joillain se on 2vkoa, mulla 5 vuotta

Mulla menee suhteissa se tietty sykli...
Monet kaverit sanoo et se on se 2vkoa tai 2kk ja sitten alkaa alamäki. Mulla tämä aika on 5 vuotta. Tai siis tarkemmin 4 ja 5 vuoden välimaasto. Nyt jo toinen suhde menossa ja ongelmia on alkanu kasaantua enemmän ja vähemmän ja kesällä tulee taas se 5v.täyteen seurustelua. Exän kans erosin oma-aloitteisesti just ennen 5v. päivää.
Onko mulla joku alitajuinen juttu päällä, mikä pitäs jostain on/off napista saada katkastua. Vai onko mut kirottu näin et suhteet loppuu ennen sitä 5v.päivää...
Jonku mielestä tää saattaa kuulostaa typerältä, mut samaa rataa nää suhteet oikeesti tuntuu menevän vaikka miehet on kuin eri planeetalta ja itsekään en ole sama kuin ennen.
 
harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2006 klo 23:44 piipero kirjoitti:
Mulla menee suhteissa se tietty sykli...
Monet kaverit sanoo et se on se 2vkoa tai 2kk ja sitten alkaa alamäki. Mulla tämä aika on 5 vuotta. Tai siis tarkemmin 4 ja 5 vuoden välimaasto. Nyt jo toinen suhde menossa ja ongelmia on alkanu kasaantua enemmän ja vähemmän ja kesällä tulee taas se 5v.täyteen seurustelua. Exän kans erosin oma-aloitteisesti just ennen 5v. päivää.
Onko mulla joku alitajuinen juttu päällä, mikä pitäs jostain on/off napista saada katkastua. Vai onko mut kirottu näin et suhteet loppuu ennen sitä 5v.päivää...
Jonku mielestä tää saattaa kuulostaa typerältä, mut samaa rataa nää suhteet oikeesti tuntuu menevän vaikka miehet on kuin eri planeetalta ja itsekään en ole sama kuin ennen.
Niitä tulee 4 vuoden 7 vuoden kriisejä, näin se on meilläkin ollu. Kyllä niistä yli pääsee kun ei vain hätäile. Ei sua kirottuu oo ;)
 
Kuulostaa tutulta! Musta tuntui, et mut, mun pari kaveria sekä sisko on kirottu 3 vuoden kirouksella, mut sit luin jostain et suhteessa tulee kriisejä tietyin väliajoin ja se on täysin normaalia. Ensimmäinen on kuulemma 3 vuoden jälkeen, kun suhde alkaa olla tasaista arkea, eikä ensihuuma enää kanna päivittäin, toinen on 7 vuoden tienoilla, kun monella on perhettä ja arki on rahallisesti ja ajallisesti tiukkaa ja niin ne sit jatkuu milloin mistäkin syystä suhteen eri kehitysvaiheissa :)
Älä luovuta, helppoa ei oo, mut normaalia kyllä! Ja jos suhde on muuten kunnossa, ei se siitä vaihtamalla parane! Aina niihin kriiseihin törmää jokaisen kanssa tulevaisuudessa :) Lainaa kirjastosta parisuhdetta käsitteleviä kirjoja, niissä on tosi paljon hyvää asiaa, on joskus tullut luettua niitä eri syistä... Ja oikeaa asennetta peliin! :) :wave:
 
Just kuuntelin radiosta kun haastateltiin tyyppiä joka on tutkinut rakkauden biologista puolta. Sanoi, että n.4vuoden seurutelun jälkeen suhde muuttaa muotoaan enemmän vakiintuneeksi ja toverilliseksi(jotenkin näin).
Itse näin kotipsykologialla ajattelisin, että viimeistään siinä vaiheessa siitä toisesta ihmisestä pitäisi löytyä niitä ystävän piirteitä(siis jos rakkaan täytyy olla myös hyvä ystävä vai miten se menee). Kun ei ole enää hullua rakkautta "sokeuttamassa" puntaroidaan oikeasti millanen tuo tyyppi on. Eihän sitä ystäväksikään hyväksyisi epäreilua tai vaikka valehtelevaa ihmistä.
Ja tietty varmaan itsestä täytyy löytyy halua ja taitoa hyväksyä toisen virheet. Joskus ei ole vielä valmis tyytymään keskinkertaseen, tuolla jossain voi odottaa parempaa jonka ansaitsen....
 

Yhteistyössä