Joko 7v tyttöä voisi vaatia luovuttamaan MyLittlePonyt pikkusiskolle?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei hän niillä enää juur leiki, vaikka ne aikanaan olivatkin tärkeitä ja suosikkileluja. Nyt leikkii ja keräilee Schleich-hevosia. Mietin vaan, ostanko pikkusiskolle omia poneja joululahjaksi vai suostuttelisinko isosiskoa luopumaan omistaan?
 
"alkup."
OK, ostetaan sit omia. Antamaan tai edes lainaamaan ei suostunut, olen jo kysynyt. Ostin pikkusiskolle kirpparilta yhden oman ponin, ja hän nyt kovasti yrittää hivuttautua isosiskon lelukaapille...
 
vieras myös
[QUOTE="vieras";22397248]Jospa pikkusisko sais leikkiä niillä vaikka ne oiskin isosiskon.[/QUOTE]

Tätä minäkin ehdottaisin. Ja sit pikkusiskolle pari ponia omaksi.
 
"huh"
[QUOTE="vieras";22397215]Ei hän niillä enää juur leiki, vaikka ne aikanaan olivatkin tärkeitä ja suosikkileluja. Nyt leikkii ja keräilee Schleich-hevosia. Mietin vaan, ostanko pikkusiskolle omia poneja joululahjaksi vai suostuttelisinko isosiskoa luopumaan omistaan?[/QUOTE]

en ole koskaan tuollaista vaatinut enkä vaatisi. esikoinen on halunnut antaa nukkeja kuopukselle, paljonkin, mutta en ole edes pyytänyt koskaan, enkä pyytäisi. Olen jopa sanonut, että säästä nyt hyvänen aika niitä itsellesi muistoksi.
 
No,
No ei voi vaatia. Voit kysyä tytöltä, mitä mieltä olisi, jos ponit annettaisiin pikkusiskolle, mutta ei vaatia.
juu,ei tosiaankaa voi alkaa vaatia! niissä voi olla vahvat tunnesiteet,tuskin itsekkään haluat luopua kaikesta mitä et päivittäin käytä... ne ovat olleet lahjoja yms,ei niitä voi alkaa vaatimaan poiannettaviksi.Kysyä voi,jos vaikka osasta luopuis.
 
"heppahullu"
Mitä jos ehdottaisit isosiskolle, että ostetaan settiin pari uutta ponia, sillä puheella että siitä lähtien kaikki ponit ovat yhteisiä. Eli tyttö saa valita, yhteiset ponit ja pari uutta, tai sitten ponit pysyy hänellä mutta kokoelmaan ei tule enää uusia.

Mä leikin my little poneilla vielä 12-vuotiaanakin (olin tosin heppahullu) eli ei voi vaatia luovuttamaan.
 
"irmeli"
Miten teillä voi olla tuommosia tilanteita siis lelut on lapsen ikiomia ja niihin ei muut saa koskea? Normistihan sisarukset leikkii toistensa leluilla puolin ja toisin. Yleensä kait siis opetetaan et leluja pitää lainata muillekkin :eek:
 
Meillä ei lapsilla ole omia leluja, vaikka saavat lahjaksi eri leluja, niin silti lelut on yhteisiä. Jopa pehmolelut, yhdet pehmolelut on molemmilla omat, kun ovat ne ottaneet unileluiksi.

Ja tämä sama pätee miehen vanhempiin lapsiinkin, on aina pätenyt, ei omia leluja. Oppiipa lapset jakamaankin.
 

Yhteistyössä