Joko olette välikausivaatteita ostelleet/ajatelleet?

  • Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti
Ihania nuo Villervallan takit, meille taitaa tulla myös =) Muutoin välikausivaatteista isommilla taitaa mennä entiset, pienemmille on haalarit hakusessa. Vauvalle katsastan Rubber rain suitit, onko kivoja kuoseja vai ostanko Tretornin kumipuvun Ellokselta. Sitten taaperolle voisin miettiä sitä Molon haalaria.

Jos "lippis" sua kiinnostaa, niin mulla olisi siistikuntoinen Tähti Jonathanin lime vauvapuku koko 80 joka ei mahdu meille keväällä (on vedenpitävä siis). Laita yksäriä jos kiinnostaa, edullisesti myyn :wave:
 
"pop"
[QUOTE="pettynyt";23082983]Ticketin kuosit kyllä pettymys tänä vuonna, ei taida uffoa tulla meille (ilmeisesti samat kuin tässä aminossa Amino baby suit ). Molon puku kyllä kiinnostaisi, mutta ainakin suomalaisiin putiikkeihin tulossa vain harmaana ja sateenkaarena, eikä kumpikaan kyllä iske :( Pitää vielä odotella tuleeko babyshoppiin muita värejä, vai onko ne siinä.

Villervallan takit tulee meidän pojille, kunhan nyt tulisivat myyntiin Villervalla - BILDGALLERI

Mitäs mietteitä muilla? =)[/QUOTE]

Ticketin harmaa yksivärinen näytti kivalta! paljon parempi sävy kuin POPin harmaa!!
Harkitsen!jos tulee siis uffona sama väri. kuosilliset liian levottomia.
 
[QUOTE="lippis";23083225]Kiitos vinkistä "vieras", mutta eikö tullut sellaista tilannetta että kaksiosainen puku olisi noin pienellä hankala? Jos takki nousee jne...Täytyykin miettiä myös tuota vaihtoehtoa. Jotenkin ajattelin että haalari on ainoa vaihtoehto kun varmaan vielä istuu maassa jne.
[/QUOTE]
Meillä oli juuri 1-vuotta täyttäneellä aikoinaan 3 pukua. Näistä 2-osaiset olivat parhaimmat. Erityisesti kosteusuojatut housut olivat tärkeät pitkälle kesään, sillä hiekkalaatikon, liukumäen ja nurmikon kosteus näkyi hetkessä tavallisissa housuissa. Ja ainahan sitä takkia ei tarvita. Valokuvia kun katsoo, niin trikoopaita ja ulkohousut olivat monissa kuvissa - kun ei ollut vielä shortsikeli vaan esim aamu ja aamukosteutta.
 
"pop"
Itse ostin kesän alesta jo seuraavaa kokoa ja niitä käytetään. Mutta ei se estä minua kurkkimasta uutta valikoimaa.

Ei minullakaan ole mitään ahaa-elämystä tämän kauden kuoseista ja väreistä. Joko olen nähnyt "kaiken" ja odotan jotain yllättävää tai sitten olen vanha jäärä ja kaipaan vanhoja hyviä aikoja :)

Molon vk-puvuista tuli mun ehdoton suosikki (Wave-malli) ja siitä jos tulee joskus kivoja värejä, ostan kyllä heti , jostain pikkutarjouksesta tietty. Meillä on keltainen takki ja se on ihan kiva. En tykkää piparmintusta tai mustasta, joka syksyllä pyöri kaupoissa. Ne housut ovat myös huiput ja pitää hamstrata jostain kokoa isommat. Molon puvussa on paras hengittävyys ja vesipilarit mitä olen nähnyt ja cordura vahvikkeetkin housuissa.

Ticketin tähtikuosi on kiva, mutta en osta tummansinistä takkia. Never. Ja Pop on pliisu (ja leikkaus outo) ja mähän en oo harmaan ystävä. Olisi vihreätä, mutta senkin sävy voisi olla jotain muuta. Reima on mennyt mahalaskua jo kauan. Lennen kuoseja en ole nähnyt vielä missään. Cupcake on liian romanttinen ja tekniset speksit hintaan nähden minusta surkeat (talvella oli parempaa).

Villevallan takit ovat olleet pirteitä, mutta onko kenelläkään tietoa teknistä arvoista.
Ticketin yksivärinen vihreä näytti kivalta! siis vihreän ystävälle(ei minulle). Ticket oli päivittänyt sivujaan...
 
Meillä oli juuri 1-vuotta täyttäneellä aikoinaan 3 pukua. Näistä 2-osaiset olivat parhaimmat. Erityisesti kosteusuojatut housut olivat tärkeät pitkälle kesään, sillä hiekkalaatikon, liukumäen ja nurmikon kosteus näkyi hetkessä tavallisissa housuissa. Ja ainahan sitä takkia ei tarvita. Valokuvia kun katsoo, niin trikoopaita ja ulkohousut olivat monissa kuvissa - kun ei ollut vielä shortsikeli vaan esim aamu ja aamukosteutta.
2-osainen antaa lapselle enemmän liikkumavaraa, ei kirraa vastaan vaikka käsi olis korkeella ja jalat kiivetessä alempana. Samoin haalari on sitten kokonaan pesussa, housuja voi olla useammat, yhdet kun menee pesuun niin toiset jalkaan. Kuorihousut, kuten nuo P.o.P:n ovat sitten vielä housuissakin sitä aatelia. Näin mä olen retkeilevänä ja itse paljon ulkona mesoavana todennut. Ne mitkä on itselle parhaat ovat sitä myös lapselle. Lapsi kun on vain pienemmässä koossa. Takki kun on hyvä, ei liian pussimallinen niin se ei nouse.
 
[QUOTE="pop";23083582]Onko näin? Mistä sait tällaisen tiedon? Suomen kauppiaathan eivät tilaa ihan kaikkea.
Amino suit on vain pienemmille, miksi siis isommille ei olisi yksiväristä????pettymys![/QUOTE]

Luin jostain vaateblogista, joku oli ilmeisesti tiedustellut Ticketiltä asiaa tms... Isommille yksivärisenä on se Coco vai mikä se oli, tuli vissiin viime vuonna se malli uutena.
 
Meillä on vajaa 2-vuotiaalla kaapissa POPin välikausihaalari, joka oli käytössä jo viime keväänäkin ja luulen, että vieläkin mahtuu. Ehkä. On kokoa 86 ja se on nyt sisävaatteissa pojan koko. Jos ei mahdu niin sitten pitää katsella uutta. Tuntuu kyllä, että haalari olisi kuitenkin parempi kuin takki ja housut noin pienelle ja lähinnä päiväkotiin.
 
"pop"
[QUOTE="pop";23083642]Muistatko mikä blogi??
Ja ei kai mallilla niin väliä, onko se Coco kuitenkin haalari,(ja yksivärinen siis)?[/QUOTE]

katsoin huutonetistä coco suitin kuvan ja leikkaus on outo ja inhoan vykötärönkiristystä.
Ticket minkä téit!
 
[QUOTE="pop";23083642]Muistatko mikä blogi??
Ja ei kai mallilla niin väliä, onko se Coco kuitenkin haalari,(ja yksivärinen siis)?[/QUOTE]

En kyllä yhtään muista, kun googlettelun kautta törmäsin siihen asiaan... enkä siis tosiaan tiedä oliko "varma tieto", mutta näin annoin itseni ymmärtää :) Niin ja muoks, ei ollut ihan tuore postaus muistaakseni.
 
Viimeksi muokattu:
"pop"
En kyllä yhtään muista, kun googlettelun kautta törmäsin siihen asiaan... enkä siis tosiaan tiedä oliko "varma tieto", mutta näin annoin itseni ymmärtää :) Niin ja muoks, ei ollut ihan tuore postaus muistaakseni.
Ok,täytyy kysellä joltain jälleenmyyjältä. Jesper juniorin tytöt vaan on niin tietämättömiä etten edes jaksaa vaivautua...ehkä joku suomalainen nettikauppa tietää.
 
iujh
Kävin läpi vk-vaatteet ja kengät, esikoinen tarvitsee nahkanilkkurit, sormikkaat, vk-rukkaset, pipon ja housut. Takki menee vielä ja lenkkareita löytyy parikin paria. Kumppareita on muutamat parit, kurikset löytyy myös, sadetakkia ei tarvita koska takki pitää vettä. Kurarukkaset löytyy.
Kuopus tarvitsee lenkkarit ainoastaan, kaikki muu löytyy viime syksyltä. Päästään aika halvalla siis. Kesällä sitten alesta katselen isompia housuja ja takkeja ensi syksyä ajatellen.
 
..
[QUOTE="lippis";23083145]Minkä kokoisen välikausihaalarin ostaisitte lapselle joka on keväällä 9-10kk ikäinen? Olen ajatellut 80cm, mutta jotkut haalarit vaikuttaa niin suurilta, että voisikohan 74 vielä mahtua? Tuo 80 saattaisi kyllä mennä sitten syksylläkin? Tytön 6kk pituus 69cm. Sopusuhtainen.

Kiitos jos joku jaksaa kommetoida/verrata suunnilleen saman kokoiseen omaan lapseen..:)[/QUOTE]

Ostin juuri meidän vanhemmalle, mutta nyt 69cm pitkälle Po.P:n koon 74 haalarin. Se on aika reilu nyt, mutta käytettävissä. Jos ei mahdu syksyllä, niin sitten ostetaan uusi. En viitsi kävelemistä harjoittelevalle lapselle ostaa vaatteita, joihin hukkuu.
 
"vieras"
[QUOTE="lippis";23083225]Kiitos vinkistä "vieras", mutta eikö tullut sellaista tilannetta että kaksiosainen puku olisi noin pienellä hankala? Jos takki nousee jne...Täytyykin miettiä myös tuota vaihtoehtoa. Jotenkin ajattelin että haalari on ainoa vaihtoehto kun varmaan vielä istuu maassa jne.

zenn: Huimat erot kyllä eri merkkisissä vaatteissa. huh.

Juuri näiden kokoerojen takia niin hankala tilata netistäkin. Voih...Olisi niin kiva kun saisi käyttää samaa vk-asua myös syksyllä.[/QUOTE]

Ei ole meillä noussut koskaan eikä ikinä ole alla olevat vaatteet kastuneet. Pienille on tarjolla henkselihousuja joissa on aika korkea selkä ja etuosa ja ne kyllä tolppaavat tehokkaasti veden ja hiekan pääsyn. Takkikaan ei koskaan ole noussut korviin. Ja on ollut huomattavasti helpompaa vähentää ja lisätä vaatteita säiden muuttuessa kun on kaksi osaa, eli kun aurinkoisella hiekkalaatikolla on lämmintä niin takki pois ja takki takaisin päälle kun lähdetään käväisemään lähikaupassa.
 
Meillä on vajaa 2-vuotiaalla kaapissa POPin välikausihaalari, joka oli käytössä jo viime keväänäkin ja luulen, että vieläkin mahtuu. Ehkä. On kokoa 86 ja se on nyt sisävaatteissa pojan koko. Jos ei mahdu niin sitten pitää katsella uutta. Tuntuu kyllä, että haalari olisi kuitenkin parempi kuin takki ja housut noin pienelle ja lähinnä päiväkotiin.
Luulo ei ole tiedon väärti, valitettavasti tein saman olettamuksen itsekin ekan muksun kohdalla. Tokalla on 2-osaa, myös päiväkodissa. Haalarissa se oikea koko on vielä vaikeampi valita. Jos on iso niin ei todella sitten istu. Takin voit ottaa pienemmän ja housut pidemmät tai sitten vaihtaa housua kun alkaa olemaan pienet, takki menee pidempään kuitenkin. Tämä on siis oikeasti testattu juttu. :D
 
Meillä on molemmille tytöille (1v ja 2,5) Troll Companyn vk-haalarit jotka on aivan huiput laadultaan! Ostin ne ystävä myynnistä -80% :D

pitäis vielä kaksiosaiset ostaa molemmille...

Pakko lisätä että mä ne oo koskaan ymmärtänyt tollasia vk-asuja kuten villervalla, muuten kuin kauppavaatteina kun ne ei ole kunnolla vedenpitäviä! Tosi nättejö kuoseja mutta mä en halua pukea lapsia yltäpäältä kurapukuin sateen sattuessa!
 
Viimeksi muokattu:
no joku vaan
[QUOTE="lippis";23083145]Minkä kokoisen välikausihaalarin ostaisitte lapselle joka on keväällä 9-10kk ikäinen? Olen ajatellut 80cm, mutta jotkut haalarit vaikuttaa niin suurilta, että voisikohan 74 vielä mahtua? Tuo 80 saattaisi kyllä mennä sitten syksylläkin? Tytön 6kk pituus 69cm. Sopusuhtainen.

Kiitos jos joku jaksaa kommetoida/verrata suunnilleen saman kokoiseen omaan lapseen..:)[/QUOTE]

Ei kai vaatteita kannata ostaa iän perusteella vaan lapsen koon perusteella. Meidän reilu 4 kk ikäinen vauva on yli 70 cm pitkä, joten meillä ostetaan välikausipuvuksi varmaan 80 cm asu. Vauva ei vielä kävele keväällä, mutta varmaan voisi laittaa jo hiekkalaatikolle istumaan, joten ostan jonkun vettä hylkivän puvun. Ajattelin ostaa takin ja housut, jotta olisi "säätövaraa". Haalareissa olen huomannut ongelman, että lahkeet käyvät lyhyiksi, kun yläkropan kohdalta haalari olisi sopiva.

En pidä ollenkaan joissakin vaatteissa olevista "kokomerkinnöistä", jotka menevät iän mukaan, koska jos joku tuo esim. lahjaksi vaatteen, ovat aina liian pieniä, kun ovat menneet ostamaan iän mukaan. Kaikissa vaatteissa pitäisi olla cm-merkintä. Ikämerkinnät vain johtavat harhaan. Eikä tämä ole pelkästään meidän perheen ongelma.

Jos et osaa arvioida vielä ostettavaa kokoa, odota joku viikko ja osta sitten, kun näet, millä tahdilla pikkuisesi kasvaa. Liian isossa on vaikea liikkua ja liian pienessä menee rahat hukkaan.
 
KS
Tytölle on ostettu pinkki Molon softshell-takki sekä mustat perus-ulkohousut, taisivat olla CareTecin. Parit kengät tarttee, toiset varmaankin Kavatilta. Rukkaset pitää myös hommata. Siistimpää takkia kattelen jostain halvasta kaupasta, vaikka Hennesiltä.
 

Yhteistyössä