Jatkuva nenän tukkoisuus!!

Moikka. Ajattelin täältä kysyä kun en tiedä mistä muualta voisin. Eli siis, olen raskaana viikolla 20 ja nenäni on ollut tukossa jo lähemmäs 2kk. Välillä nenäni on enemmän tukossa ja välillä vähemmän. Nuhaa ei omasta mielestäni ole vaan johtuu jostain muusta. Nenässäni haisee jotenki pahalle kokoajan, niinkuin veri tai rauta.. Nenäsumutetta olen käyttänyt kokoajan vaikkei sais koska muuten ei henki kulje ollenkaan! Painetta ei tunnu poskionteloissa eikä otsassa. Saunassa nenäni aukeaa ja hengittäminen helpottuu. Voiko olla polyyppejä?? voisiko joku kertoa jolla on polyyppejä, niiden oireet ja miten tutkitaan ja hoidetaan. Pelottaa mennä lääkäriin jos ne ronkkii tuota nenää sitten kamalasti. Mitenkäs se nenän tähystys tehdään?? Olisi kiva tietää jos tässä lääkäriin pitää lähtä että miten ne tutkii tuon nenän. Sattuuko se? Yökkäyttääkö se?? Kärsin myös kamalasta oksennus pelosta joka ei kyllä asiaa auta yhtään. Pelottaa myös vauvan vuoksi että kärsiikö hänkin kun minäkin kärsin... :( Niin ja vielä kun taskulampulla katson nenääni, niin aikalailla tuossa alkupäässä näkyy niinkuin joku "pullistuma" aina kun nenä on tukossa. Tällä hetkellä vasemman puoleinen nenänreikäni on auki ja tuota pullistumaa ei paljoa näy, oikean puoleinen on nyt tukossa kokonaan ja tuo pullistuma näkyy. Eli rööri on ihan tukossa. Mitä tämä on??!! Auttakaa! Pliis! Kiitos jos joku tietäisi edes jotain ja voisi valaista asiaa! :)
 
Moi! Mulla on itellä krooninen (siis myös raskauden jälkeenkin) ahdas nenä. Muistaakseni yhdessä röntgenissä sieltä joku limakalvopaksunema löytyi. Korvalääkärille menin ja se tutki ihan vaan lampulla (ei mitään tähystystä) ja totes että ahtaat on onkalot. Sain Flixonasea aamuin illoin tippoja ja on auttanut jonkun verran.

Noi terveyskeskuslääkärit kirjottaa usein sitä Nasonexiä, mutta tää Flixonase isolla annostuksella pitäs olla parempi ja ymmärtääkseni saa käyttää raskauden aikanakin.
 
Itsellänikin aika viikon päästä lääkäriin ja vaadin saada jotain lääkettä tähän nenään. Jotain muuta kuin tavallista nenäsumutetta jota olen käyttänyt jo niin paljon liikaa. :ashamed: Onkohan olemassa mitään kortisoni valmistetta tai jotain ainetta jota sais raskausaikana käyttää? ja että tosiaan pääsisin tuosta nenäsumutteesta eroon.
 
Nuo nenäsumutteet voi muuten pitkässä juoksussa alkaa aiheuttamaan tukkoisuutta! Ja raskaus pahentaa tukkoisuutta, jos siihen on yhtään taipumusta.

Mulla on ollut tämän raskauden aikana ainakin 5-6 poskiontelontulehdusta ja nenä ihan tukossa lähes koko ajan. Taisi olla viikkoja n. 20 kun lopulta poskiontelot aukaistiin leikkurissa (FESS), olin hereillä ja kipulääkityksenä käytössä pelkkä panadol. Oli aika kokemus, mutta kyllä siitä selvisi.. Jatkossa huuhtelut lekurissa x 3 ja nyt on sen verran helpottanut että henki kulkee ja nukkumaan pystyy. Kammo oli kyllä kova, mutta kannatti tosiaan käydä ihan kunnon lääkärissä korva-pkl:lla.
 
Apua! Ei se ole mitään vakavaa! :D Kyse on raskausaikana kuivuvista ja turpoavista limakalvoista. Mulla on joka raskaudessa ollut sama juttu (3kpl). Ei mitään sen vakavampaa. Nenäkannulla huuhtelu voisi kuulema auttaa tukkoisuuteen. En ole itse kokeillut, mutta mielessä on käynyt.

Tsemppiä! Kyllä se siitä. Loppuu viim. synnytykseen.
 

Yhteistyössä