Jahas, nyt se sitte tapahtu. Poliisit toi kännisen teinin kotia.

  • Viestiketjun aloittaja "nimetön"
  • Ensimmäinen viesti
Tribas
Minulta tuli kerran yksi teini kysymään, että voiko hän saada yhden kaljan ja hän ottaa minulta suihin siitä hyvästä. Käskin häntä painumaan vittuun, mutta tämä on ihan pientä jos kännissä tullaan himaan tai jotn.
 
"nimetön"
Taitaa tulla uneton yö, vahtiessa etei tukehdu.

Nuorten kokeilujahan nämä, toki asiasta keskustellaan mutta et liian tiukasti.

Kotiasiat kunnossa, murrosikää tämä.
 
Nooh, minutkin on tuotu kahdesti teininä maijalla kotiin kesken parhaimpien bileiden. Kunnon kansalainen minusta kasvoi. ;) Siihen aikaan muuten ei ls-ilmoja tuollaisista tehty. Uuden ls-lain myötä ilmoitusvelvollisuus on huomattavasti laajentunut.
 
Mulle sanottiin, että aina menee sossuun ilmoitus kun alaikäinen viedään kännissä himaan. Minut vietiin 17-vuotiaana. Poliisi totesi äidilleni, että perheessä selkeästi kaikki hyvin etc. että ei sinänsä olisi tarvetta, mutta sääntö on sääntö.
 
"ässä"
En nyt tarkoittanutkaan että kotiintuloaika estäisi juomasta tai että johtuisi kotioloista. Mutta ei nyt tarvi kauheesti ihmetellä jos teini saa olla tuntikaupalla pois kotoota että kerkee ne päiväkännitkin vetämään. Ja kyllä itsekin teininä join ja useita tunteja pyörin keskustassa jne,mutta nyt kun pikkuveljen kasvatusta vierestä seurannut niin eipä tuo 16-vuotias kummosia kykene tekemään kun pitää parin tunnin välein kotona käydä ja kotiintulo on viimeistään puol kymmenen. Ja samaa aion noudattaa oman lapseni kohdalla kun sen aika tulee. Vaikka siltikin varmasti jossain vaiheessa tulee kokeilleeksi.
 
Saraldo
[QUOTE="nimetön";23684734]Toivat siis yhdeksältä jo kotiin, et eipä ole kellon ajasta juominen kiinni.[/QUOTE]

Juu ei, tämä on ihan verrattavissa siihen harhaluuloon, että teini ei harrasta seksiä jos se tulee yöksi kotiin. Jos hän vaan huomenna muistaa jotain tästä illasta, niin en usko että ihan heti menee uudelleen ryyppäämään. Poliisikyydillä kotiin, oksentaminen, huomisaamun kankkunen... Toivottavasti toimii :)!
 
täh. Sairasta. miten tällaiseen voi olla varaa yhteiskunnassa, kun ei ole kunnolliseen ruokaan lapslle päiväkodeissa tai kouluissa varaa?

Ei sillä, itse olin hikipinko (tai näin luokkani pojat minua haukkuivat) ja en juonut ennen kuin täytin 18v. mutta tottakai moni luokkakaveri joi alkoholia yläkouluikäisenä. Ja ei helkkarissa siitä kukaan poliisi tietääkseni mitään sossulle ilmoitellut. Ihan normaaleja duunareita heistä kasvoi.
Niin ja siis silloin kun minut vietiin niin sossusta tuli vaan pieni lappu (esite) kotiin missä luki joku alkoholi ja peliriippuvaisten ryhmä kokoontuu sillon ja sillon ja naurettiin sille vanhempien kanssa, että lähdetään iskän kanssa yhdessä kun iskä tykkää pelata pokeria... (mähän teininä ja aikuisena olen käynyt tosi harvoin juomassa, eli mitään ongelmaa mulla ei todellakaan ole)
 
"vieras"
[QUOTE="ässä";23684968]En nyt tarkoittanutkaan että kotiintuloaika estäisi juomasta tai että johtuisi kotioloista. Mutta ei nyt tarvi kauheesti ihmetellä jos teini saa olla tuntikaupalla pois kotoota että kerkee ne päiväkännitkin vetämään. Ja kyllä itsekin teininä join ja useita tunteja pyörin keskustassa jne,mutta nyt kun pikkuveljen kasvatusta vierestä seurannut niin eipä tuo 16-vuotias kummosia kykene tekemään kun pitää parin tunnin välein kotona käydä ja kotiintulo on viimeistään puol kymmenen. Ja samaa aion noudattaa oman lapseni kohdalla kun sen aika tulee. Vaikka siltikin varmasti jossain vaiheessa tulee kokeilleeksi.[/QUOTE]

anteeks nyt, mutta joittenkin pitää käy esim töissä. silloin on vaikea tavata lapsiaan kahden tunnin välein
 
"mie"
Ei mene aina lastensuojeluun ilmoitusta. Mun tyttö, viime kesänä 15 v oli kaveriporukalla maistellut. Poliisit tuli paikalle ja muut pötki pakoon. Mun tyttö jäi vaan siihen. Itse olin tuolloin 450 km päässä mökillä ja tyttö isänsä luona (asuu puoliks molemmilla). Iltakuusi-seitsemän vasta kello silloin. Isänsä luokse olivat tuoneet. Ei ollut ihan räkäkännissä, mutta sen verran, että näki, että on juonut. Poliisit oli sanonut, että antaa nyt olla asiat näin ja eivät ilmoittaneet minnekään. Kyllä nää vaan kuuluu murkkuikään. Itse en ole koskaan humalassa, eikä nykyinen miehenikään. Lasten isä kyllä välillä ottaa kunnollakin. Tuli sitä itsekin nuorena otettua ja kokeiltua, vaikka mulla oli vanhemmat, jotka ei koskaan juoneet.
 
"äiskä"
Itse tässä odottelen omaa 17-vuotiastani kotiin. Ollaan oltu muutaman kerran puhelinyhteydessä illan aikana ja ei kyllä taida olla ihan selvin päin. Bussi kaupungilta tulee kohta ja lähden sitten hakemaan tuolta bussipysäkiltä kotiin. Tulee kaverinsa kanssa samalla bussilla. Onneksi kaverit tuntuivat olevan ihan ok kunnossa. Silti ärsyttää - juteltiin etukäteen että alkoholit voisi jättää väliin mutta eipä tuo myöhäismurkkuikäinen mitään usko :/ Meidän rauhallisesta ja kiltistä tytöstä on vasta nyt kuoritunut oikein kunnon kapinoiva teini.
 
*
Mitenköhän saisimme nämä juomisjutut vähemmälle täällä Suomenmaassa?
Luulisi että nuoret osaa olla sosiaalisia tätä nykyä ilman viinaakin, mutta onkohan asiat muuttuneet lainkaan?

Tulee mieleen vappu menneisyydestä, kun asuin pikku tyttönä kotona. Diabeetikko isoveljeni talutettiin kahden poliisin välissä kotiin kännissä just vappuna. Silmälasit keikkui ihan solmussa nenällä. Yksinhuoltaja äitini reppana oli huojentunut pojan tulosta varmastikin, mutta häpesi myös. Hän ei itse käyttänyt alkoholia. No eipä tuo toistunut, mutta jäi minullekin jotenkin karmivana mieleen.

Voin kuvitella, että olet huolissasi. Tsemppiä!
 
"niin"
No nyt mun täysi-ikäinenkin oli puhelimen päässä. Metrolla ( kai niitä sitten vappuna viel kulkee??) menossa kaverille. Juonut oli tietysti, mutta kuului olevan kohtuullisen hyvässä hapessa.
 
"vieras"
Tuo on niin järkyttävä kokemus, että sitä en unohda vieläkään, vaikka poika on jo 27-vuotias ja hänestä tuli kunnon isä ja hyvä työntekijä.

Teiniaikoinaan tosin ajattelin, että mitä herranen aika tuostakin tulee.

Kännissä kun sillloin tuli kotiin niin isäpuolensa sanoi, että anna pojan nukkua päänsä selväksi ja aamulla jutellaan. Oli ihan hyvä neuvo, koska minä kilahdin oikeen kunnolla.
 
Ei ole kellonajasta eikä paikastakaan kiinni. Meidän teinin ensimmäinen (mun tietoon tullut) alkoholikokeilu oli koulussa, josta tuli ilmoitus kotiin sekä lastensuojeluun. Eli keskellä koulupäivää oli 7 luokan pojat maistaneet, jotain väkevää, jonka yksi poika oli varastanut kotoa ja myynyt luokkatoverilleen.

Toinen kerta olikin nyt perjantaina, jolloin pojan piti olla kotona nuokkarista (30km päässä fillarilla) kympiltä. Pojat eivät nuokkarissa olleetkaan vaan jossain luontopolulla. Kaverit olivatkin sitten juoneet itsensä huonoon kuntoon ja poikani onneksi sai lähellä asuvan pojan äidin apuun ja pojat sinne nukkumaan... ja myöhästyi kotoa.
 
sairasta
Kyllä on ihmetouhuksi mennyt. Ei voi muuta sanoa. Häpeäisivät sossut ja poliisit!!!! Saako joku rahaa/palkkaa tuollaisesta? tekisivät jotain hyödyllistä.

Ketä teinin perhettä auttaa että joku sossu tulee soittelmeaan ja kyttäilemään?

Aivan täysin normaali asia nuo kokeilut. Ja vaikka en hyväksy ja kaikin keinoin on tarkoitus estää omien lasten moiset kokeilut, niin en voi etukäteen sanoa, että näin ei tulisi silti käymään, etä lapsi hölmöilee kaveriporukan mukana.
 
Kyllä tuosta ilmoitus menee lastensuojeluun ja hyvä niin.Silloin kun perheasiat kunnossa, niin ei mitään hätää.Olemme kokeneet saman pojan kohdalla aikoinaan ja ikäkin oli silloin sama.Pienenä poikkeuksena oli se, että poliisi soitti kotiin ja haimme laitokselta kotiin.Olin tuolloin tyytyväinen,että me vanhemmat saimme tiedon asiasta.Nyt on jo aikuinen ja joskus satunnaisesti ottaa muutaman,mutta kohtuus siinäkin.Sanoi joskus, että se 15 vuotiaana tapahtunut oli toisaalta hyvä kokemus...oli kuulemma seuraavana päivänä niin järkyttävän paha olla ettei halua enää kokea samaa.
 
ijhlheg
Mun mielestä noi alkoholikuviot on ihan tuulimyllyjä vastaan taistelemista. Tai et, se on niin persoonasta ja yksilöstä kiinni. Jos viina kiinnostaa, niin kyllä se sitä tulee vetämään ennemmin tai myöhemmin. Ja jos taas ei, niin osaa myös sen päätöksen tehdä ihan itse.
 
Mun mielestä noi alkoholikuviot on ihan tuulimyllyjä vastaan taistelemista. Tai et, se on niin persoonasta ja yksilöstä kiinni. Jos viina kiinnostaa, niin kyllä se sitä tulee vetämään ennemmin tai myöhemmin. Ja jos taas ei, niin osaa myös sen päätöksen tehdä ihan itse.
Mä en ole samaa mieltä.Minuakin kiinnosti nuorempana viina ja tuli otettuakin, mutta silti en ole vuosikausiin juonut alkoholia :)
 

Yhteistyössä