Jokohan voisin kohta relata kätkytkuolemapelon suhteen?!

  • Viestiketjun aloittaja hysteerikko
  • Ensimmäinen viesti
hysteerikko
Lapsi täyttää 3 vuotta. :ashamed:
Mä edelleen tarkistelen monta kertaa yössä, hengittääkö lapsi vai ei.
Tuon isomman sisaruksen pikkulapsiaikaan en tarkistellut enää kun tämä täytti vuoden.
 
koita edes
voit rentoutua. Varsinkin kun ei se tarkistelu pelasta sitä lasta, olen kuullut lapsesta joka kuoli kätkytkuoleman äitinsä syliin, ja äiti oli elvytysryhmässä työnsä puolesta. Pakko vain luottaa että elämä kantaa, kaikille asioille ei vain voi mitään.
 
hysteerikko
Miten oma henkinen puoli jaksaa, jos pelkäät yhtä tiettyä asiaa noin paljon ja vielä valvot sen takia? Entä kaikki muut vaarat, mitä maailmassa on?
Heikossa kantimissa on!
Meillä lapsi aloittaa nyt hoidon pk:ssa. Voi olla, että olen töissä ollessa melko varuillani ja pelkään jokaista puhelinsoittoa. : /

Odotan edelleen kutsua psykiatrin juttusille, lähete sinne lähti jo elokuussa. :(
 
voi ei,noin kauan oot pelänny?
mun suurimmat pelot loppui kun lapsi täytti 6kk ja loppui kokonaan kun oli vuoden.
mutta mä pelkäsin ihan hirveesti,se vaikutti ihan mun koko elämääni. en nukkunu ja heräilin jatkuvasti tarkisteleen hengittääkö lapsi.
tää tuli vasta kolmannen kohdalla,luulen että siihen vaikutti keskenmeno mikä oli ennen hänen odotustaan.
odotusaikakin oli yhtä pelkoa. aattelin aina ettei mulle satu sellasia, ja kun sain keskenmenon menin jotenkin lukkoon.
käännyhän jonkun puoleen jolle voit puhua. ja tiesithän että kätkytkuoleman riski melkein mitätöityy vuodenikään mennessä?
 
hysteerikko
voi ei,noin kauan oot pelänny?
mun suurimmat pelot loppui kun lapsi täytti 6kk ja loppui kokonaan kun oli vuoden.
mutta mä pelkäsin ihan hirveesti,se vaikutti ihan mun koko elämääni. en nukkunu ja heräilin jatkuvasti tarkisteleen hengittääkö lapsi.
tää tuli vasta kolmannen kohdalla,luulen että siihen vaikutti keskenmeno mikä oli ennen hänen odotustaan.
odotusaikakin oli yhtä pelkoa. aattelin aina ettei mulle satu sellasia, ja kun sain keskenmenon menin jotenkin lukkoon.
käännyhän jonkun puoleen jolle voit puhua. ja tiesithän että kätkytkuoleman riski melkein mitätöityy vuodenikään mennessä?
Jonossa olen psykiatrille, mutta ilmeisesti täällä on vaan yksi sellainen ja sekin tulee muualta ja käy vain tyyliin kerran viikossa.

Mullakin taustalla keskenmeno. Itse asiassa sain keskenmenon toisen lapsen ollessa reilut 1-v. ja silloin mäkin jotenkin pahenin tämän hysterian suhteen. :(
Mä en uskalla enää yrittää vauvaa tämän pelon vuoksi.
 
hysteerikko
Tuttua. En tosin kätkytiä vaan lapsella todettiin infektioastma ja aina jos yskäseekin pelkään että tukehtuu tai että henkeä alkaa ahdistaa. Kamalaa.
Huh, meillä vähän samaa tuon nuoremman kanssa. Aina flunssaisena menee röörit tukkoon. Kaiken huippu oli se, et sen vuoksi mä rokotutin sillä sikapiikillä tuon ja sitäkin nyt hysterisoin mitä se aiheuttaa tuolle lapselle. :(
 

Yhteistyössä