jo yksi lapsi hoitojen avulla

Hei, kyselisin niiltä joilla on jo onnistuneesti ainakin se yksi lapsi hoitojen avustuksella, miten kauan on viennyt aikaa seuraavan lapsen kohdalla jos on ollut käytössä hoitoja. Onko raskaaksi tuleminen ollut helpompaa vai vaikeampaa toisella kerralla ja paljonko on sisarusten ikäero.
 
DG
Ensimmäisestä oli vuosien hoidot,
toinen tärppäsi ns. itsestään ja kesti 3kk aloituksesta.

Sanoivat äitiyspolilla, että on yleistä että toinen tulee näin nopeasti vaikka ensimmäisen kanssa on ollut vaikeuksia.

Ai niin, ikäero tulee olemaan 1v 3kk<br><br>
 
Kiikeri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 14:33 Tiikeri kirjoitti:
Ensimmäisestä oli vuosien hoidot,
toinen tärppäsi ns. itsestään ja kesti 3kk aloituksesta.

Sanoivat äitiyspolilla, että on yleistä että toinen tulee näin nopeasti vaikka ensimmäisen kanssa on ollut vaikeuksia.

Ai niin, ikäero tulee olemaan 1v 3kk
Anteeks, mutta miten olette suoraan päässeet takaisin hoitoihin???
 
kahden äiti
ensimmäisen lapsemme saimme hoidoilla ja kun aloimme toista yrittämään pelkäsin että taas kestää 3vuotta(niinkuin ennen esikoista)ennenkuin tuun raskaaksi.no heti imetyksen loputtua ja kun kuukautiset alkoivat kerkesimme yrittää varmaan noin 3kk ja seuraava lapsemme sai alkunsa luonnollisesti.kävin kyllä vyöhyketerapeutilla ja just sen jälkeen tulin raskaaksi joten siitäkin oli varmasti apua.näille lapsillemme tuli ikäeroa 2v.taas vauvakuume mutta nyt ei pelota yhtään se etten tulisi raskaaksi kun toinen raskaus alkoi niin helpolla.kuukautisetkin olivat aivan erillaiset esikoisen syntymän jälkeen...tarvin tamppoonin lisäksi siteenkin varalta kun verta tuli niin kamalasti :D .enne esikoista pärjäsin koko kuukautisten ajan pelkällä pikkuhousunsuojalla.sekin oli outoa.ehkä oon ollut liian laiha(en oo kyllä paljo kummempi nytkään)ja sehän voi myös vaikuttaa raskaaksituloon ja varmaan nuihin menkkoihinkin.tuosta kysymyksestä vielä.mulla on yksi kaverikin jotka odottivat esikoistaan monta vuotta ja menivät jo tutkimuksiinkin mutta sitten raskaus alkoikin luomusti ja sen ekan jälkeen ei oo tarvinu ootella vaan heillä on 4pientä lasta syntynyt aivan peräkkäin =) :heart: :heart:
 
odette harmailee
oon kertonu jo useesti täällä eli meillä ensin kolme tuloksetonta ivf ja sen jälkeen kolme tuloksellista eli meillä kaks poikaa ja tyttö kolmen vuoden ikäeroilla
 
Eka sai alkunsa ekasta pasista ja silloin sanoivat samaa kun kaikille synnyttäneille eli vuosi on hyvä pitää väliä. No vajaa vuoden päästä päästiin kuitenkin taas yrittämään ja kestihän se tovin, ennen kun tärppäsi. Yks km välissä. Nyt odotan toista ivf-lasta rv37+3 ja ikäeroksi tulee 2v11kk. Kaikki 3 hoitokertaa ollaan käyty ja siihen se jääkin. On viel 3 alkiota pakkasessa, mut katellaan....
 
Eka lapsi IVF yksityisellä, toinen lapsi tärppäsi ensimmäisestä PAS:sista kun esikoinen 10 kk, joten ikäeroa 1 v 7 kk. Aloitettiin niin aikaisin, kun oli kuitenkin mielessä että toisen yrittäminen voi viedä aikaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 13:20 Anni77 kirjoitti:
CarnevalGirl ja muut!
Oletteko tarvinneet uuden lähetteen hoitoihin vai riittikö pelkkä oma yhteydenotto?
Julkinen vai yksityinen hoitopaikka?
Kiitos!
En tarttenu lähetettä kun olin kerran jo jonossa Naikkarilla. Soitin vaan, että mites jatko. Tosin sit kun oli jo yksi lapsi niin aina viivytettiin hoitoihin pääsyä verukkeella, että kun teillä on jo yksi niin katotaan sit seuraavasta kierrosta. No ymmärrettävää toisaalta, mut välillä suututti.
 
Hei,


Joku kyseli hoitoihin pääsystä uudestaan. Meillä riitti pelkkä puhelin soitto ja ei ole ollut mitään viivytyksiä vaikka on ennestään yksi lapsi, hoidoilla alkunsa saanut. Ollaan julkisella hoidoissa ja haaveissa olisi kaveri esikoiselle.


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 13:59 CarnevalGirl kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 13:20 Anni77 kirjoitti:
CarnevalGirl ja muut!
Oletteko tarvinneet uuden lähetteen hoitoihin vai riittikö pelkkä oma yhteydenotto?
Julkinen vai yksityinen hoitopaikka?
Kiitos!
En tarttenu lähetettä kun olin kerran jo jonossa Naikkarilla. Soitin vaan, että mites jatko. Tosin sit kun oli jo yksi lapsi niin aina viivytettiin hoitoihin pääsyä verukkeella, että kun teillä on jo yksi niin katotaan sit seuraavasta kierrosta. No ymmärrettävää toisaalta, mut välillä suututti.
Onko se julkinen vai yksityinen hoitopaikka. Itselläni kaksi vuotias lapsi inseminaatiolla ja sanoivat että tarvitsen uuden lähetteen esim. terveyskeskuksen kautta jotta aika voidaan varata siis julkisella puolella kerrottiin näin.
 
Mulla oli aika PHKS:aan kun tulinkin yksityisen avulla nopeasti raskaaksi. Sitten kun raskaus oli jo edennyt niin olin perumassa tuota aikaa, niin olivat jo peruneet sen itse kun olin käynyt siellä äitipolin puolella.
JA sitten sanoivat että tarvii uuden lähetteen seuraavan kertaan vaikka tämä eka lähete jäi tavallaan käyttämättä.
 

Yhteistyössä