Joensuusta äitejä??

--------------------------------------------------------------------------------





Joensuusta äitejä??



Eikö täällä oo todellakaan muita äitejä joensuusta? Uusia kavereita siis kaipailisin kaikkeen
mukavaan, lapsien kaa ja ilman lapsia Ei nuo kaikenmaailman kerhot oikein nappaa...
Mulla kaks lasta, poika 3,5v ja tyttö 2kk.
 
Hei, täällä olisi ainakin yksi äiti Joensuusta. Esikoistyttö on nyt 4kk ja itse olen 24-vuotias. :) Harvoin käyn edes täällä lukemassa juttuja, mutta nyt satuin tulemaan kun tyttö on jo unilla ja puoliso töissä.
 
Me asustellaan Marjalassa. Missäs päin te? :) Tää on hirmu ihanaa aluetta, mutta välillä kyllä täällä saa olla melko keskenään kun ei tuttuja juurikaan asu täällä. Miehen työkavereita kyllä, mutta mahtaisivat ihmetellä jos pimpottelisin ovikelloa. :D Tuntuu välillä, että sitä on maailmassa vain miehen ja vauvan kanssa vaikka pari kertaa viikossa kuitenkin näkee ystäviäkin. Sosiaalisena ihmisenä se tuntuu olevan välillä liian vähän. :p
 
Heissan! Kavereita ei kyllä koskaan voi olla liikaa! :) Itse olen tuleva yh-mamma Marjalasta, muutto olisi Noljakkaan ensi kuussa onneksi, on tämä nykyinen asuintalo sen verran rauhaton. Raskaus on vielä tosi alussa, mutta toivottavasti kaikki menisi hyvin. Olen kohta 21-vuotias ja ensimmäistä odotan. Olisi ihana tutustua uusiin ihmisiin, varsinkin keitä koskettaa odotus & lapset :)
 
Onnea odotukseen hemps! Sinulla on kaikki jännä vielä edessä päin. :) Marjala on siitä hauska alue, että tämä tuntuu vähän jakautuvan kahdenlaiseen alueeseen joista me asumme sillä rauhallisemmalla puolella.. Noljakkaan muuto on varmaan mukavaa vaihtelua kun siinä on äitiys- sekä lastenneuvola niin lähellä. Me ollaan päästy käymään kummassakin (noljakassa ja marjalassa) ja ei ole kyllä pahaa sanottavaa kummastakaan. Paitsi meidän huono tuuri kun joka kerta on eri työntekijä! :/
 
Mayu: Me asutaan kontiolahdella mut marjalassa on tullu asuttua aikoinaan :) Liikun aika paljon siellä noljakan suunnalla kun miun vanhemmat asuu siellä ja ei täällä peräkylällä jaksa aina homehtua :D

Hemps: Onnea hurjasti ensinnäkin tulevan vauvan johdosta!! :) Ootko millä viikoilla nyt, jos saa udella? Kavereita ei todellakaan ole koskaan liikaa, itellä ainakin tuon ensimmäisen myötä tuntu häviivän kaverit.. esikoinen nyt siis tulee toukokuussa 4vuotta :) Ois kiva kuulla teidän kummankin kuulumisia!! :)
 
Ihana kun sulla Nina84 asuu sukulaisiakin samalla alueella. Minun sukua ei täällä päin asu. Onneksi kuitenkin toinen mummi ja ukki lähellä.

Meillä on tässä sairastettu vatsatautia joka napattiin mukaan kaveripariskunnan häistä uutena vuotena. Nyt jo onneksi terveenä. Toivottavasti muut olette selvinneet ilman pöpöjä. :)
 
Me oltiin ennen joulua kauheessa flunssa kierteessä :/ Poika oli 3 viikkoo enemmän tai vähemmän kipeenä ja ite otin influenssa rokotteen samalla kun oli tytön neuvola ni sainpa siitä sit ihan kauheen kuumeen/flunssasen olon viikoks!! Kyllä kiehutti kun se neuvola täti sano ettei siitä pitäs tulla ku korkeintaan vähän lämpöä, ei kiitos enää ikinä noita rokotteita!! Mistä päin sie Mayu oot kotosin ku ei täällä asu sukulaisia vai ovatko muuttaneet sit johonki? Me haluttas muuttaa Tampereelle ku siel asuu miehen sukulaiset ja ois lasten hoito apua, miun vanhemmat ei ota lapsia hoitoon :/ Vaan ei oo helppoo saada työpaikkaa sieltä miehelle ulkopaikkakuntalaisena.
 
Inhottavaa, että olette joutunut sairastelemaan. Toivottavasti nyt jo voitte paremmin! Me ei olla otettu noita rokotteita ollenkaan vaikka kaikki alan ammattilaiset niistä toitottaa. Tavantallaajat ovat sanoneet ettei koskaan ole ollut niin kipeänä kuin rokotteen jälkeen. Nää on taas näitä - ei voi koskaan tietää.

Olen itse syntynyt varkaudessa, mutta muuttanut enemmän kun tarpeeksi. Joensuussa olen asunut nyt vajaa 3 vuotta. Tapasin tänne muuttaessani tuon miehen joka meillä asuu ;) ja tänne jämähdin. Joensuu on kyllä kaiken kaikkiaan kiva paikka. Täällä on kaikkea perustarpeisiin. Aktiviteettejä ehkä kaipailisin lisää. Kai tosin niitäkin on, mutta minä en vaan osaa etsiä.? :D

Meillä on arki lähtenyt rullaamaan tosi kivasti. Tyttö on ollut tosi helppo ja hyväntuulinen meilläkin. Ihan ihmeissään ollaan oltu, että onko tuollaisia vauvoja olemassakaan. Nyt kun meillä jo aletaan liikkua melkoista vauhtia niin on löydetty vähän ääntä ja omaa tahtoa. Mietinkin eilen, että täytyisikö alkaa purkamaan seiniä kun ovat tytön tiellä. ;) Kuinka teillä esikoinen on ottanut uuden tulokkaan?
 
Eikö siellä olis jotain perhekerhoa johon voisit mennä? Oon aina ite jotenki kammonnu semmosia mut tänään olin ekaa kertaa molempien muksujen kaa ja kyllä se piristi mua ja lapsetki tykkäs! :) Ens viikolla sit uusiks ja satutuokiot alkaa kans kirjastolla kuun lopussa ainaki täällä suunnalla. Mäen laskussa käydään myös joka pvä, mut tietty vasta kesällä voi sit tuon pienemmänki kanssa ulkona touhuta :) Meillä on poika ottanu ihmeen hyvin uuden tulokkaan, varauduin kauheeseen kaaokseen, mutta poika onkin ihana pikku apuri ja tykkää kovasti pikkusiskosta <3 Tosin muuten välillä on melko pahaa uhmaa, mut eikös kaikilla :DD
 
Täälläkin olis yks äiti. Ite olen 24 ja tyttö ens kuussa vuoden :)
Mamma seura kelpais itellekin ja varmasti tytsykin kaipailee kohta enemmän seuraa. En oo itekään oikein mitään kiinnostavia kerhoja löytäny ja muskaritkin tuntuu aina olevan täynnä..
 
Kiva että täältä löytyy muitakin äitejä!! :) Ihmettelinkin jo kun ei kukaan oikein vastaillut että oonko ainut Joensuulainen äiti täällä :D Missä suunnalle te asutte? Me siis täällä Kontiolahden kirkolla ollaan asuttu kohta vuoden verran, Joensuussa rantakylässä sitä ennen. Ois tosiaan kiva tutustuu muihin äiteihin :) Mulle saa laittaa yv:tä tai suoraan sähkäriinkin viestiä: nsaharinen@gmail.com
 
Voi että, Onnea jo etukäteen uudesta tulokkaasta! :) Meillä neiti nyt täytti 4kk ja vaikuttaa jo niin isolta tytöltä et meinaa jo uutta vauvakuumetta iskeä :D Ihan liian nopeesti menee tää vauva aika :/
 
Hei, tässä on ollut vähän tohinaa joten olen vietellyt hiljaiseloa. Nyt taas takaisin kuvioissa. Ensinnäkin onnea odottaville! :)

Kotiäiti kysymykseen. Olen tietenkin vielä äitiyslomalla, mutta syksyyn asti on tarkoitus olla kotosalla. Syksyllä sitten koulun penkille takaisin. Tyttöö ei kuitenkaan ole tarkoitus laittaa hoitoon sillä pystytään puolison kanssa hoitamaan muksu puoliksi kotosalla. :)

Ninan kanssa olen ihan samoilla linjoilla tuosta vauvakuumeesta. Hurahtaa tää aika niin nopeasti, että uuden voisi tehdä kyllä jo. Ei meillä vielä pariin vuoteen ole kyllä tarkoitus. :) Toivottavasti ystävät tekevät niin pääsee tuoksuttelemaan. ;)

Nina tuolla vinkkasit perhekerhoa meille aktiviteetiksi. Sellaiset varmaan sopii toisille. Minä vaan olen jotenkin aina myöskin kammoksunut niitä. Olen kuullut useammalta jotka sellaisessa käy, että pahimmillaan se on sitä kuka on paras äiti ja kenellä on paras vauva. Ehkä tämä mielikuva on liian vahva kun sinulla kuitenkin on ollut positiivinen kokemus. Oletko käynyt nyt siellä useammin?
 
Me ollaan käyty nyt kolme kertaa ja oon ite tykänny tai ainakin se on vaihteluu tän arjen pyörityksen keskellä :D Otin ite sen asenteen että lähden sinne lähinnä lasten takia, että he saavat nähdä muita lapsia. Onhan se hiukan "hankalampaa" kun tää sama ryhmä ja samat äidit ollu jo kauan täällä, mut oon muutamien kaa siellä jutellu ja joidenki kaa en taas ollenka ku huomaa heti ettei synkkaa puolin ja toisin, mut en mie koe et siellä koitettas asettaa ketään paremmuus järjestykseen tai en ainakaan ite henk.koht. välitä jos joku minuu arvostelis :D Ja aina sieltä pääsee pois jos ei ookkaan oma juttu, suosittelen kokeilee, eihän siellä ku ollaan vaan rennosti, juodaan kahvia ja lapset saa leikkiä :)
 
Moikka moi. Mie en kovin usein kauaa jaksa koneella viihtyä, pankkiasiat ja lehet luen täällä, ja facessa viihyn enemmänki, niin on jääny nää keskustelufoorumit vähän vähemmälle.. :S ja tosiaan, kyllähän tuota vilinää ja vilskettä kolmen lapsen kanssa riittää :)

Perhekerhoista (seurakunnan järjestämä, ainakin täällä Enossa...), siitä en niinkään oo tykänny, on vähän "jäykempää" siellä oleminen, mutta täällä on joka viikko perhekahvila, vuoroviikoin MLL ja seurakunta pitää, ja siellä oon käyny nyt vissiinki kolmisen vuotta, ja oon kyllä tykänny käydä, paljon uusia ystäviä sitä kautta saanu! :)
 

Yhteistyössä