joo synnytin.......

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
kyllä se nyt käynnistyy, kun vettä tihkuu. voimia kovasti. varmasti raskasta tuollainen. vaikka kuinka ottaa päästä sairaalan toiminta, niin kiukuissasi et ala lapsen kustannuksella leikkimään, vaan menet vaikka tunnin välei näytille jos siltä tuntuu.
 
"Minä vaan"
Voi olla myös ihan vaan valkovuotoa, menee usein raskauden aikana ihan vetiseksi. Yritä levätä ja rentoutua, niin eiköhän homma etene. Jos kroppa ihan jännityksessä niin voi sen takia stopata
 
Uskomatonta... Miten ne voi enää tossa tilanteessa noin pompottaa?!
Mä olisin kyllä jo niin paljon raivonnut tuolla, että jos ne ei ois antanut mulle porttikieltoa, niin ne ois varmaan suorilta vienyt mut leikkuriin, että pääsevät nopeesti eroon... :D

Mut ei toi nyt kyllä enää oo edes inhimillistä mun mielestä...

Voimia Milanna! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Pumpe
Turkilmas
Aika uskomatonta että lähettivät vieläkin kotiin vaikka lapsivettä on tihkunut. Mä muistan miten esikoisen kanssa meni lapsivedet (oikein kunnolla) kotona ja lähdettiin sairaalaan. Sairaalassa todettiin, etten ollut vielä pätkääkään auki ja olisivat lähettäneet kotiin, mutta lapsivesien takia pitivät synnärillä. Onneksi pitivät, sillä siitä neljän tunnin päästä esikoinen syntyi. Ponnistamisvaihe kesti kuitenkin miltei tunnin, eli avautuminen kävi todella nopeasti, kolmessa tunnissa.
 
Venakko Milanna
mutta miten valkovuoto voi olla niin vetinen ja yhtäkkiä alkaa sillä tavalla että kaikki pöksyt kastu?:/ Vai voiko? Kätilö ei osaanut sanoa mitään, kun ei enää tullut. Se sanoi vaan ehkä joku pikkureikä on tullut jok aumpeen meni, mutta jos lisää tulee nin voin taas tulla näytämään ja kyllä just kun tuli niin tuli, mutta en mee taas turhaan. Kun ei ne tee mitään ja kun en tiedä mikä se on
 
Aika uskomatonta että lähettivät vieläkin kotiin vaikka lapsivettä on tihkunut. Mä muistan miten esikoisen kanssa meni lapsivedet (oikein kunnolla) kotona ja lähdettiin sairaalaan. Sairaalassa todettiin, etten ollut vielä pätkääkään auki ja olisivat lähettäneet kotiin, mutta lapsivesien takia pitivät synnärillä. Onneksi pitivät, sillä siitä neljän tunnin päästä esikoinen syntyi. Ponnistamisvaihe kesti kuitenkin miltei tunnin, eli avautuminen kävi todella nopeasti, kolmessa tunnissa.
Niimpä, kun itse ollessani osastolla, oli sunnuntai-ilta ja vierustoveriksi huoneeseen tuli tyttö, jolla oli lapsivettä tihkunut kotona ja pääsi osastolle. Yöllä tuli sitten loput ja maanantaina jo synnytti.
 
"vieras"
Minulla oli samanlainen viimeinen raskaus. Kaksi viimeistä kuukautta oli järjettömiä supistuksia ja alapäänkipuja. Tuntui kuin joku repisi puukolla sielä alapäästä minun tavaraa auki. Silloin ei psytynyt liikkumaan, piti vaan kärsiä.
Kaksi päivää yli lasketun ajan sitten alkui aamulla, aamupuuroa keittäessä lapsivettä lorista. Sitä lorisi ihan reippaanlaisesti pitkin päivää. Kunnes illalla tossa noin klo 21 maissa hulahti kaikki loput sairaalaan lattialle (oli muuten vinhan tunne :D) Sitten siitä tunnin päästä alkoi supistukset ja klo 01.28 syntyi meille potra miltei nelikiloinen poika! :)
 
mutta miten valkovuoto voi olla niin vetinen ja yhtäkkiä alkaa sillä tavalla että kaikki pöksyt kastu?:/ Vai voiko? Kätilö ei osaanut sanoa mitään, kun ei enää tullut. Se sanoi vaan ehkä joku pikkureikä on tullut jok aumpeen meni, mutta jos lisää tulee nin voin taas tulla näytämään ja kyllä just kun tuli niin tuli, mutta en mee taas turhaan. Kun ei ne tee mitään ja kun en tiedä mikä se on
Eikö ne niillä tikuilla tosiaan katso jos epäily lapsivedestä? Mitä järkeä edes takaisin kulkea koko ajan?
 
no jaa
Etkö voi lopettaa valitusta täällä palstalla? Olet 2 lasta synnyttänyt, joten tiedät, että ei se raskaus ja synnytys helppoa olekaan! Ja uikuta vasta sitten kun on mennyt 2 viikkoa yli lasketun ajan (kokemusta on). Se lapsi syntyy kun on syntyäkseen. Rauhoitu jo!
 
  • Tykkää
Reactions: Kinsella
Kokemus
mutta miten valkovuoto voi olla niin vetinen ja yhtäkkiä alkaa sillä tavalla että kaikki pöksyt kastu?:/ Vai voiko? Kätilö ei osaanut sanoa mitään, kun ei enää tullut. Se sanoi vaan ehkä joku pikkureikä on tullut jok aumpeen meni, mutta jos lisää tulee nin voin taas tulla näytämään ja kyllä just kun tuli niin tuli, mutta en mee taas turhaan. Kun ei ne tee mitään ja kun en tiedä mikä se on
Itsellä oli just noin et luulin lapsivedeksi ja valkovuotoa oli mut oli menny ihan vetiseksi et housut kastu
 
mutta miten valkovuoto voi olla niin vetinen ja yhtäkkiä alkaa sillä tavalla että kaikki pöksyt kastu?:/ Vai voiko? Kätilö ei osaanut sanoa mitään, kun ei enää tullut. Se sanoi vaan ehkä joku pikkureikä on tullut jok aumpeen meni, mutta jos lisää tulee nin voin taas tulla näytämään ja kyllä just kun tuli niin tuli, mutta en mee taas turhaan. Kun ei ne tee mitään ja kun en tiedä mikä se on
Eikö ne testannu tikulla?
Mulla esikoisessa sama homma (tosin 38rv) ja testasivat kyllä sen tikun kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kinsella
LMN
Mulla on kaksi synnytystä alkanut ns. korkealla vedenmenolla, eli jossain kalvoissa oli reikä josta lapsivettä pirskahteli ajoittain. Esikoisen kohdalla eivät synnärillä piitanneet ja sitten vauva olikin 5 päivää antibioottitipassa tulehduksen vuoksi. Toisessa teki kätilö sen liuskatestin ja vauhditettiin synnytystä ettei tarvinnut aloittaa antibioottia. Eli kyllä kannattaa mennä aika pian takaisin, jos vaan vettä edelleen lorahtelee!
 

Yhteistyössä