Jokos teillä on ensi kesän lomasuunnitelmat selvillä? Ja tiedätte koska pidätte lomaa/miehenne pitää?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla on kesäkuu- elokuun alku kun koulut alkaa ja mies pitää kun töiltään yrittäjänä ehtii. Lomasuunnitelmia sen verran että mökillä ja huvipuistossa, eipä sen ihmeempiä kuin nauttia suomen kesästä.
 
..
Ei ole selvillä. Tavoitteena olla suunnittelematta thtään mitään kun aina loma päätyy olemaan niin aikataulutettu.

Sen sijaan seuraavan joulun joululoma on jo kovasti suunnittelussa, sitten lähdetään vähän isompaan reissuun.
 
Ihan auki on... Mies luultavasti pitää lomansa heinäkuussa ja minä aion laittaa lomatoiveen elokuun puolelle, kun esikoisen koulu alkaa.

Viime kesänä oli viidet häät ja yhden rippijuhlat, jos nyt olisi vähemmän juhlia :D
 
Jään kesälomalle kesäkuun puolivälistä ja se jatkuu sitten äitiyslomalla. Miehellä ei ole lomaa tänä kesänä. Edessä muutto Jns => Hki, joten eiköhän käytetä aika paikoilleenasettumiseen ja vauvanodotukseen.
 
"nonni"
Molemmat ollaan koko kesä lomalla (kesäkuun alku-elokuun puoliväli). Etelään lähdetään varmaan kesäkuussa, heinäkuussa yleensä mökkeillään ja kierretään ehkä joitain sukulaisia ja ystäväperheitä katsomassa ja elokuussa varmaan perinteisesti risteilemään. Muuten ihan leppoisaa kotona möllöttelyä.
 
"vieras"
Työpaikalla on yt-neuvottelut tässä keväällä ennenkuin lomista pääsee sopimaan. Perinteisesti on vasta joskus huhtikuun lopulla ollut tiedossa miten lomaillaan. Joka kerta siitä on iso vääntö.
 
"poikia3"
Mulla on tässä muutama avoin kysymys ensin. Harkitsen työpaikan vaihtamista, ja sitten ei olekkaan ihan itsestään selvää, koska voin lomani pitää.

Tavallisesti mies on aloittanut 5 viikon kesäloman juhannuksesta, minä 4 viikon loman heinäkuun puolivälistä. Ja lapset ovat olleet päiväleirillä 3 viikkoa kesäkuun alusta, näin on hanskattu koululaisten kesäloma. Mutta jos nyt vaihdan työpaikkaa ei ole lainkaan sanottu, että saan lomailla tuolloin.
 
Itse oon kesällä hoitovapaalla. Miehellä lomaa ilmeisesti heinäkuussa. Tai ehkä juhannuksesta eteenpäin 4 viikkoa. Ei ihan varmaa vielä. Riippuu työjutuista. Välillä tietää, että vasta viikkoa ennen kuin voi pitää loman. No heinäkuun puolessa välissä ollaan 2 viikkoa miehen vanhempien luona. Saatiin appivanhemmilta joululahjaksi matkalahjakortti ja lupaus hoitaa lapsia pitkän v-lopun ajan, joten siinä samalla käydään miehen kanssa ihan kahdestaan Skotlannissa, Edinburghissa.

Varmaan jotain Linnanmäkeä ja Korkeasaareakin mahtuu kesään jne. Ei mitään muita tarkempia suunnitelmia.
 
Ehei.
Meilläkin kesäloman ajankohdan saa tietää vasta joskus huhti-toukokuussa. Joka kevät on meilläkin iso vääntö näistä. Joskus on vielä kesäkuun alussa siirrelty joidenkin lomia :( Suunnittele siinä sitten lomamatkoja niin...
 
Saraldo
Mä olen toivonut kesäkuuta, helmikuun aikana nämä yleensä vahvistetaan. Mies on koko kesän kotona, jos ei saa töitä sitä ennen. Johonkin huvipuistoon mennään, mutta muuten varmaan pyöritään lähinurkissa.
 
"Xxxxx"
Pidän pienissä pätkissä, tykkää itse niin. Mies yrittäjä, pitää vain lomareissujen ajan vapaata.
Toukokuussa etelään viikoksi.
Kesäkuussa pisin pätkä, kotona pihatöitä ja lasten kanssa tehdään mitä tehdään.
Heinä-elokun vaihteessa muumimaailmaan ja laivalle.
Syys-lokakuussa joko etelään tai Tallinnaan kylpylään.
 

Yhteistyössä