jos 10v tyttösi menisi yökylään kaverilleen,olisiko sinulle ok,että tyttösi saunoisi

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
niina
Antaisin jos lapselle itselle olisi ok, kukaan normaali aikuinen ihminen ei näe luonnollisessa alastomuudessa mitään kiihottavaa varsinkaan lapsen. Herää kysymys että miksi vanhemmat edes päästää tuollaisten ihmisten luo lapsensa yökylään jos tuon vertaa ei luoteta.
 
vieras
No kyllä mä kaveriperheen kanssa näkisin sen ihan ok-asiana, tai vaikka serkkujen luona kyläillessä. Silti epäilen, että tytöt ennemmin saunovat vieraassa paikassa keskenään, siis vaikka kahdestaan.
 
Ihmettelisin että miksi tytöt ei vois mennä keskenään saunaan. Meidän kesällä 10v. täyttävä neiti kyllä saunoo vielä isänkin kanssa, mutta ei mun mies ole koskaan saunaan tuppautunut jos tytöllä on joku yökaveri, ihan ovat keskenään osanneet ja saaneet saunoa. Me loppuperhe ollaan sitten käyty keskenämme.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja wh:
Mun mielestä niiden päässä on jotain vikaa jotka heti kuvittelevat että kaverin isä tekisi jotain sopimatonta, hyi hel..tti mikä ajatusmaailma teillä on. Todellakin päästäisin oman lapseni vaikka vielä 14 vuotiaana jos vaan itse haluaisi
No ei todellakaan ole vikaa päässä ketkä ei antaisi tyttönsä saunoa jonkun vieraan miehen kanssa???
Ei kuulosta normaalilta mieheltä joka änkeää itsensä tuon ikäisten tyttöjen kanssa saunaan, miksi perheen äiti ei voi mennä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niina:
Antaisin jos lapselle itselle olisi ok, kukaan normaali aikuinen ihminen ei näe luonnollisessa alastomuudessa mitään kiihottavaa varsinkaan lapsen. Herää kysymys että miksi vanhemmat edes päästää tuollaisten ihmisten luo lapsensa yökylään jos tuon vertaa ei luoteta.
Itse taas ihmettelen miksi kukaan normaali aikuinen mies haluaisi saunoa vieraan 10 v. tytön kanssa.
 
antaisin
antaisin, jos mulla olisi tyttö. Mulla on kaks poikaa, toinen 9- ja 10- vuotta, molemmat saunovat minun kanssani, koska mieheni (poikein isä) ei pidä saunpmisesta. Myös poikien kaverit saunovat kanssamme. Kummipoikani saunoi kanssani 13-vuotiaaksi.
Nämä ihmiset, jotka eivät anataisi, niin pitävätkö he jokaista miestä pikku-tyttöjen perään juoksijoina? Tervejärkiset miehet ( suurin osa miehistä siis) eivät nää mitään kiihottavaa pikkutytöissä, kuten minäkään en nää mitään kiihottavaa pikkupojissa ( enkä edes isommissa).
 
Mä en pidä saunomista ja siihen liittyvää alastomuutta mitenkään outona. Enkä epäilisi kaverin isän tarkoitusperää, jos hän saunoisi oman tyttärensä ja minun tytön kanssa. Riippuisi siitä, mitä tyttö olis asiasta mieltä. Miten tästäki asiasta saa väännettyä muka niin sairaan ja pervon?
 
Mun mies ei mene saunaan silloin muksujen kanssa, jos heillä kavereita, vaan antaa tyttöjen saunoa keskenään.
Ei me olla enää päästetty omiakaan tyttöjä miehen mukana miestenpuolelle, enää koululaisena.

Ei se, että itsessä olisi vikaa, mutta tänäpäivänä ei enää voi tehdä kuten joskus ennen.
Normisti meillä mies saunoo aina lasten kanssa, minä kun käyn kotona saunassa harvemmin.

Kaipa tämä käymättömyys johtuu siitä, ettei omiakaan enää oteta miesten sekaan, niin miksi sitten vieraita.
 
Jos tyttö itse haluaisi, niin voisi mennä. Meillä joskus tuttavien tytär tuli meidän kanssamme saunaan - mies oli siis mukana - kun oli noin 12-13-vuotias, eikä siinä ollut mitään ihmeellistä. Mutta mukana olivat myös pienemmät tytöt, joten hän meni siinä joukon jatkona.

En tiedä haluaisiko meidän tyttö lähteä vieraan kanssa saunaan, uskoisin että jos kerran kaverikin menisi, niin hänkin menisi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En muuten ota kantaa, kun ei tytärtäkään ole, mutta onko lapsen kaverin isä joku "vieras mies"
Onhan se!
oma tyttöni kyllä viime kesänä saunoi kaverin mökillä niin että kaverin isäpuolikin oli mukana. ja oli niin innoissaan kuin olivat tehneet vihdatkin ennen saunomista ja isä oli näyttänyt miten niitä käytettään. Ja niin kotisaunaankin piti saada vihta.
ja meillä saunoo vielä yläasteikäinenkin poika muun perheen kanssa.
 
No totta kai saisi mennä mikäli itse haluaisi. Ei kukaan normaali aikuinen näe mitään kiihottavaa lapsen alastomuudessa ja mikäli en voisi kyseisen perheen aikuisiin luottaa niin lapseni ei siellä viettäisi aikaa sekunttiakaan vaikka vaatteet päälläkään. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu saunominen ei kait siinä mitään ihmeellistä ole? Ja saunaan nyt ei yleensä vaatteet päällä mennä. Tuon ikäisellä voi toki normaaliin kehitykseen kuulua että ei halua vierasta aikuista tai ylipäätään aikuista mukaan saunomaan mutta muutoin en näe kyllä itse asiassa mitään ihmeellistä ja pistää kyllä myös ihmettelemään ihmisiä jotka näkee. Päästäisittekö sen tyttärenne saunaan kyläpaikassa jos se aikuinen siellä saunassa olisikin nainen?
 
muistan
itse, kun lapsena saunoin kaverin ja hänen isänsä kanssa. Ei siinä mitään pahaa ollut. Mutta sitten tuli se päivä, että kaverini oli edelleen aika lapsi ja minä taas en ulkonäöltäni. En osannut kieltäytyä, koska ainahan ollaan käyty. Mulla jäi muisto, että kyllä tämä isäkin oli hyvin vaivautunut. Ei olla sen koommin saunottu enää yhdessä.

On hankala sanoa, mitä ajattelen. Suomalaistahan se on, eikä siinä mitään ihmeellistä ole, mutta kun sairaita on nykyään vähän kaikkialla... Siis varmasti henkilöistä riippuen...
 

Yhteistyössä