Jos hankkisit nyt koiran millaisen ?

  • Viestiketjun aloittaja koiruus
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
toisen fila brasileiron ehdottomasti=) (kuvaa en osaa linkittää...)
Mistä sun Fila on.

Mä sellasesta haaveilen vieläkin. Nyt meillä asustaa kaks Bordeauxin doggia
Brashillistä...tää tahtois viä toisen filan kaveriksi tuolle pököpäälle =)
Hei! Millaisessa paikassa asutte ja miten fila suhtautuu vieraisiin ihmisiin?

Mies on ollut hirveän kiinnostunut rodusta vaikkei meille ikinä sellaista tulekaan. :D
 
äippä84
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
toisen fila brasileiron ehdottomasti=) (kuvaa en osaa linkittää...)
Mistä sun Fila on.

Mä sellasesta haaveilen vieläkin. Nyt meillä asustaa kaks Bordeauxin doggia
Brashillistä...tää tahtois viä toisen filan kaveriksi tuolle pököpäälle =)
Hei! Millaisessa paikassa asutte ja miten fila suhtautuu vieraisiin ihmisiin?

Mies on ollut hirveän kiinnostunut rodusta vaikkei meille ikinä sellaista tulekaan. :D
asutaan keskellä ei mitään.. (tosin silloin pari vuotta sitten kun fila meille muutti, niin asuttiin keskellä kylää ok- talossa..eikä ollut mtn ongelmaa...)
Ja vieraisiin suhtautuu asiallisesti kun ite ollaan paikalla... ja jos ei olla, niin eipä kellään luulisi olevan mitään asiaakaan=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lanfear harmaana:
Toisen pyreneittenmastiffin :D Joka tulee muuten ehkä jo tänäviikonloppuna....Herrasta kasvaakin himppasen suurempi kuin yleensä.
olen myös meille harkinnut tuota pyrreä, tässä kuva jos joku haluaa katsoa http://images.google.fi/images?gbv=2&hl=fi&q=pyreneittenmastiffi&btnG=Etsi+kuvia

mutta miten tulee toimeen vieraiden ja muiden lasten kanssa..kun on vähän ristiriitaista tietoa, omaa perhettään kohtaan on varmasti erittäin suojeleva mutta onko liianki, eli täytyykö olla varovainen kuitenkin jos on vieraita lapsia,esim.

 
Lanfear
Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lanfear harmaana:
Toisen pyreneittenmastiffin :D Joka tulee muuten ehkä jo tänäviikonloppuna....Herrasta kasvaakin himppasen suurempi kuin yleensä.
olen myös meille harkinnut tuota pyrreä, tässä kuva jos joku haluaa katsoa http://images.google.fi/images?gbv=2&hl=fi&q=pyreneittenmastiffi&btnG=Etsi+kuvia

mutta miten tulee toimeen vieraiden ja muiden lasten kanssa..kun on vähän ristiriitaista tietoa, omaa perhettään kohtaan on varmasti erittäin suojeleva mutta onko liianki, eli täytyykö olla varovainen kuitenkin jos on vieraita lapsia,esim.
Rotumääritelmässä lukee että pystiffi on vieraita kohtaan varautunut, no ei meidän elikko ainakaan ole :D Tuntuu että on kaikkea muuta, ottaa ilomielin kaikki vastaan. Tykkää lapsista, on tosi pitkäpinnainen niiden kanssa. Lapset ottaa vastaan pussauksin jos joku niin tahtoo ;)
On tietenkin oman laumansa puolella, esim.jos joku vieras aikuinen lähestyy lastamme koiran mielestä vähänkään liian tuttavallisesti, niin kyllä puskee siihen väliin ja saattaa syvä kurkkuäänen päästää, mutta ei muuta. Kattelee sitten kyllä koko ajan tapahtumia sivusta jos tarvii tulla väliin :D
Ihana rotu, suosittelen, jos asutte omakotitalossa jossa on iso piha!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
toisen fila brasileiron ehdottomasti=) (kuvaa en osaa linkittää...)
Mistä sun Fila on.

Mä sellasesta haaveilen vieläkin. Nyt meillä asustaa kaks Bordeauxin doggia
Brashillistä...tää tahtois viä toisen filan kaveriksi tuolle pököpäälle =)
Hei! Millaisessa paikassa asutte ja miten fila suhtautuu vieraisiin ihmisiin?

Mies on ollut hirveän kiinnostunut rodusta vaikkei meille ikinä sellaista tulekaan. :D
asutaan keskellä ei mitään.. (tosin silloin pari vuotta sitten kun fila meille muutti, niin asuttiin keskellä kylää ok- talossa..eikä ollut mtn ongelmaa...)
Ja vieraisiin suhtautuu asiallisesti kun ite ollaan paikalla... ja jos ei olla, niin eipä kellään luulisi olevan mitään asiaakaan=)
Kiitos!

Miten ulkoilutukset muuten? Tuleeko toimeen vieraiden koirien kanssa?

 
äippä84
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
toisen fila brasileiron ehdottomasti=) (kuvaa en osaa linkittää...)
Mistä sun Fila on.

Mä sellasesta haaveilen vieläkin. Nyt meillä asustaa kaks Bordeauxin doggia
Brashillistä...tää tahtois viä toisen filan kaveriksi tuolle pököpäälle =)
Hei! Millaisessa paikassa asutte ja miten fila suhtautuu vieraisiin ihmisiin?

Mies on ollut hirveän kiinnostunut rodusta vaikkei meille ikinä sellaista tulekaan. :D
asutaan keskellä ei mitään.. (tosin silloin pari vuotta sitten kun fila meille muutti, niin asuttiin keskellä kylää ok- talossa..eikä ollut mtn ongelmaa...)
Ja vieraisiin suhtautuu asiallisesti kun ite ollaan paikalla... ja jos ei olla, niin eipä kellään luulisi olevan mitään asiaakaan=)
Kiitos!

Miten ulkoilutukset muuten? Tuleeko toimeen vieraiden koirien kanssa?
aika vähän harrastetaan remmilenkkejä, kun kerran vapaana saa ympäriinsä temmeltää... toisten koirien kanssa tulee hyvästi toimeen... voisin melkein sanoa, että tuo meidän seropi- terrieri on pahempi, kun fila =)
Saako kysyä, että mikki ette voisi ottaa filaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
aika vähän harrastetaan remmilenkkejä, kun kerran vapaana saa ympäriinsä temmeltää... toisten koirien kanssa tulee hyvästi toimeen... voisin melkein sanoa, että tuo meidän seropi- terrieri on pahempi, kun fila =)
Saako kysyä, että mikki ette voisi ottaa filaa?
:D

Suoraan sanottua en uskaltaisi. :ashamed: On kuitenkin niin vahva koira ja epäluuloinen vieraita kohtaan joten pelkään että jotain tapahtuisi. Muutenkin nyt asutaan kerrostalossa ja liikutaan ihmis- ja koiravilinässä niin ettei varmaan olisi filalle paras mahdollinen ympäristö.

Mies tykkäsi että jos joskus erehdytään muuttamaan korpeen niin hän ottaa aiheen uudelleen puheeksi. Tykkää että olisi maalla hyvä ja rauhallinen kotikoira joka toimittaisi samalla vahdin virkaa. En muista mistä lähti mutta jo useampi vuosi sitten tuo ukko kiinnostui rodusta, on näyttelyissä käynyt katsomassa ja haastatellut joitain kasvattajia.

No, aika epätodennäköistä että maalle päädytään... ;)
 
StellaFly
Meille tulis Englanninspringerspanieli. :) Tällä hetkellä on seropi ja tuo sprinkku ja on kyllä niin mahtava rotu! :) Aktiivinen koiruli, mutta ei protestoi, jos esim kipeänä ei kykene tekemään pitkää lenkkiä... Tetenkin jos ei pääse hetkeen kunnolla ulkoilemaan, niin hyppii kyllä seinille! :D Yleensä seurailee perheen puuhia ja ainakin meidän koissu rakastaa lapsia.=)

Joku täällä ihmetteli miten jollain on ajatuksissa aivan erityyppisiä rotuja... No siis, meillä ainakin mä ja mun äijä haetaan ehkä eri asioita koirista... Eli siis hän olisi halunnut toiseksi koiraksi tuon seropin kaveriksi Belgin, tai Sakemannin... Ja minä taas halusin Enkkusprinkun. :) Meidän koirien pääasiallinen koulutus on minun vastuullani, joten minä sain päättää rodun :) Sitten joskus kun hänellä on enemmän aikaa viettää koirien kanssa, voimme ehkä harkita belgiä tai sakemannia. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:


Tällänen klee kai ois mun mieleen.
Tämmösiä mie en ymmärrä...tuo on ku Chihu huskyn värityksellä. Miks pitää väen väkisin vääntää ja värkätä ihmeellisiä sekarotuisia koiria ja koittaa saaha niistä oikeita rotuja? Huoh... Varsinkin ku huskyt on valjakkokoiria, ni noilta on vissii sit se vetohalu kokonaan poistettu jotenkin...
 
puudelin pöllytykseen
Naapurin 2 jtn puudelia räksyttää aamusta iltaan, joten hankkisin pari dobermannia tai muuta verenhimoista koiraa. Sitten "unohtaisin" ne vapaaksi pihalle sen jälkeen kun olisin ensin usuttanut ne puudeleitten kimppuun. Loppuis ainakin tuo korvia raastava räksytys.
 

Yhteistyössä