Jenni Vartiainen - Halvalla; Mistä sanoitus kertoo?

"On yö ja valvon sinun vierellä
En tahdo koskaan enää riidellä
Sua vielä vähän aikaa katselen
Olet kaunis ja yksinäinen

Nuku siinä vaan rauhassa
hei ei enää haaveilla
Keitä muita on tarjolla
En osaa arvailla ja jos heräisit sattumalta

Niin saat minut nyt halvalla, poisheittohinnalla
Saat tämän nyt helpolla, minun käytetyn sydämeni

On hyvä ettet tiedä minusta
Olen huono puhumaan myös sinusta
Vain hiuksiasi hiljaa kosketan
en rakkaudesta mitään ymmärrä

Nuku siinä vaan rauhassa
hei ei enää haaveilla
Mitä muuta on tarjolla
En osaa arvailla, voi jos heräisit sattumalta

Niin saat minut nyt halvalla, poisheittohinnalla
Saat tämän nyt helpolla, minun käytetyn sydämeni

Hei ollaan vaan aivan paikoillaan
Turha on etsiä kauempaa
Kun on hieno maailma jo tarjolla

Saat minut nyt halvalla, poisheittohinnalla
Saat tämän nyt helpolla, minun käytetyn sydämeni"

Hieno kappale, mutta mistäköhän tuo nyt kertoo. Onko nainen siis juuri eronnut ja nyt uuden miehen kanssa riidellyt. Vai miten te tulkitsette?
 
"Tosimies"
Minusta.

Eli henkilöstä joka ei osaa sitoutua, vaikka hyvä kumppaniehdokas löytyisikin.

Kertoja on rakastunut, mutta tämä toinen ei osaa olla parisuhteessa. Hän on kaunis ja yksinäinen, elämäntilanne on voinut viedä sellaiseksi, että ei uskalla rakastua, vaan hyppii suhteesta suhteeseen.
 
"mojo"
Että helposti on kenen kanssa tahansa silloin kun sydän on särkynyt. Laastarisuhteesta siis tai siitä, että seurusteluunn ei välttämättä tarvita suuria tunteita.
 
Jotenkin haluaisin samaistua tähän biisiin itse. Minä olen juuri eronnut ja sydän rikki (""Saat minut nyt halvalla, poisheittohinnalla,Saat tämän nyt helpolla, minun käytetyn sydämeni""), ja nyt on sitten vierelle löytynyt uusi ihana mies. Jossain vaiheessa hänenkin kanssaa tulee tulemaan tuota riitaa niin kuin kappaleen alussa.

Kuitenkin pelkona että taas suhteessa tulee olemaan vaihe jolloin toinen ei enää riitäkään tai omaan elämään ei enää ole tyytyväinen. Tavallaan että kaadun tämänkin miehen kanssa samoihin ongelmiin. Haluaisi vain osata olla tyytyväinen siihen mitä on ja osata säilyttää ne tunteet vuosien ajan ("Hei ollaan vaan aivan paikoillaan ,Turha on etsiä kauempaa ,Kun on hieno maailma jo tarjolla").
 
tiuu
Minuta tämä kertoo nykyajan seurustelusta/ihmissuhteista. Kokoajan odotetaan jotain parempaa, mihinkään ei uskalleta tyytyä - sitten rikotaan itsemme. Ja kun taas löydetään itselle kumppani, aletaankin miettiä olisko kuitenkin jotain parempaa. Ja yön pimeänä hetkenä - sekunnin verran ajatellaan että entäpä jos tässä olisikin rinnalla se loppuelämän kumppani. Ei enää venkoilua, luovutus, tähän voitaisiin j'äädä- Ja kun aamulla herätään niin venkoilu alkaa taas. Kun mikään ei riitä
 
Aviossa 30 v.
Minusta tämä voisi hyvin olla kuvaus myös pitkästä, vähän huonosti toimivasta parisuhteesta. Katkeran riidan jälkeen löydän usein itseni näistä sanoista. Turhaudutaan, kun jotkin tarpeet jäävät tyydyttymättä, mutta arki kuitenkin toimii "riittävän" hyvin, että pysytään yhdessä. Rakkauden tunteita on ja nöyrrytään vallitsevaan tilaan.
 

Yhteistyössä