Jos haet lapsiasi päivähoidosta ja ulkona sataa.....

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
niin ovatko pihalla vai sisällä? Minua harmittaa, kun ostettiin neidille kunnon ulkoiluvarusteet, uudet sadevaatteet, kumpparit jne. Mutta sateella eivät siis ulkoile ???!!! Mitä varten niitä varusteita sitten pitää viedä :/
 
v
Kyllä päiväkodissa yleensä ulkoillaan sateellakin. Monesti ovat ulkona aamupäivällä, sateen jälkeen kaikkien kamppeet ei välttämättä ole ehtineet kuivaa, joten iltapäivällä pysytään sisällä.
 
Varusteita tarvitaan myös sateen jälkeen, joten sinun investointisi ei mene hukkaan....

Minusta on ok, että aina kaatosateessa ei ulkoilla. Toivon kuitenkin että sellaisia päiviä, jolloin ei ulkoilla ollenkaan on vain muutamia, joten joskus kyllä voivat huonommallakin ulkoilla.
 
outoa.
kyllä yleensä kaikki pk.t ja pph:t ulkoilee, vaikka sataiskin. toki poikkeuksia voi olla joskus ja se suotakoon, mutta pääsääntösesti kyllä pitäs olla ulkona sateellakin.
lapsistahan on usein ihanaa lätäköissä lotrata jms.
kyl mä sanosin asiasta jos olis jatkuvaa sisälläoloa.
 
Ei yleensä ole iltapäivällä. Aamupäivällä taitavat olla. Joo, onhan se melkoista rumbaa häärätä niiden 20 lapsen kuriksien kanssa, mutta olisihan se toki mukavaa että lapset uloskin pääsisivät päivän aikana, edes kerran...
 
"vieras"
Meillä on sellainen yhdistetty leikkimökki/varasto/katos jonka alla ovat kovimmat sateet. Muutoin aina pihalla. Ulkona jokatapauksessa. Vain kovalla pakkasella olen hakenut lapsen sisältä.
 
"minä"
On se kummaa ellei sateella ulkoilla???? Meillä lapset rakastavat sadekeliä. Ai että sitä riemua, kun sataa kunnolla ja saa tehdä puroja etc. Mulla ei tietysti ole niin mukavaa, mutta ehkä syy on siinä, etten ole hommannut kunnon kamppeita itselleni, vaikka lapsilla on. :)
 
Meidän päikkärissä oli kiinni joskus siitä, että henkilökuntaa oli liian vähän. Pukeminen olis siis pitänyt ajoittaa siihen aikaan, kun toinen ei ollut vielä lähtenyt kotiin, eli klo 15 taisi olla (koska yksi hoitaja ei pystynyt pukemaan niin montaa ja valvomaan samalla). Siksi sellaisina päivinä huonolla ilmalla eivät olleet ulkona ollenkaan iltapäivällä, koska siellä ulkona oloa olis sitten tullut siihen asti että kaikki haetaan kotiin, 2 tuntia on aika pitkä aika sateella tai kovalla pakkasella olla ulkona.
 
"kahden äiti"
Isojen puolella ovat olleet ulkona joka päivä. Pienten puolella menevät huonolla säällä tai monesta muustakin syystä (päiväunet venyneet, sisäleikit sujuneet, luettu pitkä kirja, moni lapsi tehnyt kakat vaippaan...) vasta myöhemmin ulos, eli jos haen ennen neljää, saattavat olla sisällä, myöhemmin kyllä ulkona hekin.
 
"merve"
Ite oon ns.luontop.kodissa töissä ja ulkoillaan säällä kuin säällä ja jos aamupäivällä vaatteet kastuu niin kuivurit on käytössä. Tosin tällaset syysmyrskyt on sit erikseen, ei siellä kellään oo kivaa. Omat muksuni ulkoilevat vaihtelevasti omassa p.kodissaan.
 
Valitettavasti ei
No ei meidänkään pk:ssa ulkoilla sateella. Ihan sama onko pientä tihkua vai enemmän sadetta... Hukkaan menee sadekamppeet.

Sama juttu talvella, jos on -10c niin ei ulkoilla. Minusta tämä on enemmän pk-tätien mukavuudenhalua kuin mitään muuta.
 
ippo
Aamupäivisin monesti ovat pihalla,iltapäivällä henkilökunta vähenee klo.16,joten ulos pukeminen pitäisi aloittaa jo klo.15 jolloin nämä 17asti olevat olisivat 2h sateessa..vaatteet voivat olla edelleen kosteita (Vaikka kuivauskaapit huutaa koko päivän) :) Voi olla että osalla lapsista ei ole edes sadekamppeita mukana. Ja onhan se vanhemmillekkin mukavampi nostaa puhdas ja kuiva lapsi autoon,entä 2h kaatosateessa ollut. Kuin moni vanhemmista lähtee vkolp seisomaan sateeseen vapaehtoisesti? itse ainakin olen niin laista että harvoin tulee lähdettyä :D
 

Yhteistyössä