Jo on kumma! Mitä olisit tehnyt tilallani?

Olin eräissä illanistujaisissa jo jokunen aika sitten ja kaikki meni mallikkaasti kunnes yhtäkkiä kaikki alkoivat tosi ilkeiksi mulle ja suorastaan vattuilivat kaikesta. Jonkun aikaa meni kunnes syykin selvisi: yksi vieraista oli väittänyt että on joutunut olemaan fysiterapiassa kaksi vuotta koska minä olen ajanut sen päälle! :eek: Siis mitä vattua? Mulla ei ole edes ajokorttia saati autoa ja en todellakaan ole mitään tällaista tehnyt!! |O

Tästä syntyi oikein kiivas keskustelu kun vieraat selkeästi uskoivat tätä jätkää ja syyttivät mua yliajajaksi. Tiedän ton tyypin ja se ei todellakaan missään hoidossa ole ollut ja tietää valehtelevansa. Paikalla ollut poliisivieras sanoi vievänsä asian eteenpäin ja siihen tämä vieras että joo viedään. Sanoin että kai sulla nyt on sitten näyttää jotain papereita siitä fysioterapiasta niin hän vaan että ei kai niistä mitään papereita saa. Siis valehteli silmät suut täyteen ja syytti mua rikoksesta mitä en ole tehnyt vielä poliisille! Sanoi että lähtee asemalle tekemään rikosilmoituksen ja sanoin siihen että lähden mukaan ja homma menee päinvastoin. Hän vastasi, että eihän ne poliisit tiedä onko mitään tapahtunut, joten voi tehdä näin. :eek: |O Luuli sen olevan ihan ok, että tekee valheellisen rikosilmoituksen!

Lopulta homma lähti selviämään ja muutkin alkoivat uskoa että jätkä on keksinyt koko jutun ja siihen tää vaan naureskeli mulle että etkö tajua että oisin voinut tehdä tuon kelle vaan, mahtaa huomenna hävettää! Siis mua vai, miksiköhän?

Jotkut vieraista jäivät uskomaan tätä jätkää ja pitävät mua nyt rikollisena ja osa oli taas mun puolella. Mitä mun ois pitänyt tehdä? Eikö ole jo jonkunlainen rikos pilata toisen ihmisen maine syyttämällä rikoksista mitä ei ole tehnyt? Olin kuin henkisesti raiskattu tän tilanteen jälkeen niin kamalaa se oli! Mikä tuota jätkää vaivaa ja mitä tuollaisille voi tehdä?
 
3.10. Kunnianloukkausrikokset

Herjausta ja solvausta koskevat yli 100-vuotiaat säännökset korvattiin kunnianloukkausta ja törkeää kunnianloukkausta koskevilla säännöksillä.

Kunnianloukkausta on uuden lain mukaan valheellisen tiedon tai vihjauksen esittäminen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa. Kunnianloukkaus voi toteutua myös niin, että toista halvennetaan muulla tavoin. Kunnianloukkauksesta on tuomittava sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Kunnianloukkauksena ei kuitenkaan pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä taikka tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkaus on lain mukaan törkeä, jos rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa. Törkeässä kunnianloukkauksessa rikoksentekijä on tuomittava sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
3.11. Lait ja ohjeet
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möhökampela:
Mä marssisin törkeesti poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen.

Kun isommalle porukalle tuollaista kakkaa jauhaa niin se on rangaistava teko.
Tää kyllä kävi mielessä ja meinasin jo mennä, mutta jäi menemättä. Olin ihan rikki tuolloin ja vieläkin askarruttaa. Oikeasti jotain vapaa-aikakiusaamista tuollainen! Toi kunnianloukkaus varmaan täyttyy!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Varmaan ajanut sen päälle :saint:

:attn:
Joo kerran siitä on jo syytetty niin samantien voisi sitten oikeestikin ajaa.

Taitaa kaverilla olla jonkin sortin menttaalipropleemaa, ei kukaan täysissä järjen voimissa ala tuollaisia sepustamaan.
Tätä minäkin mietin, että taitaa olla sairas ihminen kyseessä! Esitti vielä kaveria sen jälkeen!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Alkuperäinen kirjoittaja Möhökampela:
Mä marssisin törkeesti poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen.

Kun isommalle porukalle tuollaista kakkaa jauhaa niin se on rangaistava teko.
Tää kyllä kävi mielessä ja meinasin jo mennä, mutta jäi menemättä. Olin ihan rikki tuolloin ja vieläkin askarruttaa. Oikeasti jotain vapaa-aikakiusaamista tuollainen! Toi kunnianloukkaus varmaan täyttyy!
Ehdottomasti poliisin juttusille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipeät Kurotut Melonit:
On kyllä aivan käsittämätön tapaus.
Onneks siel oli poliisi paikalla, niin saat siitä hyvän todistajan jos asian viet eteenpäin.
Tuo on totta ja poliisi pitikin oikein kunnon rähinän tuolle jätkälle, en kuullut kaikkea mutta sakoista ainakin puhui ja heitti sen juomat maahan. Onneksi oli mun puolella loppujen lopuksi!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipeät Kurotut Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Huomaamaton:
Kyllä mä tekisin rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Periaatteella 'niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan'.
Näinpä.
Varsinkin kun osa porukasta jäi siihen uskoon, et oot yliajaja.
Sehän tässä eniten harmittaakin! Ja eihän sitä tiedä kelle kaikille ja mitä phaskaa tuo on jauhanut muualla!

 
päätön
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
no jo on pimee tyyppi :eek: oliko sillä sua jotain vastaan, vai miten se tollasta keksi?
En tunne tyyppiä sen kummemmin, mutta kerran en lähtenyt sen tarjoamille jatkoille, niin oisko suuttunut siitä..?

:/
no justiin meinasin kysyä että ootko antanu pakit tyypille.
se on sitä kateellisten panettelua :attn:
 

Yhteistyössä