Jos lapsen (9-10kk) vatsa kestää tavallisen maidon antamisen niin voiko hyvillä mielin alkaa lopetella imetystä ?

  • Viestiketjun aloittaja qwerty
  • Ensimmäinen viesti
qwerty
Tai siis tekisitkö itse niin ?
Mulla on takana 9kk koko-ajan vauva mukana menoa, viikko sitten olin ekaa kertaa 2h poissa ilman vauvaa :D
Ja nyt kokeiltiin tavallista maitoa, ei mitään oireita, juo sitä paremmin kuin korviketta nokkamukista. Tässä mietin, voisinko jo alkaa tavallista maitoa antamaan ja siirtää imetyksen enää iltaan, vai lynkataanko mut neuvolassa ts. teenkö nyt totaalisen väärin tässä ?

 
mm
n 10 kk:n ikäiselle voi antaa hapanmaitovalmisteita (jogurtteja, viiliä, piimää) mutta ei vielä tavallista maitoa. Pari kuukautta korviketta, ja sitten tavallista maitoa.
 
Moi, olen ymmärtänyt, että tavallinen maito ei ole ravintoarvoiltaan noin pienelle sopivaa, vaan sopiva ikä olisi vasta yksivuotiaana. Yksilöllisiä eroja lasten välillä varmasti on. Itse jatkaisin hyvillä mielin imetystä ;) - toki kukin tekee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu :)
 
qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
n 10 kk:n ikäiselle voi antaa hapanmaitovalmisteita (jogurtteja, viiliä, piimää) mutta ei vielä tavallista maitoa. Pari kuukautta korviketta, ja sitten tavallista maitoa.
niin, korviketta ei juo sitä tarvittavaa määrää (5dl )

muistankohan ihan väärin että joissain muissa maissa voi jo 9kk alkaen antaa maitotuotteita. kysehän ei kuitenkaan ole muusta kuin siitä kestääkö vatsa. korjatkaa jos oon aivan totaalisen hakuteillä :D
 
qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja Kalenteri:
Moi, olen ymmärtänyt, että tavallinen maito ei ole ravintoarvoiltaan noin pienelle sopivaa, vaan sopiva ikä olisi vasta yksivuotiaana. Yksilöllisiä eroja lasten välillä varmasti on. Itse jatkaisin hyvillä mielin imetystä ;) - toki kukin tekee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu :)
niin, mulle pitkään imetys oli se "juttu" koska tääläkin tuntuu että heti leimataan huonoksi äidiksi tms jos ei imetä sinne vuosikkaaksi. siksi varmaan nyt omatunto kolkuttelee ku mietin, josko imetyksen vähentäisi niin että vain illalla imettäisi.. toisaalta, tässä tätä kirjoittaessa mieleen pälkähti että imetän silloin kun vauva mukana ja kun on menossa isänsä kanssa niin saa sitten tavallista maitoa.. :/ nää on hankalia juttuja :D
 

Yhteistyössä