Jee, mulla on nyt ajokortti!!

  • Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Tänä aamuna kävin uudestaan kokeilemassa inssiä ja läpi meni. Perjantainahan mulle tuli hylky kun ohitin keskelle tietä pysäköidyn putkistohuollon kuormurin oikealta ja siinä mielessä mulla kävi siin todella huono säkä, nimittäin kun seuraava inssiauto siitä ajoi, niin sitten oli kyltitkin paikalla, että se auto pitääkin ohittaa oikealta.

No nyt homma sujui ilman tuollaisia yllätyksiä ja ruutuun peruutuskin meni ihan ekalla yrityksellä, ei tarvinnut korjailla.
 
"shihtzu"
[QUOTE="veeras";22021192]:D
Onnea,se ois mullakin viikon päästä ajokoe edessä..jaiks :)[/QUOTE]

Se on jännä miten sitä inssiajoa jännittää, vaikka kuinka yritti olla jännittämättä, niin silti välillä piti itselle muistuttaa, että hengitä hyvä ihminen :)
Ennen inssi me ajettiin reilu puoli tuntia opettajan kanssa ja ei jännittänyt yhtään, mutta kun se inssi siihen viereen istui, niin kyllä se väkisinkin pieni jännitys tuli.

Onnea sinulle ajokokeeseen, hyvin se menee :)
 
"veeras"
[QUOTE="shihtzu";22021229]Se on jännä miten sitä inssiajoa jännittää, vaikka kuinka yritti olla jännittämättä, niin silti välillä piti itselle muistuttaa, että hengitä hyvä ihminen :)
Ennen inssi me ajettiin reilu puoli tuntia opettajan kanssa ja ei jännittänyt yhtään, mutta kun se inssi siihen viereen istui, niin kyllä se väkisinkin pieni jännitys tuli.

Onnea sinulle ajokokeeseen, hyvin se menee :)[/QUOTE]

Kiitos :)
 
Hmm.. Olen osannut ajaa autoa jo useamman vuoden, mutta kortiton olen. Sen tähden en siis liikenteen seassa ajelekaan.

Ehkä joskus hamassa tapissa saan satsattua ajo-opetuksen ostamiseen ja kortin hankkimiseen.

Hra Majuri: Hmm, mikähän sukupuoli esimerkiksi Suomessa saa eniten aikaan liikenneonnettomuuksia, jos mikään?
 
"shihtzu"
Onneksi täällä ei taskupysäköintiä tarvitse tehdä, ei paikkojakaan oikein siihen ole ja ei se ainakaan autokoulussa tehtynä vaikealta tuntunut, jos sitä tilaa on tarpeeksi.

Niin ja ruutuun peruuttaminenkin taitaa jäädä aika vähiin, enempi sitä varmaan tulee ajettua sinne nokka edellä ja peruuttaen pois.
 
Herra Majuri
[QUOTE="shihtzu";22022367]Onneksi täällä ei taskupysäköintiä tarvitse tehdä, ei paikkojakaan oikein siihen ole ja ei se ainakaan autokoulussa tehtynä vaikealta tuntunut, jos sitä tilaa on tarpeeksi.

Niin ja ruutuun peruuttaminenkin taitaa jäädä aika vähiin, enempi sitä varmaan tulee ajettua sinne nokka edellä ja peruuttaen pois.[/QUOTE]

Et todellakaan ansaitsisi ajokorttia noilla ajotaidoillasi:mad::headwall:
 
"vieras"
mulla on ollu kortti 12 vuotta enkä ole kertaakaan tehny taskuparkkia muutakun autokoulussa,yleensä vältän myös peruuttamista ruutuun enkä varsinkaan ees yrittäis peruuttamalla mennä kahen auton väliin.

Onnea kortista!!
 
Et todellakaan ansaitsisi ajokorttia noilla ajotaidoillasi:mad::headwall:
Tunnen ihmisiä, jotka ovat 30 vuotta ajaneet autoa lähes päivittäin, eivätkä silti ole juuri koskaan taskuun parkkeeranneet, paitsi jos on ihan pakko. Eikä kukaan niistä mitään kolareita tai vaaratilanteita ole aiheuttanut.

Parempi, että ymmärtää omat taitonsa, ja ajelee sitten niiden mukaan. Ei taskuparkkeeraus ole mikään ultimate-tulikoe ja saavutus, joka pitää osata pystyäkseen ajamaan autoa turvallisesti.
 
"shihtzu"
Et todellakaan ansaitsisi ajokorttia noilla ajotaidoillasi:mad::headwall:
Ai mikäs ajotaidoissa on vikaa. Jos yhtään seuraat, niin suurin osa ajaa kyllä pysäköintiruutuun nokka edellä ja peruuttaa pois, se kun on monen mielestä helpointa. Tai sitten kauppojen parkkipaikoilla niin läpiruudun, että nokka edellä menee ja nokka edellä pääsee lähtemään, niin ne opettaa autokoulussakin.
 
Herra Majuri
[QUOTE="shihtzu";22022454]Ai mikäs ajotaidoissa on vikaa. Jos yhtään seuraat, niin suurin osa ajaa kyllä pysäköintiruutuun nokka edellä ja peruuttaa pois, se kun on monen mielestä helpointa. Tai sitten kauppojen parkkipaikoilla niin läpiruudun, että nokka edellä menee ja nokka edellä pääsee lähtemään, niin ne opettaa autokoulussakin.[/QUOTE]


Jos vain mahdollista niin kahden auton väliin kannattaa mennä peruuttaen niin on turvallisempi lähteä pois siitä. Useimmat parkkipaikkaonnettomuudet syntyvät juuri peruutettaessa pois kahden auton välistä, jolloin viereiset autot haittaavat myös näkyvyyttä.
 
"shihtzu"
Jos vain mahdollista niin kahden auton väliin kannattaa mennä peruuttaen niin on turvallisempi lähteä pois siitä. Useimmat parkkipaikkaonnettomuudet syntyvät juuri peruutettaessa pois kahden auton välistä, jolloin viereiset autot haittaavat myös näkyvyyttä.
Niin varmaan kannattaisi, mutta kuinka moni menee, en tiedä ainuttakaan joka niin tekisi, kaikki mun tuntemat ihmiset, niin ne jotka ajavat työkseen autoa, kuin muutkin ajavat esim. kaupan parkkipaikalle aina nokka edellä ruutuun. Täällä on yleensä niin hyvin kauppojen parkkipaikoilla tilaa, että helposti löytää kyllä paikan jossa voi ajan ruutujen läpi, että menee nokka edellä ja pääsee sitten lähtemään nokka edellä.
 

Yhteistyössä