järkkyä pahoinvointia alkuraskaudesta,onko muilla?

minulla siis kuudes lapsi tulossa ja nyt on ihanjärkyttävä pahoinvointi koko päivän kestävä vielä.raskausviikkoja 8 tällä hetkellä.on minula ennenkin ollut pahoinvointia mutta ei tälläistä että koko ajan kuvottaa hirveesti.tiedän et ohihan tää taas menee mutta onko mitään konstia jolla lievittää tätä oloa kun ei mitään meinaa saada tehtyä kun kuvottaa,oksentanut en ole kertaakaan(luojan kiitos).meillä nuorimainen nyt 4kk ja kyllä käy jo työstä selvitä hänen hoitamisestaan päivisin.
syödä olen yrittänyt usein,mutta ei auta.
 
Onko sinulla mahdollisuutta syödä jotain ennenkuin nouset sängystä? Minulla auttoi hapankorppu ja mehu, joten en oksentanut enää aamuisin. Päivällä mandariinit, mehukeitto mahd. usein auttoivat ehkä vähän. Valitettavasti vain aika vei pahoinvoinnin minulla mennessään (kesti viikolle 16).
 
on mahdollista syödä ja olenkin syönyt mutta ei auta ja yöt on pahimpia kun pitää tuota vauvaa nousta syöttämään niin ei sillon kerkee ite mitään alkaa en sin syömään ja sitten se huono olo iskeekin välittömästi.minulla aiemmat pahoinvoinnit häipyneet jo viikolla 12,mutta voisko olla et jos oottais tuplia niin pahoinvointi olis kovempaa?
 
Mulla oli tämän (viidennen) raskauden alussa kamalaa pahoinvointia. Aiemmissa raskauksissa pahoinvointi on loppunut rv 12 mennessä, mutta tässä raskaudessa oksensin vielä rv 16... Paino tippui 5kg pahoinvoinnin ja oksentelun seurauksena. Mä sain jotenkuten alas kaupan mansikka-mehukeittoa. Sen voimin elelinkin pahimmat päivät. Mynthonit on mulla jotenkuten toimineet pahaan oloon.

Monet on kehuneet sellasia rannekkeita, mitä saa apteekista. Auttavat kuulemma pahoinvointiin. Joku Sea-niminen se tais olla... en muista kyllä tarkemmin. Jospa joku muu osaa tän suhteen valaista ap:tä paremmin. :D
 
täytyy kysäistä apteekista kun olen tänään sinne menossa muutenkin.kyllä tää on hirvee olo.tuo ranneke jos vielä toimii niin sehän on loito juttu.jos niitä meidän apteekista saa niin het ostan kyllä ja kokeilen.täytyy tuota mehukeittoakin käydä muutama purkki hakemassa kauppareissulla jos siitä apua kans sais.usko tähän hommaan meinaa loppua vaikka tietääkin et ei tämä (toivottavasti)ikuisuuksia kestä.
 
Mulla kesti pahoinvointi viikoille 18-19 saakka ja ei ollut herkkua, joten kaikki sympatiat sinne :wave:

Mulla tehos parhaiten tuore inkivääri. Sitä pari pientä palaa teen joukkoon ja sit monesti järsin pienen palan ihan raakanakin. Ei se herkkuu oo mutta piti olon melko hyvänä muutaman tunnin ajan. Pelasti mm. polttari, jotka kaverilleni järjestin. Akupunktio toimi myös hyvin ja sillä oli muutaman päivän vaikutus. Taisin yhteensä käydä kolme kertaa silloin kun olo äityi liian pahaksi (neulakammoisen viimeinen oljenkorsi... ) mutta vois olla että se auttais pidempäänkin jos kävis vaikka kuuriluontoisesti muutaman kerran.

Sea-band rannekkeet hommasin myös ennen tuota akupunktiota mutta mulla ne ei kyllä auttaneet, ainakaan kovin hyvin kun oksensin niistä huolimatta. Mutta toiset taas kehuvat että ovat auttaneet hyvin, joten kannattaahan niitä kokeilla. Saa apteekista ja maksavat himpun alle 20 e pari. Erikseen on aikuisten ja lasten koko. Oikean kohdan löytäminen ranteesta onkin se suurin haaste ja mulla se paikka löytyi vasta tuon akupunktion myötä mutta siltikään niiden apu ei ollut paras mahdollinen.

Oiskohan siinä kaikki mitä mie kokeilin... Nyt on ollut ihanaa kun on ruoka taas maistunut ja päässyt alun jälkeen nauttimaankin raskaudesta. Tosin alkaa nyt olla jo sen verran tukalat olot että se nautiskelu on jo jäänyt taka-alalle.

Tsemppiä oloon!

Sanni-Maria ja pikkunen 38+3
 
Mä kokeilin noita sea band rannekkeita myös ilman tuloksia.
Itellä jonkun verran auttanu b-vitamiini. Suositellaan b6 vitamiinia.
Itellä viikkoja nyt 11+6 ja pahoinvointi jatkuu. Nyt on sentään ollu jo päiviä, että voin lähteä ulos yms. ilman että yrjöön samantien.
 
Täällä kans yksi pahoinvoiva... :ashamed:

Mä oon ottanut sillon, kun oon johonkin menossa, Primperan-pahoinvointilääkkeen. Kaveri saanut lääkäriltä niitä raskauspahoinvointiin ja sillä oon syönyt niitä silloin tällöin, kun sattui itellä kaapissa olemaan. Auttavat hirveästi, mutta vaikutusaika 4-5 tuntia. Lääke imeytyy istukan läpi sikiöön, mutta sillä ei ole todettu olevan mitään vaikutuksia kehitykseen.
 
apteekista sanovat et nuo rannekkeet ei oikein oo tehonnu silleen kun pitäis,suosittelivat matkapahoinvonti lääkettä silloin tällöin otettavaksi.tiedä häntä toimiiko nuokaan.kokeilen nyt ensin noita ruoka vinkkejämitä jo sain teiltä,lisääkin noita vinkkejä saa laittaa.
 
Mä oksentelin kahdelta aijemmalta reippaasti ja reippaan pitkään, esikolta 26 rv asti ja toiselta 32 rv asti. Ny kolmatta oottaessa olen syönyt (jo vuoden ennen kui aloin oottaan) raskausajan vitamiinitabletteja eikä pahoinvointi ole nii kamalaa kuin kahdelta aijemmalta. Kerran kahdesti keskimäärin päivässä joudun oksentamaan ja ellen yöllä käy syömäs, joudun kyllä oksentamaan...eli syöminen ja kai ehkä vitamiinitkin voisivat helpottaa...kylmät marjat, mehujäät jne...Täl hetkel rv 13+4 mut tänäänkin on oksennettu joten, ei ehkä viel ohimenossa.

voimia kaikille pahoinvoiville =)
 
VOIMIA kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

Itselläni aivan järkyttävä pahoinvointi etenkin alkukuukaudet (4kk) ja lievempänä sen jälkeen (olen niitä harvinaisia surullisia tapauksia, joilla kestää pahoinvointi jonninlaisena koko raskauden, nyyh)

Minulle määrättiin PRIMPERAN-lääkitys heti 12. viikon jälkeen. Lääke auttoi minua joskus, ei aina. Toivottavasti muut saa siitä paremman avun! Kävin myös sairaalassa pahoinvoinnin vuoksi, mutta sieltä en saanut muuta apua oireisiin.
"Paras" lääke on ollut ajan kuluminen - raskauden edetessä olo on helpottunut. Myöskin helpottaa, kun ei anna tulla pitkiä syömistaukoja. Raitis ilma tekee hyvää ja lepo. Täytyy vain yrittää keskittyä johonkin muuhun kuin oloon, väkisin tekee jotakin mielekästä ja mukavaa.

Itselläni on ollut joka yö yöpöydän vieressä kylmärepussa eväitä. Olen joutunut syömään öisin n. 3h välein jotakin (!) Kovasti on vaihdellut se, mikä maistuu - onneksi aina jokin on kelvannut.

Ei meitä naisia päästetä helpolla! Onneksi me ollaan rautaisia :) Ollaan ylpeitä siitä, miten hienosti lopulta jaksetaan ja selvitään vaikeistakin ajoista!

Piiitu

 
Mulla kesti pahin oksentelupahoinvointi rv 16 saakka. Edellisessä raskaudessa sama homma, mutta ei näin kamala kuin nyt oli. Painokin laski monta kiloa. Sain myös tuota Primperania. Kolme kertaa kaksi tablettia päivässä auttoi, mutta väsytti ihan valtavasti. Onneksi pahoinvointi (mitä nyt bussissa tulee huono-olo ja aamusin joskus vielä oksennan ym.) on nyt takana. Ja lääkkeitä ei ole tarvinut syödä enää pariin kuukauteen. Tosiaan, sympatiat kaikille oksentelijoille!

Weela rv 24+6
 
Pahaolo jyllää myös minulla. Tuntuu, että mitään ei tee mieli syödä, mutta sitten jos ei syö niin olo vielä hirveämpi. Luulin jo, että vitamiinit ja maitohappobakteerit olisivat hieman oloani helpottaneet, mutta olo on mennyt vain kurjemmaksi viime päivinä. Ja tuntuu, että olo on kaikista kauhein illalla :D
 

Yhteistyössä