Jos alaikäinen tekee työtä josta saa palkkaa...

  • Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
[QUOTE="vieras";23681968]No olen sitä mieltä, että jos rahaa löytyy vanhempien matkaan niin kyllä pikkuisen nipistämällä sitten lapsenkin matkaan. Monelle voi tulla kiusaus maksattaa niillä lapsen rahoilla sitten vähän muutakin kuin lapsen menoja.[/QUOTE]

Vaihtoehdot ovat: koko perhe yhteisillä vanhempien rahoilla laivalle tai laivarahat ja lapsen palkkarahoista lapsen osuus ja lapsen toivereissulle...
 
naapurin täti
No jos teillä on itsellä kuitenkin jo rahat aikuisten matkoihin, niin siirtäkää matkaa vähän tuonnemmaksi ja säättette rahat lapsenkin matkaan. Ei tommosen 7 veen matka niin paljoo ees maksa...
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";23682067]Vaihtoehdot ovat: koko perhe yhteisillä vanhempien rahoilla laivalle tai laivarahat ja lapsen palkkarahoista lapsen osuus ja lapsen toivereissulle...[/QUOTE]

No miksi ette siirrä reissua sen verran, että säästätte lapsen osuuden??
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";23682076]No miksi ette siirrä reissua sen verran, että säästätte lapsen osuuden??[/QUOTE]

Siirtyy ainakin vuodella.

Mä olen opiskelija, mies käy töissä. Kun valmistun, voimme osaa ajokortit sun muut.
 
huhheijaa taas..
[QUOTE="aapee";23681989]Hän halusi tuon työn ja haluaisi sinne lomallekin.[/QUOTE]

No, kaikkea ei voi saada. Te vanhempina maksatte lapsenkin lomamatkan, jos olette sinne menossa. Ei voi olla kovin vaikeaa tajuta??? Lapsen rahat lapsen tilille säästöön tulevaisuutta varten, niinkuin moni muukin on sanonut. Ei tuon ikäinen tajua rahoista vielä niin paljoa, että voisi sanella niiden käytettävän lomamatkaan yms...
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";23682124]Siirtyy ainakin vuodella.

Mä olen opiskelija, mies käy töissä. Kun valmistun, voimme osaa ajokortit sun muut.[/QUOTE]

Siis häh?? Miten tuo ajokortti nyt liittyy tähän? Vai pitäisikö sen lapsen kustantaa se??:D
 
.
No, seitsemänvuotias ei voi olla itse vastuussa omasta varallisuudestaan. Eikä myöskään vaatia, että perhe lähtee lomamatkalle, johon perheellä ei oikeasti ole varaa. Jos matkalle lähdetään, vanhemmat maksaa KAIKKIEN matkan. Lapsen ansaitseman rahat (jos niitä on siis enemmänkin kuin muutama kymppi) laitetaan lapsen tilille odottamaan täysi-ikäistymistä (jos rahaa on oikeasti paljon) tai muuta aikaisemmin tapahtuvaa isoa hankintaa. Mutta lapsen matkaa ei makseta lapsen omilla rahoilla.
 
"Lilli"
Mä en ymmärrä, miksi lapsen toivetta ei voitaisi toteuttaa? Eli perheellä ei ole varaa lähteä lomamatkalle ja lapsi haluaisi päästä matkustamaan. Lapselle ilmaantuu vaatemallin töitä, joita haluaa tehdä ja haluaisi käyttää rahansa perheen yhteiseen lomamatkaan.

Sitäkö ei voi tehdä vaan pitää säästää yli kymmenen vuoden päähän ajokorttiin tai opiskeluun?
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";23682130]Siis häh?? Miten tuo ajokortti nyt liittyy tähän? Vai pitäisikö sen lapsen kustantaa se??:D[/QUOTE]

"Jos teillä on varaa aikuisten matkaan, laitatte rahat säästöön ja keräätte lisää, kunnes on varaa reissata lapsen kanssa. Lapsen rahat ovat lapsen rahoja, ette te voi niillä mitään lomia maksatella. Viisaammin teette, kun laitatte nekin säästöön lapsen tulevaisuutta, kuten ajokorttia tai vaikka opiskelua varten."

tähän se oli vastaus...
 
"pingu"
[QUOTE="Lilli";23682138]Mä en ymmärrä, miksi lapsen toivetta ei voitaisi toteuttaa? Eli perheellä ei ole varaa lähteä lomamatkalle ja lapsi haluaisi päästä matkustamaan. Lapselle ilmaantuu vaatemallin töitä, joita haluaa tehdä ja haluaisi käyttää rahansa perheen yhteiseen lomamatkaan.

Sitäkö ei voi tehdä vaan pitää säästää yli kymmenen vuoden päähän ajokorttiin tai opiskeluun?[/QUOTE]

Silläkin on mun mielestä merkitystä, kuinka paljon sitä rahaa menisi. Kuluisivatko kaikki lapsen rahat, tuleeko sitä mistään lisää?
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";23682149]Tämä on provo tai sitten se lapsi on painanut duunia jo pitemmän aikaa. Disneylandin matka maksaa _paljon enemmän_ kuin laivareissu...[/QUOTE]

Kaikki lapsen rahat eivät menisi reissuun.

Pariisin matka omatoimisesti ei maksa niin paljon enemmän kuin laivareissu...
 
jeoe
se disneylandin reissu on jo 200-300 euroa helposti teidän perheeltä, pääsyliput ruuat yms. Mun mielestä teillä ei ole mitään asiaa koska lapsen rahoihin, en usko että 7 vuotias ihan itse on osannut mennä vaatemalliksi töihin.
7-vuotiaan hyväksi käyttöä tuo jos rahat viette. Eri asia sitten kun lapsi on vanhempi ja ymmärtää oikesti rahan merkityksen.
Lainatkaan mieluummin lapsen rahoja,
 
"aapee"
[QUOTE="Lilli";23682138]Mä en ymmärrä, miksi lapsen toivetta ei voitaisi toteuttaa? Eli perheellä ei ole varaa lähteä lomamatkalle ja lapsi haluaisi päästä matkustamaan. Lapselle ilmaantuu vaatemallin töitä, joita haluaa tehdä ja haluaisi käyttää rahansa perheen yhteiseen lomamatkaan.

Sitäkö ei voi tehdä vaan pitää säästää yli kymmenen vuoden päähän ajokorttiin tai opiskeluun?[/QUOTE]

Eikä lapsi siis maksaisi kaikkien kuluja...
 
Siis Disneylandin matkahan on REILUSTI kalliimpi kuin risteily...Vai menisittekö Pariisiin vain päiväksi ja lentäisitte illalla takaisin..?

Mutta toisaalta mun mielestä jos lapsi haluaa rahansa tohon käyttää niin miksei,jos se on lapsen toive.Mun mielestä sekin ois vähän tyhmää että lapsi tekee jotain töitä mutta kaikki rahat laitettaisiin vaan säästöön.
 
"tuuri"
Taivun myös sille kannalle että lapsen ei tulisi matkaansa maksaa. Jos idea on kuitenkin hänen, niin olisiko mahdollista keskustella sellaisesta vaihtoehdosta että lainaisitte rahat ja teette realistisen takaisinmaksusuunnitelman jonka myös panette toimeen?
 
naapurin täti
Mutta toisaalta mun mielestä jos lapsi haluaa rahansa tohon käyttää niin miksei,jos se on lapsen toive.Mun mielestä sekin ois vähän tyhmää että lapsi tekee jotain töitä mutta kaikki rahat laitettaisiin vaan säästöön.
Mä oon tavallaan samaa mieltä tosta, että on tyhmää jos lapsi ei saisi käyttää omia, omalla työllään ansaitsemia rahojaan mihinkään vaan kaikki pitäisi vanhempien tahdon mukaisesti laittaa säästöön...

Mun mielestä tossa ap:n tilanteessa voisi aatella jotain kompromissia. Siis olen edelleen sitä mieltä, että vanhemmat maksaa lapsen matkan (lennot+majoituksen), mutta ehkä lapsi voisi maksaa vaikka oman pääsylippunsa sinne disneylandiin ja muuta sellaista pientä...
 
se disneylandin reissu on jo 200-300 euroa helposti teidän perheeltä, pääsyliput ruuat yms. Mun mielestä teillä ei ole mitään asiaa koska lapsen rahoihin, en usko että 7 vuotias ihan itse on osannut mennä vaatemalliksi töihin.
7-vuotiaan hyväksi käyttöä tuo jos rahat viette. Eri asia sitten kun lapsi on vanhempi ja ymmärtää oikesti rahan merkityksen.
Lainatkaan mieluummin lapsen rahoja,
Mun mielestä ois eriasia jos tässä oltais lapsen rahoja käyttämässä johonkin museomatkaan,mutta kerta matkankohde olisi lapsen toive niin miksei...Tai vaikka sitten niin että maksaisi lapselle osan rahoista takaisin.
 
"aapee"
se disneylandin reissu on jo 200-300 euroa helposti teidän perheeltä, pääsyliput ruuat yms. Mun mielestä teillä ei ole mitään asiaa koska lapsen rahoihin, en usko että 7 vuotias ihan itse on osannut mennä vaatemalliksi töihin.
7-vuotiaan hyväksi käyttöä tuo jos rahat viette. Eri asia sitten kun lapsi on vanhempi ja ymmärtää oikesti rahan merkityksen.
Lainatkaan mieluummin lapsen rahoja,
tavallaan on osannut, kumminsa pyysi, se poiki lisäkuvauksia. Siis ei ollut meidän idea.

Voihan sitä lainaksikin kutsua....mutta takaisinmaksun menee vuosia.
 
"aapee"
Siis Disneylandin matkahan on REILUSTI kalliimpi kuin risteily...Vai menisittekö Pariisiin vain päiväksi ja lentäisitte illalla takaisin..?

Mutta toisaalta mun mielestä jos lapsi haluaa rahansa tohon käyttää niin miksei,jos se on lapsen toive.Mun mielestä sekin ois vähän tyhmää että lapsi tekee jotain töitä mutta kaikki rahat laitettaisiin vaan säästöön.
Meillä on Pariisissa ilmainen yöpaikka. oltaisiin 3 päivää.
 

Yhteistyössä