Joko välikausihaalari

  • Viestiketjun aloittaja "joko"
  • Ensimmäinen viesti
"Iita"
Eilen laitoin 1v tytölle välikausihaalarin kun kävimme kaupassa, tyttö käveli matkan ja sisällä oli rattaissa ja hyvin tarkeni, oli ihan lämmin kun riisuttiin päällysvaatteet. Jos menisi tonne lumpparihankeen nyt peuhaamaan niin sit laittaisin välikausihaalarin alle vaan vähän paksummat sisävaatteet.
 
"vieras"
Mietin samaa. Vk-haalari on sen verran reilu, että alle mahtuu hyvin kaikkea, joten ehkä jo voisi. Mutta sit taas sen kanssa on pakko laittaa kurahousut ja talvipuku taas on hylkinyt kaiken märän täydellisesti kun tuolla alkaa olla sulaa.
 
hoitaja ei tajuu
Antteks mut selittäskö joku tän logiikan:

Lapsi puetaan ohuisiin vk-vaateisiin ja alle tungetaan ties mitä villaa sun muuta, ja pukemiseen menee ikä ja terveys.

Sen sijaan vois laittaa sen toppahaalarin ja jättää sieltä alta ne villat pois....
 
oulussa
No meillä ainakin täällä Oulussa on tämä viikko oltu jo välikausihaalarilla, jossa alla villahaalari. Periaatteessa vastaa siis toppaa ilman ylimääräistä vaatekertaa, mutta ollaan sitä pidetty, kun on helposti puhdistettavissa ja on täysin vedenpitävä.
 
"vilukissa"
Antteks mut selittäskö joku tän logiikan:

Lapsi puetaan ohuisiin vk-vaateisiin ja alle tungetaan ties mitä villaa sun muuta, ja pukemiseen menee ikä ja terveys.

Sen sijaan vois laittaa sen toppahaalarin ja jättää sieltä alta ne villat pois....
Peesi!
Oletteko itse ulkona jossain ohuissa vk-takeissa? hrrr,en mä ainakaan,me ulkoillaan yleensä 1-2h. Kauppareissulle tai kyläilyyn,kun ei ollla paljoakaan ulkona voisin vk-haalarin laittaa.
 
ghj
[QUOTE="vilukissa";23516433]Peesi!
Oletteko itse ulkona jossain ohuissa vk-takeissa? hrrr,en mä ainakaan,me ulkoillaan yleensä 1-2h. Kauppareissulle tai kyläilyyn,kun ei ollla paljoakaan ulkona voisin vk-haalarin laittaa.[/QUOTE]

Näin just. Meillä vk-vaatteet on ainakin tosi ohuita enkä mä jaksa alkaa alle paljon pukemaan. Toppapauvun voi laittaa vaan sisävaatteiden päälle ja siihen kurikset. Vaikka meillä onkin vedenpitävät toppavaatteet, saa lapset ne silti läpimäriksi tuolla lätäköissä pyöriessään....
 
"mie"
Meillä oli tänään ekaa kertaa lapsilla vk-puvut ulkoillessa, kurikset oli pukujen päällä vaikka vettä pitävätkin, koska ainakin täällä kaakossa vettä ja lätäköitä on kiitettävästi. Alla oli sisävaatteiden päällä fleecepuvut. Toppahaalareissa on osittainen fleecevuori ja ovat jo näille keleille liian kuumat vaikka alla ei olisikaan kuin sisävaatteet, siksi laitoin ne jo pesuun ja vaihdettiin kevyemmä puvut päälle.
 
"mie"
[QUOTE="vilukissa";23516433]Peesi!
Oletteko itse ulkona jossain ohuissa vk-takeissa? hrrr,en mä ainakaan,me ulkoillaan yleensä 1-2h. Kauppareissulle tai kyläilyyn,kun ei ollla paljoakaan ulkona voisin vk-haalarin laittaa.[/QUOTE]

Kyllä, toppatakkia en ole käyttänyt yli viikkoon. Hyvin tarkeni tänäänkin kun ulkoiltiin 1½h, alla fleecetakki, ei tullut kuuma, ei kylmä.
 
dd
meillä tyttö (2v9kk)

ja toppavaatteet (alla sisävaatteet), kurikset, sormikkaat, kurkintaat, ohut kaulurihattu ja normaalihattu.

Välikausi vaatteisiin siirrytään sitten kun on plussaa ympäri vuorokauden, ja selvästi tulee toppapuvulla kuuma.. Vielä maa on niin roudassa, ja yöt pakkasella että ei tulo kuuloonkaan!
 
Huom harmaana
Nyt on poika ollut jo toisena päivänä päiväkodissa välikausihaalari+villapuku-yhdistelmällä ja kurikset ovat varmaan tänäänkin päällä (oli eilen)
Ei mene pukemiseen "ikä ja terveys" kun poika kohta 6 v osaa ne hyvin nopsasti pukea itse päälle.
Espoossa asutaan, mittarissa +5 eikä yölläkään enää ole pakkasta.
 
"vilukissa"
Ei ole lapsella 2½v ollut kertaakaan hiki,toppis vedenpitävä,ei käytetä kuriksia,kurahanskat villalapasten kanssa on sekä vuorelliset kumpparit villasukilla on,kuralätäköissä viihtyy tyttö.
 
Meillä tuo tyttö tukehtuisi toppavaatteilla! Sen verran viipottaa menemään. Fleecevuorilla varustetut takki & housut käytössä. Ja plussaa on muuten meidän mittari näyttänyt kellon ympäri ;)

Mutta mitäs teillä muilla on kenkinä?
 
[QUOTE="vilukissa";23516561]Ei ole lapsella 2½v ollut kertaakaan hiki,toppis vedenpitävä,ei käytetä kuriksia,kurahanskat villalapasten kanssa on sekä vuorelliset kumpparit villasukilla on,kuralätäköissä viihtyy tyttö.[/QUOTE]

Täällä päiväkodissa puetaan kurikset toppahaalarinkin päälle, oli vedenpitävä tai ei.
 
viipuli
Meillä myös vk-haalarit käytössä, kun mittari alkaa näyttää nollaa ja ulkona vesikeli. Meillä ei toppahaalari pidä niin hyvin, että vois sillä pelkälleen ulkoilla tuolla säällä ja kuristen laitto on jotain aivan totaalisen tuskaa. Siksi meillä onkin kunnollinen vk-haalari, ettei tarvi noiden kuristen kanssa pelailla, vaikka toki meiltä sellaisetkin löytyy varulta. =)
Kerrospukeutumisella tarkenee varsin hyvin, kun vain pukee oikein. Ei sinne nyt aivan tolkuttomasti enää näillä säillä tarte alle laittaa. Itselläkin oli vk-vaatteet tänään päällä ja hyvin tarkeni.
 
Meillä mennään topalla vielä. Maassa lunta ja maa kuitenkin vielä sen verran kylmää joten toppa saa olla päällä vielä. En jaksaisi pukea montaa kerrosta vk:n alle, kun helpommalla pääsee toppahaalarin pukemisella. Maassa pääosin tuon leikit kuitenkin on. Ei ole ollut hikinen eikä kylmissään.
Vk:hon siirrytään kun alkaa olee tälläistä +5 jatkuvasti.
 

Yhteistyössä