Jippii, enää ei tartte ite vatkata kermaa ja rahkaa sekaisin, sitä saa nyt purkista!

  • Viestiketjun aloittaja Jonna_Äiti harmaana
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="essi";26013284]mitä sä teet sille ylijäämälle, jos ei ole käyttöä ruuanlaitossa, ja tosiaan haluat vain yhden annoksen sitä rahkaa?[/QUOTE]

Mille ylijäämälle? Siis rahka ja kermakin säilyy avattuna muutamia päiviä jos päiväystä jäljellä. Ja mä käytän esim keittoihin, kastikkeisiin ( joita teen harvoin ) patoihin... ei siis tartte heittää hukkaan.
 
[QUOTE="vieras";26013931]noita valmispuuroja ostavat esimerkiksi palvelutaloissa asuvat vanhukset ja vammaiset jotka eivät halua maksaa täysihoidosta ja lämmittävät siksi itse iltapalansa.

joo, t-o-d-e-l-l-a noloa...[/QUOTE]

väärin. Ne tekee sen alusta asti, vie ehkä sen 20 min tehä manna tai riisipuuro. Ja tiedän koska olen ollut töissä näissä paikoissa.

Todella noloa...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;26013945:
väärin. Ne tekee sen alusta asti, vie ehkä sen 20 min tehä manna tai riisipuuro. Ja tiedän koska olen ollut töissä näissä paikoissa.

Todella noloa...
Joko vastaat siihen miksi se sokeri ja pektiini on niin kamalan paha tuossa valmisrahkassa?
 
rietas
[QUOTE="vieras";26013955]Joko vastaat siihen miksi se sokeri ja pektiini on niin kamalan paha tuossa valmisrahkassa?[/QUOTE]

Minäkin odotan edelleen tätä.

Ja Jonna_Äiti, kai säkin ompelet ja neulot itse, edes lastenvaatteet? Valmisvaatteissahan on ties mitä myrkkyjä käytetty. Ei ole kummoinenkaan homma surauttaa esim. vauvan body. Ja koulussahan on käsitöiden tekeminen opetettu.
 
"vieras"
Ja palstan innoittamana painelin kauppaan ja ostin purkin tätä vauhkottua kerma-rahkaa. Tuote ei ole kovin kermainen vaan enemmän tavallista rahkaa muistuttava, mutta maultaan pehmeämpi tuon kerman ansiosta. Makea ei ole johtuen tuosta vähäisestä sokerista. Söin rahkan pilkotun omenan ja kiwin kanssa ja hyvää oli.

Voisin kuvitella ostavani kyseistä tuotetta töihin evääksi. Sinne aivan huiman kätevä tuote. Kotona jos rahkaa tekisin käytän jatkossakin erikseen rahkaa ja kermaa, koska silloin haluan kermaa olevan selvästi enemmän.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26014338]kaikilla ei ole koneita joilla "itse" vatkataan kerma alle MINUUTISSA, kuka hemmetti jaksaa käsin vetkuttaa sitä hemmetin kermaa jos ei oo pakko?[/QUOTE]

No ne supermutsit tietty ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras";26013955]Joko vastaat siihen miksi se sokeri ja pektiini on niin kamalan paha tuossa valmisrahkassa?[/QUOTE] sokeri [B][COLOR="#008000:
on[/COLOR][/B] myrkkyä, ihan todistettu juttu.
Ja anteeksi kun en ole palstalla 24/7, on niin hommaa ton karppiruoan tekemisessä :vampire:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26014338]kaikilla ei ole koneita joilla "itse" vatkataan kerma alle MINUUTISSA, kuka hemmetti jaksaa käsin vetkuttaa sitä hemmetin kermaa jos ei oo pakko?[/QUOTE]

Mulla on mielestäni ihan tehokas sähkövatkain, mutta ei sillä kyllä alle minuutissa saa kermaa vaahdotettua : / Tosin mähän teen aina isomman annoksen sitä rahkaa, mutta kuitenkin.. niin ja oonpa jokusen kerran ostanut valmista vispipuuroa, järkyttävän NOLOO! Apua...
 
rietas
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;26014605:
sokeri on myrkkyä, ihan todistettu juttu.
Ja anteeksi kun en ole palstalla 24/7, on niin hommaa ton karppiruoan tekemisessä :vampire:
Onko noin pienenä määränä, kuin mitä tuossa parjaamassasi rahkapurkissa on?
 
Marsmars
Onko noin pienenä määränä, kuin mitä tuossa parjaamassasi rahkapurkissa on?
Njaah, huomattavasti vähemmän se myrkkyä on kuin makeutusaineet ainakin. On muuten todella vaikea uskoa, etteikö Jonna_Äiti _koskaan_ tuota sokerimyrkkyä mihinkään laittaisi... Kaupastakin on aika vaikea ostaa yhtään mitään, jos ei sokeria saa lainkaan olla.

Makeutusaineita syö moni karppi ihan sumeilematta. Steviahan on uus ja ihan hyvänkuuloinen juttu sentään, mutta kukapa noista muistakaan (jopa luonnontuotteista kuten sokeri tai tupakka) alun alkaen tiesi, että ihan myrkkyä ovat.

Ai niin, se mun piti ap:lle (olihan tää Jonna_Äidin ketju?) sanoa, että jos haluaa välttyä leimautumasta just sellaseksi rasittavaksi karpiksi niin kannattaa välttää ainakin tuota ruoan paskaksi kutsumista.
 
Marsmars
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;26014767:
On, koska siinä on paljon muutakin . Aito kerma ei sisällä mitään ylimääräistä ja terveydelle haitallista.
Kakistatko nyt ulos, mitä se "paljon muutakin" on?

Pektiini? Sitä on sitten ihan puolukassakin, että varo nyt niitäkin sekoittamasta siihen itse vatkaamasi kermaan.
 
Njaah, huomattavasti vähemmän se myrkkyä on kuin makeutusaineet ainakin. On muuten todella vaikea uskoa, etteikö Jonna_Äiti _koskaan_ tuota sokerimyrkkyä mihinkään laittaisi... Kaupastakin on aika vaikea ostaa yhtään mitään, jos ei sokeria saa lainkaan olla.

Makeutusaineita syö moni karppi ihan sumeilematta. Steviahan on uus ja ihan hyvänkuuloinen juttu sentään, mutta kukapa noista muistakaan (jopa luonnontuotteista kuten sokeri tai tupakka) alun alkaen tiesi, että ihan myrkkyä ovat.

Ai niin, se mun piti ap:lle (olihan tää Jonna_Äidin ketju?) sanoa, että jos haluaa välttyä leimautumasta just sellaseksi rasittavaksi karpiksi niin kannattaa välttää ainakin tuota ruoan paskaksi kutsumista.
kyllä tällä palstalla on ollut pitkät puheet ruoan terveellisyydestä, mm Keittis on paasannut luomun perään jne.
Mä en ole karppi joka käyttää makeutusta, en käytä mitään. Mä en pidä "karppaamisesta" jossa kuitenki vedetään mehukeittoja jne. Mä en käytä steviaa.
Mä syön ( yritän ainaki) puhdasta, luomua , aitoa ruokaa. Koska se auttaa mun kipuihin ja vähentää lääkekuluja. ( särkylääkkeet ei ole ok, ne tuhoaa maksan ja munuaiset jne)
 
"anna"
Pakko sanoa kyllä tohon valmiseen riisipuuroon vielä, että nimenomaan palvelutaloissa asuvat käyttävät sitä todella paljon, vaikka joku sen ajatuksen täällä tyrmäsikin. Useissa palvelutaloissa olen töissä ollut ja tuota tuotetta siellä paljon käytetään koska suurinosa asukkaista on kuitenkin sen verran huonokuntoisia että puuron tekeminen ei enää onnistu. Ja tämä sama suuntaus on myös kotona asuvilla vanhuksilla, koska entistä huonokuntoisimpina asutaan kotona nykyään. Eli puurolle(ja moooonille muillekkin valmistuotteille) on kokoajan kasvava kysyntä.
 
Marsmars
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;26014845:
kyllä tällä palstalla on ollut pitkät puheet ruoan terveellisyydestä, mm Keittis on paasannut luomun perään jne.
Mä en ole karppi joka käyttää makeutusta, en käytä mitään. Mä en pidä "karppaamisesta" jossa kuitenki vedetään mehukeittoja jne. Mä en käytä steviaa.
Mä syön ( yritän ainaki) puhdasta, luomua , aitoa ruokaa. Koska se auttaa mun kipuihin ja vähentää lääkekuluja. ( särkylääkkeet ei ole ok, ne tuhoaa maksan ja munuaiset jne)
Ok, ymmärrän, mutta koeta sinäkin ymmärtää, että jollakulla voi sun näkemyksistä huolimatta ihan tosissaan olla tilausta tuollekin rahkapurkille.

Yllä sanoit, etteivät esimerkiksi vanhukset tai vammaiset vaikkapa valmispuuroja käytä, mutta itse tiedän kyllä useitakin vanhuksia, jotka eivät esimerkiksi saa käyttää keittolevyjä. Keitäpä siinä sitten puuroa.

Eikä sinne rahkan ja kerman joukkoon nyt ihan oikeasti mitään lisäainemörköjä hypi, vaikka ne ihan siinä valmistumisprosessin yhteydessä toisiinsa sekoitettaisiinkin. En siis vieläkään ymmärrä, mikä tuossa nimenomaisessa tuotteessa noiden lisäaineiden kohdaltakaan mättää.
 
rietas
Jos siinä 200 g rahka-kermapikarissa on 0,4% sokeria, se olisi 0,8 grammaa. Jos teelusikallinen sokeria painaa 4 grammaa, niin tuossa purkillisessa on viidesosa teelusikallista sokeria.

Minun mittapuun mukaan aika vähän?
 

Yhteistyössä