilisistä liikkeistä siis!ei kantsi pelästyä.
nytkin tuntuu tuolyläpäässä pistelyä.

miten muilla terveillä ihmisillä sitten on kaulanlihakset ok?ei kai kukaan niitä treenaa..???
kamala ilma! :eek:
 
Millasta teillä muilla on tuo päänsärky?Missä se tuntuu?
Kun sanoivat että särky tuntuisi takaraivolla enemmän jos kyse niskoista mutta mulla se tuntuu tuossa otsan kohdalla ja se on ihan kamalaa!Välillä sellanen tunne ett pää todella räjähtää!
 
kativaani: mulla ainakin vaihtelee tuo päänsärky aikalailla, välillä särkee silmän takaa ja välillä keskellä päätä sitten vihloo takaraivoa ym.. kyllä varmasti nískajumit voi aiheuttaa melki minkälaista päänsärkyä vain :headwall:

No verikoetulokset sitten sain... kaikki muut arvot ookoo mutta taas valkosolut koholla mulla li nyt 12 kun normaali arvbo on jotain 4-8paikkeilla... ja valkosolujen erittelylaskennassa oli b-lymfosyytit koholla ja sitten joku toinen arvo vähän matala. lääkäriin sain ajan että voi paremmin kertoa sitten mistä mahtaa johtua. :|

ja arvatkaa vaan mitä olen nyt pelännyt kun verikoetulokset sain.. jepjep syöpähän minulla varmasti nyt on.. saamari kun osais olla aina ajattelematta sitä pahinta. :ashamed:
 
Oli tässä taas kaks viikkoa taukoa kun ei päätä juurikaan särkenyt..Nyt taas sellanen jysäri meneillään ettei mitään rajaa eikä tähän mikään särkylääke auta.Panacodia en oo kokeillu mut hukkasin reseptin jonka lääkäristä sain!
Tietty aina pahimman ajattelu viel pahentaa pää kipua mut on tää outoa ku ei oo ennen ikinä päätä särkeny ja nyt viime kuukausien aikana sitä on särkeny senkin edestä!
 
nopeasti vähän jotain..

Eli tiistaina kävin fysioterapiassa, sain paljon kotitehtäviä, joista yksi lähes sama kuin tuo Marge1:n neuvoma. Mutta niskaa ei saa kääntää niin paljoa että tulis se kaksoisleuka, katse kattoon, leukaa nykäys alas ja sitten ajattelen pään nostamista! eli ei nosteta, koska se rasittaa liikaa ja tarkoitus on vahvistaa lihaksia, ei tehdä niitä kipeämmiksi, kuten joku tuossa sanoi että oli tullut kipeäksi tuosta, niin en suosittele noin rajusti tekeen. Eli pelkkä jännitys päälle, muutama sekunti ja sit rennoks. Ja toistoa kaks tai kolme kertaa. Tehokkaampi on just lattialla ja ilman tyynyä. Mutta kukin tehköön kuten pystyy, tärkeetä just se ettei tulis paikat venyttelystä/jumpasta kipeiks ja vaikka liike ei just tehdessä tuntuiskaan miltään, niin siitä on hyötyä silti.

Itte paljon paremmassa kunnossa pikkuhiljaa, vaikka tuo näyttö tuossa edessä väriseekin taas ihan kympillä, mutta se jomotus on pääasiassa pysynyt poissa ja huimaustakin vaan rasittuneena. Nyt alkaa jo huomaan rasituksen seuraukset, kun vielä hetki sitten oli tasaista jumitushermokakkaa.. nyt takas hommiin..
 
drosera: siis miten tuo liike toimii..ajatellaan pään nostoa mutta ei kuitenkaan nosteta?eli tuleeko se liike lean nykäyttämisestä alas vai miten?en oikee tajunnu :ashamed:

tuntuuko kellään koskaan jyskytystä takaraivolla?Mulla on aika usein sellasta.jos ei huimaa niin jyskyttää ja tuntuu että pulssi lyö päässä kamalan kovaa ( jos edes mahdollista)
 
abcd: mulle on tuo jyskytys tuttua... varsinkin migreenin yhteydessä tuntuu että pää oikein sykkii ja räjähtää minä hetkenä hyvänsä. ja sitten olen huomannut että jos olen ollut raskaalla lenkillä niin ilmeisesti sykkeeni nousee tosi korkealle ja tunnen sen sykyttämisen päässäni, tuntuu taas siltä että pää vois posahtaa koska vaan.. en tiedä sitten onko minulla jotenkin isot suonet niin pinnassa että tuntuu tuo syke niin helposti vai liekö ihan normaali ilmiö. sydän ja suonet minulla ainakin on kunnossa kun neurologi kuunteli nuo isot kaulasuonet ja niiden virtaukset, ja verikokeissakin kaikki trombosyytit ja senkat ja laskot oli ihan erinomaisia.
 
abcde: Siis leukaa nykäys alas, katse koko aika samaan pisteeseen katossa ja ajattelee nostamista, eli jännittää pään nostoon tarvittavat lihakset mutta pää ei kuitenkaan nouse ilmaan asti. Toki jos on siinä kunnossa että pystyy nostaan sen ilman tärinöitä niin voi nostaa. Se on seuraava aste kun siihen kykenee, mutta alkuun vaan tuo jännitys päälle ja sit rennoks.
Hankalaa selittää kun ei pysty näyttää. Ja sitä kielen imemistä, minkä neuvoin joskus aiemmin suosittelen kans.. Siinä taisin mainita vähän väärin, eli kolme kertaa päivässä kolme kertaa kerrallaan kolmen/neljän sekunnin ajan aina per imeminen :)
Yksinkertaisia helppoja liikkeitä, jotka selkeesti näköjään auttaa..

syksyllä heräsin monesti yön aikana kiertohuimauksiin, ei tod mikään mukava herätys, mutta niskaa, niskaa vaan.
 
Nopeasti käyn kertomassa lääkärikuulumiset lainakoneelta. Tänään oli siis aika ortopedille ja käynti oli suurimmaksi osaksi yhtä tyhjän kanssa. Ortopedithän on aina vain leikkauksen kannalla. Pieni pullistuma kun löytyy, niin se pitäisi poistaa. Mutta sehän ei poista mun ongelmia. Kun rangasta löytyy mekaanista vikaa, niin se ei poistu kuin fysioterapialla. Eli en saanut siis minkäänlaista apua tähän hoidoista kipuiluun tai syytä edes sille. Lääkärin mielessä oli vain leikkaus, leikkaus, leikkaus. Onneksi oli samaa mieltä kuin muutkin, ettei ainakaan mitään selkärankareumaa ole.

Hyötyä oli sen verran, että sain uudet ajan kuvauksiin. Lantion magneettikuva, niskan natiiviröntgen ja taivutuskuvat (yliliikkuvuutta tutkitaan). Jotusaika on normaalisti yli puoli vuotta ja kiireellisessä tapauksessa mulla meni viimeksi noin kolme kuukautta. Ärsyttää suunnattomasti tämä ainainen jonottaminen ja odotus. Kivut on taas menossa huonommaksi varsinkin niskassa, kun en voi käydä fysioterapiassa. Jos taas menee puoli vuotta, niin en ymmärrä miten jaksan tämän tilanteen kanssa.

Olin jo päättänyt, etten käy enää yksityisesti missään, kun tulee liian kalliiksi. Mutta miehelle sanoin, ettei ole muuta vaihtoehtoa, kuin käydä vielä fysiatrilla. He tietävät keinot muuhunlaiseen kuntoutukseen, kuin leikkauseen. Osaavat katsoa kokonaistilannetta. Mutta sinnekin olisi hyvä olla mukana kuvat rötgeneistä.
 
Nopeasti käyn kertomassa lääkärikuulumiset lainakoneelta. Tänään oli siis aika ortopedille ja käynti oli suurimmaksi osaksi yhtä tyhjän kanssa. Ortopedithän on aina vain leikkauksen kannalla. Pieni pullistuma kun löytyy, niin se pitäisi poistaa. Mutta sehän ei poista mun ongelmia. Kun rangasta löytyy mekaanista vikaa, niin se ei poistu kuin fysioterapialla. Eli en saanut siis minkäänlaista apua tähän hoidoista kipuiluun tai syytä edes sille. Lääkärin mielessä oli vain leikkaus, leikkaus, leikkaus. Onneksi oli samaa mieltä kuin muutkin, ettei ainakaan mitään selkärankareumaa ole.

Hyötyä oli sen verran, että sain uudet ajan kuvauksiin. Lantion magneettikuva, niskan natiiviröntgen ja taivutuskuvat (yliliikkuvuutta tutkitaan). Jotusaika on normaalisti yli puoli vuotta ja kiireellisessä tapauksessa mulla meni viimeksi noin kolme kuukautta. Ärsyttää suunnattomasti tämä ainainen jonottaminen ja odotus. Kivut on taas menossa huonommaksi varsinkin niskassa, kun en voi käydä fysioterapiassa. Jos taas menee puoli vuotta, niin en ymmärrä miten jaksan tämän tilanteen kanssa.

Olin jo päättänyt, etten käy enää yksityisesti missään, kun tulee liian kalliiksi. Mutta miehelle sanoin, ettei ole muuta vaihtoehtoa, kuin käydä vielä fysiatrilla. He tietävät keinot muuhunlaiseen kuntoutukseen, kuin leikkauseen. Osaavat katsoa kokonaistilannetta. Mutta sinnekin olisi hyvä olla mukana kuvat rötgeneistä.
 
noniin kiitos selvennyksestä drosera.täytyypi vielä kokeilla noita.Sulla on siis tullu helpotusta noiden liikkeiden avulla?hyvä :)

mitä luulette, kumpi tekee parempaa kylmä vai kuuma?kun mulla on toi kauratyyny ja mietin vaa että kummin sit kannattais käyttää..?

mutta hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille :wave:
 
abcd: tulehtuneeseen lihakseen ehdottomasti kylmähoito ja jännittyneiden lihasten hoitoon sitten voi käyttää noita lämpöhoitoja.

venyttelin tuossa äsken ja nyt on vähän pökkelö olo.. sainkohan aikaan jotain vaurioita :|
olen kyllä koko päivän ollut vähän hitaalla ja sanat on mennyt ihan sekasin..onkohan migreeni tulossa vai mikälie aivotoiminnan katkos on ollut päällä :LOL:

osaako kukaan sanoa että miksi tulin heti paljon kipeämmäksi kun aloitin jumpata fysioterapeutin ohjeilla, varsinkin vasen puoli niskasta ja lapaluust on todella kipeänä siis sattuu ihan yskiminenkin, ilmeisesti mulla on tuolla lapaluun kohdilla jonkinlainen lukko ja se on ollut siellä kauan, mutta ärsyyntyykö noi nikamalukot venytyksistä? olen ihan äimänkäkenä kun helpotusta piti saad vaivoihin ja nyt on taas paikat ihan paskana, kuuluuko tämä kipeäksi tuleminen hoidon alkuun vai onko nyt joku muu juttu kyseessä.. :eek:


mitähän mahtaa kuulua kaulle ja keisarille? :wave:
 

Yhteistyössä