Jokos olettte saaneet lapsilisät tuhlattua =)

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
[QUOTE="mä";22102504]74e meni ruokakauppaan
77e sähkölaskuun
40e lainattiin kaverille
25e kirppikselle (ostin pojalle välikausihaalarin, tytölle lassien ja reimatecin toppahaalarit, ihan oli pilkkahintaan mahtavaa tavaraa, lisäksi tytölle 8kpl sukkahousuja ja pojalle pienen punaisen Minin. :D)
80e bensaan, huomenna retkelle[/QUOTE]

mä sain kulutettua ruokakauppaan VAIVAISET 230e, tässä siis mukana ne kypärät, johin meni noin 40e . :whistle:
 
"essi"
Te, ketä halveksuvasti ilmaisette, ettei teidln tarvitse pyörittää taloutta lapsilisillä, niin mihin se teidän mielestä sitten on OIKEASTI tarkoitettu? Lukeeko jossain, että säästöön tms?
ja ei, itse en ole lisiä "tuhlannut", mutta kovasti mietityttää moinen asenne?
 
Rollolainen
[QUOTE="essi";22103089]Te, ketä halveksuvasti ilmaisette, ettei teidln tarvitse pyörittää taloutta lapsilisillä, niin mihin se teidän mielestä sitten on OIKEASTI tarkoitettu? Lukeeko jossain, että säästöön tms?
ja ei, itse en ole lisiä "tuhlannut", mutta kovasti mietityttää moinen asenne?[/QUOTE]

jotkut haluaa van jatkuvasti kehua ( oikeasti ole sen rikaampia)
meille ainkin ihan sosiaalitoimiston LASTENVALVOJAT sanoivat että lapsilisä on tarkoitettu PERHEEN menoihin, eli sitä saa ja pitääkin käyttää kaikkeen mitä just silloin tarvitaan, vaikka sähkölaskun maksuun. sähköä kuluu enemmän kun on lapsia , ruokaa kuluu enemmän, asunto pitää ola isompi jne. SITÄ EI OLE PAKKO SÄÄSTÄÄ; EIKÄ SILLÄ OLE PAKKO OSTAA JUST LAPSELLE JOTAKIN, se on raha joka maksetaan siksi että sinulla on alle 17- vuotias lapsi, se on raha joka on tarkoitus olla avuksi lapsiperheelle.
 
Foortti harmaana
No osa meni, kun maksoin just The Wall-liput (Vip-aition viereen, jihuu) mut ei oo korvamerkittyjä tilin rahat.
Lisää tulee huomenna, vika päivä tili, 4 päivä tulee rahaa ja 16 tili.
Tulee sen verta tasaisen tappavasti, että harvemmin on p.a.
Useiden duunien hyviä puolia.
Negaa tietty se, ettei yhdestä saa tarpeeksi heh...
 
"vieras"
10e taitaa olla jäljellä, maksoin 2 laskua ja ostin 20 eurolla ruokaa. Ens viikon to tulee sitten lisää rahaa ja maksellaan lisää laskuja :) Mut ihan ok tullaan toimeen kuitenkin, kaapit täynnä ruokaa eikä yhtään velkaa.
 
50e nostin käteistä ja ruokakaupassa kävin, joten eiköhän siellä tilillä vielä jokunen kymppi lapsilisäsatasestakin ole jäljellä muiden rahojen kaverina. Elämiseen meillä menee lapsilisäkin, säästää voi muutenkin kuin juuri siitä lapsilisästä.
 
eka kerta
Tänäänkös se on tullut :) No sitten ostin siitä rahasta paketin pienimpiä Liberoita, maidonkerääjän, rintakumit ja rintaliivin suojia. Tais tuosta jäädä vielä käyttämättä suurin osa. Laitetaan ehkä säästöön tai ostetaan lisää vaippoja ja korviketta :) Ja ekan lapsen eka lapsilisä kyseessä.
 

Yhteistyössä