Jahas, nyt se sitte tapahtu. Poliisit toi kännisen teinin kotia.

  • Viestiketjun aloittaja "nimetön"
  • Ensimmäinen viesti
ihan tavallinen vaimo ja äiti
[QUOTE="noh";23684700]Menikö lastensuojeluun ilmoitus?[/QUOTE]

Tämä se tuntuu olevankin se Pointti tässä. Ainakin palstamammoille. Ihana aihe.
 
Hyvä, että osuivat paikalle ja toivat kotiin. Mä juuri eilen soittelin poliisit läheiseen puistoon keskeyttään jotakuinkin tuon ikäisten illanvieton. Ei oo ryyppääminen ihan tuon ikäisten juttu.
 
"ässä"
Kai se oli arvattavissa että teini juo,jos tähän aikaan saa olla vielä ulkona. En itse ainakaan juomatta ollut jos teininä yli yhdeksään sain olla. Mutta hyvä ku toivat, ei mitenkään turvallista pyöriä tuolla..
 
sairasta
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;23684728:
AINA menee kun on alaikäsestä kysymys!
täh. Sairasta. miten tällaiseen voi olla varaa yhteiskunnassa, kun ei ole kunnolliseen ruokaan lapslle päiväkodeissa tai kouluissa varaa?

Ei sillä, itse olin hikipinko (tai näin luokkani pojat minua haukkuivat) ja en juonut ennen kuin täytin 18v. mutta tottakai moni luokkakaveri joi alkoholia yläkouluikäisenä. Ja ei helkkarissa siitä kukaan poliisi tietääkseni mitään sossulle ilmoitellut. Ihan normaaleja duunareita heistä kasvoi.
 
[QUOTE="ässä";23684767]Joo,enemmänhän se kotiintuloajasta riippuukin...eikä siitä monelta kotiin tuodaan. Jos täytyy olla aikasin kotona niin ei sitä kauheesti kannata juodakaan[/QUOTE]

Ei se aina mene niin, esikoiseni (silloin 13 v. ) oli isällään ja piti tulla suoraan sieltä kotiin 20.00. Lähti isältään 19 aikoihin, tuli ajoissa kotiin mutta kerkes sen tunnin aikana ottamaan kaverin kanssa pikakännit kotiviinillä. Nyt tuo on jo itse vastuullinen isä ja kohta 24 v.
 
"vieras"
taitaa olla moni mamma aika ulalla. kotiintuloaika ei suojaa juomiselta. muutama vuosi sitten lehdissäkin oli paljo juttuja, kuinka nuoret on keksineet vetää päiväkännejä.
 
"nimetön"
Eiköhän niillä ole joku rutiinikäsittely tälläisissä tilanteissa, siellä lastensuojelussa. Muutenkaan en niitä pelkää, työni puolesta olen tekemisissä lstensuojelun kanssa.
 
No, yksi virstanpylväs saavutettu.

Huomenna keskustelua ja toive siitä, että jos juo, niin jatkossa joisi varovaisemmin. Kerrankos sitä kivakin teini kokeilee ja kokemattomuuttaan liikaa juo.

Kellonaika ei tosiaankaan vaikuta. On sitä itse kukin ollut teini-iässä humalassa jo kello 10 aamulla...
 
[QUOTE="vieras";23684811]taitaa olla moni mamma aika ulalla. kotiintuloaika ei suojaa juomiselta. muutama vuosi sitten lehdissäkin oli paljo juttuja, kuinka nuoret on keksineet vetää päiväkännejä.[/QUOTE]

Aivan oikein, ainut mikä suojaisi typeriltä tempuilta olisi täydellinen valvonta vuorokauden ympäri. Kavereiden kanssa ulospääsy vasta kun on täyttänyt 18. Ja ne vanhemmat jotka sanoo että lapsi ei koskaan tule tekemään alkokokeiluja alaikäisenä "koska me olemme keskustelleet asiasta ja xxx tietää ettemme hyväksy" ovat ihan hiihtämässä. Silmät auki!
 
"jooo"
Hyvä, että on kotona turvassa. Toivottavasti oppii kerrasta. Hyvä, jos nykyään menee lastensuojeluilmoitus aina. Olispa minustakin tehty lastensuojeluun ilmoitus, kun nuorena join liikaa. Olisin ehkä voinut jopa saada apua ja perheen tilanne olisi selvinnyt muillekin.
 

Yhteistyössä