Jonathan-haalarit

Tämä aihe on varmaan ollut täällä moneen kertaan esillä mutta en tähän hätään löytänyt! Eli minkäkokoisia Jonathan-haalarit ovat? Olen menossa ilman tyttöä ostoksille ja voisin tuon välikausihaalarin samalla reissulla hankkia, en siis pääse kokeilemaan päälle sitä ollenkaan. Reimathan ovat tosi suuria, kun taas meillä on Travallen 74-senttinen talvihaalari ja se alkaa olemaan tasan 9 kk vanhalla tytöllämme jo pieni, ja varsinkin ahdas jos pistää vähän enemmän alle, hihat ihan mielettömän kapeat. Tyttö täyttää huhtikuussa vuoden, ja on nyt n. 73 senttinen. Pohdiskelen siis 80-senttisen ja 86-senttisen välillä, ei ole kiva jos haalari on liian iso ettei pysty liikkumaan kun vuoden ikäisenä varmasti haluaa jo möyriskellä/kävellä maassa, ja sitten taas toisaalta olisi kiva jos sama puku menisi vielä syksyllä.

Onko siis kokemuksia Jonathanin koosta? Kiitoksia oikein paljon etukäteen vastanneille!!
 
Meillä näin. Pojalle ostin 1,5 vuoden iässä 86cm jonathanin kosteussuojatun välikausihaalarin. Oli silloin pituutta yli 80cm. Nyt pituutta tällä hetkellä 91cm, ja alkutalvesta puku mahtui villahaalarin kanssa päälle. Ja uskon että menisi vielä nipin napin päälle. Joten minun mielipide on että 80cm olisi parempi, mutta tämä vain minun mielipide=) 86cm on nyt varmasti keväällä vielä hurjan iso. Toivottavasti löydät sopivan puvun.
 
Itse ostin kanssa silloin 1,5v pojallemme viime keväänä jonahtanin välikausihaalarin ja kooksi valitsin 98cm (poika oli silloin 92cm). Olihan se reilu, mutta hyvin sälli siinä temmelsi. Puku mahtuu pojalle vieläkin, vaikka marraskuussa 2v neuvolassa poika oli 98cm pitkä. Tosin nyt huomaa, että kun poika kumartaa, niin puku kinnaa vähän... Talvihaalarin ostsinkin samanmerkkisen, mutta kokoa 104. Lahkeet ovat hiukan pitkät, mutta muuten oikein sopiva meidän pitkäselkäiselle pojalle.
 
Meillä 1-vuotiaalla tytöllä (78cm) oli 80cm Jonathanin vauvahaalari. Meni sen syksyn. Keväällä (85cm) siirtyi isoveljensä vanhaan 86cm. Nyt kevääksi (2,5v reilu 90cm) tulee käyttöön jälleen isoveljen vanha 98cm.

Poika käytti hieman reilu 1-vuotiaana (76cm) 86cm. Se oli väljä, muttei liian iso.

Mä olen ostanut aina enemmin pikkaisen reilun, että menisi ainakin kevät/syyskaudet. Hyvällä tuurilla kolmannenkin. Tosin nyt kun on perässä tulijoita niin saattaa pienempi tarvita isompaa niin on pakko ostaa esikoiselle uusi :) Ollaan sekä talvi- että välikausihaalareissa hypätty aina yksi koko yli ja hyvin ovat menneet.

Meillä on ollut pelkästään Jonathanin haalareita, joten en osaa sanoa vertailuja kokojen suhteen muihin valmistajiin.
 
Minä ostin viime keväänä Jonathanin 80cm keväthaalarin 1 v. tytölle. Oli silloin alle 80cm pitkä. Haalari oli silloin aika iso, mutta totesin, että pystyi siinä hyvin liikkumaan ,ja sama haalari oli just hyvänkokoinen sit viime syksyllä kun sitä enemmän tuli käytettyä... Itse asiassa mahtui edelleen vaikka tyttö nyt 88cm. Tämä oli siis se malli missä vyötäröllä kuminauha (ei baby-malli). Reimaan verrattuna, minunkin mielestäni Jonathanit ovat tavallisesti vastanneet aikalailla kokoaan...
 
Meikkä on kaksi Jonathanin vk-haalaria 86cm ja 98cm. Ekan ostin kun poika oli alle 1v. ja toisen vuoden päästä. Eka haalari oli käytössä kaksi syksyä ja yhden kevään 1v-2v ja toinen vähemmän aikaa koska alettiin käyttää puolitakkia ja housuja. vk-haalari voi olla reilumpi kuin talvihaalari, joten jos ostaa reilun kokoisen, niin se menee ihan hyvin pidempään.
 
Meillä on 1v. pojalla (77 cm) käytössä se babymallin haalari koossa 86 cm. Onhan se vähän iso, varsinkin hihat pitkät, lahkeet ei niinkään. Mielestäni silti ihan hyvä, liikkumaan pääsee kyllä ja mahtuu villavaatteet alle. Ja menee toivottaavasti ensi syksynäkin!
 

Yhteistyössä