Jalassa roikkuja

Meidän tyttömme 1v 3kk roikkuu minun jalassani lähes jatkuvasti. Isä saa olla rauhassa. Esimerkiksi aamulla, kun pesen lapsen hampaat ja samalla omani ja lasken tytön lattialle sylistäni huuhdellaksini suun, alkaa hirveä huuto. Kun isä tekee saman, tyttö ei ole moksiskaan. Sama juttu ruuan laiton kanssa. En voi laittaa ruokaa rauhassa, koska tyttö roikkuu jalassa. Jos isä tekee ruokaa, tyttö leikkii rauhassa olohuoneessa. Miten tästä pääsee eroon?
 
Kyllä se menee ohi, usko pois... Et kerro että joko tyttös kävelee? Meillä tuo äidissä roikkuminen väheni 50% kun poika alkoi kunnolla kävelemään. Nyt sillä riittää omaa kivaa tekemistä ja löytää äidin nopeammin kuin konttaamalla, kai. =)
 
Meillä sama tilanne äiti on taaperolle kaikki kaikessa niinkuin yleensä reilu yksvuotiaat ovat meillä poika 1v ja 1kk roikkuu jaloissa ja kitinää kitinän perään sitä mukaa kun siivoaakin niin taapero sotkee perässä:)välil tosi rasittavaa mut silti välil vaa naurattaa :D
 
Mulla on poika 1v2kk ja kitisee ja roikkuu jalassa KOKO AJAN. Silloin, kun isä on kotona, on vähän helpompaa, mutta muuten haluaisi olla äidin sylissä non-stop. Ja on aika liikkuvainen kaveri, kävellyt jo neljä kuukautta jne. mutta tämä lahkeessa roikkuminen on vain pahentunut lähiaikoina :whistle: Esikoiseni ,tyttö, ei koskaan käynyt läpi tällaista vaihetta tai ainakaan näin selvästi. Mutta onhan se hyvä, että äiti kelpaa ;)
 
Mulla tyttö 11kk ja rapiat ja roikkuu jalassa koko ajan. Pahin huuto tulee jos istun tekemään jotain tai menen toiseen huoneeseen ja suljen oven.
Kiinnostaisi tietää, miten kauan teillä on tämä vaihe kestänyt?
Ja kuten soikku85 mainitsi niin on se rasittavaa, mutta samalla naurattaa.
Niin ja tyttö käveleekin jo, eli pääsee tutkimusmatkoilleen.
 
pollerolle
Kuulostaa niiiiiiin tutulta.Ja tiedän että tuo roikkuminen on todella rasittavaa.Meillä neiti 1v ja 1kk on nyt lopettanut melkeinpä kokonaan tuon jalassa roikkumisen (onneksi).Sitä kesti noin kuukauden päivät ja koko ajan oli lahkeessa kiinni.Kävellyt on hänkin jo kolmisen kuukautta eli tuo kävely ei vaikuta roikkumiseen.Se äiti on vaan niin tärkeä,toisaalta hyvä niin.Minusta tuntui ettei roikkuminen lopu ollenkaan kunnes yks kaks huomasin että takiainen ei ollutkaan liimautuneena lahkeeseen koko ajan. =)
 
Kovin on tutun kuuloista. Meidän poika roikkui myös jatkuvasti lahkeessani kiinni ja ehdin jo epäillä, josko siitä ikinä tulee loppua. Niin vaan loppui roikkuminen, kun kävelemiseen tuli lisää varmuutta ja poika uskalsi lähteä itsekseen tutkimaan maailmaan jopa yli puolen metrin päähän äidistä. ;)Toisaalta kävelemiseen ei meinannut tulla varmuutta just sen jatkuvan äidistä kiinni pitämisen takia, uskon minä! Joka tapauksessa ehdin laahata ylimääräistä uloketta lahkeessani useita kuukausia. Nyt poika on 1,5v ja ote irtosi äidistä pari kuukautta sitten. Edelleenkin on kyllä kovasti äidin perään.
 
:attn: yhdyn samaan :attn:
meillä poika 1v 7kk ei ole moksiskaan mitä isä tekee ja missä menee,mut annas olla kun äiti häviää näkyvistä niin mikä huuto/parku tulee...välillä todella raskasta!!
vessaan ei työpäivän jälkeen ees pääse ilman poikaa saatikka juuri se ruoan laitto,huhhuh!miten kauan tätä kestää?tuudittaudun siihen kun moni sanoo et ootappa muutama vuosi ni äiti ei oo enää mitään sit juostaan isin peräs pihlla ja touhataan niitä "miesten juttuja" ja sitte äitille tulee se vauvakuume ku esikoinen on jo niin iso poika!´ B)
näin mulle on moni hokenut!kai se tästä sit pikkuhiljaa...nautitaan nyt äitiydestä täysin rinnoin!!! :D
 

Yhteistyössä