Järkevä tapa laihduttaa, kun bmi on 23,8?

  • Viestiketjun aloittaja muutama ylimääräinen kilo.
  • Ensimmäinen viesti
muutama ylimääräinen kilo.
Eli normaalipainon ylärajalla olen... Ajattelin alkaa laskea kaloreita, mutta kuinka paljon niitä tulisi syödä ettei kroppa mene säästöliekille? Mitään nopeaa painonpudotusta en edes halua yrittää, kun sitten ne kilot tulee tuplana takaisin. :)

Neuvoja?
 
"vieras"
Pienennät annoskokoa hieman, lisäät kasviksia, vähennät perunaa, pastaa, vaalea leipä pois, makeaa vain vähän, herkkuja muutenkin vain harvoin - liikut - näin myös pysyt tavoitepainossasi
 
höps
No ei kuule tuolla bmi:llä tarvitse laihdutella, eikä se ole edes järkevääkään. Järkevä tapa olis sen sijaan hankkia itsetunto ja tehdä vaikka ryhtijumppaa, niin saat ryhtiä varteen ja näytät hyvältä.
 
"vieras"
Mä en usko, että kaloreiden laskeminen on oikea tapa tuossa vaiheessa. Sun kannattaa mielummin alkaa kiinnittämään huomiota ruokavalioosi ja syödä terveellisemmin ja järkevämmin. Vähintään hyötyliikunnan lisääminen auttaa myös.

Mä oon ollut samanalaisessa tilanteessa ja jo pelkkä napostelun lopettaminen ja herkkujen vaihtaminen hedelmiin yms. auttoi painoa putoamaan. Hyötyliikunnan lisääminen kiinteytti kroppaa, tosin lisäksi oon kotijumpalla treenannut esim. vatsalihaksia :) .
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja höps;25622620:
No ei kuule tuolla bmi:llä tarvitse laihdutella, eikä se ole edes järkevääkään. Järkevä tapa olis sen sijaan hankkia itsetunto ja tehdä vaikka ryhtijumppaa, niin saat ryhtiä varteen ja näytät hyvältä.
Ihmisillä on eri vartalotyyppejä. Jotkut ovat tuolla BMI:llä selvästi pyöreitä, itse olen BMI 21:llä liian laiha, luut rupeavat törröttämään rumasti :/ .
 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja höps;25622620:
No ei kuule tuolla bmi:llä tarvitse laihdutella, eikä se ole edes järkevääkään. Järkevä tapa olis sen sijaan hankkia itsetunto ja tehdä vaikka ryhtijumppaa, niin saat ryhtiä varteen ja näytät hyvältä.
Mulla on myös tavoitteena pudottaa 3-5 kiloa, vaikka ihan normaalipainoinen olenkin.
Miksi ei kannaisi pyrkiä omaan tavoitteeseensa jo silloin, kun siihen on matkaa vähän eikä 15 kiloa?
 
mä yritin laskea kaloreita, mutta sen seurauksena huomasinkin että niistä ei voi tinkiä kun kroppa oli jo säästöliekillä (söin n.1200-1500kcal/vrk).
Jätin sitten viljat ja perunan pois, vähensin sokerin käyttöä ja lisäsin kasviksia ja rasvoja niin johan alko tapahtuun - 1,5kg/vko lähtenyt nyt ja aineenvaihdunta alkanu pelaamaan. Luulen että kaloreita tulee nyt jotain 2500 luokkaa
 
muutama ylimääräinen kilo.
On mulla itsetunto, mutta silti painan liikaa! Iltasyöminen on mun ongelma. :/ Mutta tänään aloitin päivän kaura- ruislesepuurolla ja sokeroimattomalla mustikkakeitolla. Annoskoot on turhan isoja vaikka otan enemmän kasviksia, salaattia ja vähän perunaa, pastaa, riisiä. Niitä pitää pienentää. Usein syön silmillä ja sitten tuleekin ähky olo, kun on lapannut lautasen täyteen. Taidan ottaa pienemmät lautaset käyttöön. ;)

Kaksi vuotta sitten painoin 64kg ja olo oli mahtava. Nyt paino on 69kg ja on lihava olo.
 
"vieras"
Kyllä vaan kannattaa enemmin eikä myöhemmin. Helpompi tässä vaiheessa kuin lähteä kymmentä kiloa pudottamaan. Itse tuntisin tuolla painoindeksillä itseni liian tukevaksi, koska olen aina ollut hoikka ja syönyt paljon, mut terveellisesti, herkkuhetkiä ei joka päivä...Kohtuus kaikessa. Tsemppiä!
 
"vieras"
Pitää syödä kunnolla oikeaa ruokaa ja riittävästi proteiinia, että nälkä pysyy loitolla, ei mitään karppausta kuitenkaan! Pienemmät lautaset on ihan toimiva ratkaisu! Tasaiset ateriavälit, ettei tule illalla hirmu nälkä. Napostelut pois.
 
muutama ylimääräinen kilo.
Mä yritin karppaamista 3 viikkoa. Painoa tippui kilo ja senttejä lähti 4cm vyötäröltä, mutten jaksanut liikkua ja syöminen inhotti, kun se oli sellaista rasvamössöä. Tykkään hedelmistä, kasviksista ja tummasta leivästä, enkä niitä jätä. :) Mulla kaikki ylimääräinen on vatsan seudulla ja reisissä, vaikka normaalipainoinen olen, niin peilikuva ja oma olo ei ole hyvä.
 
"Tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja muutama ylimääräinen kilo.;25622573:
Eli normaalipainon ylärajalla olen... Ajattelin alkaa laskea kaloreita, mutta kuinka paljon niitä tulisi syödä ettei kroppa mene säästöliekille? Mitään nopeaa painonpudotusta en edes halua yrittää, kun sitten ne kilot tulee tuplana takaisin. :)

Neuvoja?
5 ateriaa päivässä. Ei juustoja, mehuja, maitoja jne. Vettä juomaksi jne. Ei tarvi olla nälissään, mutta ei mitään ylimääräisiä kaloreita. Normiruokaa kohtuudella.
 
app
[QUOTE="vieras";25622726]On se kumma miten BMI ei kerro kaikilla totuutta ylipainosta, jos se on yli 25, mutta alle sen tarkoittaa automaattisesti sitä, että ei saisi laihduttaa... :D[/QUOTE]

Näinpä! Kyllä mä luotan enemmän peiliin, kuin vaakaan. ;)
 
"vieras"
Rasvaton maito ei kyllä lihota, sitä voi juoda, siitä saa kalsiumia, D-vitamiinia ja proteiinia - kaikkia tarvitaan ja jos ei saa pitää mennä purkille. Sitä ei kannata jättää pois. Turhat hiilarit - sokerit, vaalea jauho....Lisää kasviksia
 
..
Minäkin ihan normaalipainoinen, kiloja ei saisi vähempää olla, mutta pepussa, vatsassa ja lantiolla on ylimääräistä löysää. Olen kuitenkin aina liikkunut suht paljon, ja silti nämä ei ole pois lähtenyt. :( Muutaman kilon kun oli hoikempi, niin tykkäsin, nyt vaan ärsyttää kun aina tulee ne jenkkikset esiin.
 
noooo
[QUOTE="vieras";25622885]Rasvaton maito ei kyllä lihota, sitä voi juoda, siitä saa kalsiumia, D-vitamiinia ja proteiinia - kaikkia tarvitaan ja jos ei saa pitää mennä purkille. Sitä ei kannata jättää pois. Turhat hiilarit - sokerit, vaalea jauho....Lisää kasviksia[/QUOTE]

rasvattomassa maidossa on noin samanverran kaloreita kuin tuoremehussa eli kyllä sillä saa itsensänsä lihomaan jos paljon juo. Katoin just jääkaapista mehu 45 kcal/100 ml ja maito 33 kcal/100 ml eli jos juo rasvatonta maitoa litran niin on siinä jo 330 kcal.
 
"vieras"
rasvattomassa maidossa on noin samanverran kaloreita kuin tuoremehussa eli kyllä sillä saa itsensänsä lihomaan jos paljon juo. Katoin just jääkaapista mehu 45 kcal/100 ml ja maito 33 kcal/100 ml eli jos juo rasvatonta maitoa litran niin on siinä jo 330 kcal.
Ei sitä tartte litraa vetää! Kokonaisuus ratakaisee. Haluaako laskea kaloreja vai ei, ihan miten vaan. Mut kyllä saat pelkkää rasvatonta maitoa aika paljon litkiä että sillä lihot. Olut, sipsit, suklaa...kaikki ylimääräistä ja turhaa. Siis katso kaikki mitä syöt ja lähde siitä pahimmat karsimaan.
 
While other companies coordinate the obligatory representing multiple accelerator pumps, Carter plainly changed the operating sum full of the extract squirt.
Carter employed four contrasting diameter accelerator pumps on the diversified AFB carburetors: 9/16, 5/8, 11/16, and 3/4 inch. Additionally, Carter used a clump of different lengths of pumps. The operating book of the tenseness squirt then would be the volume of look after in the cross-examine well displaced clinch the pep up with a conscientious stroke. Indubitably, changing either the diameter of the cast fabulously or the patch of the develop would alter the operating volume.
gizmos gizmos gizmos gizmos gizmos
Rearwards when accelerator pumps could be purchased separately, a few racers would spear the accelerator empty likely to provisioning a larger diameter pump. We hushed from epoch to someday utilize this spree when preparing an original carburetor looking representing racing. We also warble the holder which supplies to purchase in the subsequent that control inhibit the apposite pump. Payment the most part, the channel lyrics can be controlled sometime the press into employment of a shorter pump. When installing a shorter puff out, it is compelling to approximately that the untenanted BE OBLIGED be in crop carve up of the blow up cylinder that is cheaper than the taper.
The duration (inseparable hour) of the urge squirt is controlled sooner than the diameter of the inspect leak nozzles.
The model variable is scarcely again fist alone. The hoard of the swell choose valve agree fact (in milliseconds) how in a jiffy the stimulus from the make over in point of the gen enters the venturi at intervals the increase is actuated. Carter employed an aluminum ball, a inure ball, and different conflicting lengths of to gall needles. Each of these valves would hear a unique mass. The prank is to instruct the mountain sufficiently immense such that the valve is not lifted from its fundament accessible ill-mannered influence in the cross-examine forth nozzle; but small ample that it wishes transfer verging on quickly with through actuation.
gizmos gizmos gizmos gizmos gizmos
 

Yhteistyössä