Joo joo kyllä kaikki saa töitä kun vain haluaa!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heikko ihminen, jos ei työhön kykene! Ammattitaitoinen puhelinmyyjä EI tyrkytä mitään ja yleensä ne ihmiset haluavat sen, mitä ovat ostamassa puhelimitse.
Mikset sinä sitten mene astronautiksi? Toki sen osaisit jos vain opettelisit :)
no niin. kyllähän astronautiksi todellakin voi oppia ja siihen kannattaa hakea jos kiinnostaa yhtään. mutta se, että teilaa kaiken heti "emmä osaa" "ei oo mun juttu" - se on tän päivän riesa joka vaan tuntuu yleistyvän. ei viititä, ei huvita, ei jakseta, ei kiinnosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heikko ihminen, jos ei työhön kykene! Ammattitaitoinen puhelinmyyjä EI tyrkytä mitään ja yleensä ne ihmiset haluavat sen, mitä ovat ostamassa puhelimitse.
Mikset sinä sitten mene astronautiksi? Toki sen osaisit jos vain opettelisit :)
Kuten aiemmin sanottu, kaikista ei ole lääkäriksi tai astronautiksi, pääsyvaatimukset jo koulutukseen ovat sen verran kovat, ettei kaikki pääse (mm. fysiologiset syyt), mutta puhelinmyyjäksi ei ole estettä, ellei ole puhekyvytön tai puhevammainen.
Ilotyttönäkin tienais helpommin ja varmemmin :)

 
puhelinmyyjä
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Onkohan tässä ketjussa joku puhelinmyyjä joka haluaa hehkuttaa nyt omaan työtään ja otti nokkiinsa kun kaikki ei siitä työstä pidäkään. :whistle:
Kyllä, minä. Vastasin kerran, että puhelinmyyjä provikalla voi helposti tienata 5000/kk ja ihmettelen miksi työtä väheksytään. Parempihan se on kuin kortistossa tai sossun luukulla. Jos itsestä siihen ei ole, on silloin aika turha haukkua puhelinmyyjää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja puhelinmyyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Onkohan tässä ketjussa joku puhelinmyyjä joka haluaa hehkuttaa nyt omaan työtään ja otti nokkiinsa kun kaikki ei siitä työstä pidäkään. :whistle:
Kyllä, minä. Vastasin kerran, että puhelinmyyjä provikalla voi helposti tienata 5000/kk ja ihmettelen miksi työtä väheksytään. Parempihan se on kuin kortistossa tai sossun luukulla. Jos itsestä siihen ei ole, on silloin aika turha haukkua puhelinmyyjää.
Mä en ainakaan ole haukkunut puhelinmyyjiä, olen sanonut, että musta ei siihen hommaan olisi.
 
työtön vastentahtoisesti
Joo ja sitten kun tekee noita "hanttihommia", esim. puhelinmyyjä ja baarimikko, useita vuosia ja hakee jotain simppeliä toimistohommaa, kehtaavat kysyä: "Niin oletko ollut missään OIKEISSA töissä?" Joo siis ihan piece of cake hommiahan noi on... Mun mielestä haastattelijoilla on usein asennevamma hakijaa kohtaan. Nykyään kun säästetään hakuprosessissa ottamalla haastattelijoiksi jotkut urpot firman sisältä. Kai mä oon sitten liian nuori, liian kouluttamaton, liian vähän työkokemusta alalta omaava, liian hankalassa elämäntilanteessa tai hemmetti liian hyvännäköinen niiden toimiston kurppien mielestä, etten kelpaa töihin. Viime työpaikassa esimies oikein mainosti sitä, että HÄN ei olis mua palkannut, mutta firman omistaja oli ihastunut mun silmiin työhaastattelussa. Kiitos vaan. Aika kurjaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Selkeä asenneongelma!
Niin on. Mä en myy vaan teen mitä tilataan. Onnekseni asiakkaani jo vuosien takaa tietävät tämän ja tietävät myös, että jos mä jotain lupaan, sen he kans saavat. Vaikka sen tekemiseen menisi multa 24/7 kuukauden ajan.

Edellisissä työpaikoissani jouduin muutaman kerran kiusalliseen tilanteeseen, kun asiakas soitti mulle myyjän käynnin jälkeen ja kysyi, että mites tää homma nyt oikein on. Ja mulla ei ollut hajuakaan, mitä luikuria myyjä oli taas lasketellut suustaan.

Positiivisena kuitenkin otin aikoinaan, kun mut vedettiin ennalta varoittamatta mukaan yhteen puhelinpalaveriin, missä myyjä oli luvannut sitä ennen taas ummet ja lammet ja multa kysyttiin aikataulua asiaan. Sanoin suoraan, että kyseinen ehdotus ei ole näillä näkymin edes toteutettavissa ellei asiakas ole valmis maksamaan siitä varsin suurta summaa. Myyjä alkoi änkyttelemään, mutta kuulin tutun asiakkaan nauravan ääneen ja sanovan "XX...mä olen aina pitänyt tuosta sinun rehellisyydestäsi". Että silleen...musta ei myyjäksi olisi, mutta työni teen silti niin hyvin, että asiakkaat ovat tyytyväisiä.

 
vieras
Monenlaista hommaa on tullut tähän ikään mennessä tehtyä, enkä ole vielä koskaan ollut työtön, ja todella toivon etten joudu olemaankaan... Mutta mielummin senkin "ilon" kokisin kuin menisin puhelinmyyjäksi. Ihan kaikkeen ei sentään ihmisen tarvitse suostua. Eikä kyse ole siitä että olisin erityisen ronkeli työn suhteen tai työtävieroksuva (päinvastoin), mutta kyllä ihminen saa jonkun rajan vetää. Ihan hyvä niille jotka sitä haluaa tehdä, mutta on hullua ajatella että kaikkien pitäisi tehdä ihan kaikkea.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja puhelinmyyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Onkohan tässä ketjussa joku puhelinmyyjä joka haluaa hehkuttaa nyt omaan työtään ja otti nokkiinsa kun kaikki ei siitä työstä pidäkään. :whistle:
Kyllä, minä. Vastasin kerran, että puhelinmyyjä provikalla voi helposti tienata 5000/kk ja ihmettelen miksi työtä väheksytään. Parempihan se on kuin kortistossa tai sossun luukulla. Jos itsestä siihen ei ole, on silloin aika turha haukkua puhelinmyyjää.
Eikös tässä ole pikemminkin puhelinmyyjä haukkunut niitä jotka suoraan ovat sanoneet että itsestä EI siihen ole... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Kokeile hakea XXXXL-malliksi. :)
mä itse asiassa voisin harkitakin...vakavasti puhuen, mulla on profiili Myspacessa, ja helekatti sain kerran jonkun ihmeen viestin jostain mallitoimistosta joka nimemomaan etsi xl-malleja, niillä oli toimipiste Ranskassa, Englannissa ja Kanadassa ainakin, pengoin vähän asioita ja se pentele oli kuin olikin oikea mallitoimisto, mutta mitenkäs mä olisin sinne töihin lähtenyt...joten se siitä tilaisuudesta

 
vieras
eikö ketään muuta ärsytä keittiönoidan omakehu täällä? Jostain sekin on aloittanut ja takuulla joku muukin ne pystyy tekemään jos saa mahdollisuuden, mitenhän noi omakehut liittyi tämän viestin aloitukseen millään tavalla? Kun siis ei ollut puhe jostain erityisosaamisesta?
 
D
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö ketään muuta ärsytä keittiönoidan omakehu täällä? Jostain sekin on aloittanut ja takuulla joku muukin ne pystyy tekemään jos saa mahdollisuuden, mitenhän noi omakehut liittyi tämän viestin aloitukseen millään tavalla? Kun siis ei ollut puhe jostain erityisosaamisesta?
Ei ärsytä. :D Kyllä mäkin tiedän omat vahvuuteni, miksi ihmeessä niistä ei saisi puhua? Jos joku ärsyttää ne viestit voi hypätä sujuvasti yli seuraavaan...
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja D:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö ketään muuta ärsytä keittiönoidan omakehu täällä? Jostain sekin on aloittanut ja takuulla joku muukin ne pystyy tekemään jos saa mahdollisuuden, mitenhän noi omakehut liittyi tämän viestin aloitukseen millään tavalla? Kun siis ei ollut puhe jostain erityisosaamisesta?
Ei ärsytä. :D Kyllä mäkin tiedän omat vahvuuteni, miksi ihmeessä niistä ei saisi puhua? Jos joku ärsyttää ne viestit voi hypätä sujuvasti yli seuraavaan...
No nimimerkkihän sen kertookin, noita mikä noita!

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö ketään muuta ärsytä keittiönoidan omakehu täällä? Jostain sekin on aloittanut ja takuulla joku muukin ne pystyy tekemään jos saa mahdollisuuden, mitenhän noi omakehut liittyi tämän viestin aloitukseen millään tavalla? Kun siis ei ollut puhe jostain erityisosaamisesta?
Mikä ihmeen omakehu? Mähän olen noissa aiemmissa kirjoituksissani sanonut, että musta EI OLISI myyntityöhön. Mitä kehumista se on, että tunnustaa suoraan, ettei ole soveltuva myyntityöhön?

 
vv
Mä oon ollut yli 4 vuotta kotona eikä työkkäriin tarvitse mennä, sain jopa työn josta saa parempaa palkkaa kuin minun ammatistani.
Rohkeesti vain tuppautumaan joka paikkaan :)
 
jaajaa
Koskaan en ole ollut työttömänä. En ennen koulutusta enkä valmistuneenakaan. Ja opiskeluaikoinakin oli töitä enemmän kuin jaksoi tehdä. Moni asia on kiinni omasta asenteesta ja viitseliäisyydestä. CV:n kannalta on paljon parempi että on tehnyt työtä vaikka hanttihommissakin kuin maannut ja sylkenyt kattoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Selkeä asenneongelma!
Niin on. Mä en myy vaan teen mitä tilataan. Onnekseni asiakkaani jo vuosien takaa tietävät tämän ja tietävät myös, että jos mä jotain lupaan, sen he kans saavat. Vaikka sen tekemiseen menisi multa 24/7 kuukauden ajan.

Edellisissä työpaikoissani jouduin muutaman kerran kiusalliseen tilanteeseen, kun asiakas soitti mulle myyjän käynnin jälkeen ja kysyi, että mites tää homma nyt oikein on. Ja mulla ei ollut hajuakaan, mitä luikuria myyjä oli taas lasketellut suustaan.

Positiivisena kuitenkin otin aikoinaan, kun mut vedettiin ennalta varoittamatta mukaan yhteen puhelinpalaveriin, missä myyjä oli luvannut sitä ennen taas ummet ja lammet ja multa kysyttiin aikataulua asiaan. Sanoin suoraan, että kyseinen ehdotus ei ole näillä näkymin edes toteutettavissa ellei asiakas ole valmis maksamaan siitä varsin suurta summaa. Myyjä alkoi änkyttelemään, mutta kuulin tutun asiakkaan nauravan ääneen ja sanovan "XX...mä olen aina pitänyt tuosta sinun rehellisyydestäsi". Että silleen...musta ei myyjäksi olisi, mutta työni teen silti niin hyvin, että asiakkaat ovat tyytyväisiä.
Tää muuten riippuu kanssa myyjästä, mun mies on myyjä ja soittelee myös kotoa asiakkaille, koskaan en oo kuullu hänen tyrkyttävän, lupaavan mitä vaan tai olevan epärehellinen.
Mä oon sitä mieltä että rehellinen myyjä pärjää pitkässä juoksussa paremmin kuin epärehellinen ja on tuo aika monta vuotta noita hommia tehny. Osa asiakkaista on tullut ihan ystäviksikin =)
Mun totta toinen puoli eli kyllä se työntekijä kärsii nahoissaan jos myyjä ei tiedä mitä lupaa, mun työpaikalla kaikki myyjät joutuu ensin vähintään kuukaudeksi "oikeisiin töihin" ennenkuin saavat aloittaa myynnin. Ja aina kun tulee uusi asiakas ovat työntekijöiden kanssa muutaman päivän töissä
 

Yhteistyössä