Jauhelihan parasta ennen päivä 14 ja mies aikoo vääntää siitä ruokaa. Onko edessä ruokamyrkytys?

Sanokaa nyt, että mä olen oikeassa ja ettei tuollaista vanhaa jauhelihaa enää kukaan käytä!

On siis semmonen joku Atrian suojakaasuun pakattu jauheliha, joka kyllä ulkoisesti näyttää ihan hyvältä, mutta en mä kyllä tollasta suostu syömään, kun en halua mitään ruokamyrkytystä tai enempää pahaa oloa, kuin mitä tämä alkuraskaus on jo tuonut.

 
lissu
hajuaisti on paras väline arvioimaan lihan tuoreutta, jotenka ei muuta kuin haistelemaan. Mikäli liha on pilalla, siitä tulee paha haju myös paistaessa (rasva on härskiintynyt). Jauhelihoissa nuo päiväykset ei kyllä hirveästi jousta, koska jauhelihassa on niin paljon pinta-alaa, jossa bakteerit tykkää muhia.
 
Periaatteessa se on kunnossa, jos ei haise oudolle tai ole tummunut ja jos kylmäketju on pysynyt katkeamattomana.

Jauheliha on kyllä aika riski siinä mielessä, että pilaanut tosi helposti kun on paljon pinta-alaa.
 
Tästä on meillä ennenkin puhuttu...tuolloin kyseessä on ollut päivän vanha jauheliha, enkä ole silloinkaan suostunut syömään.

Pitänee soittaa anopille, että tullaan muksun kanssa sinne syömään, kun isäntä yrittää myrkyttää meitä kotona :kieh:
 
terppa
eihän se liha jääkapissa ollessa kato kalenteria ja kelloa että koska pilaantuu (eikä kyllä muutenkaan), mutta itse en raskaana ollessa kyllä söisi!! lihan kyllä haistaa ja näkee kun on pilalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja terppa:
eihän se liha jääkapissa ollessa kato kalenteria ja kelloa että koska pilaantuu (eikä kyllä muutenkaan), mutta itse en raskaana ollessa kyllä söisi!! lihan kyllä haistaa ja näkee kun on pilalla.
Näin meilläkin...
syötiin eilen jauhelihaa joka oli "päivän vanha" eikä ollut pilaantunutta, ja kaikki ollaan elossa ja voimme hyvin ;)
 

Yhteistyössä