Jätin yhdet kaveripirskeet väliin ja loppuvuodesta en ole saanut kutsuja enää yksiinkään :(

  • Viestiketjun aloittaja taas yksin
  • Ensimmäinen viesti
taas yksin
Varsinaisia ystäviä :(
Kiva on lukea hehkutuksia fb:ssa tulevista pikkujouluista ym kun huomaa taas olevansa ei-haluttua seuraa. Ihan teinimeininkiä vaikka kaikilla ikää lähemmäs 40v :O Mulla on ilmeisesti seurapiirinvaihto edessä :(

Tämä suurin hehkuttaja on lapseni kummi, joten ihan kokonaan en viittis välejäkään katkaista varsinkin kun hänen miehensä pitää meihin paljon enemmän yhteyttä. On kuluneena vuonna jopa käynyt meillä useammin kuin vaimonsa!

Ja te, joiden mielestä fb on turha, niin voitte jättää vastaamatta.
 
ap.
En mä viitsi kysellä.
Tää nyt ei oo eka kerta kun jään pois laskuista, mutta kun muuten oon osallistunut yhteisiin juttuihin tänä vuonna (aiemmin harvoin pystyin), niin mielenkiinstoista huomata, että heti jää listan ulkopuolelle kun yhdet jääkin välistä. Tosi ystävyyttä :heart:
 
äippä x2
Mulla käyny samanlailla sen jälkeen ku meille synty lapsia, siis perjaatteessa joo ymmärrän et kaverit ajattelee (lapsettomia ovat) että ei sitä enää kiinnosta ym. ettei kutsuta, mut jos kutsuttais ni menisin kyllä. Jätetään kertomatta et on esim. jotkut pippalot tulossa ja sit vasta kerrotaan niistä jos oon jostain muualta kuullu niistä ja satun ottamaan puheeks. Sen jälkeen kerrotaan ja vähätellään et ne nyt on sellaset pienet ja sinne tulee vaan muutamia, juu ei tarvi selitellä kyllä sitä vähemmästäkin ymmärtää ettei oo haluttua seuraa, surullista. Siinä näkee ettei mulla niitä oikeita ystäviä sit loppujen lopuks oo kun muutama (onneks edes ne)
 
??
[QUOTE="eee";27625768]Mistä syystä jätit nuo yhdet kekkerit väliin? Miten perustelit poisjäännin ystävillesi?[/QUOTE]

Onks tää jotenkin oleellista? Tuskin ap on mitään omituisia perusteluja keksinyt. Ja pitääkö aina perustella jos ei jonnekin mene?
 
"vieras"
Onks tää jotenkin oleellista? Tuskin ap on mitään omituisia perusteluja keksinyt. Ja pitääkö aina perustella jos ei jonnekin mene?
Joillekin täytyy perustella: minäkin tunnen sellaisia ihmisiä, joille mikään syy ei tunnu olevan tarpeeksi hyvä, jos aikoo bileet jättää väliin.
Jos ei sano mitään, toteaa vaan etten tule, niin se otetaan suurena henkilökohtaisena loukkauksena.
 
"eee"
Onks tää jotenkin oleellista? Tuskin ap on mitään omituisia perusteluja keksinyt. Ja pitääkö aina perustella jos ei jonnekin mene?
No kyllä se nyt sikäli on oleellista, että jos ap on esittänyt jotain kummallisia perusteluja, tosi läpinäkyviä tekosyitä tai jonkun sellaisen syyn, jota kutsuja ei pidä hyvänä syynä kieltäytyä, niin kutsuja on voinut loukkaantua.

Jos mä kutsun jonkun hyvän ystäväni kylään, niin kyllä mä odotan, että jos hän kutsusta kieltäytyy, niin kertoo myös miksi kieltäytyy. Muutenhan siitä jää sellainen kuva, ettei hän halua nähdä minua, ja miksi siinä tapauksessa kutsuisin häntä enää seuraavalla kerralla mukaan?
 
ap.
[QUOTE="eee";27625826]No kyllä se nyt sikäli on oleellista, että jos ap on esittänyt jotain kummallisia perusteluja, tosi läpinäkyviä tekosyitä tai jonkun sellaisen syyn, jota kutsuja ei pidä hyvänä syynä kieltäytyä, niin kutsuja on voinut loukkaantua.[/QUOTE]

Joo, ottakai minä olen toiminut noin. Voi elämän kevät ja kukkiva nuoruus :headwall:

Kun kyseessä on iltamenot (ei siis mitkään kahvikestit toisen kotona), niin tarviiko sen enempää perustella kuin että ei pääse? Mun kaverit tietää, että mulla on perhe, vuorotyötä tekevä mies ja yksi säännöllistä lääkitystä tarvitseva lapsi (lääkehoitoa vaikea kenen tahansa toteuttaa). Ei ihan yksinkertainen palapeli. Tietävät, mutta ilmeisesti eivät ymmärrä.
 
hmm.. miulla on aina ollu näin että ei oo kuhuttu mihinkään bilettää, ei synttäreille eikä mitään ei edes kylille aikaa viettämään :/ kaipa sitä sitte on nii p*askaa seuraa että ketää ei kiinnosta.. ja lapsen tulo ei liity mitenkää tähän.. ala-asteen aikana sain vaa 2 synttäreille kutsun ja toisen vaa sen takia ku sen tytön äiti pakotti sitä kuhtumaan miut ja toisen synttäreille pääsin ku oli uus tulokas meijän luokalla :/
 
ap.
hmm.. miulla on aina ollu näin että ei oo kuhuttu mihinkään bilettää, ei synttäreille eikä mitään ei edes kylille aikaa viettämään :/ kaipa sitä sitte on nii p*askaa seuraa että ketää ei kiinnosta.. ja lapsen tulo ei liity mitenkää tähän.. ala-asteen aikana sain vaa 2 synttäreille kutsun ja toisen vaa sen takia ku sen tytön äiti pakotti sitä kuhtumaan miut ja toisen synttäreille pääsin ku oli uus tulokas meijän luokalla :/
Mä jotenkin koetan ymärtää, että lapset, keskenkasvuiset kakarat tekee noin.
Mutta että aikuiset?! Vai onko ne jäänyt keskenkasvuisiksi... Joko sitä ollaan kavereita, ystäviä, tai sitten ei. As simple as that.

Taidan ottaa ISON etäisyyden.
 
"emilia"
"Mun kaverit tietää, että mulla on perhe, vuorotyötä tekevä mies ja yksi säännöllistä lääkitystä tarvitseva lapsi (lääkehoitoa vaikea kenen tahansa toteuttaa). Ei ihan yksinkertainen palapeli. " ehkä arvelevat ettet noitten asioitten takia kuitenkaan pääse..
 
ap.
[QUOTE="emilia";27627769]"Mun kaverit tietää, että mulla on perhe, vuorotyötä tekevä mies ja yksi säännöllistä lääkitystä tarvitseva lapsi (lääkehoitoa vaikea kenen tahansa toteuttaa). Ei ihan yksinkertainen palapeli. " ehkä arvelevat ettet noitten asioitten takia kuitenkaan pääse..[/QUOTE]

Tää sama kuvio on ollut jo muutaman vuoden ja siitä huolimatta tänä vuonna olen ollut mukana kaikissa muissa. Yhdet jouduin jättämään väliin nyt syksyllä, joten pikkujoulut ei sitten koskeneet enää minua :(
 

Yhteistyössä