Joensuussa hoidoissa olevat

Tuossa Neldreamin kanssa yhteistuumin ajattelimme, että tällainen pino voisi olla kiva olla olemassa, kun meitä nyt on kuitenkin muutamia, jotka käyvät Joensuussa hoidoissa.
Jos sitä täällä sitten jaettaisiin kokemuksia hoidoista, lääkäreistä, yksityisen puolen lääkäriasemista jne. Ei mesottaisi tuolla yleisellä puolella ;) :D

--

Itse siis asun 20km Joensuusta ja käyn hoidoissa Joensuussa. Pääasiallisesti hoitava lääkäri on ollut Ahtola ja hoitaja Luukkainen. Joskus on kohdalle osunut myös hoitajista Surakka. Perjantain inssin teki lainalääkäri Turusta. Spesiaaliksi tilanteen teki se, että kyseessä oli mies :D

Tässä lyhykäisyydessään... :)<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2006 klo 16:57 pietu- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2006 klo 14:28 minä kirjoitti:
Selventäisitkö? :D

JUu,eli me käydään Tikkamäellä hoidoissa.Samainen lääkäri on mullakin ollu(Ahtola),mutta tuo Surakka on yleensä hoitajana.
Meillä yritystä takana kaks vuotta,puoli vuotta hoidoissa oltu.Ekaks kokeiltiin Teroluteilla+clomeilla,sit piikitettiin,nyt olis edessä eka inseminaatio...Pelottaa ihan sairaasti :ashamed: ...
Kirjautuneena yleensä oon,paitsi tälle puolelle(en haluu että minua kukaan "vahingossa" tunnistaisi)
 
Elä suotta pelkää. Ahtola on tosi helläkätinen nainen :) Milloinka sinulla on tarkalleen inssi? Minä perjantaina piipahdin ja oli ensimmäisen kerran mies, joka kyllä veti vähän pitemmän korren kuin Ahtola :D

Surakka vaikuttaa miellyttävältä hoitajalta. Luukkainen oli alkuun mukava, mutta jokin siinä on alkanut tökkimään. Vähän turhan "empaattinen" ja sitten toisinaan kuitenkin sellainen, että läpihuutojuttuna kaikki vaan... :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2006 klo 21:59 pietu- kirjoitti:
Elä suotta pelkää. Ahtola on tosi helläkätinen nainen :) Milloinka sinulla on tarkalleen inssi? Minä perjantaina piipahdin ja oli ensimmäisen kerran mies, joka kyllä veti vähän pitemmän korren kuin Ahtola :D

Surakka vaikuttaa miellyttävältä hoitajalta. Luukkainen oli alkuun mukava, mutta jokin siinä on alkanut tökkimään. Vähän turhan "empaattinen" ja sitten toisinaan kuitenkin sellainen, että läpihuutojuttuna kaikki vaan... :(

jos kirjaudun niin voinko laittaa yv:tä sulle ?Mekin asutaan Joensuun kupeessa,vajaa 20km on kaupunkiin.
 
Hei! Minä olen myös Joensuussa hoidossa. Olen jo pitkään miettinyt kirjoittamista tänne mut en ole uskaltanut,kun aina on se pelko et joku tunnistaisi! Ei se nyt mikään ihan hirveä asia olisi mut jotenkin vaan vähän aristelen. Mulla on ollut lääkäreinä:Ahtola,Korkeela,Vanha-Perttula ja Perheentupa. Hoitajina taas Luukkainen,Surakka ja Purmonen (jos nyt muistin nimen oikein) :) Meillä on yritystä takana useampi vuosi ja hoidoista yksi inssi ja yksi ivf/icsi. Mulla ainakin tähän mennessä kokemukset paikasta ihan positiiviset =)
 
Uuuuh.. sit alkaa jännäilyt :) Itellä ois perjantaina puhelun ottaminen polin suuntaan. Josko ne antaisi ultra-aikaa.. Plussasin ja nyt iskee vähän epävarmuus sitten sen suhteen, että missä vaiheessa yhteys poliin... Viimeksi kävi köpelösti niin ihan sen vuoksi.
 
Siis olet plussannut inssistä? Mahtavaa! Valtavasti onnea sulle :flower: ja otahan ihan rauhallisesti,niin kyllä se pikkuinen siellä pysyy =)
Mitenkä sulle viimeksi kävi sen keskenmenon kanssa? Tuliko se missä vaiheessa? Kyllä ne varmasti sinulle neuvovat perjantaina kun olet sairaalaan päin yhteydessä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 21:16 Eerika kirjoitti:
Siis olet plussannut inssistä? Mahtavaa! Valtavasti onnea sulle :flower: ja otahan ihan rauhallisesti,niin kyllä se pikkuinen siellä pysyy =)
Mitenkä sulle viimeksi kävi sen keskenmenon kanssa? Tuliko se missä vaiheessa? Kyllä ne varmasti sinulle neuvovat perjantaina kun olet sairaalaan päin yhteydessä.
Juu.. plussasin :) Katotaan nyt miten ämmän käy :D

Viimeksi inssistä taisi olla mennyt kolme tai neljä viikkoa, kun meni kesken. Ensin alkoi tuhrulla ja sitten kun jätin Lugesteronit pois niin tuli rajumpi vuoto.

--

Tuli muuten mieleen, että Suinuuta varten annetut ohjeet ovat todellakin sieltä ja syvältä! Alla hieman lyhennettynä (käytännössä osoitteen ja nimien osalta) se, mitä lapussa lukee (lappu on käsin kirjoitettu ja kopioitu):

Spermanäyte

Suinuu Laboratorio
(osoite)

Lähetettä ja ajanvarausta ei tarvita (Korkeela kirjoittanut valmiiksi labraan lähetepohjia) - tulkitsee myös näytteet
Ma-pe ennen puoltapäivää näytteet labraan

Näytteenotto:
3 vrk pidättäytyminen seksistä
näyte esim. lasipurkkiin
säilytys huoneenlämmössä (!!!!!!!!!!)
toimittaminen labraan 2 tunnin sisällä näytteenotosta

Hinta:
Omavastuu 66.72 euroa (!!!!!!!)

--

Tuossa koko ohjeistus. Meille ei siis silloin ensimmäiseen "epäonnistuneeseen" analyysiin annettu purkkia vaan määrättiin lasipurkkiin antamaan näyte. Ja tuo säilytys.. VOI JESSUS! Ja mikä omavastuu?!??! KELA ei korvannut SENTTIÄKÄÄN vaan maksettiin koko lystistä se 111 euroa ja rapiat päälle.

--

Mimmoiset ohjeet muilla Suinuun osalta?
 
Täälläkin ilmoittautuu yksi Joensuussa hoidoissa oleva...tai tällä hetkellä hoitotauolla.

Pietu: Onnittelut plussasta!! :flower:

Eerika: Sinulle lähetän kovasti plussasäteitä ~~~~~
Mikä teillä lapsettomuuden syy?Kuinkas punktio meni? Tuliko millainen saalis? Nyt siirtokin vissiin takana...montako pikkuista etsii sopivaa pesäkoloa seuraavaksi 9kk:ksi?

Kaikki em. hoitajat tuttuja ja lääkäreistä ainoastaan Perheentupaa en ole tavannu. Onks hän uus vakilääkäri? Me on oltu klinikan palveluun tosi tyytyväisiä =) Eipä juuri ystävällisempää kohtelua voisi olla. Mekin asutaan vähän kauempana Joensuusta. Meillä lapsettomuuden syy mun vaikea endo. Ahtola teki Laparoskopian 12/03. Sit meille tehtiin 1.ICSI, 1.PAS, 2.ICSI, 1.PAS kaikki negoja. 3.ICSI keväällä 2005, josta kauan odotettu plussa =) Sen tuloksena meille syntyi ihana pikku prinssi joulukuussa. Itse en uskonu enää onnistumiseen, olin jo täysin orientoitunut adoptioon. Mutta sitten elämä yllätti, kun sitä vähiten osasi odottaa. Onnistuneen siirron teki Vanha-Perttula.


Nyt haaveissa jo pikkukakkonen. Tällä hetkellä popsin Primoluteja tiputteluvuotojen takia. Keväällä olisi tarkoitus kokeilla Pas:a...kaksi pikkuistä hytisee Tikkamäellä pakkasessa. Meillä oli kesällä luomuyllätysraskaus, mutta ikävä kyllä meni kesken. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin elokuussa. Laparoskopian jälkeen ei toiveta luomuraskaudesta annettu.

On tosi kiva nähä täällä porukkaa Joensuun suunnaltakin =)

Onnea teille kaikille hoitoihin!

Hansu =)
 
Moi taas =)

pietu: Minua rupesi kiinnostamaan, että millä hoidolla plussasit? Kattelin tossa Lugesteron viestiketjua ja huomasin että pelkät lugetkin voivat kai auttaa raskautumaan?? Se tuntuu hassulta, että niitä voi ottaa suun kautta tai alakautta. Kummin sul määräys? Mulla kun niitä tuolla kaapissa on, ni jotenki houkuttas ennemmin niitä ottaa ku Primoja. Mut ei kai täs ite passaa vaihella lääkityksiä :p Oon popsinut Primoja nyt yhen kierron...tiputtelua ei ollu kun ihan vähän, joten kai niistä jotain apua on. Pakko kai niit on jatkaa tässäkin kierrossa. Onkohan tääl kellään kokemusta Primolutien aikaan raskautumisesta? Otan niitä kp:nä 15-24.

Hansu
 
Ensimmäisellä kerralla plussasin pelkällä Clomifen + Pregnyl hoidolla inseminaatiossa. Tällä toisella kerralla muutoin sama paketti, mutta ohessa Menopur-pistokset (75iu x 5).
Molemmilla kerroilla inseminaation perään 2 vkoa tukena Lugesteron, mutta annostus toinen. Ensimmäisellä kerralla oli 2x100mg aamuin illoin emättimeen eli 400mg/vrk ja nyt on ollut vain 200mg iltaisin emättimeen.
Tuo, että se laitetaan alapäähän, voi johtua siitä, että limakalvoilta imeytyminen käy nopeampaa.

Minä en ole syönyt Primolutteja. Ihan hoitojen alussa kierron tasaannuttamiseksi ehdin syödä kaksi kiertoa Terolutteja. Sitten määrättiin Diforminit, joiden myötä Terolutit jäi. Diforminit on pitäny kierron ihan ok kuosissa. Miltei aina sen jälkeen se 29 päivää :)
 
harmaana nyt
heips..onnea teille hoitoihin ja raskauksiin, tuttuja nimiä luettelitte! Itse käynyt tikkamäellä hoidoissa mutta siitä jo aikaa, 00-01 inseminaatio ja icsi, 03 pas... hoidoista 2 lasta :heart:
 

Yhteistyössä