Joko teillä on viikkosiivous tehty? Mitä teillä siihen kuuluu?

  • Viestiketjun aloittaja eräs
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
jos aloitan keittiöstä hyydyn heti ku saan sen valmiiksi. siks teen kaikki muut ensin, ku se keittiö on kuitenkin pakko laittaa kuntoon*tahtoo aamulla keittää kahvia ilman eilisen ruokia ja likaisia lautasia*
 
höh
miten jaksatte siivota koko talon?ite oon ihan puhki, kun olen nämä kaksi kerrosta siivonnut. Teettekö joka viikko ton kaiken,huh. onko jotain vinkkejä siivouksen helpotukseen?
 
jooei
viikkosiivous on ei-luovia henkilöitä varten. me luovat siivoamme inspiksen mukaan ja silloin kun on sotkua. siivoamiseen muutenkin akat käyttää elämässään ihan liikaa aikaa. menkää vaikka mielummin lasten kanssa uimahalliin tai lintuja ruokkimaan. saatte tyytyväisemmän perheen.
 
kaneli
mä siivoan joka päivä kunnolla yhden osan(esim.keittiön, lastenhuoneet, kylppärin jne) ja kerran viikossa sellainen yleisputsaus ja lakanoiden vaihto. näin kaikki pysyy perussiiteinä ja puhtaina ja ei rasita niin paljoa.
 
Cycadeen
Ei kokonaan. olen kyllä jo alotellut..
Meillä kuuluu viikkosiivoukseen:
Pölyjen pyyhkiminen
Imurointi
luuttuaminen
kylppäreiden pesu
Keittiön kunnon puhdistus (ovet, roskakaappi, jääkaapin/pakastimen ovien puhdistus)
Yleinen paikkojen järkkäily yms..
 
Cycadeen
Tossa kun kysyttiin miten jaksaa.. No jos en itelleni laita tiettyä siivouspäivää, niin minä ainakin olen niin laiska, etät alan luistaa hommista. Kun tulee tuo siivouspäivä rutiiniksi, niin sitä vaan automaattisesti sit siivoo.. Jos en pitäis siivouspäivää, niin meillä ois paskasta ja sekasta.
 
Satasella samaa
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mikäs ihmeen viikkosiivous? Ketä kiinnostaa.
Sano muuta! Entisaikana tehtiin perusteelliset viikkosiivoukset, kun navettakengillä tultiin sisälle.

Itse siivoan silloin, kun se näyttää tarpeelliselta.

En voisi kuvitella, että pyhittäisin vuodesta toiseen läpi elämäni jonkun päivän viikkosiivoukselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
Ei kokonaan. olen kyllä jo alotellut..
Meillä kuuluu viikkosiivoukseen:
Pölyjen pyyhkiminen
Imurointi
luuttuaminen
kylppäreiden pesu
Keittiön kunnon puhdistus (ovet, roskakaappi, jääkaapin/pakastimen ovien puhdistus)
Yleinen paikkojen järkkäily yms..
meillä nämä samat kuuluu viikkosiivoukseen+matot vien pihalle tuulettuu ja petivaatteet..

tänään piti tehä...mut pers jumittu tähän läppärin eteen :ashamed: no huomenna sit :saint:

 
Mä en kyllä viikottain jaksa pestä kaikkia lattioita. Saatan pestä vain keittiöstä ja eteisestä. Imuroin ja siivoan keittiön.
Yleensä se on perjantai, mutta joskus muulloinkin jos on niin kaaos ettei kestä. Niin ja vessat siivoan tietenkin.
Siivoan silloin kun siltä tuntuu ja jos ei tunnu siirrän huomiseen.
 
Just sain valmista. Imurointi, mattojen puistelu, lattioiden luutuaminen, pölyjen pyyhintä, vessan pesu, kylppärin ja khh pesu, keittiön kunnollinen puunaus, sohvien imurointi, peilien ja ikkunoiden tahmat pois ja vaihdoin osalle sakkia petivaatteet. (Ens viikolla vaihtuu muiden petikamppeet.) Tommonen oli tän viikon homma.

Ihana alottaa viikonloppu, ku on puhdasta ja pullaki tuoksuu. Nyt iski joku inspis tehä. :eek: :/
 
Viikoittain imuroin (myös sohvat), pesen ainakin mattojen välit (matot ulkoilee ja koko lattia peseytyy joka toinen viikko suunnilleen), pyyhin pölyt ja joka toinen viikko myös vaihdan lakanat. Petivaatteet käy pihalla viikoittain, samoin vessa ja keittiö peseytyy perusteellisesti - tosin keittiöö saa imuroida useamminkin.
 

Yhteistyössä