Jos mä oon nyt juonu puoli pulloa viiniä ni voinko ajaa autoa klo 0900

  • Viestiketjun aloittaja "Piitu"
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä meikäläinen on aika umpitunnelissa jos juo pullon kuuteen tuntiin. On kyllä ehkä jo suurkuluttajan puolella jos pystyy vetämään pullon alle tuntiin. Ja viinistä tulee kyllä aina päänsärkyä. Muuten mukava aine. Enkä kyllä itse joisi lasillista tai kahta enempää jos tarvitsee aamulla mennä minnekään. Luultavasti en edes sitä lasillista. Ei sillä että tuntisin tarvetta kieltää asiaa muilta, ei ne humalaiset unet vaan ole niin levollisia eikä krapulassa ole häävi lähteä mihinkään.
 
Onko läheisesi sanoneet sulle, että voisit olla alkoholisti?

Jokainen tietää, että viinipullollisen jälkeen kuka tahansa olisi humalassa PAITSI alkoholisti, joka ei tietenkään ole humalassa edes kahden viinipullollisen jälkeen. Jos sammuu, niin silloinkin on vain ollut väsynyt jne..
Ehehheee..ethän sä nyt viinipullon jälkeen kännissä ole, jos oot koko päivän sitä pulloa lipitelly. Tai en mä ainakaan olis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24750758:
Ehehheee..ethän sä nyt viinipullon jälkeen kännissä ole, jos oot koko päivän sitä pulloa lipitelly. Tai en mä ainakaan olis.
No ei sitä koko päivää oltu lipitetty vaan aloitettu klo 20...

Kyllä saa alkoholinsietokyky olla aikamoinen, jos tuon 6-7drinksua tunnissa vetää tai viinipullon. Johan siinä tulee mielettömän kova alkoholimäärä vereenkin kerralla. Mutta joo, mää oon varmaan huono tässä sanomaan, itse kun en suuria määriä alkoholia yleensä juo...
 
No ei sitä koko päivää oltu lipitetty vaan aloitettu klo 20...

Kyllä saa alkoholinsietokyky olla aikamoinen, jos tuon 6-7drinksua tunnissa vetää tai viinipullon. Johan siinä tulee mielettömän kova alkoholimäärä vereenkin kerralla. Mutta joo, mää oon varmaan huono tässä sanomaan, itse kun en suuria määriä alkoholia yleensä juo...
No en olis siltikään kännissä puolesta pullosta viiniä, jos olisin sitä 4 tuntia lipittäny.
 
Ja ihan näin vertailukohteena, niin tunnissa jos joisi 60kg tuon viinipullon, on alkoholia jo veressä 1.7 promillea eli menisi törkeän rattijuopumuksen piikkiin, moni saattaisi jo sammuakin. (itse varmaan sammuisin... :D)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24750758:
Ehehheee..ethän sä nyt viinipullon jälkeen kännissä ole, jos oot koko päivän sitä pulloa lipitelly. Tai en mä ainakaan olis.
En minäkään koe, että olisin.
Kotona nyt moisia määriä tuskin tulee lipitettyä, mutta jos miettii jotain lomareissua, jolloin lounaalla, ehkä iltapäivällä jollain terassilla ja illalla päivällisellä juodaan ruokaviinit niin aika lyhyeksi jää sellainen nousu, että tuntisi päähän olevan menossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24750809:
Missä vaiheessa se on pulloksi muuttunu? Mä luulin, että puhuttiin aloituksen puolikkaasta. Omalla kohdallani näkisin olevani korkeintaan hiprakassa, jos olisin juonu pullon/4h.
No siis alunperinhän aloittaja mietti, että juoko kaiken viinin loppuun vai jättääkö puoleen pulloon. Minä siihen, ettei yksin humaltuneena saa olla vastuussa lapsista eli viittasin siihen, ettei kannata juoda loppua, ettei humallu -> johon aloittaja viittas, ettei semmoisesta humaltuisi.

Mutta ilmeisesti näkemyksiä humalasta on aika paljon. Moni kokee olevansa humalassa vasta kun on selkeät oireet siitä, puhe sammaltaa, askellus ei enää ole kunnossa, päässä heittää jne. Itse ilmeisesti näen humalatilan jo aikaisemmaksi. Minusta "pienessä hiprakassakaan" ei saisi olla yksin vastuussa lapsista (eli itse lasken tuon yhä humalatilaksi)..
 
En minäkään koe, että olisin.
Kotona nyt moisia määriä tuskin tulee lipitettyä, mutta jos miettii jotain lomareissua, jolloin lounaalla, ehkä iltapäivällä jollain terassilla ja illalla päivällisellä juodaan ruokaviinit niin aika lyhyeksi jää sellainen nousu, että tuntisi päähän olevan menossa.
Kuinka moni juo ruokaviininä koko pullon yksinään? Eihän siinä ole enää kukaan ajokunnossakaan..
 
No siis alunperinhän aloittaja mietti, että juoko kaiken viinin loppuun vai jättääkö puoleen pulloon. Minä siihen, ettei yksin humaltuneena saa olla vastuussa lapsista eli viittasin siihen, ettei kannata juoda loppua, ettei humallu -> johon aloittaja viittas, ettei semmoisesta humaltuisi.

Mutta ilmeisesti näkemyksiä humalasta on aika paljon. Moni kokee olevansa humalassa vasta kun on selkeät oireet siitä, puhe sammaltaa, askellus ei enää ole kunnossa, päässä heittää jne. Itse ilmeisesti näen humalatilan jo aikaisemmaksi. Minusta "pienessä hiprakassakaan" ei saisi olla yksin vastuussa lapsista (eli itse lasken tuon yhä humalatilaksi)..
Kaikki ei humallu samalla tavalla, mä en olis mainitsemassas kunnossa, jos viinipulloa lipittelisin 4h. Eri asia, jos sen jostain syystä tempaisis tuntiin?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24750866:
Kaikki ei humallu samalla tavalla, mä en olis mainitsemassas kunnossa, jos viinipulloa lipittelisin 4h. Eri asia, jos sen jostain syystä tempaisis tuntiin?!
Noh tuosta olen samaa mieltä.
Eli pullollista pystyy tuskin kukaan yhdeltä istumalta juomaan humaltumatta.
Eikä se kyllä taitaisi oikein maistuakaan sillä lailla... ellei sitten jokin superpitkä päivällinen ystävän kanssa, missä tarkoituskin hiprakkahakuinen.
:)
 
Päihdelinkki > Oma-apu

"Alkoholinkäytön riskirajoista annetut suositukset korostavat, että yli yhden promillen humala on raja, jota ei kannata ylittää."

60kg painavalle henkilölle kertakäytön raja on 3.3 annosta.

Kuinka paljon on liian paljon PÄIVÄSSÄ:
Päihdelinkki > Kuinka paljon on liian paljon?

Mutta siis ei ihme, että "normaali" turvallinen alkoholinkäytös on sumentunut täällä Suomessa, muutamasta muusta maasta puhumattakaan.
 
kohtuukäyttäjä
Onko teistä tää kamalaa tai sairasta jopa?
On. Jos et ole oikeasti provo, niin tarvitset apua. kommentit tyyliin "no ehkä en sit juo toista puolikasta viinipullosta etten riskeeraa rattijuopumussyytettä lapsen kans" tms on jo sairas ja kertoo, ettet ymmärrä/hallitse omaa juomistasi ja pidät sitä tärkeämpänä (loppupäätelmästä huolimatta) kuin lastasi.
 
???
Taitaa muuten olla tosia-asia se, että koskaan Suomessa ei ole vedetty niin paljoa alkoholia kuin nykyään.

Ja sitä ollut sentään kaikki kotipoltot, kieltolait, ynnä muut turmiolan tommit tässä historian kuluessa, ja kaikki se mistä suomalaisten humalahakuisuus, heikko viinapää, riidanhalu ym. "sivistymättömyys" noin niinkuin kansainvalisestikin on tullut tunnettuksi.
 
Päihdelinkki > Oma-apu

"Alkoholinkäytön riskirajoista annetut suositukset korostavat, että yli yhden promillen humala on raja, jota ei kannata ylittää."

60kg painavalle henkilölle kertakäytön raja on 3.3 annosta.

Kuinka paljon on liian paljon PÄIVÄSSÄ:
Päihdelinkki > Kuinka paljon on liian paljon?

Mutta siis ei ihme, että "normaali" turvallinen alkoholinkäytös on sumentunut täällä Suomessa, muutamasta muusta maasta puhumattakaan.
Koetko oikeasti, että jos joku satunnaisesti lomamatkalla juo enemmän kuin 3.3 annosta päivässä niin kyseessä on ongelmajuominen?

Itse pitäisin melkein ongelmallisempana, jos joutuu hakemaan oman juomisensa rajat päihdelinkistä sen sijaan että kykenisi itse näkemään kulloisenkin tilanteen ja toimimaan sen mukaan...

:D
 

Yhteistyössä