Jos annettaisiin kolme vaihtoehtoa, Australia, Kanada ja Japani, missä niistä asuisit?

"vieras"
Kanada.

Siellä on miellyttävä, kotoisa ilmasto ja mukavalta vaikuttava kansa. Englanti sujuu meiltä molemmilta suht natiivisti, lapsikin oppisi kai vielä helposti. Mä olen jonkun verran opiskellut ranskaakin, joten varmasti pärjättäisiin. Kanadasta jossain vaiheessa katseltiinkin kämppää ja miehelle töitä, eikä se kokonaan poissuljettu vaihtoehto ole vieläkään.

Mua houkuttelisi myös Australia, mutta mies ei tykkää niin kuumasta. (vaikka siellä vaihteluita onkin) Japaniin ei siksi, että kieli olisi opeteltava ihan alkeista ja tapakulttuuri on aika vieras. Sinne ei ehkä kotiutuisi yhtä helposti.
Varmasti Kanadassa on kotoisa ilmasto, mutta onko se miellyttävä on kokonaan toinen juttu.
 
wannabe-aussi
Australia! Ilmaston ja ihmisten takia. Ja luonnon! Siinä ois kotimaanmatkailua useiksi vuosiksi, kun kiertää Australiaa :) Ja on lähellä Uutta Seelantia, joka toinen lemppareikohteistani. Jos haluaa muistella koto-Suomen säitä (lunta yms) voi lentää noin 3 tunnissa Uuteen Seelantiin. Kielen osaaminen on myös plussaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
"www"
Australia. Tämä kissa tykkää lämmöstä ja ihmisten välittömyydestä ;) Aikanaan haaveilin Autraliaan töihin muutosta ihan tosissaan, mutta sitten Lähi-Itä veti pidemmän korren...
 
[QUOTE="vieras";25644431]Varmasti Kanadassa on kotoisa ilmasto, mutta onko se miellyttävä on kokonaan toinen juttu.[/QUOTE]

Niin, ajatella. Se saattaa jopa riippua täysin ihmisestä ja hänen mieltymyksistään. Hämmentävää.
 
Japanin karsin pois heti sen takia ku on niin erilainen kulttuuri. Ja kieli.

Australia vois olla liian kuuma toisinaan...Ja ehkä turhan kaukana kaikesta...

Kanadan valitsisin, vaikka sielä tuleeki talvi, toisaalta ihan kivaki. Jos kattois mahdollisimman lämpimän alueen sieltä (muttei liian kuiva silti).
Miehen sisko perheineen löytyy Yhdysvalloista, ni vois sielä vierailla sit toisinaan.
 
Viimeksi muokattu:
vier
Australia. Asuisin jossain kaupungissa niin jospa ne öttiäiset ei ihan koko ajan kimppuun pyrkis. Kengurunliha on muuten tosi maukasta, söin sitä takavuosina kyläillessäni.
 
"vieras"
Australia kuulostais muuten oikeenkin houkuttelevalta paikalta, mutta mulla on armoton araknofobia.. En vois edes käydä missään, missä tiedän olevan kamalan isoja hämähäkkejä. Nää kotimaisetkin versiot vie välillä yöunet. Joten Kanada.
 
Australia olisi sinansa helppo valinta etta olen taalla jo valmiiksi... (ei niita otokoita kannata pelata, muuten...) Kanadaa voisi olla kiva kokeilla ilmaston ja vuoristojen vuoksi, mutta mulla ei ole kovin hyvia kokemuksia kanadalaisista, plus en voi sietaa ranskalaista kulttuuria enka kielta... Japaniin en muuttaisi ikina, mua ahdisti jo visiitillakin, tapakulttuuri on niin erilainen, en kestaisi sita ettei voi olla rennosti.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikissa maissa on huonoja puolia, mutta ihan oikeaa tulevaisuutta silmällä pitäen: 1. Japani 2. Australia 3. Kanada

Japsit on todella omalaatuista sakkia, tuntemani aussit melkoisia rasisteja ja kanukit ameriikan finnar. Kaikissa puolensa ;)
 
Siinä on kyllä hyvät vaihtoehdot, itse voisin muuttaa mihin tahansa noista. Pitäisi tutustua syvällisemmin että osaa valita parhaan. Australian lämpö olisi ihana, mutta ne ötökät... En usko että Japanissa olisi pakkoa asua Tokiossa tai muussa vilisevässä miljoonakaupungissa eikä se kieli ole mitenkään erityisen vaikea, tietysti nyt pitäisi opetella enemmän, kun taas englanti sujuu jo aikalailla itsestään, mutta siinähän se nopeaa harjaantuisi.
 

Yhteistyössä