****Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä**** vol II

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan kaikki joilla oman nyytin saaminen on kestänyt syystä tai toisesta pidempään, mutta joilla toiveet on silti korkealla.




18.1.2011 Keskiviikko




Iloksi - 28v.............esikoinen...............yv 6

MarZ - 28v.............esikoinen...............aloitettu 12/05 - Endometrioosia

Selmari..................toinen haaveissa.....yv 3 - PCO

Imoen - 32v...........toinen haaveissa.....yv 3

NoBlood.................esikoinen...............yv 2

Miipeli - 25v...........esikoinen................aloitettu 12/08

Kuu-mami - 32v......toinen haaveissa......yk 33

Tinttu - 24v...........toinen haaveissa......aloitettu 07/09

Jessie82 - 28v........esikoinen.................yk 19

Babies - 26v...........esikoinen................yv 1,5

Tunturihilla - 22v.....esikoinen................yv 2/yk 8 - Epäs. kierto, PCO-maiset munarjat, ei selkeä PCO

tinker_ - 22v..........toinen haaveissa.......yk 14 - Vasen munajohdin tukossa, molemmat tod. näk. vaurioituneina

macy gray - 30v.....toinen haaveissa.......yk 14 - PCO

Haaveilija 82 - 28v...esikoinen.................yk13 - siittiöiden liikkuvuus on alentunut ja sperman hedelmöittämiskyky on lievästi alentunut. Lisäksi endometrioosia

Undercovergirl - 26v.esikoinen.................yk 11

Elinah84 - 26v.........toinen haaveissa.......yk 11

Kamomilla-81 - 29v..toinen haaveissa........yk 10

Johnu - 30v............neljäs haaveissa........yk 10

Nefertar - 22v.........esikoinen.................yk 10

Iita83 - 26v............toinen haaveissa........yk 9

tttinde- - 19v.........esikoinen..................yk 9

Nennu - 21v...........toinen haaveissa........yk 8

NePPis85 - 25v.......toinen haaveissa.........yk 8

Sameoldsong - 19v..esikoinen...................yk 8

Lilianne..................neljäs haaveissa.........yk 8

Ninnuski.................kolmas haaveissa........yk 8

Sirususanna..........................................yk 9 - Clomit yk 3, Selittämätöntä lapsettomuutta

Mamakone - 33v......viides haaveissa.........yk 5 - Sterilisoitu, toiveissa purku




PLUSSANNEET
Minsku - YK 33
Aijaa.com - Onko?? - 6731539.jpg
Aijaa.com - Onko?? - 6731540.jpg

Lily-Jane - YK 11
Aijaa.com - 6908893.jpg

Manzu - YK 11

heinäneito - YK 15
Aijaa.com - 7207098.jpg

Raphaella - YK 10
Aijaa.com - 7219647.jpg
Aijaa.com - 7227701.jpg

marmariini - YV 2

taiska87 – YV 2/clomit YK 2

Vaniljainen - YK 13
Aijaa.com - 7325259.jpg
Aijaa.com - 7325261.jpg



TAUSTAILIJAT
Manuliina ja Amalia Armas viettävät hengähdystaukoa!
 
Kiitos Miipeli! Minulle tämä ketju on ainakin ollut tosi tärkeä apu jaksamisessa. Kiva, että jatkoit sen ylläpitämistä! On tehnyt hyvää huomata, että muillakin on samanlaisia ajatuksia eikä olekaan ainut tässä tilanteessa oleva, vaikka omassa lähipiirissä onkin vaan noita pömppämahoja =)

ON: piinapäivät ja ihan mahdottoman väsynyt aamusta iltaan olen ollut koko viikon. Ehkä jotain vihlontaa mahalla jos oikein kuvittelee :LOL: Se vikahan tässä vaan on, että KUVITTELEE, vaikka kuinka aikoisi pitää odotukset nollassa :headwall: Lämmöt on ainakin vielä 37. Voi olispa nyt meidän vuoro! Ja jos ei ole, niin koira laitetaan tilaukseen. Olisi sitten vähän erilainen vauva talossa toukokun alussa :D

kp 27/24-31 yk 13
 
Viimeksi muokattu:
Taustalta on nyt pakko tulla tänne purkautumaan ku ei viitti taas koko maailmaa ahdistaa omilla ongelmilla:| Vittu ku vituttaa!!,noin suoraan sanoen! Siis miten ihmeessä on mahdollista että ei mee paria viikkoa enempää ettei kuulis aina vaan uusia raskautumisuutisia?! Oikeesti just tossa pari vkoo sitte kuulin, tänään tippu toinen pommi...Noh, pari viikkoo taas eteenpäin ni josko taas sais sydän yhden syvän viillon lisää...:'( Vaikka siis mä olen nyt ihan kohtalaisesti pystyny unohtamaan päivien laskemiset ja muut humputukset ja olemaan "stressaamatta", ni kyllä se tilanne ku kuulee jonkun toisen taas raskautuneen, ottaa vähän pirun koville. Aina, ja ihan sama oliko kuin läheinen tai kaukainen tuttu. Joka kerta tuntee sydämen hypähtävän kurkkuun, ja melkeen kyynelten kihoovan silmiin...Ja silti siinä on koko ajan pakko hymyillä ja esittää onnellista toisen puolesta. Mä alan olla oikeesti niin väsyny tähän että aina vaan ne muut raskautuu ja meillä ei onnistu ikinä...:(
 
Haaveilija 82 Täällä ollaan kp 25/29? ja kun kävin lukemassa noita oireita mitä muilla on ollu raskautuessaan, niin huhheijaa :D kyllä alko oireita satelemaan.. Toivotaan parasta =)

Manuliina :hug: Koita sinnitellä.. Ei se helppoa ole, tiedän.

Me käytiin vihdoin ja viimein hakemassa purkit ja ohjeet miehen siemennesteanalyysiin.. Ja utelemassa yksityisen hintoja mun neljään testiin.. meneehän sinne lähemmäs 300€ :whistle: Mutta en kyllä jaksais odotella kunnallisella...
 
Taustalta on nyt pakko tulla tänne purkautumaan ku ei viitti taas koko maailmaa ahdistaa omilla ongelmilla:| Vittu ku vituttaa!!,noin suoraan sanoen! Siis miten ihmeessä on mahdollista että ei mee paria viikkoa enempää ettei kuulis aina vaan uusia raskautumisuutisia?! Oikeesti just tossa pari vkoo sitte kuulin, tänään tippu toinen pommi...Noh, pari viikkoo taas eteenpäin ni josko taas sais sydän yhden syvän viillon lisää...:'( Vaikka siis mä olen nyt ihan kohtalaisesti pystyny unohtamaan päivien laskemiset ja muut humputukset ja olemaan "stressaamatta", ni kyllä se tilanne ku kuulee jonkun toisen taas raskautuneen, ottaa vähän pirun koville. Aina, ja ihan sama oliko kuin läheinen tai kaukainen tuttu. Joka kerta tuntee sydämen hypähtävän kurkkuun, ja melkeen kyynelten kihoovan silmiin...Ja silti siinä on koko ajan pakko hymyillä ja esittää onnellista toisen puolesta. Mä alan olla oikeesti niin väsyny tähän että aina vaan ne muut raskautuu ja meillä ei onnistu ikinä...:(
En ole tänne pinoon aiemmin kirjoitellut, mutta tulin lueskelleeksi ja tämä osui niin syvälle itseeni!
Viimeisen vuoden sisällä on tullut ihan liian monet vauva uutiset kuultua! Juuri ennen joulua pikkusiskoni ilmoitti, että minusta tulee täti. Tuntuu ihan kamalalta, että olen näin suunnattoman katkera omalle siskolleni. Mutta siis miten on ihan oikeasti mahdollista, että 17 vuotias sisareni jatkuvasta ehkäisystä huolimatta on raskaana, kun taas minä turhaan yli kolme vuotta yrittäneenä saan vain katsella vierestä? :'(
 
Täytyypä korkata tää uus hieno pino :) Täällä on ihmetelty ja toisaalta ollaan innoissaan koska tänään mulla tuli hiukan rusehtavaa verta pikkareihin, ja sen jälkeen sitä ei oo nähty. mutta tosiaan luulen et menkat sieltä on tulossa ja mikä parasta siinä niin kierto on lyhyt! :) huomenna testaan sillä 10miu ja jos ei näytä mittään niin se oli sitten siinä, mutta mieli jokseenkin hyvä juuri edellämainitusta syystä :) hullunhommaa tämä...;)
 
Viimeksi muokattu:
alkaa näyttää jo ihan hyvältä toi etusivu, kun noita plussanneita on noin paljon <3 kyllä me muutkin täältä perässä tullaan!

omaa napaa: eilen alotin oviksen tikuttelun, vapaapäivinä ja iltavuoropäivinä aattelin tehdä ennen yhtätoista ja aamuvuoropäivinä sit heti kun kotiin pääsen, eli kolmen jälkeen... vaikka siinä ohjeessa lukeekin, että samaan aikaan pitäis jokapäivä tehdä, niin käytännössä ihan mahdoton toteuttaa :/ ja sit ajattelin ostaa näitä: Digitaalinen Clearblue-ovulaatiotesti
 
manuliina tuo on niin tuttua. koita jaksaa, voimahali :hug:

pieni purkaus, mutta kiukuttaa niin kovin:
ystävä, joka vauvanyrityksen aloitti kuukausi sitten, avautui sitten että tietää miten paljon sattuu kun ei tärppää, hän kun oli vauvakuumetta potenut jo vuosia ja se on kuulema sama asia (vaikka ehkäisy siis heillä oli käytössä) ja sitten totesi että ainahan me voidaan adoptoida, joten ei siinä menetä mitään jos ei tärppää.
sitten vielä kun sanoin että vauvojen näkeminen on tosi raskasta nyt, sanoipa hän että itse toivoo etten aina ajattele näin katkerasti, vaan innostun kovasti kun hän raskautuu.
kerroin etten vaan oikein viihdy vauvaperheiden seurassa nyt,johon hän että ihan miten vaan, jos tämä miusta hyvältä tuntuu. yritin kertoa että ei tämä vauvaperheistä eristäytyminen tunnu hyvältä vaan ainoastaan vähemmän kamalalta kuin se vauvojen näkeminen... miksei ystävät voi ymmärtää. :kieh: hetken ajan ajattelin että toivottavasti heillä vauvan saaminen kestää oikein kauan :ashamed:eek:len kamala, tiietään, enkä saisi sanoa tuota ääneen.

kiitos kuiteskin uudesta pinosta miipeli :)

täällä suunnilleen viikko oviksesta, nyt vaan kootaan itseään menkkojen alkuun...
 
Manuliina, Bloody end ja tunturihilla Tuo on liian tuttu tunne! Ajattelin jo ilmottaa jossain facebookin sivuilla, että "raskausilmoitukset tekstiviestillä kiitos, senkin pässit" :LOL: Tyydyttävä ajatus...." Vähän" sairas ajatusmaailma täällä siis... Sain kyllä pikkuopetuksen kun oikein itkin yhtä ystävien raskausuutista ja kuulinkin myöhemmin, et he olivat raskautuneet kolmannesta inseminaatiosta, sillon hävetti. Sanoinkin silloin heille, että kieltämättä eka ajatus uutisen jälkeen ei ollut iloinen,
mutta he toki sen itsekin läpikäyneenä ymmärsivät. Joo, tuosta adoptiosta voi puhua tuohon sävyyn niin kauan kun se ei ole oikeasti ainoa vaihtoehto saada vauva. Vaikka ihan hyvä vaihtoehto onkin, niin ei se nyt ole sama asia ainakaan tässä vaiheessa! Niin ja olen myös estänyt sellaisten facebook uutiset, jotka aina jauhaa jotain lapsistaan, useimmiten valittaa. :ashamed: Että niin terveellä pohjalla tää mun homma...

Babies Varmaan on hoito sujuvampaa yksityisellä, kieltämättä täs onollut pitkä aika odotella ensin julkiselle tk-lääkärille 1 kk, siten nuo ekat tutkimukset joulukuun puolivälissä ja nyt odotetaa aikaa keskussairaalaan. Varmasti nopeampaa noin!

tinnttu Toivottavasti nyt tärppää, mutta jos ei niin kerro sitten tosta cb:n testistä, montako kertaa sillä voi testata ja hinta? Vaikuttaa hyvälle!

Selmarille plussatuulia!

ON: edelleen piinapäivät ja ihan hermona. Viimeksi syyskuussa ollut näin pitkä kierto. Toiveet pyörii päässä koko ajan. Kävin jo lukemassa tota oirepinoa, mitä en ole kyllä ennen tehny. Tänään lämmöt 37,1, eli nousussa. Se alkuviikon väsymys meni ohi, mahassa ei tuntemuksia (yleensä endo ilmoittaa itsestään ennen menkkoja), ihme unia olen nähnyt (siitä Putouksen munamiehestä :rolleyes:) ja oon heränny useana iltana vähän nukkumaan menon jälkeen paleluun, vaikkei yhtään kipeä olo olekaan. Yritän tsempata koko ajan, et nyt ei saa ajatella hulluja, ettei taas tipu korkealta ja kovaa :headwall:

kp 28 (keskimäärin olleet 27) /24-31
 
Tunturihilla I feel you. Tympii toi "Ainahan te voitte adoptoida" kommentti.. Ihan ku niitä pikkuisia sais sitte vaan tilattua pikasesti jostain jos ei itse onnistu. Voihan sitä adoptoida, mutta on seki aika raskas ja pitkä prosessi..

Haaveilija 82 En voi suositella sinne oirepinoon kurkkimista :D Tein sen virheen ja oireita pukkaa..

Mieli tekis ottaa muutama saunasiideri tänään, mutta jos teen r-testin, niin näkyykö siinä tässä kohtaa vielä mitään? Ja vielä tälleen iltasella..
 
Babiesmie ajattelin kyl ottaa 2 siideriä, koska oon niin pessimisti-mielialalla etten kuitenkaan ole raskaana, ja toiseks, eikai se pieni määrä vaikuta vielä viikko oviksesta mitenkään radikaalisti? ...tai no, tämän kommentin jälkeen tulee varmaan vastalauseita että tietenkin vaikuttaa ja etkö välitä lapsestas, mutta siihen voikin vastata että mistä lapsesta. se oliskin moukan tuuria, kun ei tärppää niin millään mutta just sillä kerralla sitten :D

voi huokaus, haluaisin niin kovasti lapsen :heart: kyselen itteltäni päivittäin että miksi? ihanku se siitä hellittäisi tämä kuume... :|

Haaveilija82 Oon niin samoilla linjoilla. Tekstarit olis kivempia vauvauutisista, ja noilla jotka valittaa lapsistaan jokapäivä, on vaan tärppi käynyt liian helpolla!! Tottakai sitä väsyy, mut aina negatiivista. Huhhuijaa. Miulla on yks fb-kaveri joka päivittää sellasia "laps hoitoon taas 9-16 ja omaa aikaa" siis joka päivä, työtön ihminen. :kieh: sitä kun ei ite muuta haluaisikaan, kun elää ihan tavallista arkea sen oman lapsen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Haaveilija82 Tsemppiä piinapäiviin;) Täällä ollaan aika samoissa tunnelmissa vaikka en kovin olekaan oireitani seuraillut. Mutta siis alkuviikolla pitäs alkaa jos alkaa.

Babies Vaikka hinnat onki kalliimmat ni mä kyllä turvauduin heti yksityiseen ja kaikki testit tuli tehtyä molemmille parissa kuukaudessa. Tai no ei ite testeihin menny niin kauaa mut esim. niitä simppatestin tuloksia saikin sit ootella pari viikkoa: /

ON: tämä mun kroppani heittää nyt ihan jotain outoja juttuja taas kehiin!:kieh: Tänään kävin vessassa ja pyyhkiessäni tuli ihan kirkasta verta parin pyyhkäsyn verran paperiin. Tämä siis joskus ehkä viiden maissa, sen jälkeen ei oo taas ollu/tullu mitään!:confused: Mitäs kummaa...Meinaan yleensä menkat ilmottelee lähestymisestään lähinnä ruskehtavalla tuhruilulla, tommosta kirkasta verta ei oo vielä koskaan tullu...Tietysti eka ajatus oli että ahaa, menkat alko etuajassa, mut ku ei sen jälkeen oo vielä ainakaan tullu mitään ni tuskin ne ainakaan ihan vielä alko. Toisena ajatuksena sitte orastava toivo siitä että oliskin tärpänny ja tää olis jotain kiinnittymisvuotoa tai vastaavaa. Voi kun tietäis, ja voi kun osais olla takertumatta jokaiseen pikkutuhruun:ashamed: Nyt siis täällä menossa kp 25/25-31, viime kierrot ollu 27. Voehan nakki, ei taas auta ku oottaa ja ihmetellä:popcorn:

Ainiin, ja mut voi laittaa takas listoille, suotta mä taustalla olen ku kuitenkin täällä käyn jatkuvasti teijän juttuja lukemassa...Eli ikä 29v., esikoinen haaveissa ja semmoset kohta 1,5vuotta koitettu saada tulosta aikaseks. Kiitos päivittäjälle:)
 
Viimeksi muokattu:
Manuliina ja muut joita tällä hetkellä ahdistaa "pommien" kuulemiset, samaa tautia on mullakin. Vlillä ne satuttaa enemmän toisinaan vähän vähemmän. Muistan ikuisesti kun yhdessä työpaikassani tavallisessa palaverissa hyvä työkaverini ilmoitti olevansa raskaana. En pystynyt keskittymään loppupalaverrin vaan pidättelin itkua. En osannut onnitella muiden mukana, mutta myöhemmin koitin jotain sanoa hälle, että onnistuittekin sitten. He kun meinas jo lähteä tutkimuksiin en muista mistä syystä, mutta ennen kun kerkes sinne niin raskautuivat. Onhan se kurjaa ajatella, että ensimmäinen ajatus toisen raskaudesta ei ole aina onnellinen :/

BloodyEnd, tervetuloa pinoomme :)

Tunturihilla: Ikävää tuo kun ystävät ei pysty ymmärtämään tätä tuskaa :( Ei tämmöstä kukaan muu voi ymmärtää kuin saman kokenut ja silti jokainen kokee vielä omalla tavallaan surun, epätoivon ja tuskan. Toisilla se tulee aiemmin, myöhemmin, kovemmin tai vielä kovemmin.

Nykyään onneks monet ilmottaa raskaudesta Facebuukissa, voi rauhassa sit sulatella ja onnitella sit jos siltä tuntuu. Joskus jäänyt myös onnittelematta.....

Babies ja Haaveilija: Mäkään en suosittele oirepinoa ;) No joo, itekin siellä aina kierron loppupuolella pyörin ja nostattaahan se turhaan omalla kohdalla toiveita. Ens viikon varmaan siellä kuitenkin taas pyörin ja tutkin itseäni vaikka ei pitänyt.

Babies: Mikä kp sulla oli kun testasit? Nega on kyllä aina ikävä kokemus, oli se sitten ovis tai raskaustestissä, tai vaikka tietäisi että sen on tehnyt liian aikaisin niin siltihän se aina kirpasee :hug:

Mekin mentiin suoraan ykstyiselle tutkimuksiin, en edes harkinnut kunnallista. Mielettömän nopeasti meni siis tutkimukset ja yks inssi tehtiin, josta nega.

Mitähän omasta navasta... Odottelen vaan tuomio päivää, johon vielä viikko. Tää viikko meni onneks tosi nopsaan ja päivät on niin pitkiä ja hektisiä että onneks vaan iltasin kerkee ajattelemaan raskaushaaveita. Tosin nyt jotenkin jäänyt kuumeilut taka-alalle ja kouluasiat on päälimmäisenä, siellä kun nyt on meneillä kaikenlaista. Parempi tietysti näin. Ens kuussa sitten käyn gynellä, joka tietää endometrioosista enemmän.

Sanoinko mä jo niistä tutkimusten tuloksista, jotka tilasin itelleni vasta nyt???? Niissä tuli ilmi, että torvet oli auki, endoa ei näkyvillä (ultrassa) ja munasarjat toimivat. Ja molemmilla puolilla oli sillon follikkelit. Joten tämän mukaan (siis vuonna 2008) mussa ei kai mitään fyysistä vikaa ollut??!! Mikä on tavallaan helpottava tieto, mutta sitten kuuluu kysymys, miksi sitten EN ole raskautunut kertaakaan???
 
Manuliina Joo, niin mekin miehen kanssa todettiin, että makso mitä makso, tämä homma selvitetään.. Ja peukut on pystyssä josko vaikka oliskin tärpänny :)

Jännä miten täällä sitä toivoo plussaa teille puoltuntemattomille ihmisille, mutta jos joku lähipiiristä raskautuu, niin itkuksihan se menee : / Ja kun tässä kaupungissa on jokaikinen vastaantuleva nainen raskaana tai pienen vauvan kanssa.. (Tai siltä se ainaki tuntuu).

Marz Kiertopäivä oli 26/29-?.. Lähinnä siks testailin kun tosiaan meinasin muutaman saunasiiderin ottaa.. Että josko vaikka oliskii näkyvissä jotain jo.. Mut ei. Enkä sit ottanu ku yhen vaa, meni jotenki maku kaikkeen taas, blaah. Oirepinoa kun on lueskellu ja toivo taas heräsi. Vaikkei pitäny.

Eli endoa ei oo munasarjoissa mut mites muualla? Minun suurin pelko on just toi että mitään vikaa ei löydy, mutta raskaaksi ei tule... Mitä sitä sitten tekee?

Muttajoo, pakko lähteä touhuumaan jotain.. Jospa sitä pystyis välillä ajattelemaan jotain muuta :)
 
Tulin korkkaamaan uuden pinon, kiitos Miipeli!

Tuosta katkeruudesta, tuntuu että se vaan kasvaa kuukausi kuukaudelta. Mä en pidä enää yhteyttä juuri kehenkään ystäviini, kun kaikilla pieniä lapsia. :ashamed: Mutta sain kyllä minäkin opetuksen. Olin tosi kateellinen työkaverille, jonka lapsi syntyi samaan aikaan kun mun lapsi olisi syntynyt jos ei olisi mennyt kesken. Eilen oli sen työkaverin lapsen hautajaiset. :'( Että siihen verrattuna pääsin suht helpolla.
 
Kiitos Miipeli uudesta ketjusta!

Tunturihillalle vielä kiitos niistä vitamiinivinkeistä. Tuolla pohditte uskaltaako sitä siideriä ottaa niin tilapäinen alkoholinkäyttö ennen kuin tietää olevansa raskaana ei yleensä aiheuta ongelmia koska sikiö alkaa kehittyä vasta kun kuukautiset on jääny pois ja ihan alkuvaiheessa oli muistaakseni niin että jos nyt sattuu käymään niin että joku solu/osa tuhoutuu niin se korvautuu heti uudella. Toki sitä alkoholia kannattaa välttää mutta en usko että muutamalla siiderillä mitään vaikutusta on. Eri asia jos joka päivä ottais tms.

Täällä alkoi sitten yk 11. :headwall: Menkat suvaitsi saapua kunnolla viime yönä. Siihen asti kesti sitä ihan minimaalista tuhrua ja nyt vuotaakin sitten ihan kunnolla ja kivut sitä mukaa :kieh: Nyt en siis kyllä voi uskoa mihinkään oireisiin kun tää kroppa on ihan seko. Tänään kaupassa käydessä tuli ihan hirveet kivut ja maha meni sekasin niin että piti juosta äkkiä kotiin vessaan. Siinä sit pyyhkiessä tuli sellanen pieni verinen möykky :confused: en tiiä mitä lie ollut, muuten ihan normimenkoilta tuntuu. No onneksi ehdin jo asennoitua että menkat sieltä tulee vaikka ainahan sitä toivoo ettei tulis ja luojan kiitos etten uutta testiä mennyt tekemään.

Tsemppiä kaikille piinailuun ja odotteluun! Toivottavasti lupaavat oireet tuottaisivat tulosta.
 
Manuliina tsemppiä piinapäiviin! Olispa nuo raskausoireet niin yksiseliteisiä, ettei tartteis turhia kuvitella! Ja olisipa se nyt kiinnittymisvuotoa!!! On se ihmeellinen asia tämä lapsen saaminen, kun jaksaa pettyä kerta toisensa jälkeen ja silti pienikin asia nostaa toiveet korkealle. Ei taida kovin moni muu asia olla sellainen?

Babies ei se yks siideri tossa vaiheessa mitään varmaan haittaa. Tää yrityksen venyminen on muuten ärsyttävää siinäkin mielessä, että puolet kuusta välttää aina kaikenlaista. Itselläkin käynyt niin, että on ollu piinapivät ja niskat ihan jumissa ja on sitten kärvistelly raskaustoiveissaan ilman särkylääkettä monta yötä. Vähän on sit turhauttanut tädin tulo :headwall:

Marz Olikos teillä miehen tutkimukset ihan ok? Nuo sunhan vaikuttaa ihan erinomaisilta! Kyllä itselläkin on tullut mieleen se yksityiselle lähtö, kun tässä on odoteltu jo ihan tarpeeksi. Ja varmaan mennäänkin jos jono on kovin pitkä, mut kuitenkin noilla simpoilla pieniä luomuonnistumisen toiveitakin on, niin ajateltiin, että yritetään nyt niin kauan luomuna kun kutsu tulee, jos vaikka tärppäisikin.

nefertar Tyhmä täti!!! :hug:

Minä kyllästyin oireiden kehittelyyn ja testasin eilen. Tulos ei ylitä uutiskynnystä, negahan se oli. Onneks eilen oli tosi kiireinen päivä, niin ei ehtinyt sitä niin vatvomaan. Nyt vaan toivon et täti tulisi ja pääsisi uuteen kiertoon. Tänää vielä lämmöt 37, eli ei ala tänäänkään, blaah...

kp 30 / 24-31 (Viimeks näin pitkä kierto ollut toukokuussa!)
 
Hei kaikki keitä tuttujen vauvauutiset ahdistaa, samoilla linjoilla ollaan täälläkin.. Kateus ja katkeruus on kaksi todella kamalaa tunnetta mutta milläs niitäkään estät..?
Mulla kans kokemuksia noista ketkä raskautuu heti ja sitten Facebookissa valitetaan että voi kun tän vois ottaa vielä takaisin ja valivali. Niitten lukeminen kyllä ärsyttää kovasti.
Olen saanut myös tukea vauvansaaneilta ystäviltä, siis sellaista tukea mitä en olisi koskaan odottanut. Toinen sanoi että hänestä tuntuu pahalta kun meidän yritys ei oikein onnistu ja heillä kävi niin helposti. Toinen liikuttui melkein kyyneliin kun kyseli kauanko on yritetty ja kuuli surkean vastauksen että tuulimunan jälkeen 6kk, yhteensä yli vuosi.. Vaikka he eivät voi ymmärtää tätä tuskaa niin yrittävät ainakin, näistä ystävistä olen onnellinen. Muistakaa nyt tekin muruset että niillä jotka ei joudu odotteleen plussatuulia kovin pitkään, eivät voi tätä ymmärtää mutta siksihän on näitä pinoja että tänne voi tulla purkamaan tuntonsa ja täällä ymmärretään. Mulle on ainakin ollut tosi suuri apu saada ja antaa vertaistukea, vaikka olo vieläkään ole kovin hyvä niin on se jo parempi. :heart:
 
Babies: Ultralla ei näe missä kaikkialla endometrioosia on, mutta sillä hetkellä ei ollut munasarjoissa. Nythän tilanne voi jo olla ihan toinen.

Nefertar: Pahoittelut menkoista :hug: Mulla kanssa tuli joskus kauan sitten joku pieni möykky, sillon oli menkat joitain päiviä myöhässä ja kivut oli kovemmat (en muista oliko vuoto runsaampaa), pidin sitä sellasena erittäin varhaisena keskenmenona. Mutta saattohan se olla muutakin.

Haaveilija: Joo miehen tulokset oli erittäin hyvät! :)
 
Tyhmä minä! Luulis sitä 1,5v.:n ja noin 20 epäonnistumisen jälkeen oppineen ettei koskaan kannata uskoa mitään oireita. Mitään ei kuitenkaan koskaan tapahdu:'( Eli täällä menossa kp1/25-31... Nyt tää kierto on taukoa clomeista, vaikka en ehtiny niitä syödäkään ku ton viime kierron. Mut kuitenki haluun nyt paussin jo tähä rakoon, mulle tuli tosi kova itkuisuus viimeks, en tiiä johtuko niistä vai ihan yleisesti tästä kaikesta pettymisen määrästä. Tää kierto siis "luomuillaan" ja ens kuussa sit taas katon jos jaksan niitä alkaa napsia... Turhaa kai sekin on, pumpata nyt ittensä täyteen kaikenmaailman hormoneja kunnei niistä kerran mitää hyötyä ole. Hmph.

Koitan täältä taas nousta...
 
Manuliina :hug: Yritän tässä asennoitua tuohon samaan koitokseen.. Nyt tuntuu siltä että hetkenä minä hyvänsä. arg.

Tuli tuossa mieleen että onko teillä minkäänlaista tietoa siitä miten mielialalääkkeet vaikuttaa miehen simppojen laatuun? Tokihan tämäkin on sellanen asia minkä lääkärikin meille kertoo kun sinne mennään.. Mutta jos jollain nyt sattuu olemaan kokemusta :)

Niin ja voisko sille syöttää jotain tiettyjä vitamiineja, jotka auttais asiaa? :)
 
babiesmiehelle pätee aika pitkälti samat kuin naiselle, e-vitamiini voi olla hyödyksi vaikka markkinoidaan "naisten vitamiinina", samoin foolihappo, ja d-vitamiinia kannattais kaikkien syödä syksystä kevääseen ainakin joku 20mikrog. :)
 

Yhteistyössä