Jos maksatte lapsille autokoulun mutta yksi lapsi ei haluakaan ajokorttia

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
antaisin, tai ostaisin lapselle sitten jotain muuta, vastaavaa, esim huonekalua tai muuta semmosta... en ihan antais kyl shoppailuun tuhlata tuollaista summaa... =)
Tuota linjaa. Eli sitten katsottaisiin yhdessä joku sopivan järkevä sijoituskohde. Jos sellaista ei löydy niin jätän rahan vaikka itselle säästöön siltä varalta jos mieli sen ajokortin suhteen vielä muuttuu. Tai sitten löytyy joku muu järkevä käyttötarkoitus rahoille.

Miksikään taskurahaksi en siis antaisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En. Tottakai muistaisin, ettei tämä lapsi ole ajokorttirahoja saanut ja auttaisin häntä sitten jossain muussa tärkeässä asiassa myöhemmin, mutta en antaisi rahaa. Ei ehkä ihan sama asia, mutta minä pahoitin mieleni jokunen vuosi sitten kun jouduin pyytämään isältäni apua isoon lääkärilaskuun... Isä nimittäin auttoi minua, mutta antoi tismalleen saman rahasumman veljelleni, joka osti rahoilla uuden tv:n. Ei oikein mielestäni mennyt tasan, vaikka tasapuolinen yritti ollakin. Minä kuitenkin maksoin sairauden vuoksi ison laskun, veli marssi kauppaan paremman telkkarin hankintaan....
Mikäs siinä, jos se toimii toisinkinpäin.
Jos veljesi joskus pyytää ns. pakkorakoon jotain summaa x, niin kai sä saat saman rahan ja voit käyttää sen johonkin "turhuuteen"?
 
piina
Käytännössä pitää maksaa hänelle ajokortin sijaan bussikortti niin pitkään kun kotona asuu, mutta toivottavasti ei kuitenkaan niin pitkään, että autokoulun hinta ylittyy ;)

Mutta jos esim. joku lapsista syystä tai toisesta ei pysty ajokorttia saamaankaan, niin toki hän on oikeutettu saman hintaiseen muuhun tärkeään juttuun... tai jos ei sitä ajokorttia halua, mutta siis ei rahana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mutta jos antaa sen rahan nyt käteen, ja parin vuoden päästä haluaakin kortin, niin eikö silloin pitäisi sitten maksaa kortti itse..
Tottakai. Ja sama juttu jos se raha käytetään vaikka sen ajokorttia haluamattoman nuoren ensiasunnon kalusteisiin, ulkomaan opintoihin tms.

Silloin hän on oman opsuutensa saanut ja jos myöhemmin haluaa sitä korttia niin sitten se on vain itse tienattava.
 
piina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En. Tottakai muistaisin, ettei tämä lapsi ole ajokorttirahoja saanut ja auttaisin häntä sitten jossain muussa tärkeässä asiassa myöhemmin, mutta en antaisi rahaa. Ei ehkä ihan sama asia, mutta minä pahoitin mieleni jokunen vuosi sitten kun jouduin pyytämään isältäni apua isoon lääkärilaskuun... Isä nimittäin auttoi minua, mutta antoi tismalleen saman rahasumman veljelleni, joka osti rahoilla uuden tv:n. Ei oikein mielestäni mennyt tasan, vaikka tasapuolinen yritti ollakin. Minä kuitenkin maksoin sairauden vuoksi ison laskun, veli marssi kauppaan paremman telkkarin hankintaan....

Ette asuneet enään vanhempienne luona? Siis mun mielestä se nyt on ihan sama mihin sen rahan siinävaiheessa käyttää. Jos itse olet tuhlannut rahasi (esim.) telkkariin ja joudut pyytämään avustusta lääkärilaskuun, niin eikö veljesi, joka on säästänyt rahojaan pahan varalle (lääkärilaskun) voi käyttää isältä saadut rahat telkkariin??

 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En. Tottakai muistaisin, ettei tämä lapsi ole ajokorttirahoja saanut ja auttaisin häntä sitten jossain muussa tärkeässä asiassa myöhemmin, mutta en antaisi rahaa. Ei ehkä ihan sama asia, mutta minä pahoitin mieleni jokunen vuosi sitten kun jouduin pyytämään isältäni apua isoon lääkärilaskuun... Isä nimittäin auttoi minua, mutta antoi tismalleen saman rahasumman veljelleni, joka osti rahoilla uuden tv:n. Ei oikein mielestäni mennyt tasan, vaikka tasapuolinen yritti ollakin. Minä kuitenkin maksoin sairauden vuoksi ison laskun, veli marssi kauppaan paremman telkkarin hankintaan....

Ette asuneet enään vanhempienne luona? Siis mun mielestä se nyt on ihan sama mihin sen rahan siinävaiheessa käyttää. Jos itse olet tuhlannut rahasi (esim.) telkkariin ja joudut pyytämään avustusta lääkärilaskuun, niin eikö veljesi, joka on säästänyt rahojaan pahan varalle (lääkärilaskun) voi käyttää isältä saadut rahat telkkariin??
Aivan. Jos itse tarvisin johonkin välttämättömään menoon rahaa ja saisin sen vanhemmiltani niin en osaa ajatella että kadehtisin jos he sitten antaisivat sisaruksilleni saman summan näiden itse valitsemaan käyttöön.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mikä on tarjottu, on annettu. jos ei kelpaa "ilmainen" ajokortti niin se ei tarkoita että rahan saisi puhtaana käteen! :D
Peesi tähän. Mulla on lapsilla sen verran iso ikäerokin, että ajokortit taisivat olla esikoisen täyttäessä 18 v huomattavasti halvempiakin kuin mitä kuopuksen täytettyä.

 

Yhteistyössä