jee,mun vauva oppi ryömimään vihdoin ja viimein..:)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
poika 9,5kk..
tähän asti vaan peruutellú ja kieriny..ja tänään vihdoin ja viimein ryömi ehkä metrin eteenpäin..
ois fysioterapeutille aika kuukauden päästä mut ehkä meiän ei nyt tarvi sinne mennä..:)
 
Äitikin
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Onnea.
On se mun mielestä kumma, että jos kaikki ei liiku samaan aikaan tai puhu tiettyyn ikään mennessä tai muutoin poikkeaa siitä enemmistöstä, ni heti ollaan viemässä johonkin terapiaan.
No lääkäri käski. Kyllä 11kk pitää jo nousta seisomaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikin:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Onnea.
On se mun mielestä kumma, että jos kaikki ei liiku samaan aikaan tai puhu tiettyyn ikään mennessä tai muutoin poikkeaa siitä enemmistöstä, ni heti ollaan viemässä johonkin terapiaan.
No lääkäri käski. Kyllä 11kk pitää jo nousta seisomaan.
Okei. Missä iässä pitää osata puhua? Mun veli oli neljän. Tosin se on kyllä ottanu kaiken hiljaisuutensa takaisin sen jälkeen...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikin:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Onnea.
On se mun mielestä kumma, että jos kaikki ei liiku samaan aikaan tai puhu tiettyyn ikään mennessä tai muutoin poikkeaa siitä enemmistöstä, ni heti ollaan viemässä johonkin terapiaan.
No lääkäri käski. Kyllä 11kk pitää jo nousta seisomaan.
PITÄÄ nousta?

ei se oo mikään pakko, eikä oo pakko edes kävellä 1v. Ne on ne viittelliset iät, onhan se hyvä,että suomessa niitä seurataan, mutta kevyesti ne laittaa noihin.

Meillä ei kontannu / ryöminyt lapsi ikinä, käskivät fysisoon kun poika meni pyllykiitoa, ei koskaan menty ja kehuja vaan saanut motoriikastaan.
 
Pojan äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikin:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Onnea.
On se mun mielestä kumma, että jos kaikki ei liiku samaan aikaan tai puhu tiettyyn ikään mennessä tai muutoin poikkeaa siitä enemmistöstä, ni heti ollaan viemässä johonkin terapiaan.
No lääkäri käski. Kyllä 11kk pitää jo nousta seisomaan.
Okei. Missä iässä pitää osata puhua? Mun veli oli neljän. Tosin se on kyllä ottanu kaiken hiljaisuutensa takaisin sen jälkeen...
No ylimääräinen neuvola 2,5v ja sieltä lähete puheterapiaan. vieläkin alle 3v ja varsinainen puheterapia alkaa ensi viikolla. Taitaa riippua kunnasta.
 
Äitikin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikin:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Onnea.
On se mun mielestä kumma, että jos kaikki ei liiku samaan aikaan tai puhu tiettyyn ikään mennessä tai muutoin poikkeaa siitä enemmistöstä, ni heti ollaan viemässä johonkin terapiaan.
No lääkäri käski. Kyllä 11kk pitää jo nousta seisomaan.
PITÄÄ nousta?

ei se oo mikään pakko, eikä oo pakko edes kävellä 1v. Ne on ne viittelliset iät, onhan se hyvä,että suomessa niitä seurataan, mutta kevyesti ne laittaa noihin.

Meillä ei kontannu / ryöminyt lapsi ikinä, käskivät fysisoon kun poika meni pyllykiitoa, ei koskaan menty ja kehuja vaan saanut motoriikastaan.
No sen lääkärin mielestä kyllä PITI, itse en pitänyt erityisen ihmeellisenä. Lapseni kävelleet 14 ja 15kk ikäisinä, ihan on menoon mukaan ehditty ;)
 
miiuli
Onnea uudesta taidosta! Meilläkin tyttö alkoi ryömiä vasta 10kk iässä ja kontata kun oli 1v. Samoihin aikoihin alkoi nousta tukea vasten. Ensiaskeleet 1v1kk iässä ja kunnolla käveli, kun oli 1v2kk. Nyt ikää 3v ja ketterämpi kuin monet saman ikäiset. Aina ollut normaalikokoinen, eli painostakaan ei myöhäinen liikkeellelähtö johtunut. Jotkut vaan alkaa liikkua myöhemmin, ilman että mikään olisi vialla.
 
vieras
ei toi mun poika nyt ainakaan mun mielestä mikään hirmu iso kokonen ole,72,5cm ja 9215g..ja tosiaan oon kierimäl ja peruuttamal menny useemman kuukauden..tänään nyt ko hoksas ton ryömimisen ni on jonku matkan välil ryöminy..hidastahan se vielä on..
eikä neuvolassakaan mitenkään huolissaan ollu mut ku kysy et haluunko fysioterapeutille mennä ni sanoin et voin käydä..enkä nyt kumminkaan vielä sitä aikaa peru..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikin:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Onnea.
On se mun mielestä kumma, että jos kaikki ei liiku samaan aikaan tai puhu tiettyyn ikään mennessä tai muutoin poikkeaa siitä enemmistöstä, ni heti ollaan viemässä johonkin terapiaan.
No lääkäri käski. Kyllä 11kk pitää jo nousta seisomaan.
No ei todellakaan pidä! =)
 

Yhteistyössä