Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Hei Joku-päivä, miltä sulla näyttää? Meillä alkoi viime ke Puregonit 200IU-annoksella, onkin suurempi annos kuin kertaakaan aiemmin. Kävin aamulla verikokeessa niin nähdään jatkuuko sama määrä vai nostetaanko vielä annosta. Perjantaina sit ultraan ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, keräys olisi ensi keskiviikkona. Saas nähdä... Missä käyt muuten hoidoissa? Me käydään Naistenklinikalla. Nyt on sit aivan varmasti viimeinen piikityskerta. Tämä on vika kerta julkisella ja me on alunperinkin päätetty, ettei mennä yksityiselle. Me on aloitettu tämä harrastus joulukuussa 2002, sopiva lopettaakin se joulukuussa ;) Onneksi pitkäkestoinen tilaus on tuottanut yhden erinomaisen tuotteen (2007), ei näin kauaa muuten olisi varmaan jaksanutkaan.
 
Moikka Ronsku, nyt alkaa piikityspäivän vähentyä ja huomenna on 2. seurantaultra. Folleja ekassa oli 11 kpl, joka sivuaa meidän aiempaa "ennätystä". Oikealla on 9 ja vasemmalla vain kaksi alkua. Punktio on pe 25.11 ja siirto mitä todennäköisimmin ensi maanantaina. Huomenna selviää myös päästäänkö EmbryoClue testiryhmään mukaan! Sormet ristissä.

Sulla on keräys nyt siis keskiviikkona? Laskinko oikein? Tsemppiä siihen, minkälaista tulosta odottelet? Tiedätkö jo kaukanko kasvattavat? Meinaan osuu meillä sitten piinapäivät ja testipäivät ihan lähekkäin! : )

Me ollaan hoidoissa Felicitaksessa. Aloitettiin siellä ja sinne jämähdettiin erinomaisen palvelun takia. NKL:ltä on myös luvattu yksi hoitokerta, mutta toivottavasti sitä ei nyt sitten tarvitsisi... Kuullaan! Yritän aktivoitua hieman... kirjoitan niin monessa ketjussa, että olen ihan sekaisin minne ja milloin olen viimeksi kirjoitellut.
 
Aiemmilla kerroilla olisikin keräys ollut laskelmiesi mukaisesti mutta tällä kertaa rakkuloita oli niin paljon, että keräys oli jo ma 21.11. Oli taas tuskaisaa ja kauheeta, onneksi pikanukutuksessa, mutta mahakivut oli supistusten veroisia sen jälkeen :( Mulla on kuulemma kovakuoriset munasarjat eli joutuu painamaan tosi kovaa että saa neulan yleensä läpi. Yök, lääkäri ei kuulemma tämmösiä ole monella tavannut.

Saldo oli hieno: 31 munarakkulaa, joista 20 kypsää munasolua! Mutta kato olikin sit järkyttävä eli 8 hedelmöityi, 7 lähti jakautumaan - niistä 3 oli monitumaista roskislaatua, 3:ssa oli jotain mahiksia (jäivät viljelyyn pe asti, saan tietää ensi viikolla menikö tälläkään kertaa yhtään pakkaseen) ja VAIN YKSI oli hyvä. Ja se on kulkenu viime torstaista saakka mulla kyydissä <3 Verikoe 5.12., tuloksen saa tietää vasta 7.12., täytyy ehkä ostaa raskaustesti aiemmin jos siltä tuntuu...

Kävi miten kävi, tämä harrastus päättyy nyt tähän. Ovulaation induktioita Clomifenillä (oisko 3-4), laparoskopia, 10 x IUI (Puregonilla, joista ei kaikkiin inseminaatiota viikonvaihteen tms. vuoksi), 1 IVF ja 3 x ICSI eli ainakin 200 piikkiä mun alamahaan. Ei kertaakaan mitään pakkaseen (ellei nyt jostain ihme syystä niin kävis), mutta onneksi 1 ihana tytär. Virittäydyin tällä kertaa kunnolla tunnelmaan lukemalla "Haikara lentää ohi" ja "Ihmeet tapahtuvat muille" (onneksi kerran myös meille) - nyt tähän vielä se lapsettomuusleffa niin on homma pulkassa...

Miten sulla Joku_päivä kävi? Millainen saldo? Koska testipäivä? Aika rennosti täällä menen, näin monen kerran jälkeen ei tule tunnusteltua edes tuntemuksia (okei, puhutaan uudestaan loppuviikosta ;)) eikä asiaa tule edes ajateltua - paitsi viime viikonloppuna pikkujouluissa kera alkoholittomien cocktailien...
 
Moikka Ronsku, tänne unohdinkin päivittää. Folleja oli 22, saatiin 14 solua, 8 hedelmöittyi, viikonlopun jälkeen niitä oli 9 (yksi jakaantunut?), 1 erinomainen saatiin mukaan, alkiokuoren avauksen ja EmbryoGluen kanssa. 3 meni pakkaseen, kukin omilla orsillaan. Tämä on ollut siis meidän ennätysporukka. =) Testipäivä on 9.12.

Hurja määrä folleja ja soluja sulla. Mutta joo tota katoa käy aina. Pienemmissä folleissa kun ne ei ehdi kypsyä riittävästi. Toivottavasti tämä on nyt se kerta, josta saatte pikkusiskon tytöllenne ja toisen vauvan käsivarsillenne. Meilläkin nämä pakkasukot ovat toisia hoidoista saatuja ja ne ekat kaksi eivät selvinneet sulatuksista, joten 6 kertaa se IVF on tehty alusta alkaen ja en uskalla edes laskea kuinka monta piikkiä on mennyt, kun parhaimmillaan pistän kolme eri piikkiä päivässä ja vielä verenohennuslääkkkeitä sitten punktion jälkeen vähintään 2 viikkoa, mutta jos raskaus alkaa niin vielä ainakin 6 viikon ajan lisää... Alan jo olla aika rutinoitunut piikittäjä.

Joo ja tää alkoholittomuus. Yhden käden sormilla voin laskea kerrat, kun olen näiden noin 3 vuoden aikana ollut "humalassa". Tänään hain myös huomisiin kemuihin alkoholitonta skumppaa ja kylmäsavulohta, jota ei ole pakattu tyhjiöpakkaukseen, jos vaikka nyt olis tärpännyt... en halua riskeerata mitään.

"Ihmeet tapahtuvat muille" -kirjan luin myös, mutta he luovuttavat siinä jo aika ajoissa muistaakseni, joten eipähän kolahtanut. Ja tuon toisen jätin kesken, oli niin vanhentunut... vai menikö päinvastoin. Leffan ajattelin ainakin toistaiseksi jättää välistä, koska terapeutti sanoi, että keskity onnistumiseen ja iloitse jokaisesta onnistuneesta päivästä ja solusta ja siitä että ne ovat hedelmöittyneet jne. jne. eli päivä kerrallaan.

Sulla on huomenna siis jänskät paikat? Kävitkö hakemassa kotitestin jo? Ja oletko sen jo ehtinyt käyttää...???!!!??? Odotan uteliaana tuloksia! Tsemppiä! :heart:
 
Meidän 9-vuotinen "ura" päättyi maanantaiseen negaan. Menkat alko jo sunnuntaina tuhruisina eli tiesin tuloksen jo ennenkuin ne soitti. Oon pettynyt, harvoihin asioihin elämäni aikana olen panostanut niin paljon kuin tähän. Ja vuosien tuoma elämänkokemus on osoittanu, että "kaikella EI ole tarkoituksensa" mutta näillä mennään. Oon joka päivä onnellinen tyttärestäni, sanon ja näytän sen myös hänelle.

Toivottavasti sä Joku_päivä saat pe positiivisen tuloksen - toivon sitä kaikille. Kunpa vain luomusti raskautuvat ymmärtäisivät miten onnekkaita ovatkaan...

Hyvää joulun odotusta!
=)
 
Ronsku, kuinka kurja uutinen. :hug:. Elämä ei ole reilua, sen näistä hoidoista on oppinut. Lapsettomuus oli lapsia entuudestaan tai ei on raskas asia ja kuluttaa hirveästi sisäisiä voimavaroja. Toivon teille jatkoon paljon onnellisia ja iloisia hetkiä ja toivon että elämän suurimmat vastoin käymiset ovat teillä nyt takanapäin.

)ON( kyllä täälläkin negaa odotellaan, sellaiset tuntemukset on tässä pari päivää olleet, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä... Yritän toki toivoa loppuun asti...
 
Herättelen henkiin tätäkin ketjua josko tänne vielä löytys muitakin kirjottajia... itsellä siis jatkuu hoidot yksinäisenä 3,5 vuoden jälkeen ja parin viikon päästä ois hoidon suunnittelukäynti. 3 x IVF tehty aiemmin joista viimesin jäi kesken ja munasolut pakastettiin. 3 x 2n alkion siirtoa joista kaikista negaa.
 
Minä voisin kirjoitella täällä, jos ketju herää henkiin :) Takana 2 IVF:ää, viisi yhden alkion siirtoa. Näistä yksi plussa > km. 3. IVF edessä. Procren pistetty jouluna, nollaultra on ensi maanantaina. Minulle ensimmäistä lasta yritetään, miehellä on pikkuinen tyttö aiemmasta suhteesta. Endo lapsettomuuden syynä.
 
Nostelen taas tätäkin vaikka tästä nyt tulis pelkkää yksinpuhelua.. eli ensviikolla ois limakalvoultra kp20 ja jos siinä kaikki ok, niin siirtoo yritettäs sit enskiertoon!
Söin tosiaan niin pitkään melkein koko hoitotauon Orgametriliä, ja on kuulema niin vahvoja /vanhakantasia lääkkeitä että piti toipua jopa 3 kiertoo..! No kuukautiset nyt on ollu ainakin ihan normaaleja (vaikkakin kiertojen pituudet heittelee) eikä onneks mitään omituisen niukkoja limoja mitä joskus on ollu.
Nyt sit se viimesin 3. IVF mikä jäi kesken, muuttuu ICSIks, kun se tehdään kuulema aina jos on kyseessä pakastetut munasolut. Balstoiks viljelystä oli puhetta, mutta joltain osin se vielä epäilyttää... ja olin hiukan pettyny ja tyrmistyny kun lääkäri suhtautu niin kielteisesti kahden alkion siirtoihin, vaikka mulle on aina ennenkin kahta kerrallaan siirretty! Aion vielä yrittää vaatia kahta aina jos mahdollista.. tuli melkein mieleen että senkö takia yksityisellä siirrettäs mieluummin yhtä kerralla että sais tuplasti siirtomaksuja..? Ärsyttävää joka tapauksessa jos pitää ruveta kinuaan jotain, kun ei julkisella tässä koskaan mitään ongelmaa oo ollu...:mad:
 

Yhteistyössä