Jee! Lämmöt laitettiin tänään päälle vuokrakämpässä. Millos muut...

  • Viestiketjun aloittaja Jubajuu
  • Ensimmäinen viesti
Jubajuu
vuokrakämpissä asuvat ovat lämpönsä saaneet?

Asutaan Etelä-Suomessa VVO:n kämpässä. Vielä olis tarjennut ilman lämpöjä. Aamuisin vaan on aika vilpoisa kämppä. Mutta niin sitä väsyneenä taitaa tuntua aina palelevan...
 
Me on muistaakseni laitettu lämmöt päälle tuossa tammikuun pintaan.

Mä joka ilta pidän kaikki luukut ja lävet auki tunnin-pari, kun on niin kuuma. Ja aamulla ensimmäiseksi avaan takapihan oven, jotta saan raikasta ja viileää ilmaa taas sisälle. Tälläkin hetkellä istun sohvalla t-paita ja shortsit päällä...ei tulisi pieneen mieleenikään alkaa lämmittelemään vielä aikoihin :)
 
ap...
Äh, te ootte vääriä vastaajia :D

Kun mä tarkotin tällaisia kämppiä, missä ei voi itse vaikuttaa. Lämmöt katkastaan huhti-toukokuussa, ja laitetaan syys-lokakuussa takaisin. Nyt olis pärjäänyt vielä ilman, mutta tuossa keväällä kun ne katkaistiin, niin oli niin kylmä, että piti kynttilöillä lämmittää tätät kaksiota. Nuo patteritkin hohkaa oikein kylmyyttä silloin. Samoin kiviseinät ja -lattiat.
 
Äh, te ootte vääriä vastaajia :D

Kun mä tarkotin tällaisia kämppiä, missä ei voi itse vaikuttaa. Lämmöt katkastaan huhti-toukokuussa, ja laitetaan syys-lokakuussa takaisin. Nyt olis pärjäänyt vielä ilman, mutta tuossa keväällä kun ne katkaistiin, niin oli niin kylmä, että piti kynttilöillä lämmittää tätät kaksiota. Nuo patteritkin hohkaa oikein kylmyyttä silloin. Samoin kiviseinät ja -lattiat.
Mattoja sitten vaan vinot pinot lattialle ja pitkät ja paksut verhot ikkunoihin, jotta seinät ja patterit ei niin hohkaa sitä kylmää :)
 
"Nitta"
vuokrakämpissä asuvat ovat lämpönsä saaneet?

Asutaan Etelä-Suomessa VVO:n kämpässä. Vielä olis tarjennut ilman lämpöjä. Aamuisin vaan on aika vilpoisa kämppä. Mutta niin sitä väsyneenä taitaa tuntua aina palelevan...
Moi!
Meillä on ollu lämmöt päällä vuokra kerrostalossa aina kun ulkona on kylmä, esim. öisin.
Tosin meidän talo on aika uusi RV-83.
Kuulemma on asennettu joku automaatti mikä säätää lämpöjä?!?
 
monta viikkoa sitten
Meidän vuokrabetonikerrostalossa alkoi pattereissa kuuma vesi kohista jo elokuussa. Tosin voihan niitä säätää nollasta vitoseen niistä pyörylöistä jotka on patterin sivussa :)
 
a..p
Mä laitoin toistamiseen tulen takkaan, kun alkoi paleltaa. Olisi kamalaa jos ei itse voisi päättää, milloin alkaa lämmittää! :S
Usko pois, se on kamalaa. Nyt ei ole mitään hätää, kun ulkona on vielä t-paita-keli, mutta keväällä ja kesäkuussa oli aika veemäistä, kun oli kylmää ja märkää. Kämppä oli kolea kuin mikä.
Siinä sitä on vallan köyhä fiilis, kun yrität kynttilöillä lämmitellä kämppää, ja käyt kolme kertaa kuumassa suihkussa, kun olet luita ja ytimiä myöten jäässä.

Myös ikkunat vetää niin, että talvella on kovemmilla pakkasilla vain 15 astetta lämmintä ulkoseinänlähettyvillä. Mutta eihän tuo taloyhtiö saa mitään aikaiseksi, ja itse ei saa tiivistää. Tosin nyt kun tuli mieleen, niin pitää ostaa tiivistettä seuraavalla kauppakäynnillä.
 
viveras
paljonko teillä on aamuisin asteita sisällä? Meillä mittari vähän huonossa paikassa kun on kiinni seinässä joka varmasti hohkaa lämpöä, mutta 20 astetta näyttää.

Keskellä huonetta varmaan 18 tjn
 
V.ieras
Edellisessä asunnossa lämmöt meni päälle lokakuussa. Kerran kyllä jouduin marraskuun puolella soittelemaan, että joko sais pattereihin hohkaa, isännöintipalvelu oli unohtanut mokoman toimenpiteen.. :D

Tässä kämpässä on sähköpatterit joten lämmittää saa vaikka kesällä.
Mutta tosiaan ei vielä tarvetta, mittari näyttää 24.

Ja yksityisellä olen aina asustellut vuokralla.
 
Kaupungin kämppä, eikä vielä lämpöjä. Jäätäväähän täällä olkkarissa on, varsinkin öisin ja aamuisin. Oli pakko laittaa vauva nukkumaan omaan sänkyyn ja lopettaa vierekkäin nukkuminen sohvalla kun ei vaan enää pysty - kummatkin herättiin tukkoisina vähän väliä ja vauva hädissään kun ei saanut kunnolla happea. Harmittaa kun nyt saa ravata huoneiden väliä syöttöhommissa, mutta tuskinpa me ollaan ainoita joilla vauva omassa sängyssä eri huoneessa.
 
"zippo"
Meillä on rivitalon vuokra-asunnossa virrannut koko kesän vesi pattereissa. Veden lirinä vaan kuuluu. Mutta ei ne lämpeä kyllä vieläkään, että varmaan on vieläkin lämmöt poissa. Mutta ei täällä sisällä kyllä kylmäkään ole, nytkin aamulla oli 22, vaikka ulkona väitti mittari olevan lämmintä 0.0.
 
"nuuh"
Täällä taas on kuuma ilman lämpöjäkin!! Ikkunat auki yötäpäivää ja sisälämpö siltikin 24,4 tällä hetkellä. Seitsämästä patterista yksi on haaleenhaalea ja muut kylmiä.
 
Meillä on ympäri vuoden +28 - +30 C lämmintä sisällä. Joten en oikein kaipaa pattereista lisää lämmitystä :D hieman talvella kuitenkin ruuvaan termostaateista lämpöä, jotta pysyy ikkunoidenkin edusta lämpimänä. Ne tuppaa kuitenkin olemaan aika kylmiä kohtia.
 

Yhteistyössä